Die komen echt nooit meer terug, het klimaat veranderd wel degelijk.quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik mis ook zo de winters dat er in ieder geval een paar dagen standaard wel sneeuw lag

Mijn ouders hadden ook een werkende in de tuin.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:44 schreef Domnivoor het volgende:
Van de oude pompen hier hebben ze de zwengel vastgezet.

In Spanje valt gewoon sneeuw nog deze dagen ...quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:11 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik mis ook zo de winters dat er in ieder geval een paar dagen standaard wel sneeuw lag

In ons zomerhuisje moest je ook zelf pompen, ding was eerst buiten en later in de keuken. Kwam een beste straal water uit.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden ook een werkende in de tuin.

Helaas wel ja... Goed te merken nu ook weer met dat zomerse weer begin maartquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Die komen echt nooit meer terug, het klimaat veranderd wel degelijk.

Ja apart dat mensen dat nog ontkennen. Zomers ook steeds warmer.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Helaas wel ja... Goed te merken nu ook weer met dat zomerse weer begin maart

Wat is "nooit"?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Die komen echt nooit meer terug, het klimaat veranderd wel degelijk.

Ik snap die diagram niet helemaal, maar het is een behoorlijke tijdsspanne.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat is "nooit"?![]()
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:10 schreef Soury het volgende:
[..]
In ons zomerhuisje moest je ook zelf pompen, ding was eerst buiten en later in de keuken. Kwam een beste straal water uit.

Het laat zien dat het alle kanten op kan, ook weer omlaag, en dat kan morgen zijn... of over 17000 jaar.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik snap die diagram niet helemaal, maar het is een behoorlijke tijdsspanne.

Joh, relax, stop dat doemdenken. Het klimaat veranderd altijd, dat laat die grafiek juist zien, met of zonder regeringen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:23 schreef RedShoe het volgende:
Klimaatverandering valt helaas niet meer te stoppen. Al helemaal niet met de regeringen die er nu zitten.

Ja maar nu is er even geen weg meer terug, het is leuk dat we in westerse landen ons best doen tegen wil en dank maar als de rest van de planeet de rivieren en oceanen blijven vervuilen is het rap afgelopen. Ik verbaas me echt hoe de afgelopen honderd jaar deze planeet naar de klote is gegaan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Het laat zien dat het alle kanten op kan, ook weer omlaag, en dat kan morgen zijn... of over 17000 jaar.
Neemt niet weg dat we voor ons bolletje goed moeten zorgen!

En de laatste jaren gaat het dubbel zo hard.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja maar nu is er even geen weg meer terug, het is leuk dat we in westerse landen ons best doen tegen wil en dank maar als de rest van de planeet de rivieren en oceanen blijven vervuilen is het rap afgelopen. Ik verbaas me echt hoe de afgelopen honderd jaar deze planeet naar de klote is gegaan.

Helemaal eensquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja maar nu is er even geen weg meer terug, het is leuk dat we in westerse landen ons best doen tegen wil en dank maar als de rest van de planeet de rivieren en oceanen blijven vervuilen is het rap afgelopen. Ik verbaas me echt hoe de afgelopen honderd jaar deze planeet naar de klote is gegaan.

Heeft er imo niet eens zoveel mee te maken, er zijn veel te veel mensen op deze bol. Het gaat niet lukken nog honderd jaar om die te voeden. En wat mensen vergeten is dat toch het meeste zuurstof uit algen komt dus uit zee. En die vissen we al een tijdje compleet leeg. Het zal mijn tijd wel durenquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:23 schreef RedShoe het volgende:
Klimaatverandering valt helaas niet meer te stoppen. Al helemaal niet met de regeringen die er nu zitten.

+17quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Heeft er imo niet eens zoveel mee te maken, er zijn veel te veel mensen op deze bol. Het gaat niet lukken nog honderd jaar om die te voeden. En wat mensen vergeten is dat toch het meeste zuurstof uit algen komt dus uit zee. En die vissen we al een tijdje compleet leeg. Het zal mijn tijd wel duren

Het milieu en het klimaat gaan hand in hand samen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:29 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Helemaal eens
Alleen noem ik dat milieu, en dat vind ik zelf ongeveer 17 x belangrijker dan Klimaat, want daar doe je niets aan.
En de geldstromen zouden dan ook die kant op moeten.

Ergens wel. Alleen mijn menig is dat de mens veel minder invloed heeft op het klimaat maar wel 90% invloed op het milieu.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Het milieu en het klimaat gaan hand in hand samen.

Waar een wil is....quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:29 schreef Soury het volgende:
[..]
Heeft er imo niet eens zoveel mee te maken, er zijn veel te veel mensen op deze bol. Het gaat niet lukken nog honderd jaar om die te voeden. En wat mensen vergeten is dat toch het meeste zuurstof uit algen komt dus uit zee. En die vissen we al een tijdje compleet leeg. Het zal mijn tijd wel duren

quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:34 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Waar een wil is....
Alleen de wil is er niet.
Teveel mensen is wel een feit idd, maar dat is ook niet overal. Het overgrote deel woont in Azië.
Meer voedsel uit het lab kan een oplossing zijn.

Het klimaat verandert idd altijd, maar het gaat nu wel extreem snel. En dat is vooral de schuld van de mens.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]![]()
Ik zie dat zó andersMaar prima hoor.. Ik zie wel dat we het allemaal goed bedoelen.

Vroeger zonder milieu waren er ook ijstijden en geen ijstijden .... dus het blijft gissen over hoe en wat ... maar onze planeet zal niet dichter bij de zon komen.. De zon geeft licht en warmte... dat gaat afnemen ..quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Het milieu en het klimaat gaan hand in hand samen.

De zon gaat gelukkig nog wel ff meequote:Op woensdag 12 maart 2025 22:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Vroeger zonder milieu waren er ook ijstijden en geen ijstijden .... dus het blijft gissen over hoe en wat ... maar onze planeet zal niet dichter bij de zon komen.. De zon geeft licht en warmte... dat gaat afnemen ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |