quote:
Die stond al op het lijstje. Ga ik seer seker kijken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
Adolescence 8,5/10 (Netflix)
@:tarado @:fetx @:elan @:scrummie @:ggmm @:caland @:jr-style-93 @:gurneyisbestoke
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
@:tarado @:fetx @:elan @:scrummie @:ggmm @:caland @:jr-style-93 @:gurneyisbestoke
Vanavond maar eens opzettenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
quote:Adolescence opent met een huiveringwekkende scène: de dertienjarige Jamie Miller (Owen Cooper) wordt midden in de nacht uit zijn bed gehaald en gearresteerd voor moord. De kleine, tengere jongen plast in zijn pyjamabroek van angst terwijl agenten hem afvoeren. ,,Jullie zitten verkeerd!’’, schreeuwt zijn vader hen na. Hoe heeft het zover kunnen komen?
Het antwoord ontvouwt zich in vier ijzersterke afleveringen. Iedere aflevering is in één stuk gefilmd - er zijn geen verschillende camerastandpunten, geen sprongen in de tijd. Als je bedenkt hoe geniaal en precies de timing moet zijn geweest om iedere aflevering met één camera te kunnen filmen, aan één stuk door, kan je niet anders dan onder de indruk zijn van Adolescence. Maar misschien nog wel indrukwekkender is dat dit technische hoogstandje compleet in dienst staat van de serie. Er zijn geen cuts om je een adempauze te geven, geen ontsnapping uit de beklemmende realiteit van de Millers. De camera registreert, onverbiddelijk en compromisloos, en dwingt de kijker om alles te ondergaan. Alsof de serie wil zeggen: kijk niet weg, dit is de werkelijkheid.
Zeker als vader kan ik me voorstellen dat het nog een extra laag krijgt, voor mij was het voor het eerst sinds tijden dat ik echt even stil was van een serie.quote:
@de_boswachterquote:Samantha de Jong na vermeende seksuele uitbuiting: ‘Ik denk dat ik nooit meer helemaal beter zal worden’
Samantha de Jong, beter bekend als Barbie uit realityserie Oh oh Cherso, denkt dat ze nooit meer helemaal beter zal worden na de vermeende seksuele uitbuiting door een clubje Hagenaars. En zij is niet de enige. ,,Ik slaap elke nacht met pampers om.”
Die waren ze gisteren bij Beau helemaal aan het ophemelen, dacht wellicht hebben ze ervoor betaald gekregen maar er zit dus toch een kern van waarheid in. In het stukje dat ze lieten zien leek de jongen bij het boos worden de kwaliteit van een GTST Onderweg naar morgen Goudkust acteur te hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:46 schreef maxi-mus het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat haar kringspier niet meer functioneert of omdat ze een plasje laat lopen?
Ik ook (kip)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe agv.
Kan je lang wachten hahaquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:13 schreef KingRoland het volgende:
Ik wacht nog op de review van @:ggmm over Snow White voordat ik erheen ga
Bamiquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe agv.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |