Dank je. Het is echt een kwestie van lifesyle adjustments en eager zijn om het vol te houden. Ik kan het iedereen aanraden.quote:
Nee dankje.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je. Het is echt een kwestie van lifesyle adjustments en eager zijn om het vol te houden. Ik kan het iedereen aanraden.²
Nee ik kan prima zonder sprookjesfiguren in mijn leven.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je. Het is echt een kwestie van lifesyle adjustments en eager zijn om het vol te houden. Ik kan het iedereen aanraden.²
Dat hele ramadan is meer intermittent fasting dat echt vasten. Zelf doe ik dat het hele jaar door. En ik eet nooit uit pakjes maar alleen vers. En dan ook biologisch (en liefst dynamisch erbij) want ik heb mijn groenten het liefst onbespoten. Meest ook uit eigen tuin. Niet lastig 'vol te houden'.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De huidige generatie gaat er beter en bewuster mee om. Eigenlijk zoals het hoort. Maar ik eet eigenlijk altijd gezonde kost. Maar in de ramadan scherpen we het aan.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat hele ramadan is meer intermittent fasting dat echt vasten. Zelf doe ik dat het hele jaar door. En ik eet nooit uit pakjes maar alleen vers. En dan ook biologisch (en liefst dynamisch erbij) want ik heb mijn groenten het liefst onbespoten. Meest ook uit eigen tuin. Niet lastig 'vol te houden'.
Het eten wat ik voorbij heb zien komen bij moslims tijdens het 'vasten' was vooral zoet en/of vet en niet bepaald gezond met het suikerfeest als 'kers op de taart'.
Bij jou thuis krijg je dus wel gezonde kost? Is dat dan een andere stroming binnen de islam of is je vrouw van een jongere generatie die het oorspronkelijke eetpatroon heeft aangepast naar modernere, gezondere maaltijden?
Dat kan prima, mensen zijn ook dieren hé. We gaan niet zo maar dood. We kunnen best drie dagen zonder eten. Dat deden we honderdduizenden jaren al.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:07 schreef Gia het volgende:
Want hoe kun je nu fatsoenlijk zwaar werk doen op een lege maag?
Niks eten gedurende de dag zou me niet moeilijk vallen, ik eet sowieso niet in de ochtend en middag, maar niks kunnen drinken de hele dag is wel een ander verhaal. Ik ben gewend de dag te beginnen met een paar koppen koffie.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
De eerste twee dagen zijn het lastigst. Je moet dan je oude gewoontes afleren. Daarna is het lichamelijke aspect verwaarloosbaar.
Alles went joh.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niks eten gedurende de dag zou me niet moeilijk vallen, ik eet sowieso niet in de ochtend en middag, maar niks kunnen drinken de hele dag is wel een ander verhaal. Ik ben gewend de dag te beginnen met een paar koppen koffie.
Het kan! Prima zou ik dat niet noemen. Lijkt me niet gezond om met een volle maag te gaan slapen en met een lege maag te gaan werken.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kan prima, mensen zijn ook dieren hé. We gaan niet zo maar dood. We kunnen best drie dagen zonder eten. Dat deden we honderdduizenden jaren al.
Nee! Ze wensen ons ook geen fijne Carnaval of Gelukkig Kerstfeest. Dus waarom zou ik hun succes wensen?quote:Op maandag 3 maart 2025 12:39 schreef Paul het volgende:
ik vind dit een raar topic geworden, wens gewoon de moslims succes met ramadan en daarmee klaar
Moet je ook niet doen. Je moet gezond en gematigd eten. Wij doen dat en we varen er wel bij.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kan! Prima zou ik dat niet noemen. Lijkt me niet gezond om met een volle maag te gaan slapen en met een lege maag te gaan werken.
Suiker eten jullie niet? Maar honing wel? Je snapt dat dat ook puur suiker is. Of fruit, allemaal suiker. Zelfs brood en alles wat van meel gemaakt is, wordt omgezet naar suiker.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het is echt zo. We eten alles vers. We halen zo wat niks uit potjes of pakjes. Suiker eten we niet. We letten echt op onze voeding. En met de ramadan gaan we nog een stapje verder daarin.²
Je zal je erover verbazen hoe ongezond de ramadan voor sommige mensen is.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kan! Prima zou ik dat niet noemen. Lijkt me niet gezond om met een volle maag te gaan slapen en met een lege maag te gaan werken.
Klopt we eten geen geraffineerde suikers. Doe ik al jaaaaaaren. Echte aanrader.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Suiker eten jullie niet? Maar honing wel? Je snapt dat dat ook puur suiker is. Of fruit, allemaal suiker. Zelfs brood en alles wat van meel gemaakt is, wordt omgezet naar suiker.
Dat is wel te zien aan de omvang van veel moslima's. Trouwens ook de meeste mannen zien er aardig gevuld uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen. Je moet gezond en gematigd eten. Wij doen dat en we varen er wel bij.²
Ik kan alleen voor mezelf spreken. De goede voeding zie je terug in de aantrekkelijkheid, houdbaardheidsdatum en uitstraling van de Marokkaanse dames. Ze zijn erg gewild. Dat begrijp ik wel.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is wel te zien aan de omvang van veel moslima's. Trouwens ook de meeste mannen zien er aardig gevuld uit.
Jazeker.quote:Op maandag 3 maart 2025 15:25 schreef marsan het volgende:
Is er al een teller waarbij we bijhouden hoeveel aanslagen en hoeveel doden er dit jaar zijn bij aanslagen?
Mss kan die in de opquote:Op maandag 3 maart 2025 15:37 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Jazeker.
https://www.thereligionof(...)madan-bombathon.aspx
Het eten komt via konvooi de kamer in?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:06 schreef Mikeytt het volgende:
Zondag ga ik bij een collega eten. Authentiek Palestijns diner
Is ook wel gebruikelijk als je in een ander land gaat wonen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik probeer er een mooi saamhorig Fok! feestje te maken. Die integratie moet wel van een kant komen zeg.²
En hoe gebruikelijk is het als je er geboren bent. Juist ja.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is ook wel gebruikelijk als je in een ander land gaat wonen.
Sorry maar dan zijn je voorouders niet goed geintregeerd.quote:Op maandag 3 maart 2025 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En hoe gebruikelijk is het als je er geboren bent. Juist ja.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |