abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:02:22 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217005449
quote:
Filipijnse oud-president Duterte opgepakt wegens misdaden tegen menselijkheid

https://www.nu.nl/buitenl(...)n-menselijkheid.html

De Filipijnse oud-president Rodrigo Duterte is dinsdagochtend opgepakt op de internationale luchthaven van Manilla. De 79-jarige Duterte wordt verdacht van misdaden tegen de menselijkheid vanwege zijn keiharde optreden tegen drugshandel tijdens zijn bewind.
Duterte werd in 2016 verkozen tot president vanwege zijn belofte om drugscriminelen hard aan te pakken. Tijdens zijn bewind zou hij de politie hebben opgedragen drugscriminelen direct dood te schieten. Duterte beweert dat doodschieten alleen uit zelfverdediging mocht.

Het Internationaal Strafhof (ICC) begon in 2021 een onderzoek naar Dutertes optreden tegen de drugscriminaliteit in zijn land. Daarbij zijn volgens cijfers van de Filipijnse politie zo'n zesduizend drugshandelaren gedood. Mensenrechtenorganisaties denken dat er tienduizenden doden zijn gevallen, omdat ook drugsgebruikers zonder vorm van proces werden doodgeschoten.

Duterte kwam dinsdag net aan op de luchthaven van Manilla toen hij door Interpol werd aangehouden. Hij kwam vanuit Hongkong, waar hij voor zijn vertrek liet weten voorbereid te zijn op zijn arrestatie. Een Filipijnse senator en bondgenoot van Duterte bevestigde de aanhouding tegenover Filipijnse media.

De huidige president Ferdinand Marcos junior liet weten een arrestatiebevel tegen Duterte te hebben ontvangen. De Filipijnen stapten in 2019 onder Duterte uit het ICC en keerden ook na zijn afscheid in 2022 niet terug. De regering verleende toch medewerking aan de arrestatie van Duterte door Interpol.

Volgens Dutertes oud-advocaat Salvador Panelo is de arrestatie onwettig, omdat de Filipijnen niet meer zijn aangesloten bij het ICC. Hij stelt dat Duterte geen juridische bijstand had tijdens zijn arrestatie op het vliegveld.
Ik was de man eigenlijk alweer vergeten maar. goed dat deze mafklapper toch niet weg lijkt te komen met zijn.bewind.

Benieuwd of ie nog hulp gaat krijgen van Elon Musk, gezien die niet zal denken dat Duterte iets fout heeft gedaan.
pi_217005479
Wat heeft musk er mee te maken?

Vind dit belachelijk. Moet je maar met je klauwen van de drugs afblijven. Idc als jij de maatschappij wil verkloten, of een ander voor geld, verkloot je je leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 maart 2025 @ 09:09:28 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217005506
De zoon van de oud-dictator met vrouw met de grootste schoenencollectie ter wereld, nooit vervolgd en nog steeds behorende tot de politieke elite, houdt een oud-president aan.

Vat goed de politieke sfeer van het land samen :')
pi_217005584
De racisme kaart zal vanuit het westen nu niet worden getrokken
pi_217006150
DuterteGOD.
Junkies moet je inderdaad keihard aanpakken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217006184
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:29 schreef superniger het volgende:
DuterteGOD.
Bij criminelen had ik er niet zo'n probleem mee, maar deze man trok de grens daar niet en bewijsvoering was ook niet zo belangrijk.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 10:49:48 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217006333
Maar G.W. Bush daar doen we niets aan. Het ICC begint ook steeds meer een farce te worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217006544
Tja, dit is het formaat landen waar het ICC een vuist tegen durft te maken. Denk maar niet dat men iets bij China of Iran zou doen of durven.

Een zeer hard beleid voeren tegen drugs is trouwens fantastisch, maar om nu maar lukraak mensen te gaan executeren gaat ook wel erg ver. Al zouden grote drugsbaronnen en ander gespuis uit zulke onderwerelden wat mij betreft wel via een proces de doodstraf mogen krijgen. Drugs is walgelijk en doet de samenleving alleen maar kwaad.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217006742
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bij criminelen had ik er niet zo'n probleem mee, maar deze man trok de grens daar niet en bewijsvoering was ook niet zo belangrijk.
Nou er waren toen best wat filmpjes van mensen die op een terras werden neergeschoten, omdat het vermoeden was dat ze dealden. Er zullen best ook onschuldige omstanders geraakt zijn.

Als je van iemand af wilde was een vermoeden van drugsgebruik ook genoeg. Het zal dus best ook misbruikt zijn door boze exen.

Dan maar een strenge rechtstaat met harde straffen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 13:18:39 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217007356
quote:
DuterteGOD.
nergens voor nodig, doen niemand kwaad
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217007378
Hij zit daar ook echt in de stoel als een klaploper. Hoe heeft hij nou weer zo'n baan voor elkaar gekregen? :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217007381
https://nos.nl/artikel/25(...)ernationaal-strafhof
quote:
Wij hebben drie miljoen drugsverslaafden. Ik verheug me erop ze allemaal af te slachten", redeneerde Duterte over zijn meedogenloze beleid. "Duitsland had Hitler. De Filipijnen hebben mij." Het doel heiligde voor hem de middelen: "Ik red de volgende generatie van mijn land."
Geen man van halve maatregelen dit :{
pi_217008227
Haha helemaal gek die man
pi_217008484
Mooi zo, dat putler en co maar snel mogen volgen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217008504
ICC laat zich weer lekker misbruiken voor (interne) politieke machtspelletjes.
pi_217008727
Boven de zee dumpen.
pi_217008824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:49 schreef mvdejong het volgende:
Maar G.W. Bush daar doen we niets aan. Het ICC begint ook steeds meer een farce te worden.
Is nooit iets anders geweest, heel veel strafbaar stellen en dan alleen politieke tegenstanders vervolgen. Gewoon een machtsinstrument. En als Duterte wordt opgepakt terwijl zijn land niet bij ICC is aangesloten dan is dat een globalistische machtsgreep.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217009088
ICC :')
Nooit nooit vervolgen ze westerse leiders.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217018436
Vliegtuig is nu onderweg naar Rotterdam, vanuit Dubai.
Te volgen op: https://www.flightradar24.com/RPC5219/3972143a

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 12-03-2025 11:27:31 ]
pi_217018603
Dit is louter een politieke afrekening, waarvoor het ICC wordt gebruikt.
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:33:43 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217018607
Het grappige is dat de Filipijnen hem niet zelf willen vervolgen blijkbaar of denken ze dat ze dat niet eerlijk kunnen? ICC komt normaal gesproken alleen om de hoek kijken als een land het zelf niet doet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217018647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:06 schreef Red_85 het volgende:
Wat heeft musk er mee te maken?
Niets maar onze staatspropaganda doet z'n werk.
pi_217018694
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:35 schreef superniger het volgende:
ICC :')
Nooit nooit vervolgen ze westerse leiders.
Goh waren die mafketels uit oud Joegoslaviė opeens geen westerlingen meer.

Wat een populistisch vol met leugens onderbuik gebral in dit topic weer waar extreem rechts conservatieve mensen demonstreren dat ze niets van een rechtstaat begrijpen. :')
pi_217018772
Laat hem Mexicaanse politici trainen. Oh nee dan wordt de cia boos.

Hij zei nog tegen de christelijke bevolking 'stem niet op mij als je niet naar de hel wil gaan, ik ben de antichrist'
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_217019464
quote:
DuterteGOD.
Pak ze op, geef ze een net proces en dan de doodstraf als je dat zo graag wil. Beetje rucksichtlos (corrupte) politie opdracht geven kleingebruikers en toevallige omstanders zonder proces en zonder veel bewijs dood te schieten verdient een enkeltje Den Haag.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217022365
Waarom kunnen de Filipijnen hem zelf niet vervolgen? Ik neem aan dat je volgens de Filipijnse wet ook niet zomaar drugsverslaafden mag vermoorden, dus dan kan hij daar toch aangeklaagd worden?

Het grootste nadeel van het Internationaal Strafhof vind ik altijd dat het uiterst selectief is wie er wordt vervolgd. In dit geval zal het nieuwe regime wel blij zijn om van hem af te zijn, zodat hij in eigen land in ieder geval geen bedreiging meer vormt voor de macht.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 17:36:18 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217022462
Aangekomen in Nederland, mag voor de rest van zijn leven flauwe Hollandse prakjes eten.
pi_217022486
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:28 schreef Breekfast het volgende:
Waarom kunnen de Filipijnen hem zelf niet vervolgen? Ik neem aan dat je volgens de Filipijnse wet ook niet zomaar drugsverslaafden mag vermoorden, dus dan kan hij daar toch aangeklaagd worden?

Het grootste nadeel van het Internationaal Strafhof vind ik altijd dat het uiterst selectief is wie er wordt vervolgd. In dit geval zal het nieuwe regime wel blij zijn om van hem af te zijn, zodat hij in eigen land in ieder geval geen bedreiging meer vormt voor de macht.
Eens. Het is een vete tussen twee Filipijnse politieke families/dynasties Marcoses en Dutertes. Ze waren drie jaar geleden nog dikke vrienden maar het is daarna een verhitte vete geworden en dus heeft de huidige president Bongbong hem voor de haaien gegooid en laten arresteren door Interpol om een politieke tegenstander uit de weg te ruimen. Dan blijft nog wel zijn dochter Sara Duterte (enige politieke invloed in dat land) en de rest van zijn familie over en denk dat het laatste woord hier nog over is gesproken tussen Bongbong en de Dutertes. Het risico bestaat dat die vete in dat gefaalde land verder uit de hand gaat lopen. De Filipijnen hebben weinig schaamte. Elke zichzelf beetje zelfrespecterend land buiten Europa zou het als een enorme schande zien dat een ex-leider door Europeanen wordt vervolgd en ruimen ze liever op een andere manier uit de weg (moord/binnenlandse gevangenis e.d.) maar de Filipijnen hebben na 400 jaar kolonisatie door Spanje en 100 jaar door de VS volgens mij zo'n beetje alle zelfrespect verloren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 12-03-2025 17:51:32 ]
pi_217049441
Ja hoor, zodra ze terecht moeten staan zijn ze ineens ziek, zwak en misselijk :') :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217156588
Filipijnse oud-president Duterte klaagt over Nederlands eten in gevangenis

https://www.ad.nl/binnenl(...)gevangenis~a140097b/

Een situatieschets. @RamboDirk
pi_217157318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:36 schreef Momo het volgende:
Aangekomen in Nederland, mag voor de rest van zijn leven flauwe Hollandse prakjes eten.
Filippijns voedsel is ook niet alles hoor.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217157477
niets mis met boterham met hagelslag
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')