abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216970459
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
72 uur geschorst.

Nou dit is wel een heel zware maatregel hoor. Kan dat niet ietsje minder??
Ik mag hopen dat dit een afkoelban is en dat er strenger gestraft gaat worden als is uitgezocht wat er precies gebeurd is en wie daar voor verantwoordelijk zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 8 maart 2025 @ 10:20:30 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_216970600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]

Gewoon met je harses door de deur. Knettergestoord :r 8)7
Hardop gelachen, wat een gast. _O-
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:03:11 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216971104
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat dit een afkoelban is en dat er strenger gestraft gaat worden als is uitgezocht wat er precies gebeurd is en wie daar voor verantwoordelijk zijn.
Nee dit is gewoon voor de buhne. Om publiekelijk te laten zien dat ze het ook niet goedkeuren, maar ondertussen boeit ze dit geen zak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216971128
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:12 schreef recursief het volgende:
Voor zover ik heb begrepen, heeft het bestuur van Vindicat alle leden van het reisgezelschap voor 72 uur geschorst. Wat het nut is van die maatregel, ontgaat mij eerlijk gezegd ook.

Naar eigen zeggen gaat Vindicat de zaak nu verder onderzoeken en ook Sunweb is de zaak ook verder aan het onderzoeken. De leden van Vindicat die aan de reis deelnamen, zullen eventuele foto's van de misdragingen wel weer van het telefoons verwijderd hebben, maar hopelijk hangt het hotel vol met camera's die het een en ander geregistreerd hebben.

Het is nu afwachten of er verdere zwaardere maatregelen volgen. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze bij Vindicat hun les geleerd hebben en tot echte maatregelen overgaan. Ze zullen zich er ook wel vanaf maken met het excuus dat de reis niet door Vindicat georganiseerd is, en dat Vindicat niet verantwoordelijk is voor wat hun leden buiten verenigingsverband doen.
  Spellchecker zaterdag 8 maart 2025 @ 11:08:40 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216971168
Vindicaters ook betrokken bij vechtpartijen: We stonden met z'n zessen tegenover een groep van honderd agressieve studenten
quote:
De studenten van Vindicat die donderdag uit een Frans hotel zijn gezet nadat ze zich flink misdroegen, waren betrokken bij meerdere vechtpartijen. Ze waren agressief en onder invloed. Dat meldt de Belgische krant Le Soir.

De vechtpartijen hebben indruk gemaakt op de lokale autoriteiten, schrijft de krant. „We stonden met z’n zessen tegenover een groep van honderd agressieve studenten’’, vertelt een politieagent aan het Franstalige dagblad. De agent vertelt ook dat de studenten uit Groningen allemaal onder invloed waren.

Poepen op balkons, pissen in lift
Een groep van 80 studenten van Vindicat is donderdag uit een Frans ski-hotel gezet, nadat ze zich ernstig hebben misdragen. Bronnen melden dat ze poepten op balkons, afwasmiddel over computers gooiden en plasten in de lift.

Op een filmpje dat rondgaat op social media is te zien dat studenten een deur compleet vernielen. Onder gejoel stoot een jongeman er met zijn hoofd dwars doorheen.

Dikke bende
Op een andere video (check ‘m hieronder) is de grote zooi te zien die de studenten zouden hebben achtergelaten in een van de hotelkamers. Tientallen bierflesjes liggen op de grond, gore afwas ligt verspreid door de kamer.
Video in de link
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:10:34 #56
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_216971194
Iemand voor drie dagen schorsen voor wat dronkemansgrappen. We slaan wel een beetje door hoor, dit moet toch kunnen op een zuipvakantie. Volgende keer zullen ze het wel wat beschaafder houden, maar om dit nu zo landelijk in de media te gooien is echt van de zotte.
AZ
ALKMAAR
pi_216971330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
Nee dit is gewoon voor de buhne. Om publiekelijk te laten zien dat ze het ook niet goedkeuren, maar ondertussen boeit ze dit geen zak.
Het zal ze alleen boeien als de universiteit of de gemeente dreigt met sancties tegen Vindicat.
pi_216971347
quote:

[..]
En zijn deze leden alles behalve geschorst en liggen ze gezamenlijk in een deuk van het lachen om alle commotie.

Hoewel dit een aanname is van mij zal ik er eerlijk gezegd niet van opkijken als dit werkelijk het geval is.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:43:37 #59
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_216971495
quote:
Nee, en bovendien ben ik alleen voor opheffing van de rotte appels.
En laten we eerlijk zijn, rotter als Vindicat word het niet.
  zondag 9 maart 2025 @ 08:36:30 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216982118
quote:

[..]
Dan kun je beter gewoon geen straf geven, dan een schorsing van 3 dagen.
  zondag 9 maart 2025 @ 08:43:02 #61
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_216982140
Is deze vereniging ooit positief in het nieuws geweest?
Protège moi de mes désirs.
  zondag 9 maart 2025 @ 08:47:27 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216982175
Blijkbaar is het een traditie bij Vindicat om je daar in dat skioord te misdragen.

https://www.oogtv.nl/2025(...)nt-in-frans-skioord/

quote:
De vereniging wacht nog op meer informatie van de reisorganisatie en de lokale politie om eventuele aanvullende maatregelen te kunnen treffen.
Maar kennelijk kunnen ze toch nog meer straffen verwachten. Dat gastje met zijn hoofd door die deur zal wel de lul zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hexagon op 09-03-2025 08:53:21 ]
pi_216982255
Ah er komt meer van de incidenten naar boven.

Toerist geïntimideerd door Vindicat-studenten in Risoul: ‘Ze zeiden dat ze er driehonderd man bij gingen halen’

En dan in dat stukje zegt de rector van vindicat dat hij twijfelt of het wel allemaal aan vindicat toe te rekenen is. De zelfreflectie bij deze kakclub laat weer te wensen over. :D

Krijgt deze vereniging al weer financiering van een semi overheid dan zou het weer een mooi moment zijn om het weer eens te stoppen.
pi_216984804
Dit zijn de Nero's van de moderne samenleving. De enige Romeinse 'naamgeving' die hun recht aan doet. En Caligula wellicht.
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:47:38 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217016940
Er krijgen er een paar een langere schorsing aan hun broek
https://www.welingelichte(...)misdragingen-skireis
pi_217017550
Nu vond ik dit artikel daarover.

https://www.oogtv.nl/2025(...)efinitief-geschorst/

En nu staat in de titel van het bericht dat een handjevol Vindicaters definitief geschorst wordt, terwijl de tekst van het artikel alleen rept over een schorsing voor langere tijd.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:11:19 #67
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_217017661
Voor Vindicat valt dit nogal mee. Ik ging er toen ik de titel las vanuit dat ze weer een eerste jaars hadden vermoord of in grote groepen gemarteld, verkrachting of systematisch seksisme ofzo.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:21:52 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217017746
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu vond ik dit artikel daarover.

https://www.oogtv.nl/2025(...)efinitief-geschorst/

En nu staat in de titel van het bericht dat een handjevol Vindicaters definitief geschorst wordt, terwijl de tekst van het artikel alleen rept over een schorsing voor langere tijd.
Waarschijnlijk is er een vaste schorsingsperiode die definitief is gemaakt voor de leden waarvan bewezen is dat ze zich misdragen hebben. Als ze eruit gegooid werden was het geen schorsing maar royement geweest.
pi_217018035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk is er een vaste schorsingsperiode die definitief is gemaakt voor de leden waarvan bewezen is dat ze zich misdragen hebben.
Zo ziet het er wel naar uit. Dat betekent dus dat ze na afloop van de schorsingsperiode weer terug mogen komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Als ze eruit gegooid werden was het geen schorsing maar royement geweest.
In de volksmond heet het inderdaad een royement als een lid uit de vereniging wordt gegooid, maar die term komt in het Burgerlijk Wetboek niet voor.

Het Burgerlijk Wetboek onderscheidt zelfs twee vormen waarbij een lid uit een vereniging gegooid kan worden, namelijk opzegging van het lidmaatschap namens de vereniging en ontzetting uit het lidmaatschap.
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:03:31 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217018218
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Zo ziet het er wel naar uit. Dat betekent dus dat ze na afloop van de schorsingsperiode weer terug mogen komen.
[..]
In de volksmond heet het inderdaad een royement als een lid uit de vereniging wordt gegooid, maar die term komt in het Burgerlijk Wetboek niet voor.

Het Burgerlijk Wetboek onderscheidt zelfs twee vormen waarbij een lid uit een vereniging gegooid kan worden, namelijk opzegging van het lidmaatschap namens de vereniging en ontzetting uit het lidmaatschap.
Ik denk dus niet dat ze die mensen eruit gooien. Ik denk dat die dus een paar maanden niet welkom zijn bij verenigingsactiviteiten en op de soos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')