Nope. Heb er ook nooit wat aan gedaan qua behandelen. De amandelboom gaf desondanks wel gewoon wat vruchten, maar niet meer zoveel als voordien. De perzik was echt heel sneu, hij groeide prima, maar elk jaar weer die rare blaadjes en geen vruchten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waren die bomen er weer bovenop gekomen?
Ik hoop dat met het normaliter warmere voorjaar hier (asturias) + behandelen in de herfst het niet een probleem vormt.
Thats a hot pic!quote:Op maandag 5 mei 2025 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tomaten en pepers staan er zo bij momenteel.
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op woensdag 7 mei 2025 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Thats a hot pic!I like.
Blijft dat muurtje wel staan? Gewoon even voor alle zekerheid?
Vorig jaar nieuwe tuin aan laten leggen omdat de beschoeiing rot was. Ook gelijk een stukje moestuinbak er bij van 2,5x1,5 meter. Tomaten-, sperziebonen, kervel en diverse kruidenzaden geplant. Wilde we ze uitzetten in de moestuin, was de hele moestuin vergeven van de ridderzuringwoekeraar.
Modderfakker.
Echt een lijer.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
ThanksEn ja hoor, dat blijft gewoon staan. Mijn vriend kan niet zo goed recht werken maar stevig is het zeker.
Wat een kutzooi van je ridderzuring zeg. Dat spul is echt evil. In de bak met de tomaten op bovenstaande foto, zat ook flink wat. Tot een week geleden stond het 70cm hoog. Meestal kan ik het wel in toom houden maar ik ben wegens omstandigheden vorig jaar niet aan deze toegekomen en nu is het uitgebreid natuurlijk. Nu ga ik dus maar elke week de nieuwe groei verwijderen.
Wij hadden dit echt mega erg in onze perzikboom, was inmiddels half dood. Vorig jaar uit de grond gehaald en in pot gezet, in de kas gelaten tot het weer beter werd en er zit nu geen ziekte in en zelfs vruchtenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waren die bomen er weer bovenop gekomen?
Ik hoop dat met het normaliter warmere voorjaar hier (asturias) + behandelen in de herfst het niet een probleem vormt.
Wij hebben precies hetzelfde insectenhotel hangen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:06 schreef Hupje het volgende:
Een paar dagen geleden stond mijn moestuinbak er zo bij:
[ afbeelding ]
Met mega snijbiet (links) die bloemen begon te krijgen en paksoi die klaar was om te oogsten. We aten deze week dus nog 1 keer snijbiet en ook de paksoi en radijsjes stond op het menu. Nu weer nieuwe dingen ingezaaid.
Vanochtend heb ik de eerste rijpe aardbei gegeten.
[ afbeelding ]
Verder lopen de druif en framboos weer uit, lijkt de blauwe bes het naar zijn zin te hebben en heb ik 1 cherrytomaat plantje staan.
Oja, en helemaal linksonder op de foto: ik denk dat we 1 aardappel over het hoofd hebben gezien bij het oogsten vorig jaar![]()
1? Knap gezocht.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:06 schreef Hupje het volgende:
Oja, en helemaal linksonder op de foto: ik denk dat we 1 aardappel over het hoofd hebben gezien bij het oogsten vorig jaar![]()
Ik heb voor mijn aalbes een mengsel van spiritis en groene zeep en een beetje water op en onder de bladeren gespoten, nu 2 keer gedaan en bijna alle bladluizen zijn dood.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:27 schreef summer2bird het volgende:
Ik zag vanavond dat er op mijn vlinderstruik erg veel bladluizen zaten.
Heeft iemand een goeie tip om ervan af te komen? Zit al naar een website te kijken die lieveheersbeestlarfjes verkoopt.
Wat staan die dicht bij elkaar, krijgen ze geen ruzie?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:28 schreef Doedezemaar het volgende:
Work in progress in de kas
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Die blauwe lege potjes ga ik nog ingraven zodat ik de tomaten daarin water kan geven en zo hun wortels makkelijker bereik
Nee hoor, die krijgen geen ruzie, ze hebben ieder minimaal 30cm.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat staan die dicht bij elkaar, krijgen ze geen ruzie?
Bij mij is dat ruziequote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:54 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee hoor, die krijgen geen ruzie, ze hebben ieder minimaal 30cm.
Whoa, mijn aardappels zijn daar nog lang niet, maar ik heb denk ik al wel een pond aardbeien op.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:42 schreef LXIV het volgende:
Mijn aardappels zijn al een halve meter hoog en staan in bloei. Had ze erg vroeg gepoot, gokje…
Is goed uitgevallen. En zag de eerste rode aardbei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |