abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216919118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hey ben het met Elan eens. _O_

Helemaal als je naar rusland kijkt. Met paar steden ben je klaar.
De bom op Hiroshima was 15 kiloton die recent geupdate Franse TNA's zijn rond de 300 kt.

Maal 300 dus.
blablablabla
pi_216919121
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
De talloze oekraiene levens die zich hebben opgeofferd voor hun land zodat Poetin het niet kan vergiftigen nadat hij hun families al jarenlang bombardeerd om er daarna mee weg te komen en over een paar jaar het klusje afmaakt in oekraine is VEM een euro per maand extra belasting niet waard. Zolang hij er maar warmpjes bijzit.
Het gaat gemiddeld om ongeveer ¤ 5.000 per gezin in Europa. Waarbij Nederland extra betaalt (zeg factor 3 voor een Nederlands gezin). En ik betaal weer ruim meer dan gemiddeld.

Een euro zei u?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:50:57 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216919124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die Franse en Britse staan op onderzeeérs. Frankrijk heeft ze ook als airlaunched kruisraket onder Rafales.
Ja die zul je dus heel goed moeten beschermen.. als die in een first strike kunnen worden uitgeschakeld dan is het game over.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 maart 2025 @ 11:51:06 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216919125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het plan behelst dan ook vooral de begrotingsregels niet handhaven.

Dat is rampzalig voor de euro. Niet in het minst omdat de Zuidelijke landen er misbruik van gaan maken (inschatting, maar toch...) en het tekort ook op laten lopen omdat op korte termijn daar politieke winst uit te behalen valt.

Het opbouwen van militaire kracht is prima. Maar je zal er gewoon iets anders voor moeten laten.
Ze kunnen er geen misbruik van maken want de versoepeling is alleen voor defensie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216919128
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:40 schreef Elan het volgende:

Sowieso ondermijnt Trump alles waar de VS voor staat. Namelijk democratie.
Het beëindigen van deze oorlog was een speerpunt van Trump. Hij is gekozen. Hoe is dan het beëindigen van deze oorlog door Trump antidemocratisch?
pi_216919131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:50 schreef Elan het volgende:

[..]
De bom op Hiroshima was 15 kiloton die recent geupdate Franse TNA's zijn rond de 300 kt.

Maal 300 dus.
Franse kernbommen hangen vooral onder vliegtuigen, wat een probleem wordt met de opschaling van Russische luchtverdediging. Als Frankrijk niet snel innovaties doorvoert, wordt het steeds lastiger om deze wapens effectief in te zetten tegen Rusland
Groot fan van User Wotte
pi_216919134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het beëindigen van deze oorlog was een speerpunt van Trump. Hij is gekozen. Hoe is dan het beëindigen van deze oorlog door Trump antidemocratisch?
Maar op deze manier? Dat is toch laf en helemaal niet Amerikaans.
blablablabla
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 11:54:03 #233
364681 over_hedge
pi_216919142
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Franse kernbommen hangen vooral onder vliegtuigen, wat een probleem wordt met de opschaling van Russische luchtverdediging. Als Frankrijk niet snel innovaties doorvoert, wordt het steeds lastiger om deze wapens effectief in te zetten tegen Rusland
Niet alleen. Ook onderzeeërs
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 maart 2025 @ 11:54:28 #234
3928 Ulx
pi_216919147
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonder afdoende zelfstandige early warning nodig je de vijand uit tot een first strike.
De vliegtijd is vijf minuten naar Europa. En we hebben trouwens detectiesystemen in Nieuw-Milligen staan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216919153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niet alleen. Ook onderzeeërs
Zijn ook lastig in te zetten tegen Rusland hoor
Groot fan van User Wotte
pi_216919155
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Neehoor de talloze oorlogen waar ook Fransen en de UK soldaten hebben verloren waar de VS ons nota bene heeft ingesleept. Waar wij als dank massaal aanslagen voor krijgen in Europa en de massa immigratie, wat Vance ook nog eens op ons durfde afte schuiven in izjn speech in Europa.

Meedoen is wat anders dan ze echt voeren.

Dat we de vluchtelingenstroom voor een groot deel te danken hebben aan roekeloosheid van de Amerikanen, daar ben ik het wel mee eens.
pi_216919157
quote:

[..]
Macron heeft daarom vorig jaar al aangegeven kernwapens in Duitsland te willen gaan stationeren.

Gok dat daar nu wat meer vaart achter gezet gaat worden.
blablablabla
pi_216919158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Grapjas. We hebben gewoon meegevochten in Afghanistan. Als dat niet telt dan heeft de VS evenmin in een serieuze oorlog gevochten de afgelopen 30-40 jaar.
Dat laatste is in dezen prima te betogen inderdaad.
pi_216919159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Macron heeft daarom vorig jaar al aangegeven kernwapens in Duitsland te willen gaan stationeren.

Gok dat daar nu wat meer vaart achter gezet gaat worden.
Dit is ook de enige oplossing inderdaad
Groot fan van User Wotte
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 maart 2025 @ 11:57:14 #240
3928 Ulx
pi_216919160
quote:

[..]
Die luchtverdediging wordt routinematig door tot drones omgebouwde propellervliegtuigen gepasseerd.
pi_216919163
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]
Hoezo? Is gewoon EU budget. De EU heeft een budget van 2.1 biljoen elke 7 jaar. Een groot gedeelte van deze 800 miljard was geoormerkt voor Covid herstel, maar is nooit opgemaakt. Lijkt me uitstekend dat in een Europese defensie te stoppen. Dit is naast de nationale GDP percentages.
Rusland stopt ook 100 miljard per jaar in hun defensie, dus op zijn best hebben we er pariteit mee, we moeten significant meer dan hun gaan investeren om een afschrikking te zijn.
Dat geklets over de kosten komt van precies hetzelfde soort dat een hoge bloeddruk krijgt van een stijging van de EU begroting met een miljard of zo.

Als ik een miljard op mijn bankrekening krijg (graag) is dat een hoop geld maar op de schaal waarop we praten is het natuurlijk nog niet eens de resten van de kruimels.

Maar populisten doen natuurlijk graag alsof het gaat over het miljard dat ik graag gestort wil zien; mind-blowing veel.

Deze ¤800 miljard gaat de gewone burger niet merken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 maart 2025 @ 11:57:52 #242
3928 Ulx
pi_216919164
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:56 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Niet voor Nederland.
pi_216919165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Antidemocratische partijen verbieden is niet de democratie de deur uit flikkeren.
De PVV is antidemocratisch? En dat blijkt uit...?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:58:03 #244
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216919166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:39 schreef PzKpfw het volgende:
Ik blijf me toch afvragen welk belang de VS (of wellicht Trump zelf) heeft bij het in de kont kruipen van Rusland/Poetin en tegelijkertijd zich zo af te keren tegen het Westen/Europa. Economisch gezien is de VS veel meer gebaat bij goede relaties met het Westen want Rusland stelt economisch niet zoveel voor natuurlijk. Is het gewoon blinde haat/afkeer tegen de andere Westerse landen om zo'n beleid te voeren. Probeert hij Rusland en de EU tegen elkaar op te zetten en in een oorlog te rommelen? Maar dat zou uiteindelijk alleen de machtspositie van China in de kaart spelen.
Trump kruipt bij helemaal niemand in de kont. Het enige wat hij wil is dat Europa militair gezien zijn eigen broek ophoudt, maar Europa is een zwakke en laffe broeder die liever woke is dan de wapens oppakt.
Le Diable
pi_216919168
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:56 schreef Tjacka het volgende:

[..]
https://www.hln.be/buiten(...)tationeren~ab6aa01b/

Weet ook niet of die vliegtuigen zo makkelijk te onderscheppen zijn. De Amerikanen hebben/hadden de kernwapens ook op vliegbasissen gestationeerd. Volkel toch ook.
blablablabla
pi_216919170
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:47 schreef skysherrif het volgende:
Ach ik ben het eens dat het niet uitmaakt in een kernoorlog met Rusland wie de meeste heeft of de beste we gaan er allen aan.

Maar liever dat dan buigen voor Poetin.
Liever honderden miljoenen doden dat vrede sluiten met Rusland?

Rly?
pi_216919176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je verwart me met een of andere wokie.

Aangezien ik niet doe aan sociale contracten als zelfmoordpact zie ik geen enkele tegenstrijdigheid in het verbieden van organisaties van verraders.
Ik reageer op wat je schrijft.
  Overall beste user 2022 dinsdag 4 maart 2025 @ 12:01:00 #248
3928 Ulx
pi_216919182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:58 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Trump kruipt bij helemaal niemand in de kont. Het enige wat hij wil is dat Europa militair gezien zijn eigen broek ophoudt, maar Europa is een zwakke en laffe broeder die liever woke is dan de wapens oppakt.
Wij rennen niet gillend weg voor Poetin. De VS doet dat.

Maar hij krijgt zijn zin. Reken er maar op dat ook andere landen behalve Frankrijk en het VK nu nukes gaan regelen. Prima toch?
pi_216919185
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die luchtverdediging wordt routinematig door tot drones omgebouwde propellervliegtuigen gepasseerd.
Weet ik. Alleen het gebruik van de F35 wordt grovelijk overschat.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')