Nee het probleem zit niet bij ons maar dat er ineens een autocraat zit met ongekende machtsinstrumenten die alle afspraken cancelt omdat zijn vriend Putin door een hel is gegaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het wordt wel een beetje veel voor Poetin. En de Baltics en de rest van Oekrane over 6 maanden. Tegelijkertijd, als ik deze pagina goed lees.![]()
Antwoord:
Door te zorgen dat we zelf onze krijgsmacht op orde hebben. En we (afhankelijk van de overeenkomst) de rest van Oekrane volledig vol stoppen met wapens.
Want wat is jouw alternatieve plan dan?
Het probleem zit bij ons. Wij kunnen (nog) niets. We zijn geen macht van betekenis op dit moment.
En ik moet berhaupt nog zien of we dat wel gaan worden.

Stond niet op mijn bingokaart voor 2025; 'Ik ben het helemaal eens met een uitspraak van Le Pen'.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt indrukwekkend hoe Trump extreemrechts in Europa 'de goede kant' op duwt.

Dat gaat om opknappen van oude tanks uit de opslag.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:36 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Geen idee, maar productie tanks heeft Rusland opgeschroefd van 40 eind 2022 naar 180 tanks per maand zomer 2024.

Ach het blijft een populist natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Stond niet op mijn bingokaart voor 2025; 'Ik ben het helemaal eens met een uitspraak van Le Pen'.

Niet heel erg inderdaad. Heb ik echt iets essentieels gemist? Is er iets echt materieels besloten in Europa?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij volgt geen nieuws vandaag, blijkbaar.

Ten eerste heb je kans dat Trump voor die derde termijn wil gaan. Daarnaast is MAGA een soort van cult geworden in de VS. Zoiets heb ik niet eerder gezien voor andere kandidaten (tenminste niet wat ik mij kan herinneren). Zijn zoons of anderen zoals Vance kunnen dat overnemen. Ook omdat Trump zelf dit jaar al 79 jaar zal worden. Voor sommige achterban is MAGA hun hele persoonlijkheid geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen er volgen die net zo gek zijn dan?

Democratie is meer dan je kunnen laten kiezen en menen dat je als 'winaar' daarmee het mandaat heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je wordt helemaal niet aangevallen. Je wordt gewezen op de grenzen van je idealen. Ik weet dat het een gemankeerd voorbeeld is; maar Hitler is toch echt via min of meer democratische wijze aan de macht gekomen. En het zou een democraat niet misstaan om k na te denken wat te doen als dat weer dreigt.

Nieuw bouwen of herstellenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:36 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Geen idee, maar productie tanks heeft Rusland opgeschroefd van 40 eind 2022 naar 180 tanks per maand zomer 2024.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.oost.nl/nieuw(...)d-gebouwd-in-hengelo
Mooi niet aan Trump en consorten leverentevens protectionisme en zulks
![]()
Oog om oog.

Wij doen niet anders.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat gaat om opknappen van oude tanks uit de opslag.

800 miljard?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet heel erg inderdaad. Heb ik echt iets essentieels gemist? Is er iets echt materieels besloten in Europa?
Dat Trump de wet met voeten treedt en de hulp waartoe het Congres heeft besloten niet geeft weet ik al.

Was het maar zo simpel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Eruit met die Hongaren, hebben we toch niets aan.

We geven onze twintig jaar oude CV90's een complete overhaul waardoor ze qua elektronica en sensors en de rest effectief nieuw zijn. De Russen vinden het best als een tank uit 1965 weer kan rijden. Subtiel verschil.quote:

Ja ik zag daar laatst een docu over. Een meneer met een snorretje speelde de hoofdrol.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ten eerste heb je kans dat Trump voor die derde termijn wil gaan. Daarnaast is MAGA een soort van cult geworden in de VS. Zoiets heb ik niet eerder gezien voor andere kandidaten (tenminste niet wat ik mij kan herinneren). Zijn zoons of anderen zoals Vance kunnen dat overnemen. Ook omdat Trump zelf dit jaar al 79 jaar zal worden. Voor sommige achterban is MAGA hun hele persoonlijkheid geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is toch gekkigheid uit een film?

Dat hangt al weken boven de markt en het echte besluit moet nog volgen. Het is mooi dat het kader in beeld komt, maar; euro's hebben aan het front weinig waarde als munitie.quote:

Die aanbidding is helaas realiteit. Genoeg mensen die hun identiteit ontlenen aan anderen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ten eerste heb je kans dat Trump voor die derde termijn wil gaan. Daarnaast is MAGA een soort van cult geworden in de VS. Zoiets heb ik niet eerder gezien voor andere kandidaten (tenminste niet wat ik mij kan herinneren). Zijn zoons of anderen zoals Vance kunnen dat overnemen. Ook omdat Trump zelf dit jaar al 79 jaar zal worden. Voor sommige achterban is MAGA hun hele persoonlijkheid geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is toch gekkigheid uit een film?

We bouwen al jaren geen tanks meer. Amerikanen ook niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
We geven onze twintig jaar oude CV90's een complete overhaul waardoor ze qua elektronica en sensors en de rest effectief nieuw zijn. De Russen vinden het best als een tank uit 1965 weer kan rijden. Subtiel verschil.
Wat we bestellen is gewoon nieuw.

Ik heb wel de boot gemist wat dat betreft. Ik had in 2022 in Rheinmetall moeten stappen.quote:

De Leopard2A8 is gewoon in productie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:52 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
We bouwen al jaren geen tanks meer. Amerikanen ook niet.
Zelfs de VS SEPv3s zijn allemaal updates van opslag rompen.

Nieuwe productie is dat.quote:

Dat hebben we ons toch zelf aangedaan, kerel?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee het probleem zit niet bij ons maar dat er ineens een autocraat zit met ongekende machtsinstrumenten die alle afspraken cancelt omdat zijn vriend Putin door een hel is gegaan.
Dat 'wij' niets 'kunnen' en 'konden 'is ook zo veroorzaakt door die overmachtig in & uit een het verleden. Wapens en vliegtuigen (moeten) kopen waarmee je je dan volledig afhankelijk maakt van een USA.
USA heeft er altijd goed (winst)voordeel van gehad met verdeel en heers waarbij Europa diende als buffer tegen USSR.
Dat Europa zich in slaap heeft laten wiegen ben ik met je eens maar dat als argumenterend verwijt opvoeren, is volstrekt onterecht. Het is als een vrouw in scheiding verwijten dat ze zich in die relatiedeal afhankelijk heeft gemaakt van haar man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |