Ik herken het wel. Ik krijg energie van het ontwikkelen en opzetten van dingen. Als het eenmaal werkt of gebouwd is dan boeit het mij minder en wordt het een sleur. Dan ben je vooral emails aan het beantwoorden en brandjes aan het blussen. Plus aan administratie heb ik een hekel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik word meestal niet super gemotiveerd, maar als ik alles zelf mag inrichten en bepalen/bedenken motiveert mij dat wel meer dan werken aan iets bestaands zegmaar. Maar vaak moet je toch aan bestaande dingen werken je kan niet alleen maar aan je eigen projecten werken.
Die regelingen zijn niet voor iedereen. Daarbij is kinderopvangtoeslag per definitie geen netto inkomen, want het is altijd minder dan de kosten voor de kinderopvang. De enige netto voordelen die we hebben zijn kinderbijslag (à 100 euro per maand per kind wat vanaf 6 jaar wel weer iets meer wordt) en inkomensafhankelijke combinatiekorting wat een heffingskorting van ongeveer 3000 euro is op jaarbasis.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 19:39 schreef blomke het volgende:
[..]ben wel benieuwd waar dat geld dan naar toe gaat
[..]
Teveel om op te noemen: Kindertoeslag, kinderregeling, kindgebondenbudget, Kinderopvangtoeslag en ga zo maar door. Dat mensen met kinderen nog werken....
Bij deze TS zijn de wonderen de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een leuke trouwens: hij kan alleen al geen huis kopen, hoe ga je dan op één inkomen een huis kopen plus een vrouw en kinderen onderhouden?
Hoezo moet ik nou weer een huis kopen ?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een leuke trouwens: hij kan alleen al geen huis kopen, hoe ga je dan op één inkomen een huis kopen plus een vrouw en kinderen onderhouden?
Shit toch ingetrapt.quote:
Om de hondquote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn man liever zonder mij dan met mij is dan hoop ik dat hij dat gewoon zegt, dan bellen we een mediator en een makelaar en halen we weer uit elkaar wat we samengevoegd hebben.
Als er iets is wat ik verschrikkelijk zou vinden is het dat hij tegen zijn zin in een relatie zou blijven hangen waar hij helemaal niet in wil zitten.
Andersom werkt dat overigens net zo: zodra ik liever zonder hem dan met hem wil zijn dan meld ik dat en kunnen we de boel afronden.
Wat ik echt niet snap is mensen die alleen maar zeiken over hun partner maar toch gewoon blijven.
Als je relatie of partner zo verschrikkelijk is, waarom blijf je dan toch? En nee "om de kinderen" is geen antwoord.
Hm,gedeeltelijk mee eens. In de graffiti verwijdering is het best druk,helemaal met aanstootgevende meuk. Maar je kan niet meer doen als je best.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef HSG het volgende:
Niemand heeft het druk. Mensen die roepen dat ze het druk hebben werken inefficiënt. Ik heb een contract van 36 uur maar werk 40 uur voor de extra vrije dagen. Meer werk ik niet.
En daarnaast geen huishouden, mantelzorg, tuin, kinderen, huisdieren, whatever?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef HSG het volgende:
Niemand heeft het druk. Mensen die roepen dat ze het druk hebben werken inefficiënt. Ik heb een contract van 36 uur maar werk 40 uur voor de extra vrije dagen. Meer werk ik niet.
Men heeft daar tegenwoordig allerlei technische snufjes voor.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Hm,gedeeltelijk mee eens. In de graffiti verwijdering is het best druk,helemaal met aanstootgevende meuk. Maar je kan niet meer doen als je best.
We hadden het over het werk, niet je vrije tijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:50 schreef r_one het volgende:
[..]
En daarnaast geen huishouden, mantelzorg, tuin, kinderen, huisdieren, whatever?
Je had het over "het druk hebben". Dat is niet beperkt tot (betaald) werk.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:52 schreef HSG het volgende:
[..]
We hadden het over het werk, niet je vrije tijd.
Dan open je maar een nieuw topic maar het over druk hebben in je vrije tijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Je had het over "het druk hebben". Dat is niet beperkt tot (betaald) werk.
Ah,deel die kennis met me,alwetende.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Men heeft daar tegenwoordig allerlei technische snufjes voor.
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan open je maar een nieuw topic maar het over druk hebben in je vrije tijd.
Dan pas ben je succesvol. Aldus de TS.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoezo moet ik nou weer een huis kopen ?
