Even serieus: Hebben alleen de Amerikanen vliegtuigen en helikopters en luchtafweer en dergelijke?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze spreken de bereidheid uit om die optie te overwegen. Maar of ze het gaan doen hangt af van de inhoud van een eventueel vredesakkoord en betrokkenheid van de Amerikanen.
In Nederland weten we maar al te goed hoe vernederend en traumatisch het is om troepen naar een conflictgebied te sturen die niet de middelen hebben om zich daadwerkelijk staande te houden als het uit de hand loopt.
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:19 schreef Breekfast het volgende:
Ze spreken de bereidheid uit om die optie te overwegen. Maar of ze het gaan doen hangt af van de inhoud van een eventueel vredesakkoord en betrokkenheid van de Amerikanen.
In Nederland weten we maar al te goed hoe vernederend en traumatisch het is om troepen naar een conflictgebied te sturen die niet de middelen hebben om zich daadwerkelijk staande te houden als het uit de hand loopt.
Nee, spelen in zandbakmodes van de Nieuwe Wereldorde. Ieder heeft zijn eigen rol.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een plaatselijke journalist die dan gaat vragen waarom Poetin zich nooit aan zijn afspraken houdt oid?
#raam
Helaas hebben we ook in Nederland heel bewust voor een meer isolationistische koers gekozen. In die lijn bezien is dit geen verrassing.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Ik ben geen kenner, maar wat je leest is dat we zonder de VS inderdaad niet voor een langere periode zelfstandig oorlog kunnen voeren.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Even serieus: Hebben alleen de Amerikanen vliegtuigen en helikopters en luchtafweer en dergelijke?
Ja, als er dan een Russische aanval komt dan ben je in feite in oorlog. Of je moet dan met de staart tussen de benen vluchten en Oekraïne het zelf laten uitzoeken.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.
Ik schaam me echt voor Rutte. Net als voor Wopke. Die zeggen wat ze moeten zeggen voor die rol, maar zonder enig karakter en betrokkenheid.quote:
Nee dat klopt niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij ga je dan in feite Oekraine als een NAVO land behandelen.
Vandaar dat hij wat mank liepquote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat heeft Tusk allemaal op zijn been zitten?
Dat lijkt een externe fixateur .quote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
injured while skiingquote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Europa geen spionagesatellieten zou hebben terwijl Frankrijk, het VK en Duitsland er de afgelopen jaren een zooi hebben gelanceerd. Dat alle communicatie tussen commandanten via het Pentagon moet lopen. Dat er geen transportvliegtuigen zijn. Noem maar op. Ik zie het vooral als weer een disinfo campagne om ons bang te maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar wat je leest is dat we zonder de VS inderdaad niet voor een langere periode zelfstandig oorlog kunnen voeren.
We hebben mooi spul idd, nu nog de massaproductie gaan organiseren.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik lees ook dat Europa geen spionagesatellieten zou hebben terwijl Frankrijk, het VK en Duitsland er de afgelopen jaren een zooi hebben gelanceerd. Dat alle communicatie tussen commandanten via het Pentagon moet lopen. Dat er geen transportvliegtuigen zijn. Noem maar op. Ik zie het vooral als weer een disinfo campagne om ons bang te maken.
En in een oorlog heb je trouwens geen keus.
Het geeft aan hoe grootgrondbezitters als Trump en Poetin zichzelf en de hun persoonlijke rijkdom, of dat van hun land zien.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De "earth" leeg trekken en niet betalen.
Nederland is op verantwoordelijkheidsvakantiequote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Ach komt nog wel.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Je punt?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Mag ik jullie nog even wijzen op het volgende.
Rutte krijgt steun Kamer voor zijn 'inlegvel' Oekraïne-verdrag
Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekraïne.
In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekraïne geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |