abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216909347

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:14:36 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216909358
Als Trump president was geweest in 1940.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216909367
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit denk ik ook. De cheeto bonito wil gewoon 'great deals' kunnen maken.
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 3 maart 2025 @ 16:20:08 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216909411
Hoe Trump zijn bezorgde electoraat noemt:
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216909426
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een flink gat dat de VS kan opvullen. En gezien veel landen hun boycot zullen aanhouden, kan de VS winstgevende dealtjes krijgen en bovendien als doorgeefluik gaan fungeren. En het westen kan er niet zo heel veel tegen doen. Kleinere landen kunnen ze wel straffen als die de sancties overtreden, maar bij de VS gaat dat niet lukken natuurlijk.
Het belangrijkste is dat trump er zelf persoonlijk van profiteerd. De rest is bijzaak en boeit hem weinig. Zolang hij er zelf aan kan verdienen vind hij alles prima.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:22:02 #6
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216909433
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.

Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
  maandag 3 maart 2025 @ 16:22:19 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216909438
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216909557
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik snap het frame niet dat Trump een idioot zou zijn. De man weet wat hij doet en wat hij spint en moet daar hard op aangevallen worden.

Door hem als een kleuter te behandelen verergert zijn gedrag en dat van zijn supporters alleen maar.
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216909568
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 15:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb ik wat gezegd?
[..]

Eigenlijk geef je geen antwoord op de vraag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 3 maart 2025 @ 16:33:28 #10
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216909573
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Misschien moeten we een kleuterjuf met ervaring met dit gedrag sturen om met Trump te onderhandelen. En dit meen ik eigenlijk wel serieus. Iemand met ervaring om op dit niveau te communiceren.
En zeg dat het de vrouw van Putin is die Trump hoogstpersoonlijk wilt bedanken.

Nee maar dit is juist het probleem. Het bagatelliseren van iemand die volwassen is en doet wat hij wilt.
pi_216909590
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Geeft ie de ontslagen MAGA-fans ook nog eens een trap na. Gaat nog erg interessant worden in de VS, ik zie ze echt het Witte Huis uitgesleurd worden als het in dit tempo doorgaat.
Ik hoop het echt. Geeft goede tv zoals Trump zou zeggen ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216909616
De VS bouwt de sancties tegen Rusland af:

quote:
In Istanbul voerden Amerikaanse en Russische diplomaten ‘constructieve gesprekken’. Onderdeel van de onderhandelingen was een eventuele heropening van het luchtruim voor de ander.

Afgelopen donderdag onderhandelden Amerikaanse diplomaten met hun Russische collega’s in Istanbul. Volgens Russische media duurden de gesprekken ruim zes uur. Daar bespraken ze vooral de ‘praktische stappen die nodig zijn in het belang van de volkeren om de betrekkingen tussen beide landen te herstellen’, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het telefoongesprek tussen Trump en Poetin eerder deze maand gold als aanleiding voor de onderhandelingen.

Wat het ministerie precies bedoelt met ‘praktische stappen’ is onduidelijk. Wel blijkt dat de Russen een voorstel deden het luchtruim voor de andere partij weer te openen. Verder spraken ze ook over het herstellen van de normale werkzaamheden van de diplomatieke vertegenwoordigingen van beide landen. Bovendien moeten beide partijen de financiële betrekkingen weer rechttrekken.
https://www.upinthesky.nl(...)ort-weer-in-amerika/

quote:
Amerikaanse minister van Defensie zet digitale operaties tegen Rusland stop

e Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft het U.S. Cyber Command opgedragen om offensieve digitale operaties tegen Rusland stop te zetten. Hegseth zou de maatregel hebben genomen om de relatie tussen de Verenigde Staten en Rusland te verbeteren.

https://tweakers.net/nieu(...)en-rusland-stop.html
  maandag 3 maart 2025 @ 16:41:46 #13
254452 Friggles
Ja precies
pi_216909654
Als we in Europa de sancties blijven handhaven zal het dan lastig zaken worden doen met de VS. Gaat de VS straks als een U-bochtland fungeren.
pi_216909706
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:41 schreef Friggles het volgende:
Als we in Europa de sancties blijven handhaven zal het dan lastig zaken worden doen met de VS. Gaat de VS straks als een U-bochtland fungeren.
Dat zei ik ook al. Europa kan dan niets anders dan ook de VS streng straffen, maar dat is vrijwel onmogelijk.
Putin wint weer eens. Zijn economie is aan gort en wordt alleen kunstmatig nog in leven gehouden. Zijn tanks aan het front komen ondertussen uit 1960 (al heeft ie nog honderdduizenden soldaten over). En net op tijd reikt Trump hem de helpende hand, opdat hij weer de productielijnen kan aanzwengelen zodat de Oekrainse burgers wat efficiënter doodgemaakt kunnen worden :X
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_216909800
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:31 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik zal m'n moeder even bellen, moment 14.gif
  maandag 3 maart 2025 @ 16:56:20 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216909827
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eigenlijk geef je geen antwoord op de vraag.
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216909958
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere toch niet uit. Ik kan Trump toch een idioot vinden maar ook vinden dat hij grotendeels weet wat hij doet. De Amerikanen zouden hem en Elon en nog een zooi snel naar Mars moeten sturen.
Uiteindelijk lijkt het er niet op dat het systeem dat ze hebben dit gaat oplossen, het volk zal massaal moeten blijven protesteren en sabboteren. Dat de criminaliteit van de hoogste ambsbekleders in een land volledig genegeerd wordt door de rechterlijke macht laat dat zien.

#freeluigi.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:09:24 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216910003
quote:
:r .

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 3 maart 2025 @ 17:10:40 #19
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216910016
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216910093
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat was de vraag dan? Ik zie een post met dat ik dingen zou hebben geclaimd, ik ben dus erg benieuwd wát dit dan zou zijn. Als we dat al niet helder hebben is het dus schijnbaar de bedoeling dat we een discussie gaan voeren op basis van woorden die mij in de mond worden gelegd, daar doe ik niet mee.
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
pi_216910128
quote:
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:25:10 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216910181
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat je reactie is op de volgende stap tegen LGBTwhatever door het homohuwelijk aan banden te leggen.
Weinig, omdat dit hier als eerste nog helemaal geen sprake van is en tweede ik vind dat huwelijk (net zoals abortus of drugs) iets voor de staten individueel is omdat de verschillen in de VS rondom zulke themas ook enorm kunnen wisselen per staat.

Dat zijn dus geen federale aangelegenheden. Als pakweg Utah kiest om het huwelijk alleen voor man en vrouw te houden vind ik dat jammer maar dat is verder een keus aan de mensen daar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216910186
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:29:29 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216910215
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat kan helemaal niet zonder tussenkomst van het hooggerechtshof.
En wie zitten daar? Juist, voornamelijk trump-loyalisten.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 3 maart 2025 @ 17:30:42 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216910229
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 17:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Voor wie nog enige twijfel had aan wiens kant Trumpf staat...
Als je het wereldbeeld van de huidige Trump-regering neemt, zij zien het in principe simpelweg niet als hun taak om Oekraïne te beschermen, mede omdat het geen NAVO of EU-land is. Kun je het niet mee eens zijn, maar waarom moet men de sancties tegen Rusland dan in stand houden?

Ik had liever gezien dat men hier anders in had gestaan omdat dit natuurlijk een zwart-wit kwestie is (vind ik in elk geval). Maar als de VS de handen ervan af trekt, heeft dat niets te maken met kiezen voor Rusland. Dat is weer een ander uiterste.

De pijnlijke realiteit is dat de oorlog in Oekraïne nu vooral een grote zorg is voor landen in Europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')