Nee nee,jij beweert het.quote:
Dan doe jij je werk niet goed. Maar gelukkig komt er steeds meer AI dus kan jij vervangen worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:23 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee nee,jij beweert het.
Ik doe het maar pas 18 jaar en weet blijkbaar niet de fijne kneepjes van het vak met alle investeringen en dergelijke.
Ah,je hebt geen idee waar je het over hebt. Dit is en zal altijd handwerk blijven. We hebben het over graffiti verwijdering op dit moment. Weer een user die ik op m'n niet serieus lijstje kan bijschrijven.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan doe jij je werk niet goed. Maar gelukkig komt er steeds meer AI dus kan jij vervangen worden.
Nee hoor. Je kunt robotten en AI inzetten die dat doen. Veel goedkoper, efficiënter en werken dag en nacht door. Jij gaat vervangen worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah,je hebt geen idee waar je het over hebt. Dit is en zal altijd handwerk blijven. We hebben het over graffiti verwijdering op dit moment. Weer een user die ik op m'n niet serieus lijstje kan bijschrijven.
Ik verwelkom de dag. Jij en ik gaan dat niet meemaken.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt robotten en AI inzetten die dat doen. Veel goedkoper, efficiënter en werken dag en nacht door. Jij gaat vervangen worden.
Alle mbo'er vervangen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:34 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik verwelkom de dag. Jij en ik gaan dat niet meemaken.
Vooralsnog praat je kaka.
Nou pas?!quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:31 schreef Charged het volgende:
Weer een user die ik op m'n niet serieus lijstje kan bijschrijven.
Dan is @HSG dat ook.quote:
Dat word je niet. Dat zit in je, min of meer dwangmatig, of het zit niet in je.quote:Op vrijdag 14
maart 2025 11:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[...]
Dus als je gewoon een normale baan in de ICT hebt, hoe word je dan workaholic?
Ik voel me gevleidquote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:06 schreef Charged het volgende:
Aangezien dit misschien de nieuwe WGR sc kan gaan worden wil ik even zeggen dat r_one niet zo'n verkeerde kerel is en Pedaalemmerzak soms leuke topics kan opleveren.
Dus..
In @TS ook niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat word je niet. Dat zit in je, min of meer dwangmatig, of het zit niet in je.
Er is meer dan werken, in mij zit het ook niet (gelukkig).
Ja, Bello is immers beter af bij 2 mensen die elkaar de tent uit vechten of doodzwijgen dan bij 1 persoon die gelukkig is...quote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef HSG het volgende:
Hoe kun jij nou bepalen of een ander wel of niet genoeg tijd heeft voor dat soort zaken in zijn/haar vrije tijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus.
Zoveel mensen die klagen over hoge werkdruk...vraag ik wat is dan het probleem..."ja zoveel dingen nog te doen..."..welke dingen "...nou wat er nog allemaal te doen staat en qua werkvoorraad...".
Idem vrije tijd: gewoon efficiënter werken: de tuin, het huis etc...allemaal prima te behappen als je het maar handig en slim aanpakt.
dat kan ook een mentaliteit zijn, gewoon schijt hebben aan je werk+klanten en om 17:00 de deur dicht doenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef HSG het volgende:
Van die mensen die bij een noodsituatie in het weekend simpelweg niet beschikbaar zijn omdat ze weekend hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:42 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan ook een mentaliteit zijn, gewoon schijt hebben aan je werk+klanten en om 17:00 de deur dicht doen
Praktijk is helaas 1 vinger geven....quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van die mensen die bij een noodsituatie in het weekend simpelweg niet beschikbaar zijn omdat ze weekend hebben.
Die van anderen overigens wel verwachten dat ze in een noodsituatie beschikbaar zijn als zij het slachtoffer zijn.
Moet je eens zien hoe die mensen tekeer gaan als er een massaal ongeluk gebeurt, het noodhospitaal open moet en er niet genoeg medisch personeel beschikbaar is omdat ze weekend hebben en het "dus" hun probleem niet is.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:11 schreef Charged het volgende:
[..]
Praktijk is helaas 1 vinger geven....
Nvm...teveel afleiding hier,geen goede reactie mogelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe die mensen tekeer gaan als er een massaal ongeluk gebeurt, het noodhospitaal open moet en er niet genoeg medisch personeel beschikbaar is omdat ze weekend hebben en het "dus" hun probleem niet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |