Ik mag hopen dat dit een afkoelban is en dat er strenger gestraft gaat worden als is uitgezocht wat er precies gebeurd is en wie daar voor verantwoordelijk zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
72 uur geschorst.
Nou dit is wel een heel zware maatregel hoor. Kan dat niet ietsje minder??
Hardop gelachen, wat een gast.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon met je harses door de deur. Knettergestoord![]()
Nee dit is gewoon voor de buhne. Om publiekelijk te laten zien dat ze het ook niet goedkeuren, maar ondertussen boeit ze dit geen zak.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een afkoelban is en dat er strenger gestraft gaat worden als is uitgezocht wat er precies gebeurd is en wie daar voor verantwoordelijk zijn.
Voor zover ik heb begrepen, heeft het bestuur van Vindicat alle leden van het reisgezelschap voor 72 uur geschorst. Wat het nut is van die maatregel, ontgaat mij eerlijk gezegd ook.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:12 schreef recursief het volgende:
Ik mag hopen dat dit een afkoelban is en dat er strenger gestraft gaat worden als is uitgezocht wat er precies gebeurd is en wie daar voor verantwoordelijk zijn.
Video in de linkquote:De studenten van Vindicat die donderdag uit een Frans hotel zijn gezet nadat ze zich flink misdroegen, waren betrokken bij meerdere vechtpartijen. Ze waren agressief en onder invloed. Dat meldt de Belgische krant Le Soir.
De vechtpartijen hebben indruk gemaakt op de lokale autoriteiten, schrijft de krant. „We stonden met z’n zessen tegenover een groep van honderd agressieve studenten’’, vertelt een politieagent aan het Franstalige dagblad. De agent vertelt ook dat de studenten uit Groningen allemaal onder invloed waren.
Poepen op balkons, pissen in lift
Een groep van 80 studenten van Vindicat is donderdag uit een Frans ski-hotel gezet, nadat ze zich ernstig hebben misdragen. Bronnen melden dat ze poepten op balkons, afwasmiddel over computers gooiden en plasten in de lift.
Op een filmpje dat rondgaat op social media is te zien dat studenten een deur compleet vernielen. Onder gejoel stoot een jongeman er met zijn hoofd dwars doorheen.
Dikke bende
Op een andere video (check ‘m hieronder) is de grote zooi te zien die de studenten zouden hebben achtergelaten in een van de hotelkamers. Tientallen bierflesjes liggen op de grond, gore afwas ligt verspreid door de kamer.
Het zal ze alleen boeien als de universiteit of de gemeente dreigt met sancties tegen Vindicat.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
Nee dit is gewoon voor de buhne. Om publiekelijk te laten zien dat ze het ook niet goedkeuren, maar ondertussen boeit ze dit geen zak.
En zijn deze leden alles behalve geschorst en liggen ze gezamenlijk in een deuk van het lachen om alle commotie.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon voor de buhne. Om publiekelijk te laten zien dat ze het ook niet goedkeuren, maar ondertussen boeit ze dit geen zak.
Nee, en bovendien ben ik alleen voor opheffing van de rotte appels.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ben jij Jordi?![]()
https://hvana.nl/nieuws/a(...)s-vindicat-opgeheven
Dan kun je beter gewoon geen straf geven, dan een schorsing van 3 dagen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar kennelijk kunnen ze toch nog meer straffen verwachten. Dat gastje met zijn hoofd door die deur zal wel de lul zijn.quote:De vereniging wacht nog op meer informatie van de reisorganisatie en de lokale politie om eventuele aanvullende maatregelen te kunnen treffen.
Waarschijnlijk is er een vaste schorsingsperiode die definitief is gemaakt voor de leden waarvan bewezen is dat ze zich misdragen hebben. Als ze eruit gegooid werden was het geen schorsing maar royement geweest.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu vond ik dit artikel daarover.
https://www.oogtv.nl/2025(...)efinitief-geschorst/
En nu staat in de titel van het bericht dat een handjevol Vindicaters definitief geschorst wordt, terwijl de tekst van het artikel alleen rept over een schorsing voor langere tijd.
Zo ziet het er wel naar uit. Dat betekent dus dat ze na afloop van de schorsingsperiode weer terug mogen komen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk is er een vaste schorsingsperiode die definitief is gemaakt voor de leden waarvan bewezen is dat ze zich misdragen hebben.
In de volksmond heet het inderdaad een royement als een lid uit de vereniging wordt gegooid, maar die term komt in het Burgerlijk Wetboek niet voor.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Als ze eruit gegooid werden was het geen schorsing maar royement geweest.
Ik denk dus niet dat ze die mensen eruit gooien. Ik denk dat die dus een paar maanden niet welkom zijn bij verenigingsactiviteiten en op de soos.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zo ziet het er wel naar uit. Dat betekent dus dat ze na afloop van de schorsingsperiode weer terug mogen komen.
[..]
In de volksmond heet het inderdaad een royement als een lid uit de vereniging wordt gegooid, maar die term komt in het Burgerlijk Wetboek niet voor.
Het Burgerlijk Wetboek onderscheidt zelfs twee vormen waarbij een lid uit een vereniging gegooid kan worden, namelijk opzegging van het lidmaatschap namens de vereniging en ontzetting uit het lidmaatschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |