abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2025 @ 20:32:00 #1
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216912728
Vanavond begint de ramadan

BUNNIK De ramadan, de islamitische vastenmaand, start naar verwachting vandaag. Afhankelijk van de maanstand begint de ramadan 2025 vrijdagavond 28 februari en eindigt op zaterdagavond 29 maart. Dat betekent dat de eerste vastendag zaterdag 1 maart is. Het Suikerfeest (Eid al-Fitr/Bayram) start op zondag 30 maart.

Ramadan is de negende maand van de islamitische maankalender. In de islam geldt ze als de heilige maand van inkeer, waarin tussen de dageraad ruim vóór zonsopkomst en zonsondergang door vele gelovigen – voor zover zij daarvan niet vrijgesteld zijn – gevast wordt.

VASTEN

Het vasten houdt in dat veel moslims op deze tijden niet eten, drinken, roken en dat ze zich onthouden van geslachtsgemeenschap. Daarnaast zijn ook liegen, schelden, kwaadspreken en vloeken tijdens de ramadan extra kwalijk. Voor zieken, zwangere vrouwen, jonge kinderen (die de puberteit nog niet bereikt hebben), reizigers en alle anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid of vertragend werkt op herstel van een ziekte, wordt een uitzondering gemaakt. Zij hoeven niet te vasten, hoewel het inhalen ervan (indien dat mogelijk is) wel wordt aangemoedigd.
Zowel ‘s ochtends vroeg als ‘s avonds na zonsondergang wordt er door sommigen zeer uitgebreid gegeten. De ochtendmaaltijd wordt shor, sohor of suhoor genoemd; de maaltijd na het vasten iftar.

IFTAR-MAALTIJDEN
Op veel plaatsen in Nederland worden met enige regelmaat openbare iftar-maaltijden georganiseerd, waarvoor ook niet-moslims worden uitgenodigd.

Ik wens Moslims in het algemeen en hier op Fok! in het bijzonder een fijne Ramadan. Ramadan Mubarak. Voorts zou ik de volgende users eens uitnodigen een dagje mee te vasten:

- @sp3c
- @Hathor
- @RamboDirk
- @Fok-it
- @FlippingCoin
- @EttovanBelgie

Jullie gaan me niet zo veel zien deze maand. Prima?

:{²
  maandag 3 maart 2025 @ 20:34:08 #2
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216912777
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:31 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik denk dat dit wel meevalt hoor. Moskeebezoek loopt net als kerkbezoek al jaren terug of heeft zich hooguit gestabiliseerd inmiddels. En echt alleen de extreem labiele geestelijk zwakke mensen bekeren zich tot de islam. Dat is echt een miniem percentage. Ik heb hier in mijn hele leven hooguit 2 keer een dame die duidelijk geen allochtoon was met een hoofddoekje gezien. En dat waren (ja ik weet het heel oppervlakkig) net van die standaard turkse moekes die er echt niet uit zagen. :')
Laatste post uit het vorige topic.
  maandag 3 maart 2025 @ 20:34:14 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216912780
Ramadan _O_
Gratis voor etentjes uitgenodigd worden _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216912950
Was altijd gouden tv bij wegmisbruikers
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 3 maart 2025 @ 20:45:35 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216912981
Moeten ze zelf weten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216913023
Lekker de hele dag eten drinken roken neuken niet bidden. _O_
  maandag 3 maart 2025 @ 21:42:04 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216913813
quote:
99s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:44 schreef bijdehand het volgende:
Was altijd gouden tv bij wegmisbruikers
Ik heb er laatst nog een gezien. Ik ging stuk. Agent mocht niet in zijn auto kijken want ramadan. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 3 maart 2025 @ 21:43:33 #8
13462 BansheeBoy
pi_216913836
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:47 schreef Nober het volgende:
Als je aan alle impulsen van je body ten alle tijden gehoor geeft ben je niet anders dan een dier.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 3 maart 2025 @ 21:52:53 #9
13462 BansheeBoy
pi_216913954
@Gia vandaag een zelfgemaakt champignonsoepje op de chest gelegd met een fijn slaatje. Paar dadeltjes en flesje osmose.

Je kunt trots op me zijn. Voor een keertje na 20 jaar.

maandag 3 maart 2025 @ 21:56:10 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216914018
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:
@:Gia vandaag een zelfgemaakt champignonsoepje op de chest gelegd met een fijn slaatje. Paar dadeltjes en flesje osmose.

Je kunt trots op me zijn. Voor een keertje na 20 jaar.

Heeeeel trots dat je jezelf aan het uithongeren bent zodat je het hellevuur ontloopt en straks met een paar maagden los mag gaan.

Super knap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 maart 2025 @ 22:05:06 #11
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216914115
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:31 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik denk dat dit wel meevalt hoor. Moskeebezoek loopt net als kerkbezoek al jaren terug of heeft zich hooguit gestabiliseerd inmiddels. En echt alleen de extreem labiele geestelijk zwakke mensen bekeren zich tot de islam. Dat is echt een miniem percentage. Ik heb hier in mijn hele leven hooguit 2 keer een dame die duidelijk geen allochtoon was met een hoofddoekje gezien. En dat waren (ja ik weet het heel oppervlakkig) net van die standaard turkse moekes die er echt niet uit zagen. :')
Mwah, genoeg mensen die op de UvA zitten hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 3 maart 2025 @ 22:16:13 #12
13462 BansheeBoy
pi_216914273
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heeeeel trots dat je jezelf aan het uithongeren bent zodat je het hellevuur ontloopt en straks met een paar maagden los mag gaan.
Ik leg net 3 lamskoteletten waterpas. Ik ben zo euforisch ik krijg niks van je mee. Lekker man.

maandag 3 maart 2025 @ 22:17:03 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216914283
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik leg net 3 lamskoteletten waterpas. Ik ben zo euforisch ik krijg niks van je mee. Lekker man.

Als je maar wat mee krijgt van die maagden straks.

Zó spiritueel allemaal
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 maart 2025 @ 22:18:19 #14
13462 BansheeBoy
pi_216914295
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als je maar wat mee krijgt van die maagden straks.
Het geheim? Niet overkruiden. Een goede kotelet komt vooruit met alleen (Himalaya)zout.

maandag 3 maart 2025 @ 22:18:52 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216914299
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het geheim? Niet overkruiden. Een goede kotelet komt vooruit met alleen (Himalaya)zout.

En straks nog met maagden ook.

Zo bewonderenswaardig, die religie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216914314
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 20:47 schreef Nober het volgende:
En dat alles vanaf de zolderkamer bij mama thuis...
Jij durft. :Y)
  maandag 3 maart 2025 @ 22:24:33 #17
330914 Sherlock_Holmes
pi_216914355
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, klein liefhebbertje joh? :D

Vooral die dubbele hoofddoek maakt me helemaal romig :{

Overigens wel spijtig want over het algemeen hebben ze wel mooi haar (vroeger was alles beter etc.). Wel eigenlijk ironisch de reden die erachter zit, van je familie moet je het hebben.
  maandag 3 maart 2025 @ 22:42:17 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216914615
morgen begint de feestdag van de H. Floriaan.

Bij deze alvast mijn welgemeende felicitaties aan eenieder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915068
Stuk van cbs genaamd "state of spirituality" over waarom jaarlijks 10 duizenden mensen in Amerikaanse gevangenissen zich bekeren tot de Islam

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 maart 2025 @ 23:14:29 #20
330914 Sherlock_Holmes
pi_216915078
De verhoogde isolement versie.
  maandag 3 maart 2025 @ 23:15:27 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915087
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:13 schreef egayalS het volgende:
Stuk van cbs genaamd "state of spirituality" over waarom jaarlijks 10 duizenden mensen in Amerikaanse gevangenissen zich bekeren tot de Islam

please :')

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-03-2025 23:49:53 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915151
Inspirerende Ramadan gerelateerde content is welkom. Mijn inbreng voor vandaag:

Waarom kapitalisme/consumentisme niet strookt met ramadan.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216915160
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
morgen begint de feestdag van de H. Floriaan.

Bij deze alvast mijn welgemeende felicitaties aan eenieder.
Waarom open je hier geen eigen topic over? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niemand wat zal interesseren en zo'n topic niet verder komt dan de eerste pagina. Het is net als met de leegloop van de kerken. Je post dit wel in dit topic over Ramadan, maar je doet zelf eigenlijk niks met je geloof. Maar wel klagen over de islam, omdat moslims hun geloof wel praktiseren.
pi_216915165
@BansheeBoy @egayalS , en aan alle andere moslims op het forum: een gezegende maand Ramadan gewenst.
  maandag 3 maart 2025 @ 23:23:27 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915182
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:21 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Waarom open je hier geen eigen topic over? Ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niemand wat zal interesseren en zo'n topic niet verder komt dan de eerste pagina. Het is net als met de leegloop van de kerken. Je post dit wel in dit topic over Ramadan, maar je doet zelf eigenlijk niks met je geloof. Maar wel klagen over de islam, omdat moslims hun geloof wel praktiseren.
Mijn geloof gaat wat verder dan angst voor een brandende hel of hoop op een opengetrokken blik maagden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 maart 2025 @ 23:25:34 #26
3542 Gia
User under construction
pi_216915207
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier morgen zuurkool met spek! Heerlijk als afsluiting voor Aswoensdag!
  maandag 3 maart 2025 @ 23:26:14 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915214
quote:
@:BansheeBoy @:egayalS , en aan alle andere moslims op het forum: een gezegende maand Ramadan gewenst.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915221
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Hier morgen zuurkool met spek! Heerlijk als afsluiting voor Aswoensdag!
Je wordt gemist in dat andere topique xoxo.
  maandag 3 maart 2025 @ 23:28:35 #29
3542 Gia
User under construction
pi_216915225
quote:

[..]
NWS / Woensdag 5 maart begint de Vastentijd
  maandag 3 maart 2025 @ 23:31:19 #30
13462 BansheeBoy
pi_216915243
quote:
@:BansheeBoy @:egayalS , en aan alle andere moslims op het forum: een gezegende maand Ramadan gewenst.
Dank je wel Kerelx. Wordt gewaardeerd. Je geeft me het gevoel er bij te horen. Dat is vaak anders hier.

pi_216915390
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn geloof gaat wat verder dan angst voor een brandende hel of hoop op een opengetrekt blik maagden.
Hel, hel, hel, hel, hel, hel, ... je bent meer bezig met de hel en sleept het overal bij, in elke topic, meer dan enig orthodoxe jood, christen of moslim bij elkaar in decennia hebben gedaan. Je bent geobsedeerd met de hel, ondanks dat je er niet in gelooft. Is het niet tijd om daar professionele hulp voor te gaan zoeken i.v.m. je traumatische verleden i.p.v. in elke topic dat onderwerp als stokpaardje tevoorschijn te halen?

En nogmaals het punt waar het om ging: Open eens een topic over de feestdag van de H. Floriaan en zie hoe het daar storm loopt. Waarom dat hier aankondigen? Als je die feestdag zo belangrijk vindt? Je doet echter zelf niks met je eigen geloof, maar klaagt wel over de islam en dat moslims hun geloof praktiseren.
  maandag 3 maart 2025 @ 23:51:17 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915397
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:49 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Hel, hel, hel, hel, hel, hel, ... je bent meer bezig met de hel en sleept het overal bij, in elke topic, meer dan enig orthodoxe jood, christen of moslim bij elkaar in decennia hebben gedaan. Je bent geobsedeerd met de hel, ondanks dat je er niet in gelooft. Is het niet tijd om daar professionele hulp voor te gaan zoeken i.v.m. je traumatische verleden i.p.v. in elke topic dat onderwerp als stokpaardje tevoorschijn te halen?

En nogmaals het punt waar het om ging: Open eens een topic over de feestdag van de H. Floriaan en zie hoe het daar storm loopt. Waarom dat hier aankondigen? Als je die feestdag zo belangrijk vindt? Je doet echter zelf niks met je eigen geloof, maar klaagt wel over de islam en dat moslims hun geloof praktiseren.
Dat stokpaardje wordt maar wat graag weggemoffeld in al die oh zo verheven spirituele mijmeringen over hoe mooi het geloof is, niet?

Kennelijk weer een snaar geraakt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915409
quote:
15s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dank je wel Kerelx. Wordt gewaardeerd. Je geeft me het gevoel er bij te horen. Dat is vaak anders hier.

Graag gedaan, je hoort er ook zeker bij. Niks aantrekken van die zeurkous. Die zit overal en op iedereen wie het niet eens is met zijn waarheid/mening gif te spuwen en tegelijkertijd heeft hij de mond vol over "barmhartigheid" en het opkomen voor "andersdenkenden". Belachelijk gewoon.
pi_216915417
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat stokpaardje wordt maar wat graag weggemoffeld in al die oh zo verheven spirituele mijmeringen over hoe mooi het geloof is, niet?

Kennelijk weer een snaar geraakt...
Het wordt niet weggemoffeld, maar is simpelweg niet het onderwerp. Het is gewoon een stokpaardje van je waarmee je talloze topics vervuild.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 00:05:04 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915471
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 23:54 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Het wordt niet weggemoffeld, maar is simpelweg niet het onderwerp. Het is gewoon een stokpaardje van je waarmee je talloze topics vervuild.
Het wordt zeer zeker weggemoffeld. En het is voor een hele hoop lieden nogal ongemakkelijk, dat onderwerp.

Snap ik ook. Dat erodeert een beetje dat beeld van een mooie, lieve, fijne religie. Maakt al die gezellige plaatjes van feesten en samenzijn net wat anders, wetende dat een eeuwige marteling wacht voor eenieder die niet conform de leer leeft.

Vellen die weer aangroeien en zulks... geweldig.

Naast natuurlijk allerlei regeltjes die in de 21e eeuwse verlichte samenleving geen plaats hebben.

Dat accepteren we niet van christendom, en de islam is volstrekt niet anders.

Met andersdenkenden bedoel ik natuurlijk niet dat mensen die bagger niet mogen geloven. Ga je gang. Hou het alleen lekker voor je zelf, die spirituele terreur. Andersdenkenden zijn verder vooral lieden die, zoals zowel de verre als recente geschiedenis aantonen, als eerst de lul zijn wanneer theocratische engnekken het voor het zeggen krijgen (hallo vrouwen, hallo homo's.).

Ga je deze nick binnenkort eveneens achterstevoren schrijven? Hoeveel kloons denk je nog aan te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915539
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het wordt zeer zeker weggemoffeld. En het is voor een hele hoop lieden nogal ongemakkelijk, dat onderwerp.

Snap ik ook. Dat erodeert een beetje dat beeld van een mooie, lieve, fijne religie. Maakt al die gezellige plaatjes van feesten en samenzijn net wat anders, wetende dat een eeuwige marteling wacht voor eenieder die niet conform de leer leeft.

Vellen die weer aangroeien en zulks... geweldig.

Naast natuurlijk allerlei regeltjes die in de 21e eeuwse verlichte samenleving geen plaats hebben.

Dat accepteren we niet van christendom, en de islam is volstrekt niet anders.

Met andersdenkenden bedoel ik natuurlijk niet dat mensen die bagger niet mogen geloven. Ga je gang. Hou het alleen lekker voor je zelf, die spirituele terreur. Andersdenkenden zijn verder vooral lieden die, zoals zowel de verre als recente geschiedenis aantonen, als eerst de lul zijn wanneer theocratische engnekken het voor het zeggen krijgen (hallo vrouwen, hallo homo's.).

Ga je deze nick binnenkort eveneens achterstevoren schrijven? Hoeveel kloons denk je nog aan te maken?
Jij houdt je zeker ook alleen aan de Nederlandse wet, omdat je anders bang bent in de gevangenis te komen?

Dit is weer een voorbeeld van hoe je een topic vervuild en verzand met dit soort onderwerpen die jou persoonlijk dwarszitten. Wanneer ga je er hulp voor zoeken?

Waarom zouden mensen hun geloof voor zichzelf houden? Mening topics (waaronder die van jou over Aswoensdag) en subforums zoals F&L zouden dan opgeheven moeten worden, TV- en radio omroepen die moeten stoppen, enz. Je geeft een eigen invulling aan wat "andersdenkenden" zou moeten inhouden, en zo werkt het dus niet. Verder vind ik je zelf overkomen als een "engnek", omdat je op iedereen, gelovig of niet, gif spuwt die het niet eens is met je waarheid.

Hoeveel kloons heb jij en denk je nog aan te maken?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 00:30:13 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:29 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Jij houdt je zeker ook alleen aan de Nederlandse wet, omdat je anders bang bent in de gevangenis te komen?

Dit is weer een voorbeeld van hoe je een topic vervuild en verzand met dit soort onderwerpen die jou persoonlijk dwarszitten. Wanneer ga je er hulp voor zoeken?

Waarom zouden mensen hun geloof voor zichzelf houden? Mening topics (waaronder die van jou over Aswoensdag) en subforums zoals F&L zouden dan opgeheven moeten worden, TV- en radio omroepen die moeten stoppen, enz. Je geeft een eigen invulling aan wat "andersdenkenden" zou moeten inhouden, en zo werkt het dus niet. Verder vind ik je zelf overkomen als een "engnek", omdat je op iedereen, gelovig of niet, gif spuwt die het niet eens is met je waarheid.

Hoeveel kloons heb jij en denk je nog aan te maken?
Goeiedag, wat een vergelijkingen weer.

Vertel eens: als je de wet overtreedt in Nederland, wat gebeurt er dan met je? Schrijf eens uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 4 maart 2025 @ 00:45:44 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216915571
Vandaag is dus de feestdag van de H. Floriaan

Gefeliciteerd allemaal
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216915600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goeiedag, wat een vergelijkingen weer.

Vertel eens: als je de wet overtreedt in Nederland, wat gebeurt er dan met je? Schrijf eens uit.
Mensen leven niet naar de leer omdat ze bang zijn voor de hel, dat is jouw trauma en hoe jij religie beleefd hebt en die projecteert. Mensen leven naar de leer, omdat ze zich er goed bij voelen en het goede in hen aanspreekt en zich er spiritueel mee verrijkt voelen. Dat is een heel andere mentaliteit dan die je neerzet, een van ANGST en TERREUR als men niet in het gareel loopt, waarbij je CONSTANT in ANGST leeft voor de HEL. Dat is puur projectie van je verleden. Op dezelfde wijze hou je je aan de Nederlandse wet, omdat het gekant is met het goede in jezelf en dat gedeelte in jezelf aanspreekt en niet omdat je CONSTANT BANG bent in de gevangenis terecht te komen. Maar die vergelijking begrijp je niet, jij denkt natuurlijk weer in intensiteit van de bestraffing. Maar dat is niet waar de vergelijking over gaat.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 05:51:35 #40
13462 BansheeBoy
pi_216915958
Lekker gegeten wederom. Mooie natuurproducten. Ik wil er niet te veel over kwijt, maar ik wil wel dit zeggen: veldsla!

pi_216916129
Etto heeft een stevige Latifa uit de bergen nodig die voor hem zorgt, zoveel bezig met de islam, niemand om de passie mee te delen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 07:44:30 #42
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216916374
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Mwah, genoeg mensen die op de UvA zitten hoor.
En die kunnen niet extreem labiel en geestelijk zwak zijn? In sommige kringen van de UvA lijkt dat juist een vereiste te zijn om erbij te horen.
pi_216917392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 07:47 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Onbetrouwbaar mongooltje ben je ook hè. In letterlijk de eerste post zeggen dat je minder gaat posten en vervolgens het hele topic volspammen. Maar ja dat heb ik in mijn eerste post al voorspeld dat dit zou gebeuren. Want moslim en betrouwbaar is een zeer zeldzame, of eigenlijk niet bestaande, combinatie. :')
Ben zelf niet religieus maar dit soort taalgebruik is wel echt zeer droevig. Een aantal goede vrienden zijn moslim. Ze hebben allemaal hoge functies in het bedrijfsleven. Goede opleiding en genoeg inkomen om meermaals per jaar op vakantie te kunnen (niet naar de Achterhoek maar daadwerkelijk interessante locaties zoals Tokyo of Taipei).

Laten we ook niet doen alsof andere religies zoveel beter zijn.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:00:32 #44
13462 BansheeBoy
pi_216919180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Vooral die dubbele hoofddoek maakt me helemaal romig :{

Romig zelfs. Stouterd! :D

pi_216919202
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216920885
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:07 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216923957
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 01:08 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Mensen leven niet naar de leer omdat ze bang zijn voor de hel, dat is jouw trauma en hoe jij religie beleefd hebt en die projecteert. Mensen leven naar de leer, omdat ze zich er goed bij voelen en het goede in hen aanspreekt en zich er spiritueel mee verrijkt voelen. Dat is een heel andere mentaliteit dan die je neerzet, een van ANGST en TERREUR als men niet in het gareel loopt, waarbij je CONSTANT in ANGST leeft voor de HEL. Dat is puur projectie van je verleden. Op dezelfde wijze hou je je aan de Nederlandse wet, omdat het gekant is met het goede in jezelf en dat gedeelte in jezelf aanspreekt en niet omdat je CONSTANT BANG bent in de gevangenis terecht te komen. Maar die vergelijking begrijp je niet, jij denkt natuurlijk weer in intensiteit van de bestraffing. Maar dat is niet waar de vergelijking over gaat.
Je kunt zo de kansel op.

Het gaat natuurlijk namelijk niet om zaken als moord, roof of verkrachting. Zoals je elders al helder hebt aangegeven (je mentale kunstgrepen om zelfs Taliban-regels alsnog te rechtvaardigen was wel het meest lachwekkend), is er een heel 'brede weg', en kun je al in de hel geraken wanneer je bepaalde films kijkt, muziek luistert, danst, aan je pik trekt, gewoon ideeën hebt die niet stroken met de kneiterharde dogmatische regels van religie.

Natuurlijk bagatelliseer je dan de hel een beetje. Dat scoort niet in je poging religie salonfähig te maken. Liever beweer je dat we allemaal spiritueel armoedig zijn en religie nodig hebben, want ach en wee, kijk toch naar de huidige samenleving. Liever deze samenleving dan die theocratische hell-hole die jij en broeders voor staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:02:43 #48
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216924540
is er nog een ramadan aanslag geweest vandaag linkse lullen???
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216924736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:29 schreef Kerelx het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen hun geloof voor zichzelf houden?

Om anderen niet lastig te vallen met hun reli-shit.
Ik wil het gewoon niet horen ongeacht of het een blij of bang verhaal is.
Geloven achter je eigen voordeur of in het clubhuis zou de norm moeten zijn.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216928208
Zoals met elke religie is ook in Islam een belangrijke pilaar van het geloof: het temmen van de ego. In islam is de grootste vijand van de mens dan ook niet een externe vijand of de duivel maar je eigen ego, die altijd streeft naar de bevrediging van zijn wereldlijke/vergankelijke lusten. Sommige mensen denken dat dat de definitie is van vrijheid, lekker doen wat je ego dicteert. Het vasten tijdens ramadan is een tool om die ego temmen.

Dit is Tim Winter van Cambridge Muslim college, 1 van de of misschien zelfs de meest invloedrijke islamitische geleerden van de UK. Hij was de gene die grote invloed in had op de bekering van Joram van Klaveren, oud pvv er en rechter arm van Wilders. Van Klaveren was begonnen aan een anti islam boek. Maar toen hij zich verdiepte in de islam kwam hij erachter dat alles wat hij dacht te weten over de Islam kolder was. Dat anti islam boek kwam er uiteraard niet maar werd het verhaal van zijn bekering. Als een van huis uit gereformeerde guy, is de titel van het boek "Afvallige" https://www.bol.com/nl/nl/p/afvallige/9200000105710313/

-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')