abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 16:04:48 #276
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216987307
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 15:53 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
https://www.marquette.edu(...)Thomas%20Lambdin.pdf

Heel goed dat het niet opgenomen is in de bijbel.
Toen Thomas de wonden van Jezus mocht tasten zei hij "mijn Heer en mijn God!".
Thomas evangelie laat Jezus zeggen 'je bent dronken, ik ben niet je meester' en 'ik maak van vrouwen een man zodat ze naar de hemel kunnen'
_O-
Klopt, wellicht zag Jezus (net als Adyashanti, Rumi, Buddha en Krishnamurti) óók het probleem van een voetstuk en taal. Dus "meester" is dan geen handige term.

quote:
(77) Jesus said, "It is I who am the light which is above them all. It is I who am the all.
From me did the all come forth, and unto me did the all extend. Split a piece of wood,
and I am there. Lift up the stone, and you will find me there."
Dit bijv, "God" is overal aanwezig, zei Jezus hiermee.

"it is i , who am the ALL"

"I am the light which is above them all" (Het licht in íeder mens, higher consciousness) , vrijwel identiek aan Rumi; The lamps are different but the light is the same.
As above, so below.
pi_216987369
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:04 schreef Mijk het volgende:

[..]
Klopt, wellicht zag Jezus (net als Adyashanti, Rumi, Buddha en Krishnamurti) óók het probleem van een voetstuk en taal. Dus "meester" is dan geen handige term.
[..]
Dit bijv, "God" is overal aanwezig, zei Jezus hiermee.

"it is i , who am the ALL"

"I am the light which is above them all" (Het licht in íeder mens, higher consciousness) , vrijwel identiek aan Rumi; The lamps are different but the light is the same.
Then if any man shall say unto you, Lo, here is Christ, or there; believe it not. For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect

“Christ Consciousness” Debunked By Jesus
https://reasonsforjesus.c(...)s-debunked-by-jesus/
Steven Bancarz is the former founder and writter at spiritscienceandmetaphysics.com, which was one of the largest New Age websites in the world. After an encounter with Jesus Christ, he quit his job as a New Age writer back in 2015, giving his life fully to the Lord.

Joh 1:1-12 SV 1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. 2 Dit was in den beginne bij God. 3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is. 4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen. 5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen. 6 Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes. 7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden. 8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou. 9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens komende in de wereld. 10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend. 11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen. 12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 16:27:26 #278
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216987659
Jezus zelf verkondigde non-dualiteit (zoals Advaita Vedanta)

“Op die dag zult gij weten, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.” (Johannes 14:20)

Dit is pure eenheid, exact waar Christ Consciousness over gaat.

Het concept van "Christ-consciousness" kan worden gezien als het nastreven van de deugden en het bewustzijnsniveau dat Jezus belichaamde, zonder te claimen zelf Christus te zijn, want die term kan níemand meer dragen, ook Jezus zelf niet meer als deze ineens opduikt ergens, net of dan iemand hem gelooft lol.

De Bijbel, Thomas-evangelie en mystieke tradities laten zien dat Jezus over non-dualiteit sprak. De waarheid is universeel en overstijgt dogma’s. Wil je God vinden? Kijk naar binnen, precies zoals Jezus zei in Lukas 17:21. (Zoals ook Jung, en alle andere grote Maharishi's uit verschillende religies zeiden, op verschillende wijze, want hier wordt gedoeld op shadowwork, de Religare van Ego/Shadow).

Dezelfde kernboodschap ; bewustzijn als het goddelijke licht – komt voor in Boeddhisme, Vedanta, Soefisme, en óók de mystieke stromingen van het Christendom zelf (Meister Eckhart, Johannes van het Kruis).

Zie ook Matteüs 5:14, over het licht.

Waarom zou God zich beperken tot één religie? Dat is geen almacht, dat is sektarisch denken imo, dáármee forceer je iedereen in 1 religie te geloven, we hadden keuze vrijheid toch? Dit is, nogmaals; dezelfde keuze vrijheid als een overvaller die zegt; "ik ga je een behoorlijk liefdevolle keuze geven; geld of je leven... je hebt keuze hoor, echt hoor."

Dit is een 100% accurate metafoor, want God zou ook met de dood dreigen volgens cristendom.

Goed, ik heb mn best gedaan weer, misschien heb je nog een antwoord op onoderstaande, want daar lijkt niemand op te (willen) reageren;

quote:
3s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:17 schreef Mijk het volgende:
Edit, ik ben overigens wel nieuwsgierig waarom Jezus een Jood was en het Jodendom stevig bestudeerde, waarom zou je dat doen als je alwetend bent , omdat je (zoon van?) God bent? Het is heel vreemd om daar een groot deel van je beginfase van je leven aan te wijden als je zelf "de verlosser" bent.

Dat is een beetje hetzelfde als een recept schrijven voor anderen, terwijl je chefkok bent en alles uit je hoofd weet, en dan je eigen recept gaat lezen om te begrijpen hoe je t moet maken. En zelfs dit is nog een zacht uitgedrukte metafoor.
@Alarmonoff tag want vergat je te quoten.
As above, so below.
pi_216987702
Zeggen dat Jezus hindoe-ideeën
en Christ-consciousness verkondigde is hetzelfde als "hitler did nothing wrong" zeggen.
Waarom jodendom?

"Jodendom bestaat niet", het woord jood is afgeleid van de naam Juda, een van de 12 zonen van Jacob zoon van Isaac zoon van Abraham die God geloofde en de belofte kreeg welke ook naar de Messias wijst volgens de brief aan de galaten.
Abraham was van babylon.
Juda was als enige overgebleven van de 12 stammen, David komt uit deze stam en hij is het beeld van de Messias en de psalmen die hij schreef zijn door de heilige Geest geschreven en veel gaan over Christus, psalm 22 is de bekendste, Jezus citeert deze aan het kruis en gaat over het kruis.

Joh 4:22-24 KJV 22 Ye worship ye know not what: we know what we worship: for salvation is of the Jews. 23 But the hour cometh, and now is, when the true worshippers shall worship the Father in spirit and in truth: for the Father seeketh such to worship him. 24 God is a Spirit: and they that worship him must worship him in spirit and in truth.

Gal 4:4-5 SV 4 Maar wanneer de volheid des tijds gekomen is, heeft God Zijn Zoon uitgezonden, geworden uit een vrouw, geworden onder de wet; 5 Opdat Hij degenen, die onder de wet waren, verlossen zou, en opdat wij de aanneming tot kinderen verkrijgen zouden.

[ Bericht 83% gewijzigd door Alarmonoff op 09-03-2025 16:42:34 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 16:33:15 #280
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216987714
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:32 schreef Alarmonoff het volgende:
Zeggen dat Jezus hindoe-ideeën
en Christ-consciousness verkondigde is hetzelfde als "hitler did nothing wrong" zeggen.
Is dit serieus ... of wat zijn we aant doen gast

En weer, zoals ik wel vaker zie bij mensen die christelijk zijn, zit ik tientallen vragen te beantwoorden, maar krijg ik niets terug omdat de vragen wellicht niet te beantwoorden zijn omdat het zichzelf ridiculiseert. Ik bedoel; lachen om een aantal phrases in Thomas, maar wel geloven in Genesis op een letterlijke manier?
As above, so below.
pi_216987965
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:33 schreef Mijk het volgende:

[..]
Is dit serieus ... of wat zijn we aant doen gast

En weer, zoals ik wel vaker zie bij mensen die christelijk zijn, zit ik tientallen vragen te beantwoorden, maar krijg ik niets terug omdat de vragen wellicht niet te beantwoorden zijn omdat het zichzelf ridiculiseert. Ik bedoel; lachen om een aantal phrases in Thomas, maar wel geloven in Genesis op een letterlijke manier?
Ik had het opgezocht en een stukje gelezen, het spreekt de rest van de bijbel tegen, dat Jezus de geest van de vrouw mannelijk maakt zodat ze naar de hemel kunnen is absurd. Goed maakte man en vrouw en zag dat het goed was. Dat heet toetsen aan het woord, de bijbel is de toetssteen.

Waarom wordt de leugen meer gewenst en wordt het vrijwillig naar het kruis gaan (naar jesaja 53) voor onze bestwil zonder er zelf iets voor te hoeven doen, voor eeuwig leven, verworpen? Het wordt net zo weggewenst als de vrucht van kennis werd begeerd, niet op eigen initiatief, want de goede boom van onsterfelijk was vrij beschikbaar.

Iemand die de woorden van Jezus een andere betekenis geeft leest het niet nauwkeurig en heeft eigen ideeën of vooroordelen.
Thomas is wat ze noemen een pseudepigraph, niet geschreven door aan wie het is toegeschreven, en is één van vele https://www.blueletterbib(...)don_stewart_1223.cfm
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 16:58:46 #282
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216987983
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:57 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ik had het opgezocht en een stukje gelezen, het spreekt de rest van de bijbel tegen, dat Jezus de geest van de vrouw mannelijk maakt zodat ze naar de hemel kunnen is absurd. Goed maakte man en vrouw en zag dat het goed was. Dat heet toetsen aan het woord, de bijbel is de toetssteen.

Waarom wordt de leugen meer gewenst en wordt het vrijwillig naar het kruis gaan (naar jesaja 53) voor onze bestwil zonder er zelf iets voor te hoeven doen, voor eeuwig leven, verworpen? Het wordt net zo weggewenst als de vrucht van kennis werd begeerd, niet op eigen initiatief, want de goede boom van onsterfelijk was vrij beschikbaar.

Iemand die de woorden van Jezus een andere betekenis geeft leest het niet nauwkeurig en heeft eigen ideeën of vooroordelen.
Thomas is wat ze noemen een pseudepigraph, niet geschreven door aan wie het is toegeschreven, en is één van vele https://www.blueletterbib(...)don_stewart_1223.cfm
Dus je toetst zaken aan de bijbel, omdat je de bijbel als maatstaf neemt voor waarheid?

Verder, heeft de bijbel op zichzelf al zéér veel contradicties en tovenarij erin staan, dus daar is Thomas niet persee voor nodig hoor.
As above, so below.
pi_216988031
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:58 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dus je toetst zaken aan de bijbel, omdat je de bijbel als maatstaf neemt voor waarheid?
Zo werd bepaald dat veel teksten er niet bijhoren, het verkondigt iets anders en een andere geest, dat is duidelijk te merken aan het evangelie van Thomas.

Het wordt het woord der waarheid genoemd en Jezus is het vleesgeworden woord van God, de weg, de waarheid en het leven. En de waarheid werd gekruisigd.
pi_216988039
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:58 schreef Mijk het volgende:

[..]

Verder, heeft de bijbel op zichzelf al zéér veel contradicties en tovenarij erin staan, dus daar is Thomas niet persee voor nodig hoor.
Ja, mensen neigen naar de macht van hekserij / toverij. De bijbel vertelt daar wat geschiedenis over. Is vandaag de dag niet veel anders, in Hollywood (=heksenstaf), in Afrika en culturen met een witch-doc bijvoorbeeld.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 17:09:01 #285
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216988057
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:04 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Zo werd bepaald dat veel teksten er niet bijhoren, het verkondigt iets anders en een andere geest, dat is duidelijk te merken aan het evangelie van Thomas.

Door wie is dat bepaald? Het werd namelijk exact in die periode geschreven.

En neem jij de bijbel als maatstaf vd waarheid?
As above, so below.
pi_216988082
Mattheus 5:14 zie je een hindoeleer in, maar eigenlijk zou je de context moeten opzoeken voordat je een conclusie trekt. Het licht wordt goedheid mee bedoeld.

Mat 5:13-16 SV 13 Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout smakeloos wordt, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe, dan om buiten geworpen, en van de mensen vertreden te worden. 14 Gij zijt het licht der wereld; een stad boven op een berg liggende, kan niet verborgen zijn. 15 Noch steekt men een kaars aan, en zet die onder een koornmaat, maar op een kandelaar, en zij schijnt allen, die in het huis zijn; 16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
pi_216988092
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:05 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ja, mensen neigen naar de macht van hekserij / toverij. De bijbel vertelt daar wat geschiedenis over. Is vandaag de dag niet veel anders, in Hollywood (=heksenstaf), in Afrika en culturen met een witch-doc bijvoorbeeld.
De bijbel zit vol met toverij en hekserij: mensen die uit de dood opstaan, op water lopen, water in wijn veranderen, etc. etc. Heel griezelig allemaal.
pi_216988138
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De bijbel zit vol met toverij en hekserij: mensen die uit de dood opstaan, op water lopen, water in wijn veranderen, etc. etc. Heel griezelig allemaal.
Dat zijn wonderen die peanuts zijn om te doen voor God, een normaal mens kan het niet, ook niet met heksenkaas. Elk van die wonderen heeft een geestelijke betekenis, Petrus liep ook op water totdat hij niet meer keek naar Jezus maar naar het chaotisch water.

Dit is een voorbeeld van hekserij
1Sa 28:7 SV Toen zeide Saul tot zijn knechten: Zoekt mij een vrouw, die een waarzeggenden geest heeft, dat ik tot haar ga, en door haar onderzoeke. Zijn knechten nu zeiden tot hem: Zie, te Endor is een vrouw, die een waarzeggenden geest heeft.
pi_216988185
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef Mijk het volgende:

[..]
Door wie is dat bepaald? Het werd namelijk exact in die periode geschreven.

En neem jij de bijbel als maatstaf vd waarheid?
Niet als maatstaf voor de waarheid maar als woord van God die niet liegen kan en Jezus Christus aan ons wil openbaren, en met die conclusie, nl dat het betrouwbaar en waar is, kun je leugen onderscheiden.
Lees het begin van mattheus 4 maar eens.
pi_216988210
Vind hindoeïsme en andere mythologie zoals de Noorse wel fascinerend, moet oppassen dat ik me niet laat meeslepen. :P

In de Edda staat dat Wotan een mens was die uit het turkse troje komt.
pi_216988221
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:17 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat zijn wonderen die peanuts zijn om te doen voor God, een normaal mens kan het niet, ook niet met heksenkaas. Elk van die wonderen heeft een geestelijke betekenis, Petrus liep ook op water totdat hij niet meer keek naar Jezus maar naar het chaotisch water.

Dit is een voorbeeld van hekserij
1Sa 28:7 SV Toen zeide Saul tot zijn knechten: Zoekt mij een vrouw, die een waarzeggenden geest heeft, dat ik tot haar ga, en door haar onderzoeke. Zijn knechten nu zeiden tot hem: Zie, te Endor is een vrouw, die een waarzeggenden geest heeft.
De bijbel blijft een toverboek vol verhalen met heksenstreken. Het is je reinste ketterij.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 17:26:45 #292
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216988227
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:11 schreef Alarmonoff het volgende:
Mattheus 5:14 zie je een hindoeleer in, maar eigenlijk zou je de context moeten opzoeken voordat je een conclusie trekt. Het licht wordt goedheid mee bedoeld.
In context klopt het prima, als je vanuit puur bewustzijn leeft en dus niet meer voor ego, doe je automatisch "goed" voor het collectief, dat is waar t stuk van 16 op doelt.

Als men zegt "kun je jouw licht daarover laten schijnen", wat bedoelen ze dan, je goedheid? of je aandacht (awareness?).

Licht, in spirituele geschriften, wijst vrijwel áltijd op bewustzijn/inzicht/ontwaken, zo zie je ook meermaals in Johannes terug... dat gaat niet over goedheid, of naja, indirect wel natuurlijk, om bovenstaande.

Efeziërs 5:8
"Want u was voorheen duisternis, maar nu bent u licht in de Heere; wandel als kinderen van het licht."

[ Bericht 5% gewijzigd door Mijk op 09-03-2025 17:34:33 ]
As above, so below.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 17:36:39 #293
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216988388
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:25 schreef Alarmonoff het volgende:
Vind hindoeïsme en andere mythologie zoals de Noorse wel fascinerend, moet oppassen dat ik me niet laat meeslepen. :P

In de Edda staat dat Wotan een mens was die uit het turkse troje komt.
Hoeveel weet je van noorse mythologei
As above, so below.
pi_216988406
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef Mijk het volgende:

[..]
In context klopt het prima, als je vanuit puur bewustzijn leeft en dus niet meer voor ego, doe je automatisch "goed" voor het collectief, dat is waar t stuk van 16 op doelt.

Als men zegt "kun je jouw licht daarover laten schijnen", wat bedoelen ze dan, je goedheid? of je aandacht (awareness?).

Licht, in spirituele geschriften, wijst vrijwel áltijd op bewustzijn/inzicht/ontwaken, zo zie je ook meermaals in Johannes terug... dat gaat niet over goedheid, of naja, indirect wel natuurlijk, om bovenstaande.
Dan bedoelen ze, wat maak jij ervan met jouw kennis.
Tegenovergestelde van licht is duisternis.

Licht in de bijbel betekent waarheid, openbaring van waarheid, zoals dat een je ineens begrijpt wat iets betekent. Licht brengt duisternis aan het licht betekent waarheid brengt leugen aan het licht.

Hier wat voorbeelden van licht:

Luk 11:34-36 SV 34 De kaars des lichaams is het oog: wanneer dan uw oog eenvoudig is, zo is ook uw gehele lichaam verlicht; maar zo het boos is, zo is ook uw gehele lichaam duister. 35 Zie dan toe, dat niet het licht, hetwelk in u is, duisternis zij. 36 Indien dan uw lichaam geheel verlicht is, niet hebbende enig deel, dat duister is, zo zal het geheel verlicht zijn, gelijk wanneer de kaars met het schijnsel u verlicht.

Act 26:18 SV Om hun ogen te openen, en hen te bekeren van de duisternis tot het licht, en van de macht des satans tot God; opdat zij vergeving der zonden ontvangen, en een erfdeel onder de geheiligden, door het geloof in Mij.
1Jn 1:7 SV Maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, zo hebben wij gemeenschap met elkander, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde.

2Ti 1:10 SV Doch nu geopenbaard is door de verschijning van onzen Zaligmaker Jezus Christus, Die den dood heeft te niet gedaan, en het leven en de onverderfelijkheid aan het licht gebracht door het Evangelie;

Jas 1:17 SV Alle goede gave, en alle volmaakte gifte is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is, of schaduw van omkering.

Rom 13:12 SV De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.

1Co 4:5 SV Zo dan oordeelt niets voor den tijd, totdat de Heere zal gekomen zijn, Welke ook in het licht zal brengen, hetgeen in de duisternis verborgen is, en openbaren de raadslagen der harten; en als dan zal een iegelijk lof hebben van God.

Joh 12:35 SV Jezus dan zeide tot hen: Nog een kleinen tijd is het Licht bij ulieden; wandelt, terwijl gij het Licht hebt, opdat de duisternis u niet bevange. En die in de duisternis wandelt, weet niet, waar hij heengaat.

Spiritueel licht wordt door de vrijmetselarij verkondigt en hun lichtbrenger heeft de latijnse naam voor lichtdrager. Komt neer op gratis licht door een vrucht te eten.
pi_216988500
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:36 schreef Mijk het volgende:

[..]
Hoeveel weet je van noorse mythologei
Was hierin begonnen
https://app.box.com/s/lzax30dbcp0ib3gkscck1askb667q6py

Het verhaal begint bij Adam en Eva gaat door tot Babel en splitst dan af en gaat door met een andere bloedlijn, die van Odin enzo.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 17:56:47 #296
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216988608
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Alarmonoff het volgende:
Licht in de bijbel betekent waarheid, openbaring van waarheid
Exact.

Licht = Waarheid = God = Bewustzijn = Het Absolute = Het Ene = Het Oorspronkelijke Zijn = De Ultieme Werkelijkheid = Dat Wat Is
As above, so below.
pi_216988677
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:56 schreef Mijk het volgende:

[..]
Exact.

Licht = Waarheid = God = Bewustzijn = Het Absolute = Het Ene = Het Oorspronkelijke Zijn = De Ultieme Werkelijkheid = Dat Wat Is
Het heeft niks metafysisch of filosofisch, licht in de bijbel is meer down to earth.
Hier gaat het over de hemel.
1Ti 6:14-16 SV 14 Dat gij dit gebod houdt, onbevlekt en onberispelijk, tot op de verschijning van onzen Heere Jezus Christus; 15 Welke te Zijner tijd vertonen zal de zalige en alleen machtige Heere, de Koning der koningen, en Heere der heren; 16 Die alleen onsterfelijkheid heeft, en een ontoegankelijk licht bewoont; Denwelken geen mens gezien heeft, noch zien kan; Welken zij eer en eeuwige kracht. Amen.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 18:11:15 #298
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216988769
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:02 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Het heeft niks metafysisch of filosofisch, licht in de bijbel is meer down to earth.
Hier gaat het over de hemel.
1Ti 6:14-16 SV 14 Dat gij dit gebod houdt, onbevlekt en onberispelijk, tot op de verschijning van onzen Heere Jezus Christus; 15 Welke te Zijner tijd vertonen zal de zalige en alleen machtige Heere, de Koning der koningen, en Heere der heren; 16 Die alleen onsterfelijkheid heeft, en een ontoegankelijk licht bewoont; Denwelken geen mens gezien heeft, noch zien kan; Welken zij eer en eeuwige kracht. Amen.
"God is licht en in Hem is geheel geen duisternis." 1 Johannes 1:5

Ook hier een uitbeelding pure dualiteit.

God = zuiver bewustzijn/waarheid
Duisternis = ego/illusie (Maya)

Waarheid = God = Bewustzijn = Het Absolute.

Dit staaft ook heel hard "Advaita Vedanta", en dus non-duality. Dus áls God het pure licht is, zonder duisternis, betekent dat ook non-duality. Dát wat hindu óók uitdraagt, dé kernboodschap van de religie, en zo geldt dat voor allemaal.
As above, so below.
  maandag 10 maart 2025 @ 08:55:34 #299
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216994330
quote:
3s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:11 schreef Mijk het volgende:

[..]
"God is licht en in Hem is geheel geen duisternis." 1 Johannes 1:5

Ook hier een uitbeelding pure dualiteit.

God = zuiver bewustzijn/waarheid
Duisternis = ego/illusie (Maya)

Waarheid = God = Bewustzijn = Het Absolute.

Dit staaft ook heel hard "Advaita Vedanta", en dus non-duality. Dus áls God het pure licht is, zonder duisternis, betekent dat ook non-duality. Dát wat hindu óók uitdraagt, dé kernboodschap van de religie, en zo geldt dat voor allemaal.
De bijbelse God heeft anders best een groot Ego.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 10 maart 2025 @ 08:59:00 #300
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216994348
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:57 schreef Alarmonoff het volgende:
:D En de evangeliën? Bepaalde brieven? De openbaring?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')