Ik ben ook vaak jaloers op de oogsten van anderen hoor. Vijf kilo tayberries? Vier kilo erwten, en een paar dagen later nog eens 6 kilo? Hoe dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:02 schreef MaJo het volgende:
Wat is iedereen lekker bezig! Ik haal geen kilo's uit de tuin horenElke dag een paar tayberries, wat aardbeien, een komkommertje
Maar ik heb dan ook maar een klein stukje in de tuin en tig potten,
Dat brengt me tot het volgende. Ik heb een aantal bonen en erwten staan en daar zijn nu 2 hele lange bonen uit gegroeid. Ik denk dat ik ze al kan oogsten maar ik laat ze steeds maar hangen want wat heb je nu aan 2 bonenLaatst had ik ook 1 doperwt, die heb ik maar gewoon rauw opgegeten (was best lekker!
)
Ja maar probeer dan ook deel zelfvoorzienend te leven he. Daarom grote hoeveelhedenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:50 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik ben ook vaak jaloers op de oogsten van anderen hoor. Vijf kilo tayberries? Vier kilo erwten, en een paar dagen later nog eens 6 kilo? Hoe dan?
Ik heb geleerd gewoon je eigen ding te doen. Focus je niet op andermans oogst, maar doe wat je zelf goed lijkt.
Mijn tomaten zien er weliswaar fantastisch uit, maar mijn aardbeien doen 't bijvoorbeeld totaal niet. Al doende leer je, en dat is het belangrijkste. Gewoon doen en proberen. Leren van je fouten.
Maar 10 kilo aan erwten? Watdefak? Hoe dan?
Goed idee! Doe je ze meteen in de vriezer of blancheer jij ze eerst? Ik heb dat vorig jaar met doperwtjes gepoogd maar daar zaten uiteindelijk maar iets van 10 in een zakjequote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:18 schreef Hupje het volgende:
Ik heb vandaag 4 frambozen geplukt![]()
@:MaJo ik heb peultjes staan. Ik pluk ze (want dat stimuleert de groei van meer peultjes) en doe ze in een zakje in de vriezer. Als het dan een portie is, eten we ze.
Of die paar peultjes gaan bij een roerbakgerecht erbij.
Dat is ook zoquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:50 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik ben ook vaak jaloers op de oogsten van anderen hoor. Vijf kilo tayberries? Vier kilo erwten, en een paar dagen later nog eens 6 kilo? Hoe dan?
Ik heb geleerd gewoon je eigen ding te doen. Focus je niet op andermans oogst, maar doe wat je zelf goed lijkt.
Mijn tomaten zien er weliswaar fantastisch uit, maar mijn aardbeien doen 't bijvoorbeeld totaal niet. Al doende leer je, en dat is het belangrijkste. Gewoon doen en proberen. Leren van je fouten.
Maar 10 kilo aan erwten? Watdefak? Hoe dan?
Als bij mij de oogst op gang komt is het soms ook met 2 bonen ofzo. Ik vries die dan in. Want uiteindelijk worden het er zoveel dat ik dat toch niet allemaal al op kan eten. Dan vries ik de rest er bij inquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:02 schreef MaJo het volgende:
Wat is iedereen lekker bezig! Ik haal geen kilo's uit de tuin horenElke dag een paar tayberries, wat aardbeien, een komkommertje
Maar ik heb dan ook maar een klein stukje in de tuin en tig potten,
Dat brengt me tot het volgende. Ik heb een aantal bonen en erwten staan en daar zijn nu 2 hele lange bonen uit gegroeid. Ik denk dat ik ze al kan oogsten maar ik laat ze steeds maar hangen want wat heb je nu aan 2 bonenLaatst had ik ook 1 doperwt, die heb ik maar gewoon rauw opgegeten (was best lekker!
)
Peultjes en erwten gaan hier goed maar al 2 jaar op rij worden de sperziebonen helemaal opgevreten door slakkenquote:Op woensdag 25 juni 2025 16:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik doe vroeg in het jaar peulen en erwten zetten. Helaas moe tik ze eerder ruimen omdat het te warm wordt in de kas. En dan eindigen ze helemaal onder het dauwmeel. Zo lekker hè verse peultjes
Ohhh wat shit zeg.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Peultjes en erwten gaan hier goed maar al 2 jaar op rij worden de sperziebonen helemaal opgevreten door slakkenIk baal daarvan want 2 jaar geleden heb ik daar meerdere oogsten uit kunnen halen. Zo lekker
Voor tomaten is 't nog niet vroeg hoor. Rond 1 juli kan je normaliter de eerste rijpe wel oogsten. De mijne begonnen vorige week al te kleuren, en vandaag geoogst. Mijn doodgewone Spaanse peperplanten hangen ook vol en kleuren al rood.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:20 schreef marcel.de het volgende:
Nu al tomaten, pepers en paprika!!???
Hier zijn we nog lang niet zo ver.
Wel 6 kilo tuinbonen geoogst en verwerkt. En weer twee grote emmers tay berries. Dat wordt morgen verwerkt.
Ja, dat blad hoort er bij. Ik zal voor de zekerheid de Flora Incognita app ook nog even proberen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Als dat blad bij de trosjes bessen hoort dan lijkt het me inderdaad gewoon een rode aalbes. Lekker hoor, ik heb een paar struiken staan en eet ze graag als de vogels me tenminste niet te snel af zijn
quote:Op donderdag 3 juli 2025 00:26 schreef Hupje het volgende:
Voor het voorspelde noodweer heb ik nog geoogst wat er was. Je weet nooit... Maar uiteindelijk viel er hier eigenlijk alleen maar een beetje regen
[ afbeelding ] (hm, Imgur werkt weer niet mee)
Oh, tnx.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:33 schreef Twieki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij deze nog even je foto.Lekker hoor, een kommetje verse rode bramen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |