Dat klinkt logisch, een gemakkelijke scan en daarna eventueel een nauwkeurige meting.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:32 schreef 215 het volgende:
Ik heb zowel rectaaldigitaal als iets om in het oor te steken. Dat laatste is lekker vlot en weinig moeite, die eerdere is wat serieuzer en betrouwbaarder.
Dus als ik iets vermoed dat eerst in het oor en als er aanleiding voor is dan alsnog rectaaldigitaal.
Daar maak je geen vrienden mee denk ik zo..quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:50 schreef nostra het volgende:
Gewoon in de anus en tegen vriendin zeggen dat je hem alleen in je mond gebruikt.
Je kan er maar beter op voorbereid zijn, als de nood aan de man is grijp je dan niet mis.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:42 schreef Mikeytt het volgende:
Heb in principe nog nooit mijn temperatuur hoeven meten, dus heb daar geen instrumenten voor.
Misschien wel handig zo'n oraal-thermo voor later
En bevalt dat? Geeft het een bruikbaar resultaat? Mijn vader heeft in Covid-tijd een keer zo'n ding op me gericht. Ik had met 35 graden in ieder geval geen koorts, maar of dat toen echt mijn temperatuur was betwijfel ik.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
Met dit ding:
https://www.coolblue.nl/p(...)ood-thermometer.html
Ja. Weet eerlijk gezegd niet waar het voor nodig is, maar altijd handig om in huis te hebben.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:39 schreef Erik-is-hier het volgende:
[..]
Je kan er maar beter op voorbereid zijn, als de nood aan de man is grijp je dan niet mis.
Klopt, dan wordt vaak al aan de telefoon gevraagd of je koorts hebt en hoe hoog? Niet bij alles maar bij een uit de hand lopende griep of verkoudheid richting longontsteking bijvoorbeeld zeker wel.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. Weet eerlijk gezegd niet waar het voor nodig is, maar altijd handig om in huis te hebben.
Nooit écht ziek geweest, maar als je je echt slecht voelt, ga je toch gewoon naar de huisarts?
Lijkt prima te werken. Geeft bij mij altijd (als ik fit ben) tussen de 36.5 en 37.0. En heb wat betreft koorts eigenlijk alles wel tussen de 38.0 en 40.0 voorbij zien komen (voornamelijk bij mn kinderen) waarbij het resultaat doorgaans wel redelijk overeenkomt bij het vermoeden op basis van hoe warm ze aanvoelen.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:41 schreef Erik-is-hier het volgende:
[..]
En bevalt dat? Geeft het een bruikbaar resultaat? Mijn vader heeft in Covid-tijd een keer zo'n ding op me gericht. Ik had met 35 graden in ieder geval geen koorts, maar of dat toen echt mijn temperatuur was betwijfel ik.
Waarom ga je dan zo vaak naar de huisarts als je nooit ziek bent?quote:Op zondag 9 maart 2025 14:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja. Weet eerlijk gezegd niet waar het voor nodig is, maar altijd handig om in huis te hebben.
Nooit écht ziek geweest, maar als je je echt slecht voelt, ga je toch gewoon naar de huisarts?
Die lijkt dan inderdaad wel goed te werken. 👍🏻quote:Op zondag 9 maart 2025 16:47 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt prima te werken. Geeft bij mij altijd (als ik fit ben) tussen de 36.5 en 37.0. En heb wat betreft koorts eigenlijk alles wel tussen de 38.0 en 40.0 voorbij zien komen (voornamelijk bij mn kinderen) waarbij het resultaat doorgaans wel redelijk overeenkomt bij het vermoeden op basis van hoe warm ze aanvoelen.
Dat klinkt logisch en het is een mooie combinatie van modern gemak als het kan en ouderwetse nauwkeurigheid als het moet. Zeker bij spartelende kinderen.quote:Op maandag 10 maart 2025 14:53 schreef Yesse het volgende:
Ik heb een oorthermometer die ik eigenlijk alleen gebruik om te bepalen of er koorts is. Zou het echt spannend worden dan heb ik nog een rectale thermometer maar die nauwkeurigheid heb ik niet nodig.
De oorthermometer heb ik overigens vooral gekocht vanwege de geboorte van ons zoontje. De eerste maanden was rectaal nog wel te doen maar daarna was het zo'n gespartel dat het bijna gevaarlijk werd. Dan heb ik liever een iets minder nauwkeurige meting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |