Normaal is het altijd zo voorspelbaar wie er wint en nu dat een keer niet gebeurt, gaan de voorspelbare winnaars klagen. Heel goed!quote:Op zondag 9 maart 2025 11:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nou. Hij wil graag nog een keer, maar dan voor een ander land. Hij is niet tevreden met de huidige Mello-opzet.
Behoorlijk bizarre reacties jaquote:Op zondag 9 maart 2025 11:12 schreef Greys het volgende:
Dank je Em!
Hahaha oh wauw. Wat een 'onze liedjes waren tenminste goed en mooi' onzin weer. Arroganten gonna arrogant.
Het is niet alsof Bara Bada Bastu vals gezongen werd of schijtlol is. Het is gewoon een enorm goed gebracht pakket inclusief superleuke staging, prima zang, energie en humor.
Ja! Die ging niet roepen dat heel Melfest ten dode was opgeschreven zoals het nu is haha.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Behoorlijk bizarre reacties ja![]()
Loreen haalde de eerste keer dat ze het weer probeerde de finale niet eens en die kon zich ook gewoon gedragen.
Maar of het nou je smaak is of niet:quote:Op zondag 9 maart 2025 11:25 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb het nummer nog maar eens een keer opgezet. Maar ik snap nog steeds echt niet waarom dit als een winnaar wordt gezien. Het gaat inderdaad wat ver om dit af te schrijven als schijtlolligheid, maar dit is toch geen winnaar?
Persoonlijk vind ik dat we echt gaan afglijden als zoiets als dit nummer wint.
Nummers zijn natuurlijk altijd smaakgevoelig, ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar ik probeer het enthousiasme hier te begrijpen. De punten die je noemt zie ik wel, maar ik zie het gewoon niet voor me in een rijtje van winnaars. Voor mij (dus subjectief!) zijn je genoemde punten meer dit:quote:Op zondag 9 maart 2025 11:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar of het nou je smaak is of niet:
- Het lied is enorm leuk en catchy en zit prima in elkaar
- Zang prima in orde (itt bv Tommy Cash)
- Enorm leuke act
- Het maakt veel mensen vrolijk en blij (nogal nodig in deze tijden)
- Het werd meteen een hit in Zweden
- Streams Spotify en views youtube prima
Etc. Er is zo goed als niks mis mee.
Ik kan niks bedenken in elk geval. Behalve als het echt je smaak niet is.
Erika Vikman haalde ook een recordaantal televotes, en ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat zij geen Käärijä-uitslag gaat halen. Dus het zegt niet alles.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We schrijven in Basel 325 punten televoting en 200 jurypunten op en beginnen met het zoeken naar hotels in Stockholm in mei 2026.
-Het is niet in het Engelsquote:Op zondag 9 maart 2025 11:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar of het nou je smaak is of niet:
- Het lied is enorm leuk en catchy en zit prima in elkaar
- Zang prima in orde (itt bv Tommy Cash)
- Enorm leuke act
- Het maakt veel mensen vrolijk en blij (nogal nodig in deze tijden)
- Het werd meteen een hit in Zweden en half Europa is nu al fan
- Streams Spotify en views youtube prima
Etc. Er is zo goed als niks mis mee.
Ik kan niks bedenken in elk geval. Behalve als het echt je smaak niet is.
(Komend van iemand die eigenlijk echt echt écht niet wil dat Zweden wint. Niet om Kaj maar om sommige EBU Zweden en de arrogantie die ze toch al hebben).
Nee, maar het verschil tussen deze en Finland, Estland, Malta en Australië is dat dit de gezinsvriendelijke uitvoering is, die door zowel je neefje van 8 als door Tante Sjaan geliefd kan worden. En dat maakt het ook een stuk makkelijker voor juryleden om erop te stemmen.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Erika Vikman haalde ook een recordaantal televotes, en ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat zij geen Käärijä-uitslag gaat halen. Dus het zegt niet alles.
Maar als je alle nummers die tot nu toe zijn gekozen op een rijtje zet, dan wint dit toch gewoon. Het is gewoon het beste liedje, de enige die je nog een keer wilt horen. Spreekt alle leeftijden aan, spreekt alle landen aan.
Ze worden wel enorm geholpen door het feit dat niet alle zang live hoeft te zijn. Zonder zo'n koortje erachter klinkt het refrein een stuk minder vet.quote:
Duncan verloor de televote al van Keiino. En Nemo van Baby Lasagna (onder andere). Ik schat KAJ hoger in dan Keiino of de Kroaten, en ook geschikter voor de jury. En bovendien is er dit jaar geen Arcade of The Code waar ze mee zouden moeten afrekenen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
-Het liedje is ook weer niet zķ goed. Het is niet dat ik het in de voorbije jaren automatisch als winnaar had opgeschreven tegen een Duncan, Maneskin of Nemo ofzo. Het is dan ook niet gezegd dat het alle anderen die ook op hun best (en in het geval van Nederland dan wel met een tegenvallende act) in Basel verschijnen achter zich kan laten.
Dat doen ze denk ik sowieso wel want ze zullen zich niet door één andere ervaring laten afleiden van het succes van hun normale troep die net zo goed door AI geschreven had kunnen worden.quote:Op zondag 9 maart 2025 13:20 schreef d_elise het volgende:
Ik hoop dat het goed scoort, niet alleen omdat ik het nummer en de act leuk vind, maar ook zodat ze in Zweden zien dat afwijken van de generieke gelikte popsongs, werkt. Ik ben bang dat ze daar anders volgend jaar gewoon weer naar teruggaan en dat dit soort inzendingen dan niet meer gekozen worden.
Zeker! Maar ik snap best dat er momenteel in dit gekke esf jaar ook best mensen denken dat het zomaar wel zou kunnen winnen omdat het een televotemagneet is, ze (Kaj dan, niet Zweden) een gunfactor hebben en ze het bij de jury ook niet al te rot zouden kunnen doen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
-Het is niet in het Engels
-Het is niet de gelikte, radiovriendelijke troep die Zweden normaal stuurt.
-Iedereen is wel klaar met Zweden als winnaar.
-Het is geen hitgevoelige klassieker. Het kan best leuk gestreamd worden, maar dit is niet iets wat je in heel Europa nog maanden op de radio gaat horen. Käärijä en Baby Lasagna hadden immers ook geen hitlijstensucces. En de EBU is na het flopjaar 2024 wel toe aan een moderne airplay-hit om het ESF weer relevant te maken.
-Het liedje is ook weer niet zķ goed. Het is niet dat ik het in de voorbije jaren automatisch als winnaar had opgeschreven tegen een Duncan, Maneskin of Nemo ofzo. Het is dan ook niet gezegd dat het alle anderen die ook op hun best (en in het geval van Nederland dan wel met een tegenvallende act) in Basel verschijnen achter zich kan laten.
Kortom, er zijn wel redenen waarom dit ook niet zou kunnen winnen.
Misschien kan hij een belletje regelen met het VK. Daar heeft hij in 2019 al een keer een afdankertje gestuurd.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Nou. Hij wil graag nog een keer, maar dan voor een ander land. Hij is niet tevreden met de huidige Mello-opzet.
Ditquote:Op zondag 9 maart 2025 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar het verschil tussen deze en Finland, Estland, Malta en Australië is dat dit de gezinsvriendelijke uitvoering is, die door zowel je neefje van 8 als door Tante Sjaan geliefd kan worden. En dat maakt het ook een stuk makkelijker voor juryleden om erop te stemmen.
(linkje van onderstaande staat ergens eind vorig topic)quote:Op zondag 9 maart 2025 20:33 schreef drxanax het volgende:
Wat hebben Mans en Lundvik gezegd na afloop?
En:quote:Both John Lundvik and Måns have stated that they'll probably never participate in Melodifestivalen again, and the same goes for Klara Hammarström, who made her name through the competition. It almost feels like established artists will no longer dare to participate, because if Måns couldn’t win, why would they even try?
Dit ja, beetje slechte verliezer. Niet voor het eerst trouwens dat ie als gedoodverfde favoriet op het moment supreme werd verslagen.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:57 schreef Greys het volgende:
[..]
(linkje van onderstaande staat ergens eind vorig topic)
[..]
En:
Bekijk deze YouTube-video
Teleurgesteld zijn is heel menselijk en logisch. En eerlijk dat hij dat toegeeft. Maar een felicitatie aan Kaj was wel sportief en op z'n plaats geweest. Alsof het gewoon niet kķn dat er een totaalpakket van lied en act beter was dan dat van hem. 😅
Waarom wordt hij geinterviewd door Brunori Sas uit Sanremo?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:57 schreef Greys het volgende:
[..]
(linkje van onderstaande staat ergens eind vorig topic)
[..]
En:
Bekijk deze YouTube-video
Teleurgesteld zijn is heel menselijk en logisch. En eerlijk dat hij dat toegeeft. Maar een felicitatie aan Kaj was wel sportief en op z'n plaats geweest. Alsof het gewoon niet kķn dat er een totaalpakket van lied en act beter was dan dat van hem. 😅
Hij had natuurlijk gehoopt om net als Loreen z'n totaal in het slop geraakte muziekcarričre weer nieuw leven in te blazen. Heeft al jaren geen hits gehad, z'n nummers worden ook nauwelijks gestreamd. Dan kun je je afvragen of je misschien niet zo'n heel bijzondere artiest bent, maar dat gaat er bij Mans niet in natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:57 schreef Greys het volgende:
Nee hij moet idd even wennen aan z'n tochnietzorelevantmeer-status.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk gehoopt om net als Loreen z'n totaal in het slop geraakte muziekcarričre weer nieuw leven in te blazen. Heeft al jaren geen hits gehad, z'n nummers worden ook nauwelijks gestreamd. Dan kun je je afvragen of je misschien niet zo'n heel bijzondere artiest bent, maar dat gaat er bij Mans niet in natuurlijk.
Heroes is ook het enige nummer van hem wat ik zo af en toe voorbij hoor komen op de Zweedse radio. Andere oud-mello-deelnemers die niet gewonnen hebben, hoor ik vaker voorbijkomen met ook andere nummers dan wat ze op mello hebben gezongen.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk gehoopt om net als Loreen z'n totaal in het slop geraakte muziekcarričre weer nieuw leven in te blazen. Heeft al jaren geen hits gehad, z'n nummers worden ook nauwelijks gestreamd. Dan kun je je afvragen of je misschien niet zo'n heel bijzondere artiest bent, maar dat gaat er bij Mans niet in natuurlijk.
Heroes leunde ook enorm op de gelikte act. Het nummer zelf was niet zo bijzonder. Zonder beeld blijft er maar weinig van over.quote:Op zondag 9 maart 2025 23:08 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Heroes is ook het enige nummer van hem wat ik zo af en toe voorbij hoor komen op de Zweedse radio. Andere oud-mello-deelnemers die niet gewonnen hebben, hoor ik vaker voorbijkomen met ook andere nummers dan wat ze op mello hebben gezongen.
Aan zijn stem ligt het niet.
Qua muziekcarriere heb je denk ik wel een punt, maar hij is tegenwoordig vooral ook deels in de UK met zijn gezin en heeft wel een behoorlijke TV-carriere in Zweden, ook in de jury van de Masked Singer etc.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Helemaal eens, ik vind het echt pure schijtlolligheid. Ik zou sowieso willen dat het ESF een zangwedstrijd was en dit is gewoon niet eens goed gezongen. Word dan toch veel enthousiaster van Claude, maar ook van Israël bijvoorbeeld. Dit is een zogenaamd grappige act, waar de grappigheid er veel te dik bovenop ligt, wat mij betreft.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:25 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb het nummer nog maar eens een keer opgezet. Maar ik snap nog steeds echt niet waarom dit als een winnaar wordt gezien. Het gaat inderdaad wat ver om dit af te schrijven als schijtlolligheid, maar dit is toch geen winnaar?
Persoonlijk vind ik dat we echt gaan afglijden als zoiets als dit nummer wint.
Dat ben ik niet met je eens. Het zit kwalitatief beter in elkaar dan een Trenuletul ofzo. Om het af te serveren als schijtlol daar doe je het imo wel mee tekort.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, ik vind het echt pure schijtlolligheid. Ik zou sowieso willen dat het ESF een zangwedstrijd was en dit is gewoon niet eens goed gezongen. Word dan toch veel enthousiaster van Claude, maar ook van Israël bijvoorbeeld. Dit is een zogenaamd grappige act, waar de grappigheid er veel te dik bovenop ligt, wat mij betreft.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 10 maart 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, ik vind het echt pure schijtlolligheid. Ik zou sowieso willen dat het ESF een zangwedstrijd was en dit is gewoon niet eens goed gezongen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarvan 300.000 uit Finland... dat is natuurlijk niet echt het buitenland. Niettemin steekt die andere favoriet JJ hier nogal schril bij af, met tot nu toe minder dan 400.000 streams. In totaal, wel te verstaan.quote:Op maandag 10 maart 2025 16:06 schreef Fred_B het volgende:
Het succes van Kaj is wereldwijd merkbaar. Ongeveer een half miljoen streams kwamen uit het buitenland.
Dit is dan wel weer goed van hem, ja.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:06 schreef Momo het volgende:
Tweetlinks doen het niet goed nu met storing van Twitter, maar dit nieuwe filmpje van Mans met KAJ
https://x.com/EurovisionSpot/status/1899202857070625056
Dat is wel een aardig staaltje damagecontrolquote:Op maandag 10 maart 2025 22:06 schreef Momo het volgende:
Tweetlinks doen het niet goed nu met storing van Twitter, maar dit nieuwe filmpje van Mans met KAJ
Deze snap ik niet helemaal want op TikTok is ie al 2 of 3 dagen geleden gepost, dus is het nou voor of na de finale gepost? Want die uitbarsting in de media is het meest recente wat ik van hem voorbij heb zien komen.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:06 schreef Momo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |