Ja, Colin blijkt ook wel nuttig met klussen als je er een beetje omheen werkt en als je je gereedschap een beetje wil delen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van het verzwaren van de constructie dacht ik ook wel…
Teruggescroll’d …wat leuk dat er met drie generaties is gewerkt hieraan!🥰
Ooh…🙃 ”gewoon” wat dakbalken erbij bestellen…😉quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Oja dat wel. Onze dakconstructie is er wel op aangepast. Ipv 60 cm om de 40 cm een balk.
quote:Ik wil Cedral smooth planken in de kleur kleibruin bestellen. Zoek de beste prijzen en vergelijk 5 aanbieders voor het volgende lijstje:
35m2 planken
Eindprofiel 15m
Start profiel 11,1m
Hoekprofiel buiten 3m
Hoekprofiel binnen 3m
Deurprofiel 10m
Raamprofiel 5,5m
Bevestigingsclips
Waarop ik zei, doe maar een combinatie van verschillende leveranciers:quote:Hier is een overzicht van de benodigde materialen voor jouw project met Cedral Click Smooth gevelbekleding in de kleur kleibruin (C03), inclusief geschatte prijzen en leveranciers:
Gevelbekleding
Cedral Click Smooth Kleibruin C03 (12x186x3600 mm)
Benodigd: 35 m²
Verbruik: ca. 1,6 stuks/m² → totaal ca. 56 stuks
Prijs: ¤58,95 per stuk
Totaal: ca. ¤3.300
Leverancier: De Bouwmarktshop
Profielen
Eindprofiel (3 m)
Benodigd: 15 m → 5 stuks
Prijs: ¤56,95 per stuk
Totaal: ca. ¤285
Startprofiel (3 m)
Benodigd: 11,1 m → 4 stuks
Prijs: ¤34,95 per stuk
Totaal: ca. ¤140
Buitenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤69,95 per stuk
Totaal: ¤69,95
Binnenhoekprofiel (3 m)
Benodigd: 3 m → 1 stuk
Prijs: ¤78,95 per stuk
Totaal: ¤78,95
Deurprofiel (3 m)
Benodigd: 10 m → 4 stuks
Totaal: ca. ¤228
Raamprofiel (3 m)
Benodigd: 5,5 m → 2 stuks
Totaal: ca. ¤114
Bevestigingsmateriaal
Cedral Click Clips + Schroeven (250 stuks)
Verbruik: ca. 10 clips/m² → 350 clips nodig
Benodigd: 2 dozen
Prijs: ¤190 per doos
Totaal: ¤380
Leverancier: BouwOnline
Totale Geschatte Kosten
Gevelbekleding:¤3.300
Profielen:¤915
Bevestigingsclips: ¤380
**Totaal (excl. BTW)** **¤4.595**
Let op: prijzen zijn indicatief en kunnen variëren. Controleer altijd de actuele prijzen en beschikbaarheid bij de leverancier.
---
🛒 Alternatieve Leveranciers
Overweeg ook de volgende leveranciers voor prijsvergelijking en beschikbaarheid:
PontMeyer
Jongeneel
Bouwprofi
André Celis
Als je hulp nodig hebt bij het berekenen van de exacte hoeveelheden of het vergelijken van prijzen per leverancier, laat het me gerust weten!
Bedankt, ChatGPT!quote:Top, Seven.! Hier is de scherpst geprijsde combinatie van Cedral Click Smooth in kleibruin (C03) en bijbehorende profielen en bevestigingsmateriaal, gebaseerd op de meest recente online prijzen:
---
Cedral Click Smooth Planken – 35 m²
Benodigd: 56 stuks (1,6 stuks/m²)
Prijs per stuk: ¤55,95
Totaal: ¤3.133,20
---
Profielen
Profieltype Benodigd Prijs per stuk Totaal Leverancier
Eindprofiel 5 stuks ¤11,20 ¤56,00 Bouwdeal
Startprofiel 4 stuks ¤24,50 ¤98,00 Bouwdeal
Buitenhoekprofiel 1 stuk ¤44,10 ¤44,10 Bouwdeal
Binnenhoekprofiel 1 stuk ¤40,60 ¤40,60 Bouwdeal
Deurprofiel 4 stuks ¤11,20 ¤44,80 Bouwdeal
Raamprofiel 2 stuks ¤31,80 ¤63,60 Bouwdeal
---
Bevestigingsclips
Benodigd: 2 dozen (250 stuks per doos)
Prijs per doos: ¤178,95
Totaal: ¤357,90
---
Totale Geschatte Kosten
Categorie Totaalbedrag
Gevelbekleding ¤3.133,20
Profielen ¤347,10
Bevestigingsclips ¤357,90
**Totaal (incl. BTW)** **¤3.838,20**
---
Advies & Aandachtspunten
Kleurconsistentie: Zorg ervoor dat alle profielen en planken dezelfde kleurcode (C03 Kleibruin) hebben om kleurverschillen te voorkomen.
Voorraad & Levertijd: Controleer de beschikbaarheid en levertijden bij de leveranciers, vooral voor specifieke kleurcodes.
Verzendkosten: Informeer naar eventuele verzendkosten of minimale bestelbedragen voor gratis levering.
Extra Clips: Overweeg een extra doos bevestigingsclips te bestellen voor eventuele fouten of toekomstige aanpassingen.
---
Als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van de bestelling of verdere vragen hebt, laat het me gerust weten!
Ga ik wel doen als de financiering rond is. Rente aanbod is binnen dus hopelijk volgende week financiering afgetikt. En kosten die we vanaf nu maken, kunnen we dus ook declareren uit het bouwdepot.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Heb je het terug gecheckt op de sites van de leveranciers @:Seven. ? Chatgpt heeft mij genoeg dingen beloofd die goed klonken maar helemaal niet bleken te bestaan of werken
Je lijkt echt te geloven in die onzin. Dit is gewoon een reclamegenerator.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:07 schreef Seven. het volgende:
Ik kijk ondertussen even wat de gevelbekleding die we op het oog hebben, zou gaan kosten. ChatGPT heeft ons hier een besparing van 1700 euro opgeleverd in minder dan 2 minuten. Dit was voor mij echt een halve dag zoekwerk geweest:
[..]
[..]
Waarop ik zei, doe maar een combinatie van verschillende leveranciers:
[..]
Bedankt, ChatGPT!
We gaan zien of het lukt. Als ik er aan denk, doe ik zeker een update.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je lijkt echt te geloven in die onzin. Dit is gewoon een reclamegenerator.
Ik was dus zo de vergelijking op Cedral aan het checken. Bouwde al kwam volgens ChatGPT als beste uit de bus daarvoor. Tot zover heeft ChatGPT gelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Heb je het terug gecheckt op de sites van de leveranciers @:Seven. ? Chatgpt heeft mij genoeg dingen beloofd die goed klonken maar helemaal niet bleken te bestaan of werken
Qua materiaal en vorm: zeer goede keuze!!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 21:56 schreef Seven. het volgende:
We hebben dakpannen gekozen (Koramic Tuile du Nord Engobe oud koper). Deze is net wat grijzer en heeft een modernere vorm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima match met de bakstenen, de kozijnen en de gevelbekleding op de aanbouw (Cedral click smooth kleibruin):
[ link | afbeelding ]
En Six. is begonnen met het dak van de overkapping. De paal waar het nu op steunt gaat weg, de veel dikkere Robinia paal komt precies aan de andere kant van het pad zodat er een flinke overhang ontstaat. Alleen hij wil nog een tweede staander voor extra stevigheid. Ik vind dat jammer. Buiten dat, het gaat nog steeds lekker. Volgende week willen we kozijnen, gevelbekleding en dakpannen bestellen.
[ link | afbeelding ]
Materiaal en constructie van de schuur is 100% Six.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 22:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Qua materiaal en vorm: zeer goede keuze!!
Klopt, ik denk dat de oude dakpannen, OVH-pannen zijn, die staan niet echt mooi op een klein dak. Deze Tuile-Du-Nord zijn errug mooi!!!quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:22 schreef Seven. het volgende:
Dakpankeuze is vooral ingegeven door de discussies over het dak van de garage. Die waren echt heel nuttig en ik ben echt heel erg blij dat de oude dakpannen er niet meer op gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |