Die schijnt ziek te zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij F1TV hebben ze over Aston Martin en hun problemen met de auto.
Het enige probleem bij Aston Martin is Lance Stroll
Dat vind ik dan na 3 dagen een beetje voorbarigquote:
Hoogstens voor Lawson..Max redt 't wel weer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:49 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vrees een zwaar seizoen voor Red Bull.
De tes was beter dan vorig jaar? Waar leid je dat uit af?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hoogstens voor Lawson..Max redt 't wel weer.
Belangrijkste is dat RB er dit jaar beter voor staat dan vorig jaar bij de tests,
In welke zin zou Max het gaan redden? In principe heeft hij dit seizoen alleen maar te verliezen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat RB er dit jaar beter voor staat dan vorig jaar bij de tests, de wagen is stabiel, doet wat Max wil en dat is het belangrijkst.
Ferrari staat er altijd wel goed bij bij de pre tests maar falen dan bij de echte start van het seizoen, zijn dan alweer ingehaald.
En eigenlijk alle teams hebben Red Bull gekopieerd dit jaar.. kennelijk hebben die vorig jaar toch iets goeds gedaan.
Klopt ja, die auto kon alleen slecht doorontwikkeld worden, als ik het goed begrijp hebben ze de koeling aangepast omdat die de aero ontwikkeling in de weg zat, vandaar ook die kinderziektes met lekken etc.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 06:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De tes was beter dan vorig jaar? Waar leid je dat uit af?
Vorig jaar waren ze superieur in het begin.
Ik heb dan toch een andere test gezien, RB had de wagen veel achter de schermen staan (waar strenge regels over zijn wanneer je die mag hebben staan) wat duidt op veel veranderingen en/of problemen met de wagen. Ook het minste aantal rondjes van iedereen gereden. Zeker een Lawson wil je zoveel mogelijk rondjes geven en ga je echt niet binnen houden uit luxe.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat RB er dit jaar beter voor staat dan vorig jaar bij de tests, de wagen is stabiel, doet wat Max wil en dat is het belangrijkst.
Ferrari staat er altijd wel goed bij bij de pre tests maar falen dan bij de echte start van het seizoen, zijn dan alweer ingehaald.
En eigenlijk alle teams hebben Red Bull gekopieerd dit jaar.. kennelijk hebben die vorig jaar toch iets goeds gedaan.
Daarom, het is leuk om de snelste rondjes te vergelijken, maar niet meer dan dat, over 1 ronde was Ferrari altijd al snel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:39 schreef Starflyer het volgende:
Ferrari lijkt in ieder geval weer veel last te hebben van bandendegradatie. Zeker als het wat warmer is, zoals op de vrijdag.
Schijnt volgens de geruchten ook de reden te zijn dat de racesim van Hamilton is afgebroken.
Precies, dat dus..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt ja, die auto kon alleen slecht doorontwikkeld worden, als ik het goed begrijp hebben ze de koeling aangepast omdat die de aero ontwikkeling in de weg zat, vandaar ook die kinderziektes met lekken etc.
Als Max met deze auto dichtbij McLaren zit de eerste race, dan komt het wel goed verwacht ik qua ontwikkeling en meedoen om kampioenschap.
Het kan ook zijn dat alle data prima overeen komt met de simulatie en dat ze het echt als testprogramma's zien van de auto en niet voor een coureur.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik heb dan toch een andere test gezien, RB had de wagen veel achter de schermen staan (waar strenge regels over zijn wanneer je die mag hebben staan) wat duidt op veel veranderingen en/of problemen met de wagen. Ook het minste aantal rondjes van iedereen gereden. Zeker een Lawson wil je zoveel mogelijk rondjes geven en ga je echt niet binnen houden uit luxe.
Qua snelheid zal het allemaal in orde zijn (top-4 lijkt heel dicht bij elkaar te zitten), maar ik vrees een beetje voor een smalle window naar de optimale setup (hetzelfde probleem als vorig seizoen) en misschien ook wel wat betrouwbaarheidsproblemen.
Dit zei Max vorig jaarquote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt ja, die auto kon alleen slecht doorontwikkeld worden, als ik het goed begrijp hebben ze de koeling aangepast omdat die de aero ontwikkeling in de weg zat, vandaar ook die kinderziektes met lekken etc.
Als Max met deze auto dichtbij McLaren zit de eerste race, dan komt het wel goed verwacht ik qua ontwikkeling en meedoen om kampioenschap.
In essentie hetzelfde als deze week dus.quote:Max vervolgt: “Al met al blij om weer terug te zijn in een Formule 1-auto. De eerste paar ronden ben je verrast hoe snel deze is ten opzichte van al het andere. En ja, ik had veel plezier vandaag. Ik was erg blij met hoe de auto reageerde, de balans was erg goed. Het is nog maar een test maar we hadden een goede dag.”
Uit mijn hoofd moet de vloer eraf liggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat zijn (even grof weg) de regels dan voor de schermen? Moet die garage openstaan tenzij de auto uit elkaar ligt ter voorkoming van kopieeren/ foto's?
Grappig , wist ik niet
Dat is echt wishful thinking.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Droopie het volgende:
Het kan ook zijn dat alle data prima overeen komt met de simulatie en dat ze het echt als testprogramma's zien van de auto en niet voor een coureur.
Ontwikkeling is wel een interessant thema dit jaar, want er gaat een punt zijn dat je de focus op 2026 moet gaan leggen en hoe eerder hoe beter theoretisch. Je ziet bijvoorbeeld nu al dat een Williams enkel doorontwikkeld heeft t.o.v. vorig jaar en zelfs min of meer dezelfde monocoque gebruikt en zo kan je meer teams invullen die heel weinig gaan ontwikkelen dit jaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zei hij een jaar geleden, dat is ook vorig jaar uiteraard, maar we hebben het over die periode dat de ontwikkeling van de auto stokte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit zei Max vorig jaar
[..]
In essentie hetzelfde als deze week dus.
Hij vertelde deze week dat de balans er was maar dat ze nog performance moeten zoeken.
Mwa, als ze in de laatste uren van het testen nog steeds met die groene vloeistof rijden dan wijst dat er niet op dat ze alles voor elkaar hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Droopie het volgende:
Het kan ook zijn dat alle data prima overeen komt met de simulatie en dat ze het echt als testprogramma's zien van de auto en niet voor een coureur.
Dat zegt ook niet alles, dat kan van een set up keuze zijn voor een bepaald circuit die ze willen bekijken, uiteindelijk is er verdomd weinig tijd om te zien of nieuwe onderdelen werken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mwa, als ze in de laatste uren van het testen nog steeds met die groene vloeistof rijden dan wijst dat er niet op dat ze alles voor elkaar hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |