Mijn geduld raakt steeds verder op, maar verder is het vooral een kwestie van dat iedereen maar normaal maakt wat niet normaal is. Ik beweeg niet mee met de stroom.quote:Op maandag 10 maart 2025 21:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik moet steeds denken dat jouw account overgenomen is....
Stapvoets of vol gas is wel een verschilquote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:53 schreef Nober het volgende:
Soort van islamitische actie van een PVV'er, keer wat anders.
Iemand met opzet aanrijden is wat jou betreft normaal?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn geduld raakt steeds verder op, maar verder is het vooral een kwestie van dat iedereen maar normaal maakt wat niet normaal is. Ik beweeg niet mee met de stroom.
Ze stonden voor de ingang van een parkeergarage.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 11:28 schreef BufferOverflow het volgende:
Die XRtremisten zorgen zelf ook voor levensgevaarlijke situaties door het blokkeren van wegen. Ken de situatie in dit geval niet, maar door het veroorzaken van opstoppingen kunnen hulpdiensten mogelijk ook te laat ter plaatse zijn. Je zal maar wachten op een ambulance die kilometers moet omrijden vanwege de verkeerschaos die is aangericht..
Snap niet dat dit wordt gezien als demonstreren, je kan gewoon naar het Malieveld gaan met je spandoeken.. geen enkele reden om schade te veroorzaken aan anderen..
Ideocracy was een comedy geen handleiding.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze stonden voor de ingang van een parkeergarage.
Dat is lastig als erg gevaarlijk of bijzonder naar te omschrijven.
Want daar staan ze altijd inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze stonden voor de ingang van een parkeergarage.
Dat is lastig als erg gevaarlijk of bijzonder naar te omschrijven.
Eens. Maar zijn verhaal is niet dat hij moedwillig iemand heeft aangereden.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:47 schreef Mano_ het volgende:
Hoe irritant zo'n activist ook is, moedwillig iemand aanrijden is gewoon fout.
Op zich mee eens, maar als je door een spandoek rijdt mag je redelijkerwijs verwachten dat daar misschien mensen achter staan. Dan kan je technisch wellicht in je gelijk staan, maar je mag ook een beetje gezond verstand gebruiken en het niet opzoekenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eens. Maar zijn verhaal is niet dat hij moedwillig iemand heeft aangereden.
Hij reed door een spandoek heen. Ik kan mij zo voorstellen dat toen hij dat deed een idioot dacht: hé, daar moet ik voor gaan springen en dat daardoor hij die idioot heeft geraakt.
En dat vind ik wel wezenlijk anders. Sterker nog: dat zou volgens de wegenverkeerswet en de jurisprudentie best eens uitgelegd kunnen worden als bewuste roekeloosheid van de voetganger, waardoor de voetganger zelfs volledig aansprakelijk kan zijn voor alle schade.
We weten gewoon niet precies wat er is gebeurd.
En ja, het kan ook dat de PVVer volledig fout zit.
Maar dat geld net zo goed voor de andere kant, voor de ingang van een garage gaan staan achter een spandoek is nou niet echt bepaald slim te noemenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar als je door een spandoek rijdt mag je redelijkerwijs verwachten dat daar misschien mensen achter staan. Dan kan je technisch wellicht in je gelijk staan, maar je mag ook een beetje gezond verstand gebruiken en het niet opzoeken
Met je trekker op de snelweg bijvoorbeeld...quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Want daar staan ze altijd inderdaad.Stond je er zelf ook weer tussen?
User boven je heeft gewoon gelijk. Rot gewoon eens op met die blokkades. Het is gewoon wachten op een slachtoffer om dat dan vervolgens weer breed uit te gaan lopen meten.
Vreselijke club, geen greintje respect voor die lui.
Demonstreren kan op zóveel andere manieren.
Een foto gezien dat het spandoek ongeveer tot de middel van de demonstranten kwam. Wat ik heb begrepen heeft hij eerst gestopt of zo goed als gestopt en toen langzaam maar geheel bewust op haar ingereden. Noem het opzij drukken met een auto, puur geweld dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij reed door een spandoek heen. Ik kan mij zo voorstellen dat toen hij dat deed een idioot dacht: hé, daar moet ik voor gaan springen en dat daardoor hij die idioot heeft geraakt.
En dat vind ik wel wezenlijk anders. Sterker nog: dat zou volgens de wegenverkeerswet en de jurisprudentie best eens uitgelegd kunnen worden als bewuste roekeloosheid van de voetganger, waardoor de voetganger zelfs volledig aansprakelijk kan zijn voor alle schade.
Ook daar zie je me niet voor staan juichen. Net zo achterlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met je trekker op de snelweg bijvoorbeeld...
En moslims een hand mogen afhakken van iemand die van hen steelt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dan zijn we het er dus over eens dat ik voortaan in de supermarkt voorpiepende bejaarden in een steegje doodschop.
Snelwegblokkerende en brandstichtende tractorboeren standrechtelijk executeren ivm terrorisme waar het onder de geldende definitie ook onder valt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En moslims een hand mogen afhakken van iemand die van hen steelt.
Precies. Risico van 't vak. Play stupid games, win stupid prizes enzo.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Snelwegblokkerende en brandstichtende tractorboeren standrechtelijk executeren ivm terrorisme waar het onder de geldende definitie ook onder valt.
Dit soort retoriek ben ik ook van de rechtspraak gewent. Ben je rechter toevallig?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen rechter. Wel kennis van het recht.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit soort retoriek ben ik ook van de rechtspraak gewent. Ben je rechter toevallig?
Opzij drukken met een auto is niet fraai, maar iemand de doorgang blokkeren door te blijven staan... dan ben je net zo goed niet helemaal helder in de bovenkamer. En daar een hersenschudding aan overhouden is ook vrij vreemd.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 13:02 schreef 215 het volgende:
[..]
Een foto gezien dat het spandoek ongeveer tot de middel van de demonstranten kwam. Wat ik heb begrepen heeft hij eerst gestopt of zo goed als gestopt en toen langzaam maar geheel bewust op haar ingereden. Noem het opzij drukken met een auto, puur geweld dus.
Er stond politie bij te kijken, het was een optie geweest die agenten te vragen toegang af te dwingen in plaats van zelf geweld te gebruiken. Hoe je het ook went of keert, het gebruik van geweld is voorbehouden aan daartoe aangewezen mensen en dus niet aan de eerste de beste geïrriteerde automobilist die een parkeerplekje zoekt.
Aldanniet verzonnenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 14:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daar een hersenschudding aan overhouden is ook vrij vreemd.
Dat vermoed ik inderdaad.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |