Baudet is zelf een politieke grap.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een politieke grap, omdat die Icke bij de Greens ooit politiek bezig is geweest.

Volgens mij is de dialoog klaar als er sprake is van een slagveldquote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die leren dat ze op het slagveld allereerst de dialoog moeten aangaan en dan proberen met de vijand in goed overleg tot een compromis te komen

Ah, de Trump-manier.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Die leren dat ze op het slagveld allereerst de dialoog moeten aangaan en dan proberen met de vijand in goed overleg tot een compromis te komen

Je hebt moeite met soldaten die een getinte huid hebben?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze hebben weinig keuze, want de meerderheid van de jeugd is nu ‘lekker divers’. Dat zie je trouwens niet terug in de rekruten, want dat lijken wel schoolklassen uit de jaren 70, zo blank.

Ik mis nog het Neurenberg tribunaal.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Baudet heeft wel gelijk gekregen dat het zou leiden tot een oorlog.

Fucking goatedquote:

Nope.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Baudet heeft wel gelijk gekregen dat het zou leiden tot een oorlog.

Zouden ze hier nog zitten, denk je?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:45 schreef Wotte het volgende:
[..]
Onze special forces staan er volgens mij goed op. Luchtmacht en Marine. Wellicht niet om aantallen maar professionals zijn het zeker. AIVD wordt ook nog wel eens vergeten maar die zijn uitermate capabel.

Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)quote:Op zondag 2 maart 2025 20:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
https://www.ftm.nl/artike(...)toekomst-krijgsmacht

Dat de rest mag volgen.quote:

Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Baudet roept zoveel, zoals dat de wereld door "kwaadaardige reptielen" wordt bestuurd 😆

laten we wel zijn, het was vooral Scholz die overal persoonlijk voor ging liggen...quote:Op zondag 2 maart 2025 20:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zo dan, en als die het weer op de heupen krijgen en de industrie echt aanzwengelen...

Was geen coupequote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.

"pro westerse coupe" is letterlijk Kremlin propaganda.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Hij heeft met dat referendum tegen het associatievedrag met Oekraïne wel degelijk een punt gehad. Dat het werd en wordt beschouwd als territoriale Europese agressie jegens Rusland. Zeker omdat door de door russen beschouwde pro westerse coupe in 2014 gevolgen zou hebben voor hun enige permanente ijsvrije haven.

In retrospectief over de ondergang van de Westerse wereld, is het inderdaad een voorbeeld van politieke humor of vermeende politieke humor in het vrije westen.quote:

Idd. Dat ging erover dat Nederlandse commandanten in Afghanistan telkens moesten bedelen bij bondgenoten om allerhande steun omdat ze het vanuit het Nederlandse leger niet kregen. Op zeker moment werd het nlse leger daarom beggars army genoemd.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)
Niet over het bedroevende niveau van Jan Soldaat
Maar is premium dus ik kan het niet lezen

Nou goed, dan nog. Europa heeft sinds de dekolonistatie-oorlogen nooit meer echt een eigen oorlog hoeven voeren en ontbreekt het aan een oorlogsmentaliteit die we nu schijnbaar nodig gaan hebben. Het afschaffen van de dienstplicht is daar natuurlijk een treffend voorbeeld van. Er is hier nooit een echte noodzaak geweest want de VS loste alles wel voor ons op. Ik zie het dus niet gebeuren dat Europa over een jaar een robuust en eensgezind militair apparaat heeft staan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beggars army is/of was als ik het me goed herinner ging dat specifiek over de Afghanistan missie waarbij nogal eens wat geleend moest worden van de bondgenoten (iets wat beide kanten opging trouwens)
Niet over het bedroevende niveau van Jan Soldaat
Maar is premium dus ik kan het niet lezen

Die hoopt natuurlijk dat die anderhalf miljoen Syriërs zich massaal aanmelden voor dienstplicht om e.e.a. te schaffen!quote:

Wie damalsquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |