30 tot 50 jaar. Dus we zullen 'm 2 of 3 keer moeten laten vervangen. Het pannendak moeten we waarschijnlijk in die tijdspanne ook wel een keer laten vervangen.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:14 schreef Puala het volgende:
Hoe lang wil je in de woning blijven wonen? Een plat dak gaat aanzienlijk korter mee dan een pannendak nl.
Ik heb wel m'n twijfels bij 50 jaar, heel eerlijk gezegd. Maar EPDM vervangen is nou ook weer niet een klus die we met angst en beven tegemoet zien. Het is niet echt duur, het is niet echt moeilijk en het hoeft ook niet om de paar jaar.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:22 schreef Elleska het volgende:
Die levensduur is afhankelijk van het gebruikte materiaal. Bij EPDM dakbedekking hebben ze het over een levensduur van meer dan 50jaar. Een groendak zou de levensduur nog verder verlengen al zit daar ook weer wat klein onderhoud aan.
Ik hou ervan en ik heb het al verschillende keren geprobeerd door te drukken. Six. staat hier niet voor open, die ouwe brompot.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:59 schreef flipsen het volgende:
Een groendak zou ik nog wel een goeie optie vinden, past ook wel bij jullie? Een optie voor de poll!
quote:Op woensdag 23 april 2025 23:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hou ervan en ik heb het al verschillende keren geprobeerd door te drukken. Six. staat hier niet voor open, die ouwe brompot.
quote:Op woensdag 23 april 2025 21:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh oh, ik voorzie problemen voor deze poll
Nee joh, pannen tikken de 50 jaar wel aanquote:Op woensdag 23 april 2025 22:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
30 tot 50 jaar. Dus we zullen 'm 2 of 3 keer moeten laten vervangen. Het pannendak moeten we waarschijnlijk in die tijdspanne ook wel een keer laten vervangen.
De pannen zijn nu al 35 jaar oudquote:Op donderdag 24 april 2025 13:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee joh, pannen tikken de 50 jaar wel aan
Maar mijn platdaklekkagetrauma zit echt diep.
Betondekkers zeker, keramische het dubbelequote:Op donderdag 24 april 2025 13:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee joh, pannen tikken de 50 jaar wel aan
Hier nog zo een. Zelfs platte zinken daken gaan lekken op de meest achterlijke stukje: de uitloop, de hoeken, de gesoldeerde naden.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:44 schreef Puala het volgende:
Maar mijn platdaklekkagetrauma zit echt diep.
Geweldig! Ook een wolfseind of uilenbord erop?quote:
gegoocheld. Uh neen.quote:Op donderdag 24 april 2025 19:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Geweldig! Ook een wolfseind of uilenbord erop?
Zet er wat groenblijvend struiken heesters neer: Hulst, klimop, winterjasmijn etc.quote:Op donderdag 24 april 2025 20:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
gegoocheld. Uh neen.
Zicht op het Noordoosten…dat wordt nog wat de aanstaande winter(s), vermoed ik.
Vind het geen porem i.c.m. die bruine kant-&dakpannen.quote:Op vrijdag 25 april 2025 14:27 schreef Seven. het volgende:
Nog even de gevelpunt aan de achterkant wit gemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eens. Het is maar goed dat dat stukje helemaal gesloopt wordt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 15:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Vind het geen porem i.c.m. die bruine kant-&dakpannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |