SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op zondag 2 maart 2025 18:42 schreef Ama het volgende:
Oeh er zijn kattenluikjes voor in hordeuren.Nu nog even andere gaas fiksen en ik kan de hordeur weer gebruiken.
Klinkt meer alsof je moeite hebt met stoffen uit te sprekenquote:
ze zijn vegan!!quote:Op zondag 2 maart 2025 18:45 schreef LTVDK het volgende:
@:CherryLips https://nl.pepper.com/aan(...)uks-11-gratis-347464
Nee. vrijwel de hele dag op mijn kamer/bed doorgebracht....quote:
Soms heb je dat even nodigquote:Op zondag 2 maart 2025 18:50 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Nee. vrijwel de hele dag op mijn kamer/bed doorgebracht....
Ja. Maar ik verwacht weer een erg rustig dagje....quote:Op zondag 2 maart 2025 18:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Soms heb je dat even nodigMorgen weer lekker gleuven vullen?
Ja vakantie en carnaval, gelukkig heb je wel lekker weerquote:Op zondag 2 maart 2025 19:01 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja. Maar ik verwacht weer een erg rustig dagje....
Hoor jij de brug niet te bewaken?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:23 schreef Koen66 het volgende:
Heb ik hier nog iets gemist? Geen rare fratsen over de brug gekomen?
Niznoiaansquote:
AI laat nog regelmatig vreemde snuiters en klonen binnenquote:
Is er ook een deurbel eigenlijk?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:25 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Remote beheer en gedeeltelijk uitbesteed
Visdeurbelquote:Op zondag 2 maart 2025 19:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Is er ook een deurbel eigenlijk?
Beetje zoals die visdeurbel dat we live met de webcam kunnen meekijken en als we dan iemand zijn staan die we leuk vinden dan drukken we op de bel zodat jij open kan doen
Heeft dimmy nog steeds niet aangeklopt?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:23 schreef Koen66 het volgende:
Heb ik hier nog iets gemist? Geen rare fratsen over de brug gekomen?
das essnsquote:
https://visdeurbel.nl/quote:
Bijzondere maan ookquote:Op zondag 2 maart 2025 19:13 schreef essnhills het volgende:
Net in de auto weer prachtige luchten
Dat we wegreden geel
Daarna geel overgaand in paars onderin
Daarna met oranje ertussen
Daarna heel diep oranje naar paars
En daarna werd het steeds roder
Echt heel mooi
Denk dat ze een flinke straf heeft gekregen deze keerquote:
Jaquote:
Dit klinkt wel een beetje als bezigheidstherapie voor een FOK!kerquote:
Slecht Engels sprekende Duitsers is wel een beetje een pleonasmequote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef kwiwi het volgende:
Zitten "Roadtrip Amerika - Drei Spitzenköche auf vier Rädern" te kijken, dat is echt zo'n hilarisch programma3 Duitse koks die slecht Engels spreken op road trip door de VS.
Ja zag het gisteren ook al, maar toen stond die zo laag dat die al bijna was gezakt voor het helemaal donker wasquote:Op zondag 2 maart 2025 19:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Ik zei ook al "bijzonder, zo vaak zie je niet ook al de rest van de maan als ie zo nieuw is"
Volgens mij was ie vorig jaar een paar keer in het nieuws in Japan en waren er vervolgens hordes Japanners die dagenlang dat volgden en op de bel drukten als er een vis wasquote:Op zondag 2 maart 2025 19:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje als bezigheidstherapie voor een FOK!ker
Ik vrees het ookquote:Op zondag 2 maart 2025 19:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat ze een flinke straf heeft gekregen deze keer
Jaquote:Op zondag 2 maart 2025 19:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja zag het gisteren ook al, maar toen stond die zo laag dat die al bijna was gezakt voor het helemaal donker was
Moet ik ook nog eens doen, ligt hier nog in zijn plastic sealquote:
Samen kijken?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moet ik ook nog eens doen, ligt hier nog in zijn plastic seal
Wat hebben Japanners toch met vis en aanverwanten? Vorig jaar ging ook Pieterburen viraal in Japan.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Volgens mij was ie vorig jaar een paar keer in het nieuws in Japan en waren er vervolgens hordes Japanners die dagenlang dat volgden en op de bel drukten als er een vis was
Ja met telefoon is gewoon kut om te doen, stond nu op maximale zoom en dan pakt die ook nog eens een sluitertijd van een paar seconden waardoor je foto nooit echt goed wordtquote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Wel jammer dat je dat soort dingen so moeilijk goed op de foto keijt
Net de kleuren fie we zagen ook geprobeerd maar dat haakt het dan gewoon lang niet bij de werkelijkheid
Misschien een link met die atoombommen?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:42 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wat hebben Japanners toch met vis en aanverwanten? Vorig jaar ging ook Pieterburen viraal in Japan.
Nee ben begonnen aan het nieuwe seizoen van Resident Alienquote:
quote:Op zondag 2 maart 2025 19:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ben begonnen aan het nieuwe seizoen van Resident Alien
Jaquote:Op zondag 2 maart 2025 19:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja met telefoon is gewoon kut om te doen, stond nu op maximale zoom en dan pakt die ook nog eens een sluitertijd van een paar seconden waardoor je foto nooit echt goed wordt
quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Nattekat het volgende:
Ach wat jammer nou.
Komt mijn sarcasme goed door het scherm heen?
Ja dat je zo heel de maan ziet met aan de onderkant een extra gloedquote:Op zondag 2 maart 2025 19:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Maargoed, net in het echt was het prachtig
Dat was een gecertificeerde FOK! quote faal (tm)quote:
Ikke niet snapquote:Op zondag 2 maart 2025 19:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was een gecertificeerde FOK! quote faal (tm)
Was een reactie op jou.
Jaquote:Op zondag 2 maart 2025 19:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat je zo heel de maan ziet met aan de onderkant een extra gloed
Essieeeeeeeeeeeeee, essieeeeeeeeeeeeee, essie de bostijgerin.................quote:Op zondag 2 maart 2025 19:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
En dan net ook nog boven die prachtige kleuren van de zonsondergang
Die is nu vol op aan 't feesten en heeft vannacht een zieke kater natuurlijkquote:
Zijn met zo'n enorme camper onderweg, oostkust nu.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Slecht Engels sprekende Duitsers is wel een beetje een pleonasmeMaar welke route rijden ze?
HEUL DRUK.............quote:Op zondag 2 maart 2025 19:50 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik vier geen carnaval dit jaar. Hoe was de optocht?
Etto Amaretto Krokettoquote:Op zondag 2 maart 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Essieeeeeeeeeeeeee, essieeeeeeeeeeeeee, essie de bostijgerin.................
En gaan ze daar alle lokale keukens proeven?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zijn met zo'n enorme camper onderweg, oostkust nu.
Lijkt me voor je tanden niet zo best.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En gaan ze daar alle lokale keukens proeven?
Wat ga je doen met je tuintje dit jaar?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:51 schreef Crack_ het volgende:
De vereniging ontwaakt weer. Echt gezellie
. Ken steeds meer mensen dus dat is extra leuk, heb je een meer persoonlijk praatje
Ja ze stoppen onderweg voor wat goede en ook hele rare gerechten (ei ingemaakt in azijn e.d.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En gaan ze daar alle lokale keukens proeven?
Oh zijn ze zooi aan het proeven die de Duitsers zelf daar naartoe hebben gebrachtquote:Op zondag 2 maart 2025 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ze stoppen onderweg voor wat goede en ook hele rare gerechten (ei ingemaakt in azijn e.d.).
quote:In Germany, pickled eggs were commonly made and eaten. German emigrants took this practice with them when they moved to the New World.
German-speaking Anabaptist refugees, who are by now commonly called the Amish, brought their particular variation of the pickled egg to Pennsylvania. The so-called Pennsylvania Dutch created the pickled beet egg, where beets were added to the recipe turning the eggs into a pinkish color. The beet adds a contrast in flavor creating both a sweet and sour taste. In the 1940s, pickled eggs became very popular, as they were advertised in newspapers as lollipops, and wives were encouraged to make them on a skewer as a creative appetizer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pickled_egg
noujaquote:Op zondag 2 maart 2025 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh zijn ze zooi aan het proeven die de Duitsers zelf daar naartoe hebben gebracht
[..]
quote:Misser van de maand
@LTVDK pakt de misser van de maand trofee! De ijsdagen en neerslag gaf jou hier helaas een laatste plek! Hopelijk kom je er de volgende maand beter vanaf![]()
Niks?! Waarom nietquote:
Hmmmm ehm, op de korte termijn staat het plaatsen van een vlier op de planning. Was vorig jaar al begonnen om een stuk grond leeg te maken en nu weer verder. En dat stukje wil ik vervolgens opvullen met fruitstruiken die op dit moment elders in de tuin staan + nieuwe fruistruiken plaatsen. Extra fruit!!!!!quote:Op zondag 2 maart 2025 20:04 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Wat ga je doen met je tuintje dit jaar?
Britten zijn ook wel gek op alles in azijn natuurlijkquote:Op zondag 2 maart 2025 20:14 schreef essnhills het volgende:
[..]
nouja
Jackie Tyler gebruikt o.a. ingemaakte eieren uit Mickeys keukenkastje om de Slitheen te verslaan in Doctor Who
ik ben van nature al een carnavalkostuumquote:Op zondag 2 maart 2025 20:20 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Niks?! Waarom niet
[..]
Hmmmm ehm, op de korte termijn staat het plaatsen van een vlier op de planning. Was vorig jaar al begonnen om een stuk grond leeg te maken en nu weer verder. En dat stukje wil ik vervolgens opvullen met fruitstruiken die op dit moment elders in de tuin staan + nieuwe fruistruiken plaatsen. Extra fruit!!!!!
Verder wil ik mijn border afmaken want die is nu half met bloemetjes gevuld en half.. meuk.
Met moestuinieren wil ik tuinbonen gaan zaaien ennnnn voor de rest even kijken wat ik ook al weer heb en wanneer dat gezaaid mag worden.
En dan komt er altijd nog (veel) spul tussendoor wat ik ter plaatse bedenk om te gaan doen. Deze week was het dit strookje wegscheppen, nieuwe aarde plaatsen (hier ging no joke 200 liter aarde in, wtf) en nieuw gras zaaien want het vorige gras zat vol onkruid.
[ afbeelding ]
Ohja, en heb de hortensia gesnoeid. En wat ik hierna ga doen moet ik even kijken. Dan is alles weer in bloei en paniek want alles groeit snel![]()
En jij, heb je al een plannetje gemaakt?
Ik ken er nog 1, maar die komt nooit in de KSCquote:Op zondag 2 maart 2025 16:29 schreef Koen66 het volgende:
Zoetermeer is zeker geen mooie stad met oude historische gebouwen etc maar het woont hier prima en je hebt hier alles. En best veel Fokkers, behalve ondergetekende ook @:mschol, @:damart en @:momo
Ik ook...quote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik ken er nog 1, maar die komt nooit in de KSC.
Jij bent gewoon Zandvoorts.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Yay, fruit!quote:Op zondag 2 maart 2025 20:20 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Hmmmm ehm, op de korte termijn staat het plaatsen van een vlier op de planning. Was vorig jaar al begonnen om een stuk grond leeg te maken en nu weer verder. En dat stukje wil ik vervolgens opvullen met fruitstruiken die op dit moment elders in de tuin staan + nieuwe fruistruiken plaatsen. Extra fruit!!!!!
Meuk.quote:Verder wil ik mijn border afmaken want die is nu half met bloemetjes gevuld en half.. meuk.
Met moestuinieren wil ik tuinbonen gaan zaaien ennnnn voor de rest even kijken wat ik ook al weer heb en wanneer dat gezaaid mag worden![]()
Ik moet nog steeds het Daadwerkelijke Plan™ op papier zetten. Ik wil onder andere dus aubergines, doperwtjes, koolrabi, en augurken. Knoflook gaat er ook in, met wat worteltjes.quote:.
En dan komt er altijd nog (veel) spul tussendoor wat ik ter plaatse bedenk om te gaan doen. Deze week was het dit strookje wegscheppen, nieuwe aarde plaatsen (hier ging no joke 200 liter aarde in, wtf) en nieuw gras zaaien want het vorige gras zat vol onkruid.
[ afbeelding ]
Ohja, en heb de hortensia gesnoeid. En wat ik hierna ga doen moet ik even kijken. Dan is alles weer in bloei en paniek want alles groeit snel![]()
En jij, heb je al een plannetje gemaakt?
@Momo ook niet, maar die ken ik van een andere SCquote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 maart 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ik ben van nature al een carnavalkostuum
Ohhh, wat leuk!!! En handig dat je ze herkendequote:Op zondag 2 maart 2025 20:35 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Yay, fruit!
Ik heb wat aardbeitjes die op een of andere manier in mijn perceeltje terecht zijn gekomen. Die heb ik lekker laten staan bij het klaarmaken van de grond. Gratis aardbeitjes.
[..]
Meuk.
Ik twijfel nog over tuinbonen nadat die me enthousiast zijn aangeraden. Heb ze nog nooit gegeten geloof ik. Maar durf niet te zeggen of ik daar nog plek voor heb. We hebben wel zaden liggen.
[..]
Ik moet nog steeds het Daadwerkelijke Plan™ op papier zetten. Ik wil onder andere dus aubergines, doperwtjes, koolrabi, en augurken. Knoflook gaat er ook in, met wat worteltjes.
Maar verder moet ik vooral even kijken naar wat dingen die er nu in kunnen en geoogst kunnen worden voordat bijvoorbeeld de aubergines en andere late groentes er in gaan. Wat radijsjes en rucola of zo. En wat dingen die na de zomer er in kunnen en aan het eind van het jaar geoogst kunnen worden.
Eens kijken hoeveel kilo groente ik uit dit postzegeltje kan trekken in een jaar tijd.
Of alles gaat dood. We gaan het zien.
Meer voor @Amaquote:Op zondag 2 maart 2025 18:45 schreef LTVDK het volgende:
@:CherryLips https://nl.pepper.com/aan(...)uks-11-gratis-347464
Ik overwoog courgette, maar iedere keer als ik zo'n plant in het wild heb gezien was het altijd een wat uit de hand gelopen courgette explosie. Gezien de ruimte die ik heb durfde ik het niet aan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:49 schreef Crack_ het volgende:
[..]hehehe
[..]
Ohhh, wat leuk!!! En handig dat je ze herkende. Ik wil verschillende aardbeien kopen om te experimenteren. Je hebt zoveel verschillende!
Verse tuinbonen zijn heeerrrlijk(vind ik
) en het is een handige groente omdat je ze vroeg kunt zaaien. Nemen wel wat ruimte in beslag, weet niet of dat uitkomt met de rest van je planning
.
En verder, fancy groentes! Erwten zijn bij mij echt nog nooit gelukt. Ook nooit echt een goede poging gedaan tho.. Zaad was altijd oud.
Radijsjes en rucola is dankbaargroeit snel en veel. Doe je geen courgette? Dat is ook zo'n plant, geeft veel en snelllll. En de bloemen kun je vullen en ook eten
ziet er fancy uit
Hmm, neemt ongeveer 1m2 in beslag. Dat is wel wat maar is ook een beetje hoe je het bekijkt. Knoflook neemt per knoflookje minder ruimte in beslag, maar dan heb je na een paar weken één bol. Courgette geeft echt heeel veel en als je kijkt naar ruimte in verhouding met oogst, dan is courgette en hele gunstigequote:Op zondag 2 maart 2025 20:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik overwoog courgette, maar iedere keer als ik zo'n plant in het wild heb gezien was het altijd een wat uit de hand gelopen courgette explosie. Gezien de ruimte die ik heb durfde ik het niet aan.
Neem ook een tuintjequote:Op zondag 2 maart 2025 20:56 schreef DeZwabber het volgende:
Ik had makkelijk drie keer zoveel vol kunnen krijgen met m'n ideeën. Want ik wil heel graag gewoon dingen proberen. Maar nu moet ik soms ook verstandig zijn. Boehhhh.
Waarom gaat het niet?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou wel bramen op m'n balkon willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |