Dit is wel meer dan voorzichtig bezig zijn hoor, met hele professionele installatiesquote:Op maandag 31 maart 2025 14:46 schreef Evenstar het volgende:
Hier ook weer voorzichtig bezig met van alles!
Op hydro: Romeinse Sla en Lolla Rossa
[ afbeelding ]
Binnen begonnen met opkweken voor in de kas: Cherrytomaten (Zuckertraube)
Binnen begonnen met opkweken voor op balkon: Carolina Reapers, Madame Jeanette, Jalapeno, Antep Aci Dolma, Lemon Drop, Aji Finlandi
[ afbeelding ]
Binnen begonnen met opkweken voor in moestuin: Smultron (bosaardbeien), Veldsla
[ afbeelding ]
Ben nu stuk grond aan het voorbereiden, daarna moet ik nog een hek bouwen, want hertjes .... dan pas kan ik dingen in de volle grond doen.
Het vriest in hier nog wel af en toe in de nacht, dus durf de tomaten nog niet naar de kas te doen, maar kom ondertussen wel ruimte tekort in mijn kamerOndertussen ook maar een compostbak begonnen buiten. Nooit eerder gedaan, maar zoveel zooi hier waar ik iets mee kan dat het zonde is om het niet te doen!
Als bonus, wie kan raden wat dit is(het is niet eetbaar)
[ afbeelding ]
Voor mij is dit "voorzichtig", omdat ik als ik bezig ga opeens denk dat ik 100ha aan grond heb en een hele dorp moet voedenquote:Op dinsdag 1 april 2025 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is wel meer dan voorzichtig bezig zijn hoor, met hele professionele installaties
Merk je veel verschil met Zweden ten opzichte van Nederland? Dat je bijvoorbeeld pas later buiten kan zaaien maar misschien wel langer in de nazomer door kan gaan?
Raad je plaatje: het lijkt op rozemarijn maar het zal vast iets spannender zijn
Het ziet er prima uit. Ik heb eerder prima ervaringen met dergelijke aankopen bij Aldi, Lidl en Vomar. Ik ben nu ook een framboos en witte aalbes uit de uitverkoop van de Aldi aan het vertroetelen, die waren nog maar ¤1,50 ofzo per stuk een paar weken geleden en er zit leven in, ze krijgen mooie nieuwe blaadjes.quote:
Nicequote:Op maandag 5 mei 2025 19:56 schreef Symphonic het volgende:
Een hoop werk verzet afgelopen week. De plantjes kunnen de grond in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier kunnen sommige dingen echt niet buiten omdat het aan puin waait.quote:Op maandag 5 mei 2025 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
NiceIk blijf maar jaloers op mensen met een kas. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen dit jaar.
Ik heb vandaag en gisteren 20 tomatenplanten, 8 paprikaplanten en 27 peperplanten in de moestuinbakken gezet.
Ik heb 6 jalapenos staanquote:Op maandag 5 mei 2025 20:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Hier kunnen sommige dingen echt niet buiten omdat het aan puin waait.
We moeten wel nodig verder met zaaien en verspenen. Ik hoop dit jaar vooral op veel tomaten en ik hoop dat de jalapeno’s het echt gaan doen. Die zijn zo lekker. De komkommers staan ook klaar om te verspenen.
Het wordt echt een ontdekkingstocht.
Waren die bomen er weer bovenop gekomen?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh naar, die perzikkrulziekte, ik had het vroeger ook in de amandelboom en perzik die ik in de voortuin had staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |