Ik kan daar het getal van 400 niet terugvinden. En 400 op 40.000 vind ik overigens niet veel.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ik begreep zo'n 400 vrouwen per jaar met psychosociale klachten bij Fiom: https://provita.nl/public(...)ting-ambulante-fiom/
https://fiom.nl/ongewenst(...)na-abortusverwerking
Dat de AIVD Pegasus gebruikt of gebruikte is toch al een 2,5 jaar bekend?quote:
Twitter is wel echt een verzameling van wappies en zuurpruimen geworden zeg. Het ontstijgt het niveau van de reacties onder een Facebook post niet meer.quote:
Mede door jarenlange intense focus van ongebreidelde Russische propaganda.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Twitter is wel echt een verzameling van wappies en zuurpruimen geworden zeg. Het ontstijgt het niveau van de reacties onder een Facebook post niet meer.
quote:https://www.ad.nl/politie(...)en-stijgen~aff0770c/
Kabinet denkt dat kosten asielopvang door eigen, nieuwe wet flink kunnen stijgen
Het kabinet wil bezuinigen op kosten voor de asielopvang, maar door eigen toedoen dreigen de kosten juist fors te gaan stijgen, blijkt nu. Opvangorganisatie COA vreest bovendien dat er ‘nog meer’ asielopvanglocaties nodig zullen zijn.
Hanneke Keultjes 03-03-25, 03:00 Laatste update: 03:05
Ik snap niet waarom het Westen geen tegenpropaganda inzet in dezelfde stijl maar dan gericht op de Russische samenleving. Rusland heeft de hybride oorlog op dit front gewoon keihard gewonnen.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mede door jarenlange intense focus van ongebreidelde Russische propaganda.
[ x ]
Wat daarin niet is meegenomen is dat het vastlopen van de opvang op langere termijn waarschijnlijk wel tot een daling van de instroom leidt.quote:
Omdat geen enkele wetenschappelijke of praktijkstudie dat tot nu toe aan toont. Het ministerie, RvS, COA, IND en advocaten geloven er niet in.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat daarin niet is meegenomen is dat het vastlopen van de opvang op langere termijn waarschijnlijk wel tot een daling van de instroom leidt.
Is wel wensdenken. Plus dat je een daling van de instroom dan combineert met geen doorstroom, dus je alsnog de zo gewenste crisis bereikt.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat daarin niet is meegenomen is dat het vastlopen van de opvang op langere termijn waarschijnlijk wel tot een daling van de instroom leidt.
Dat wensdenken lijkt me wel achter het beleid te zitten. En, om te reageren op je volgende post, dat betekent inderdaad dat de inwoners van Ter Apel voor de bus worden gegooid.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is wel wensdenken. Plus dat je een daling van de instroom dan combineert met geen doorstroom, dus je alsnog de zo gewenste crisis bereikt.
Los van of je het verwerpelijk vindt of niet om mensen die vluchten uit oorlogsgebieden het zo moeilijk mogelijk te maken zou je toch op zn minst verwachten dat er ergens een theoretische onderbouwing ligt, maar volgens mij bestaat die niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wensdenken lijkt me wel achter het beleid te zitten. En, om te reageren op je volgende post, dat betekent inderdaad dat de inwoners van Ter Apel voor de bus worden gegooid.
Het nadeel is dat Rusland veel strengere censuurwetten kent en de tegenpropoganda controleert via bijvoorbeeld Roskomnadzor. Ook is veel sociale media (facebook, twitter, youtube, instagram en tiktok) (deels) geblokkeerd en gemonitord ook wordt buitenlandse beïnvloeding streng aangepakt.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het Westen geen tegenpropaganda inzet in dezelfde stijl maar dan gericht op de Russische samenleving. Rusland heeft de hybride oorlog op dit front gewoon keihard gewonnen.
De Russische propaganda is vrij simpel maar zeer effectief:
-Waarheden gemixt met verdraaide interpretaties (bijv. Zelensky is niet herverkozen is geen leugen, de verdraaiing zit hem in de interpretatie van het waarom). Een ander voorbeeld is het gelijkstellen van Russische sprekers in Oekraïne aan Russen.
-Herhaling, herhaling, herhaling
-Geloofwaardig liegen op enkele key punten (NAVO zou niet meer uitbreiden waardoor in de chronologie Rusland niet agressor maar slachtoffer is = we have always been at war with Oceania)
-Trollfarms die zich voordoen als Westerlingen
-Politici omkopen die het narratief verspreiden van binnenuit
Verder zou het mij ook niet verbazen als Rusland en/of China achter de woke beweging zitten. Postmodernisme is helemaal het straatje van een Dugin (we have our truth).
Eens. En de andere kant op net zo onbetrouwbaar zijn als de Russen richting ons kan ook als een boemerang terug komen als we ooit kunnen proberen de relatie te normaliseren. Dan moet de Russische bevolking ons niet terecht als onbetrouwbaar zien. Wat wel kan is proberen de Russen de waarheid te laten zien over de inval in Oekraïne, over de hoeveelheid verliezen door Rusland en over het feit dat ze maar beperkt vrijheid hebben. Maar daar zou ik het bij laten: bij feiten, geen leugens.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat er Russische propaganda is zal wel, maar de voordelen van vrije media en geen staatscontrole over je berichten/internetverkeer/geen ministerie van waarheid lijkt me wel belangrijker dan propaganda/trollen tegenhouden.
quote:De ChristenUnie is helder: investeer in veiligheid, samen met onze Europese bondgenoten. Ook als dat betekent dat we hier een stukje welvaart moeten inleveren. Laat de discussie over de voorjaarsnota niet weer verzanden in een chaotisch proces, maar gebruik dit moment om boven de politieke verdeeldheid uit te stijgen en veiligheid voorop te stellen. De keuzes die nu worden gemaakt, bepalen niet alleen de toekomst van Oekraïne, maar ook die van onszelf.
Sterk. Dat is leiderschap.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:13 schreef Hanca het volgende:
Mirjam Bikker is duidelijk: desnoods welvaart inleveren om te investeren in defensie en veiligheid.
https://www.trouw.nl/opin(...)veiligheid~b4947ef6/
[..]
We hebben inderdaad alle tijd. Er is geen haast bij.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Origami94 het volgende:
Welk lobbygroep heeft nu weer bij Mirjam Bikker gelobbyed.
Laten we eerst maar eens gaan denken voordat we met geld gaan strooien voor wapens.
Zolang de burger en Den Haag zoveel uit elkaar staan help je populisme in de hand.
Zelfs bij de PVV is de meerderheid voor het versterken van de Europese defensie:quote:Op maandag 3 maart 2025 17:36 schreef Origami94 het volgende:
Welk lobbygroep heeft nu weer bij Mirjam Bikker gelobbyed.
Laten we eerst maar eens gaan denken voordat we met geld gaan strooien voor wapens.
Zolang de burger en Den Haag zoveel uit elkaar staan help je populisme in de hand.
En ook:quote:Meerderheid wil Europese defensie versterken
Zes op tien Nederlanders vinden dat Nederland meer moet doen om de Europese defensie te versterken. Twee maanden geleden was slechts 43 procent deze mening toegedaan. Opvallend is dat ook kiezers van de PVV in meerderheid (55%) voor het versterken is.
Een mogelijke manier is het opzetten van een Europees leger. De steun hiervoor is duidelijk gestegen. Vorig jaar was 42 procent voorstander, nu is dat gestegen tot 49 procent. Zeventien procent vindt een Europees leger geen goed idee. De stijging is nog forser als we het vergelijken met april 2019 (toen was 37% voor). Ook kiezers van de PVV zijn vaker voor (39%) dan tegen (25%).
Dus niks geen lobby-club, gezond verstand en luisteren naar de achterban (de CU achterban draagt defensie al sinds de oprichting van de partij een zeer warm hart toe).quote:En vroegen: “vindt u dan dat Nederland deel moet nemen en er dus ook Nederlandse militairen naar de Oekraïense grens gestuurd worden om dit vredesbastand te bewaken?”
De helft (48%) is hier voor zonder daar voorwaarden bij te noemen. Een op drie (32%) is sowieso tegen. De overige 20 procent is voor als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Veelgenoemde voorwaarden zijn dat andere Europese en NAVO-landen ook deelnemen, dat alleen militairen erheen zullen worden gestuurd die dat op vrijwillige basis doen en dat er veiligheidsgaranties zullen zijn.
Dit is geen column, dit is een eenmalig ingezonden stuk. En die hebben alle politici wel eens in diverse kranten. Dat doen ze op het moment dat het belangrijk is.quote:Op maandag 3 maart 2025 17:39 schreef Origami94 het volgende:
Verder wie verzint het om een politicus een column te geven in een krant. Lekker objectief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |