abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216920629
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:54 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Nieuwe productie is dat.
Dat zijn de Armata's?

Komen ze eindelijk?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:06:05 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216920635
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hebben we ons toch zelf aangedaan, kerel?
Ik snap waar de fundamentele overtuiging als belang ligt, meid.

En nee, ik ben één van die mensen die iemand niet verwijt dat die vertrouwen (heeft ge)had in de ander.
Dat vertrouwen hier blijkt geschonden te worden is vooral de schuld van degene die daartoe de macht heeft (gegrepen).
Het maakt wel duidelijk hoe de gestolen kaarten zijn gaan liggen en ook dat in USA een IoU wind waait waar utilitair wordt gedacht dat verlies iemand zelf is te verwijten. Typisch de denkwijze van iemand die minderbedeelden feitelijk minacht.
Hierbij cognitief dissonant vergeten dat het leven bestaat uit verschillen en er een keuze plicht is goed te doen voor hen die daar geen keuze toe -en in hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:06:27 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216920639
Drukke tijden voor de planners.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216920643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja met Turkije zijn ook wel andere problemen he
Turkije is in geopolitiek opzicht extreem belangrijk nu de Verenigde Staten worden geregeerd door Poetinpijpers met maffiatrekjes.
pi_216920646
Enige omweg van het onderwerp.
Wat zal dit alles betekenen voor de klimaatdoelen in de EU. Energieneutraal in 2050, is dat nog haalbaar?
Mijn inschatting is dat dat steeds verder wordt afgepeld en dat er veel meer gestuurd wordt op een gezond productieklimaat.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:09:40 #231
38496 Perrin
pi_216920656
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zal dit alles betekenen voor de klimaatdoelen in de EU. Energieneutraal in 2050, is dat nog haalbaar?
Mijn inschatting is dat dat steeds verder wordt afgepeld en dat er veel meer gestuurd wordt op een gezond productieklimaat.
Ideologisch sta ik daar 100% achter.

Pragmatisch gezien lijkt me dat veel daarvan de komende tijd behoorlijk naar de achtergrond geschoven gaat worden.
pi_216920675
quote:
Kan prima samen. Als je toch gaat uitbreiden kun je het net zo goed gelijk goed doen. Er is geen reden om ineens over te stappen op stroomopwekking met bruinkool en dan weigeren filters te gebruiken of zo. Veel fabrieken in Duitsland wekken trouwens al een gedeelte van de eigen stroom op. Dat is goedkoper zelfs al lever je niets terug aan het net.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 14:12:45 #233
236264 crew  capricia
pi_216920679
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap waar de fundamentele overtuiging als belang ligt, meid.

En nee, ik ben één van die mensen die iemand niet verwijt dat die vertrouwen (heeft ge)had in de ander.
Dat vertrouwen hier blijkt geschonden te worden is vooral de schuld van degene die daartoe de macht heeft (gegrepen).
Het maakt wel duidelijk hoe de gestolen kaarten zijn gaan liggen en ook dat in USA een IoU wind waait waar utilitair wordt gedacht dat verlies iemand zelf is te verwijten. Typisch de denkwijze van iemand die minderbedeelden feitelijk minacht.
Hierbij cognitief dissonant vergeten dat het leven bestaat uit verschillen en er een keuze plicht is goed te doen voor hen die daar geen keuze toe -en in hebben.
Bizar. We zijn al keer op keer gewaarschuwd. Ook door Trump in zijn vorige termijn járen geleden. Heel duidelijk zelfs.
En bij de annexatie van de Krim ging er ook al geen belletje rinkelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216920682
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We kunnen Oekraïne niet verdedigen als daar een grootschalige Europese oorlog tegenover staat.
Niet nu inboedel geval.
Eerlijk gezegd als Oekraïne de huidige grens krijgt en veiligheidsgaranties en wederopbouw van westerse landen, mag niemand klagen denk ik.
Als je als Europese voorzitster roept dat het lot van Oekraïne ook het lot van Europa is dan ben je te laat. Dan vind ik dat je Oekraïne bij moet springen. Er komt hoe dan ook een conflict en daar zullen wij allemaal mee moeten dealen.

Daarnaast heeft Europa te lang op een dromenwolk gelegen, zich arrogant opgesteld, hun leger laten verslonzen, gasdeals met hun grootste vijand (Rusland) gesloten en teveel geleund op de VS met de mentaliteit "zij zullen wel even de grootste klappen opvangen". Nu zit er iemand in de VS aan de macht die, hoe idioot ik hem ook vind, duidelijk laat merken dat Europa grotendeel zichzelf maar moet redden en dat hij het niet meer doet.

Dus Europa moet nodig zichzelf weer herbewapenen. Niet om anderen aan te vallen maar om zichzelf beter te kunnen verdedigen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:13:54 #235
38496 Perrin
pi_216920691
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Bizar. We zijn al keer op keer gewaarschuwd. Ook door Trump in zijn vorige termijn járen geleden. Heel duidelijk zelfs.
Het waren ook allemaal totaal geen subtiele waarschuwinkjes.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:13:57 #236
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216920692
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee het probleem zit niet bij ons maar dat er ineens een autocraat zit met ongekende machtsinstrumenten die alle afspraken cancelt omdat zijn vriend Putin door een hel is gegaan.

Dat 'wij' niets 'kunnen' en 'konden 'is ook zo veroorzaakt door die overmachtig in & uit een het verleden. Wapens en vliegtuigen (moeten) kopen waarmee je je dan volledig afhankelijk maakt van een USA.
USA heeft er altijd goed (winst)voordeel van gehad met verdeel en heers waarbij Europa diende als buffer tegen USSR.

Dat Europa zich in slaap heeft laten wiegen ben ik met je eens maar dat als argumenterend verwijt opvoeren, is volstrekt onterecht. Het is als een vrouw in scheiding verwijten dat ze zich in die relatiedeal afhankelijk heeft gemaakt van haar man.
Een sterk land die leiding had was dus niet een goed. In Europa zou je dat veel beter gelijkmatig kunnen verdelen. Als er dan een gek aan de macht komt ergens, dan is er niet gelijk een probleem.
pi_216920695
quote:

[..]
In 2014 zaten we al vijf jaar in een stagnerende economie omdat we vonden dat bezuinigen de manier was om de economie weer aan de gang te krijgen.
  Forum Admin dinsdag 4 maart 2025 @ 14:15:45 #238
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216920707
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sounds legit.
Nee het is echt waar, ik heb ook geïnvesteerd en ik kreeg er een complementaire Panther bij. Er was alleen een kleine miscommunicatie want dit ding gaat maar 50km/u en zit onder de zimmerit.

Op naar Katwijk aan zee!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216920711
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:12 schreef HSG het volgende:

[..]
Als je als Europese voorzitster roept dat het lot van Oekraïne ook het lot van Europa is dan ben je te laat. Dan vind ik dat je Oekraïne bij moet springen. Er komt hoe dan ook een conflict en daar zullen wij allemaal mee moeten dealen.

Daarnaast heeft Europa te lang op een dromenwolk gelegen, zich arrogant opgesteld, hun leger laten verslonzen, gasdeals met hun grootste vijand (Rusland) gesloten en teveel geleund op de VS met de mentaliteit "zij zullen wel even de grootste klappen opvangen". Nu zit er iemand in de VS aan de macht die, hoe idioot ik hem ook vind, duidelijk laat merken dat Europa grotendeel zichzelf maar moet redden en dat hij het niet meer doet.

Dus Europa moet nodig zichzelf weer herbewapenen. Niet om anderen aan te vallen maar om zichzelf beter te kunnen verdedigen.
Willen en kunnen is ook nog wel een verschil.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:16:32 #240
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216920716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee het is echt waar, ik heb ook geïnvesteerd en ik kreeg er een complementaire Panther bij. Er was alleen een kleine miscommunicatie want dit ding gaat maar 50km/u en zit onder de zimmerit.

Op naar Katwijk aan zee!
Vreemd.

Hebben ze je een vroeg model gegeven.

Ik zou erachteraan gaan.
pi_216920720
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Willen en kunnen is ook nog wel een verschil.
Men wil het en moet acties ondernemen om het te kunnen.
pi_216920724
quote:

[..]
2014 had heel de EU de dienstplicht weer in moeten stellen en min 3% naar defensie.
Ipv Obama aankijken en bezuinigen en een nieuwe pijplijn Rusland betalen.
Maar ja achteraf is mooi wonen. :P
Vakman pur sang
pi_216920728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Op naar Katwijk aan zee!
Ik kreeg alleen een balpen. Ergens klopt er iets niet. 🤔
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216920738
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Daarom moet je ook niet akkoord gaan met het vredesplan van de VS. Het is een ontzettend slecht plan. Dus dan maar doorvechten.
Ik heb het idee dat de EU alleen bereid is tot vrede/onderhandelen als de Donbass en de Krim weer aan Oekraine gegeven gaat worden, wat nooit gaat gebeuren. Als de EU voet bij stuk houdt en niet bereid is tot concessies vind ik dat ze dan niet Oekraiense soldaten het vuile werk moeten laten doen en gewoon Europese troepen moeten sturen die gaan drone-koppen in de loopgraven daar. Ik ben dan wel benieuwd naar het sentiment als er honderden Nederlandse soldaten per week in een doodskist terugkeren.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216920741
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Men wil het en moet acties ondernemen om het te kunnen.
Rob de Wijk en een ander zeiden het al op TV gisteren. Als je bootsonground zet en je hebt het onderschat of bent te zwak dan is dat juist extra gevaarlijk.
Verder zagen ze wel de kracht van de Europese legers samen en zou het zover nog niet komen.
Vakman pur sang
pi_216920748
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob de Wijk en een ander zeiden het al op TV gisteren. Als je bootsonground zet en je hebt het onderschat of bent te zwak dan is dat juist extra gevaarlijk.
Verder zagen ze wel de kracht van de Europese legers samen en zou het zover nog niet komen.
Nee ik denk ook niet dat het zover komt maar dat betekent niet automatisch dat je achterover kan leunen en verwachten dat anderen (b.v. de VS) de boel gaat oplossen of de klappen gaan vangen als het wel zover komt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:27 #247
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216920769
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zou nog eerder luisteren naar de mening van Gordon over deze geopolitieke "crisis" dan naar Rob de Wijk.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:28 #248
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216920770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
De Leopard2A8 is gewoon in productie.
Er is alleen nog geen enkel serieproduktiemodel afgeleverd.

1 v/d redenen dat de Polen Koreaans gingen.
pi_216920774
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_216920776
quote:
Net zero zal sneuvelen. Kost veel te veel. En inderdaad staat het redelijk haaks op de militaire ambities.

Op zich niet erg. Het zijn logische keuzes. Alleen zijn er nog heel veel die niet door lijken te hebben dat dit keuzes zijn en de en, en, en variant gewoon niet realistisch is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')