Nou, in de uitvoering hedendaagse wandcontactdozen en contactstoppen is ook nooit veel verandering gekomen sinds 50 jaar.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een Kabelaansluiting is wel ff wat anders, en nu zitten we vast aan USB-C? Dus over 10-20 jaar nog steeds deze standaard?
Voor thuisgebruik die van de Lidl.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik wil een goede accu schroevendraaier kopen, Metabo, Dewalt, Blauwe Bosch of Makita? Wat raden de klussers mij aan?
Totaal vergelijkbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, of Computer, CPU, RAM, Monitor, Hard Disk, Interface, port, keyboard, vreselijk, zou jij nooit gebruiken, zulke leenwoorden, net al die franse termen, paraplu, Portefeuille, en sowieso überhaupt dat gebruik van Duitse termen.
Geen goede vergelijking. De accu's zijn niet meer dan een simpele elektronen opslag.De elektronica er omheen is vrij door elke fabrikant te ontwikkelen.quote:Op zondag 9 maart 2025 09:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
Als je dat gaat reguleren en vastleggen blijf je op de stand van technologie van de tijd van het vastleggen.
Zou je TV nog steeds met buizen werken, analoog en zwart wit zijn.
Accu technologie ontwikkeld zich sneller dan electronica de afgelopen jaren. Er wordt gigantisch in geïnvesteerdquote:Op zondag 9 maart 2025 10:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geen goede vergelijking. De accu's zijn niet meer dan een simpele elektronen opslag.De elektronica er omheen is vrij door elke fabrikant te ontwikkelen.
Aaahh .... "een wandcontactdoos" in vaktaalquote:Op zondag 9 maart 2025 13:35 schreef borbit het volgende:
[..]
Zo'n ding. Je hebt ze waarschijnlijk wel in je huis. Gelukkig merkonafhankelijk.
[ afbeelding ]
Ja goed he, net als TV's. Maar dan nog kan je behuizing & aansluitingen uniformeren zodat de batterijen/packs uitwisselbaar zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Accu technologie ontwikkeld zich sneller dan electronica de afgelopen jaren. Er wordt gigantisch in geïnvesteerd
Blauw?quote:
"een stroomovernamepunt" zou een betere naam zijnquote:Op zondag 9 maart 2025 14:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Aaahh .... "een wandcontactdoos" in vaktaal
Afk. "SOP"; analoog aan WCD.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
"een stroomovernamepunt" zou een betere naam zijn
quote:
Maar "wandcontactdoos" zegt niet zoveel: contact met wát (ja, met de wandquote:analoog aan WCD.
Om vervolgens geen innovatie en vernieuwing te hebben daarin.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja goed he, net als TV's. Maar dan nog kan je behuizing & aansluitingen uniformeren zodat de batterijen/packs uitwisselbaar zijn.
Doos in de wand om elektrisch contact te maken. Dat is i.m.o. duidelijker dan "stopcontact", dat in mijn perceptie "geen contact" is.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:05 schreef r_one het volgende:
Maar "wandcontactdoos" zegt niet zoveel: contact met wát (ja, met de wand)?
Gelukkig is het voor rest van Nederland een stopcontact, gewoon een gat in de muur waar je een stekker in kan duwen van een elektrisch apparaat. Dus een algemeen gebruikte term.quote:Op maandag 10 maart 2025 08:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Doos in de wand om elektrisch contact te maken. Dat is i.m.o. duidelijker dan "stopcontact", dat in mijn perceptie "geen contact" is.
quote:Op zondag 9 maart 2025 14:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Aaahh .... "een wandcontactdoos" in vaktaal
'elektrisch' (lees: 230V) blijkt dus geenszins uit de naam 'wandcontactdoos'; kan evengoed RJ11, RJ45 of coax zijn.quote:Op maandag 10 maart 2025 08:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Doos in de wand om elektrisch contact te maken. Dat is i.m.o. duidelijker dan "stopcontact", dat in mijn perceptie "geen contact" is.
Oeps, zie ´m nu pas. Ik zal stoppen.quote:
Fun Fact, Black & Decker ontwikkelde de eerste elektrische boormachine met accu voor de NASA.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb alles van black and decker maar was omdat ooit eens in de aanbieding bij de Gamma en daarna alles daarvan gekocht
Okquote:Op maandag 10 maart 2025 13:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fun Fact, Black & Decker ontwikkelde de eerste elektrische boormachine met accu voor de NASA.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |