Ja, we hebben nog te weinig 'incidenten' meegemaakt de voorbije decennia waarbij Islamitisch fundamentalistische terreur de reden was dus misschien moeten we nog voorzichtiger zijn met het trekken van conclusiesquote:Op maandag 3 maart 2025 18:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een nieuwsbericht over een Braziliaan die in paniek een metrorijtuig probeerde in te vluchten omdat hij achtervolgd werd door de politie en dood werd geschoten. Ze hadden hem aangezien voor een islamitische terrorist en hadden zijn paniek aangezien voor agressie. Hij bleek niks op zijn kerfstok te hebben of van plan te zijn.
Het punt: iemand meteen een kogel geven kan nogal verkeerd gaan. Daarom hebben we dus een rechtstaat. Zelfs is al het wel de dader, dan nog kan het om een verward persoon gaan.
Hoe helpt de vermoedelijke dader meteen neerknallen zonder vorm van proces na een aanslag precies meer slachtoffers voorkomen?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:08 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, we hebben nog te weinig 'incidenten' meegemaakt de voorbije decennia waarbij Islamitisch fundamentalistische terreur de reden was dus misschien moeten we nog voorzichtiger zijn met het trekken van conclusies
Laten we dat vooral doen ja, dat zal helpen minder slachtoffers te begraven
Uiteindelijk worden mensen linksom of rechtsom slachtoffer van terrorisme. Als het terrorisme uit de klauwen begint te lopen zijn de instrumenten van de wet echter vrij beperkt en kan je afglijden tot een Somalië 2.0 of Mexico 2.0quote:Op maandag 3 maart 2025 18:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik herinner me nog een nieuwsbericht over een Braziliaan die in paniek een metrorijtuig probeerde in te vluchten omdat hij achtervolgd werd door de politie en dood werd geschoten. Ze hadden hem aangezien voor een islamitische terrorist en hadden zijn paniek aangezien voor agressie. Hij bleek niks op zijn kerfstok te hebben of van plan te zijn.
Het punt: iemand meteen een kogel geven kan nogal verkeerd gaan. Daarom hebben we dus een rechtstaat. Zelfs is al het wel de dader, dan nog kan het om een verward persoon gaan.
100% mee eens. We moeten vooral naar het proces aan de voorkant gaan kijken, niet de put dempen als het kalf al verdronken is.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe helpt de vermoedelijke dader meteen neerknallen zonder vorm van proces na een aanslag precies meer slachtoffers voorkomen?
Begrijp me niet verkeerd, we moeten veel minder naïef zijn met jihadisme en politieke islam, maar alle beschaving loslaten lijkt me niet de oplossing.
Dat zijn de regels om te overleven in een paranoïde samenleving die bestaat uit parallele samenlevingen die niet zo goed samen blijken te gaanquote:Op maandag 3 maart 2025 18:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe helpt de vermoedelijke dader meteen neerknallen zonder vorm van proces na een aanslag precies meer slachtoffers voorkomen?
Begrijp me niet verkeerd, we moeten veel minder naïef zijn met jihadisme en politieke islam, maar alle beschaving loslaten lijkt me niet de oplossing.
Bingo!quote:Op maandag 3 maart 2025 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
-Donkere huidskleur en donkere kleding.
-Dader zou een verwarde man zijn met psychische problemen.
Heb toch al tientallen posts gezien over dat het de schuld van alle import is.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 18:16 schreef Richestorags het volgende:
100% mee eens. We moeten hadden vooral naar het proces aan de voorkant gaan moeten kijken, niet de put dempen als het kalf al verdronken is.
Omdat dat doorgaans zo is geweest. Zo gek is het dan toch niet?quote:Op maandag 3 maart 2025 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb toch al tientallen posts gezien over dat het de schuld van alle import is.
Hij had niks opgelostquote:
Ah, bedankt Thierry. Het had gebeurd kunnen zijn!quote:Op maandag 3 maart 2025 18:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat dat doorgaans zo is geweest. Zo gek is het dan toch niet?
Er rust zo’n taboe op het noemen van man en paard, het is niet te geloven. En het werkt zó averechts.
Wij ook hoor als de aivd even stopt met monitoring, en vergeet de aanslagen die we al hebben gehad niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Vraag me toch wel af waarom vooral Duitsland en Frankrijk hier slachtoffer van zijn. Hier lopen ook genoeg verwarde/geradicaliseerde types rond.
Sommige mensen steken het liefst de kop in het zand ja, daardoor gaat het zo lang door.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Omdat dat doorgaans zo is geweest. Zo gek is het dan toch niet?
Er rust zo’n taboe op het noemen van man en paard, het is niet te geloven. En het werkt zó averechts.
quote:Op maandag 3 maart 2025 17:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens informatie van ZEIT ONLINE is de verdachte een Duitser zonder migratieachtergrond.
Iets klopt hier niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Informatie die tot nu toe bekend is:
-Een 40 jarige man met Duitse nationaliteit.
-Donkere huidskleur en donkere kleding.
-Hij zou geprobeerd hebben te vluchten, werd kort daarop gepakt en ligt nu in Mannheim in het ziekenhuis.
-Dader zou een verwarde man zijn met psychische problemen.
Nee, en helemaal niet op X kijken waar daar is hij weer lichtgetint.quote:
De gestoorde manier waarmee iedereen op deze vooruitziende man reageerde, bewees zijn gelijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij had niks opgelost
Net als dat Geert nu niks oplost. Hoop schreeuwen en blaffen, niet bijten Met iedereen ruzie maken.
En Ahoy staat op de lijst.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wij ook hoor als de aivd even stopt met monitoring, en vergeet de aanslagen die we al hebben gehad niet.
Ik heb laatst een video bekeken waarin werd uitgelegd waarom mensen er voor kiezen om 'in denial' te blijven.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Sommige mensen steken het liefst de kop in het zand ja, daardoor gaat het zo lang door.
Begrijp niet helemaal hoe dat zijn gelijk bewijst maargoed, hij had op bepaalde vlakken zeker een punt. Maar mensen die nog steeds roepen hadden we Pim nog maar is echt lachwekkend. Die man had zo'n belachelijk ego dat hij nooit fatsoenlijk had kunnen samenwerken met wie dan ookquote:Op maandag 3 maart 2025 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De gestoorde manier waarmee iedereen op deze vooruitziende man reageerde, bewees zijn gelijk.
Hij en Bolkestein waren hun tijd vooruit.
We zijn ook jarenlang overspoeld met niet integrerende, het sociale stelsel opslokkende, getraumatiseerde en onderontwikkelde (naar onze standaard) mensen uit achterlijke culturen.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb toch al tientallen posts gezien over dat het de schuld van alle import is.
Dat was zijn rol dan ook niet als aanjager / profeet. Als men destijds zijn standpunten al deels had overgenomen had het er nu heel anders uit kunnen zien.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Begrijp niet helemaal hoe dat zijn gelijk bewijst maargoed, hij had op bepaalde vlakken zeker een punt. Maar mensen die nog steeds roepen hadden we Pim nog maar is echt lachwekkend. Die man had zo'n belachelijk ego dat hij nooit fatsoenlijk had kunnen samenwerken met wie dan ook
In zijn mond.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens Der Bild schoot hij zichzelf bij de arrestatie een losse flodder door de kop.
Had die dat niet voor zijn autoritje kunnen doenquote:
Jij hebt een agenda.quote:
Ja, is het makkelijkst. Maar de beste man heb ik nog geen band zien plakken.quote:Op maandag 3 maart 2025 18:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij had niks opgelost
Net als dat Geert nu niks oplost. Hoop schreeuwen en blaffen, niet bijten Met iedereen ruzie maken.
Ja, jouw likes waardeer ik verder ook niet dwaas eerste klasquote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, is het makkelijkst. Maar de beste man heb ik nog geen band zien plakken.²
Dank je wel. Ik onderschrijf je mening volledig m.b.t. die wollige Wilders. Klopt als een bus.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, jouw likes waardeer ik verder ook niet dwaas eerste klas
quote:Op maandag 3 maart 2025 19:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, is het makkelijkst. Maar de beste man heb ik nog geen band zien plakken.²
Doe dan maar de Russenquote:Op maandag 3 maart 2025 16:00 schreef Tengano het volgende:
En? Zal de EU eerder vallen door de vredige Islam of staat onze Russische bezetter hier eerder op de Dam?
OK, wat dan?quote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef Tjacka het volgende:
Weer een aanslag, dit keer in Mannheim. De zoveelste in een rij. Dit zijn geen incidenten meer, maar problemen die diep geworteld zijn in de samenleving. We kunnen doen alsof het toeval is, maar dan steken we onze kop in het zand. Tegelijkertijd geloof ik niet dat radicaal rechts de oplossing biedt – die spelen vooral in op angst zonder echt iets structureels te veranderen. Wat we nodig hebben is een aanpak die wél werkt, maar daarvoor moet je de realiteit eerst onder ogen durven zien.
Jij post de laatste tijd goeie dingen in NWSquote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef Tjacka het volgende:
Weer een aanslag, dit keer in Mannheim. De zoveelste in een rij. Dit zijn geen incidenten meer, maar problemen die diep geworteld zijn in de samenleving. We kunnen doen alsof het toeval is, maar dan steken we onze kop in het zand. Tegelijkertijd geloof ik niet dat radicaal rechts de oplossing biedt – die spelen vooral in op angst zonder echt iets structureels te veranderen. Wat we nodig hebben is een aanpak die wél werkt, maar daarvoor moet je de realiteit eerst onder ogen durven zien.
Klopt, als iedereen bewust is en een oplossing niet in de weg staat kun je gaan denken aan een oplossing.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef Tjacka het volgende:
Kijk, het probleem is gewoon te complex voor simpele antwoorden. Thee drinken of meteen uitzetten zijn beide geen werkbare oplossingen. Het gaat om een combinatie van aanpakken: integratie, vroegtijdige herkenning van radicalisering, en soms ook handhaving. En eerlijk gezegd, ik ben ook niet de slimste als het gaat om dit soort zaken, maar ik zie gewoon dat het een veel breder probleem is dan alleen maar iets éénvoudigs oplossen.quote:
Dat is precies waar het misgaat bij de Rob Jettens en Jesse Klavers van deze wereld.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:16 schreef Tjacka het volgende:
Godsdienstvrijheid moet onder de loep.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kijk, het probleem is gewoon te complex voor simpele antwoorden. Thee drinken of meteen uitzetten zijn beide geen werkbare oplossingen. Het gaat om een combinatie van aanpakken: integratie, vroegtijdige herkenning van radicalisering, en soms ook handhaving. En eerlijk gezegd, ik ben ook niet de slimste als het gaat om dit soort zaken, maar ik zie gewoon dat het een veel breder probleem is dan alleen maar iets éénvoudigs oplossen.
Ik kan altijd de troll blijven, maar ik had gehoopt dat door het falen van het kabinet mensen in Nederland, Amerika en de rest van de wereld nu wel klaar zouden zijn met Wilders, Trump en die andere gekkies. Toch blijft iedereen maar fan. Ik doe mijn best om mensen bij te laten draaien, maar het blijft een struggle.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jij post de laatste tijd goeie dingen in NWS
Precies.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid moet onder de loep.
Ooit was het in leven geroepen voor christenen, dat zij hun eigen versie van het christendom konden beoefenen zonder vervolg te worden
Het was zeker niet de bedoeling dat mensen van buiten de EU hun achterlijke religie met zich mee zouden nemen.
Het is mogelijk om islam bij wet te verbieden. Waarom zou je daar geen gebruik van willen maken?
Omdat je daarmee enorm veel gematigd praktiserenden van een fundamentele vrijheid beroofdquote:Op maandag 3 maart 2025 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid moet onder de loep.
Ooit was het in leven geroepen voor christenen, dat zij hun eigen versie van het christendom konden beoefenen zonder vervolg te worden
Het was zeker niet de bedoeling dat mensen van buiten de EU hun achterlijke religie met zich mee zouden nemen.
Het is mogelijk om islam bij wet te verbieden. Waarom zou je daar geen gebruik van willen maken?
Heeft ook totaal geen zin.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik kan altijd de troll blijven, maar ik had gehoopt dat door het falen van het kabinet mensen in Nederland, Amerika en de rest van de wereld nu wel klaar zouden zijn met Wilders, Trump en die andere gekkies. Toch blijft iedereen maar fan. Ik doe mijn best om mensen bij te laten draaien, maar het blijft een struggle.
Wees even realistisch. Duitsland is door "redelijke" middenpartijen geleid en heeft het helemaal verknald.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik kan altijd de troll blijven, maar ik had gehoopt dat door het falen van het kabinet mensen in Nederland, Amerika en de rest van de wereld nu wel klaar zouden zijn met Wilders, Trump en die andere gekkies. Toch blijft iedereen maar fan. Ik doe mijn best om mensen bij te laten draaien, maar het blijft een struggle.
Dat hebben we ook met Zwarte Piet gedaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat je daarmee enorm veel gematigd praktiserenden van een fundamentele vrijheid beroofd
Je gaat zwarte piet vergelijken met religie? Ja primaquote:Op maandag 3 maart 2025 19:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat hebben we ook met Zwarte Piet gedaan.
Misschien een uitermate goed plan om dit lekker tot de voordeur te houden dan.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat je daarmee enorm veel gematigd praktiserenden van een fundamentele vrijheid beroofd
Dat is al het huidige beleid.quote:Op maandag 3 maart 2025 19:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kijk, het probleem is gewoon te complex voor simpele antwoorden. Thee drinken of meteen uitzetten zijn beide geen werkbare oplossingen. Het gaat om een combinatie van aanpakken: integratie, vroegtijdige herkenning van radicalisering, en soms ook handhaving. En eerlijk gezegd, ik ben ook niet de slimste als het gaat om dit soort zaken, maar ik zie gewoon dat het een veel breder probleem is dan alleen maar iets éénvoudigs oplossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |