abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:06:25 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216877638
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tot 15 jaar terug vonden veel christenen een kerstboom beledigend, daar zijn er nu nog wel van in de reformatorische hoek. Ik ben ook opgegroeid in een huis zonder kerstboom en in een kerk waar niemand een kerstboom had.

Ik weet nog dat mijn vader boos naar zijn leidinggevende is gestapt toen iedereen een kleine kunststof kerstboom cadeau kreeg, hij wilde daar niks mee te maken hebben.
Boven de rivieren misschien. Hier nog nooit van gehoord.

Misschien in Sprang-Capelle.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:06:32 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216877640
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bent teveel met je persoonlijke frustraties en stokpaardjes bezig.
Rutte die is er niet bang voor nog
https://youtube.com/shorts/LW_q-sUsqEY?si=dq-26vZbb8tJ7JWX
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:08:45 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216877676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 06:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik sprak nadrukkelijk voor mezelf "wat mij betreft" en met inclusie heeft het niks te maken. Wel met ergernissen over hoe Jezus weggeduwd is van beide feesten, zodat niemand meer aan de werkelijke boodschap denkt bij de woorden kerst en pasen.

Ik zou ook niet weten wat dat met inclusie te maken heeft, eerder met exclusie: ik zou willen dat de christelijke feestdagen weer over Christus gaan ipv over eten, cadeautjes, versieringen en allerlei andere zaken die er niks mee te maken hebben. Waarmee ik die andere zaken zeker niet wil verbieden, alleen gebruik er geen christelijke termen voor zodat die niet verwateren.
Kerst gaat hier ook over Christus... ik weet niet beter of een kerststal staat onder de kerstboom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:12:46 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216877742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoel ook nergens dat de overheid moet gaan bepalen hoe iets heet, maar de trend van de laatste tijd om bijvoorbeeld over wintermarkten/winterfairs of decembermarkten te spreken bevalt me prima. Juist omdat ik wel waarde hecht aan kerst.
Dat is gedaan om het allemaal wat 'neutraler' en 'inclusiever' te maken, aangezien een paar bobo's als de dood zijn dat het woord kerst alleen al bepaalde mensen 'kwetst' en 'buitensluit'.

Hilarisch hoe je dat probeert te ontkennen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:14:06 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216877768
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 09:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Carnaval heeft natuurlijk geen oorsprong in de bijbel. Ik als niet katholiek heb er ook nooit iets christelijks in gezien, dus daar heb ik geen moeite mee. Voor mij begint woensdag gewoon de 40 dagen tijd en dus een tijd van extra bezinning, maar daar hoef ik niet speciaal een feest vooraf voor te hebben.
Er zijn wel meer zaken die geen oorsprong in de Bijbel hebben.

Geloof alleen, bijvoorbeeld. Of Bijbel alleen. Of genade alleen. Allemaal uitvindingen van Luther in 1517 na Christus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:25:12 #206
375570 crew  Cyan9
pi_216877921
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
waar zou jij miljarden aan uitgeven aan stikstof of aan defensie
Beide is belangrijk. Kap eens met alles in het ridicule trekken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:27:21 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216877957
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Beide is belangrijk. Kap eens met alles in het ridicule trekken.
De realiteit is ridicuul , dat zie jij nu pas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:29:36 #208
375570 crew  Cyan9
pi_216878012
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De realiteit is ridicuul , dat zie jij nu pas
Nee, je weet heel goed wat je aan het doen bent. Je trekt verbanden die niks met elkaar te maken hebben, en trekt dingen in het ridicule om te stoken.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:38:14 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216878147
Decennia gevochten om los te komen van de knoet van de kerk, gevochten voor de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, gevochten voor de bevrijding van homoseksuelen...

... en we faciliteren nu gewoon zelf vanuit de overheid een terugkeer naar de Middeleeuwen, want 'inclusie en diversititeit'.

Draag je de hier verworven vrijheden een warm hart toe, dan dien je gewoon te walgen van wat het CAK van plan was. Punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:47:05 #210
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Decennia gevochten om los te komen van de knoet van de kerk, gevochten voor de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, gevochten voor de bevrijding van homoseksuelen...

... en we faciliteren nu gewoon zelf vanuit de overheid een terugkeer naar de Middeleeuwen, want 'inclusie en diversititeit'.

Draag je de hier verworven vrijheden een warm hart toe, dan dien je gewoon te walgen van wat het CAK van plan was. Punt.
Het meest trieste vind ik dat de VVD en de PVV dit moeten aankaarten. Het horen juist de progressieve partijen te zijn die hier het felst van leer tegen zouden moeten trekken, tegen deze achterlijke regressie en afbreuk van de niet bepaald zonder slag of stoot verworven vrijheden.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:47:34 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216878255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het meest trieste vind ik dat de VVD en de PVV dit moeten aankaarten. Het horen juist de progressieve partijen te zijn die hier het felst van leer tegen zouden moeten trekken, tegen deze achterlijke regressie en afbreuk van de niet bepaald zonder slag of stoot verworven vrijheden.
Die hoor je enkel wanneer tegen het christendom geschopt kan worden.

En, sinds een tijdje, Jodendom natuurlijk. Want echt zó raar dat je landsclaims kunt leggen op basis van een eeuwenoude tekst... jeetje zeg...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:49:36 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216878278
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

juist en dan ga je niet voor de volksvertegenwoordiging staan met een doek om ,
en als een onderdanige moslima excuses vragen omdat je alle islam criminelen hebt laten vluchten vanwege de Iftar viering
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:56:57 #213
375570 crew  Cyan9
pi_216878354
Ik word hier een beetje moe van mensen. We hebben een topic over de politiek en de islam. Prima om hier beslissingen van het kabinet te bespreken, maar inmiddels vallen we weer terug op het grotere geheel.

En dat mag hier: POL / Politiek en Islam topic
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:00:49 #214
396550 Richestorags
pi_216878411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef Cyan9 het volgende:
Ik word hier een beetje moe van mensen. We hebben een topic over de politiek en de islam. Prima om hier beslissingen van het kabinet te bespreken, maar inmiddels vallen we weer terug op het grotere geheel.

En dat mag hier: POL / Politiek en Islam topic
Dat is ook alleen maar aangevraagd omdat de vaste kliek hier niet hun bubbel doorprikt wilde hebben getuige de vele verzoeken in het vorige topic. Inmiddels hebben meerdere users dat topic links laten liggen.

Slim wel. Het ding met Agema ging ook over het Christendom en de bredere dichotomie Christendom/Islam in het overheidsbeleid. Raakvlakken met de Islam dus, maar ook met de algehele NL politiek. Maar goed, jij bent de mod.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 13:04:47 #215
375570 crew  Cyan9
pi_216878458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is ook alleen maar aangevraagd omdat de vaste kliek hier niet hun bubbel doorprikt wilde hebben getuige de vele verzoeken in het vorige topic. Inmiddels hebben meerdere users dat topic links laten liggen.

Slim wel. Het ding met Agema ging ook over het Christendom en de bredere dichotomie Christendom/Islam in het overheidsbeleid. Raakvlakken met de Islam dus, maar ook met de algehele NL politiek. Maar goed, jij bent de mod.
Nee, dat was niet de reden. De reden was dat het hier pagina's lang over de islam ging, waardoor andere onderwerpen compleet ondergesneeuwd raakten. Islam of religie in de breedte is niet het enige talking point van de Nederlandse politiek.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:07:18 #216
396550 Richestorags
pi_216878482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Nee, dat was niet de reden. De reden was dat het hier pagina's lang over de islam ging, waardoor andere onderwerpen compleet ondergesneeuwd raakten. Islam of religie in de breedte is niet het enige talking point van de Nederlandse politiek.
Het gaat toch ook wel eens pagina's lang over andere onderwerpen? Zodra het woordje Islam opduikt, reageren velen als door een wesp gestoken.

Maar goed, wat ik al zei, jij bent de mod dus ik ga je niet hinderen bij je werk. Doe wat je goeddunkt.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 13:17:55 #217
375570 crew  Cyan9
pi_216878594
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat toch ook wel eens pagina's lang over andere onderwerpen? Zodra het woordje Islam opduikt, reageren velen als door een wesp gestoken.

Maar goed, wat ik al zei, jij bent de mod dus ik ga je niet hinderen bij je werk. Doe wat je goeddunkt.
Klopt, en daarom hebben we dan ook aparte topics over bijvoorbeeld de boeren problematiek, de Israël - Palestina kwestie, etc. Zo ingewikkeld is het niet.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 17:36:51 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216882053
Lijkt erop dat de Telegraaf afstand begint te nemen van de PVV gezien de aanval op Faber.

https://www.telegraaf.nl/(...)-asielminister-faber
pi_216882109
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt erop dat de Telegraaf afstand begint te nemen van de PVV gezien de aanval op Faber.

Die Faber is ook niet meer te verdedigen
  zaterdag 1 maart 2025 @ 17:50:04 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216882277
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 17:39 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die Faber is ook niet meer te verdedigen
Ja dat mens is knettergek, ik heb haar een tijd het voordeel van de twijfel gegund, maar Zelensky een ongekozen president noemen , dat gaat te ver

Terwijl Poetin iedere oppositie ter plekke uitroeit
Maar geen enkele PVVer durft iets ten nadele van poetin te zeggen, anders zijn ze eruit
  zaterdag 1 maart 2025 @ 18:02:06 #221
396550 Richestorags
pi_216882442
quote:

Wie zou het kunnen overnemen?
pi_216882505
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat mens is knettergek, ik heb haar een tijd het voordeel van de twijfel gegund, maar Zelensky een ongekozen president noemen , dat gaat te ver

Bijzonder breekpunt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 18:24:03 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216882784
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 18:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie zou het kunnen overnemen?
Ik denk dat een populistische club die wel pal tegen Rusland is wel eens kan scoren.
pi_216882879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Terwijl Poetin iedere oppositie ter plekke uitroeit
Maar geen enkele PVVer durft iets ten nadele van poetin te zeggen, anders zijn ze eruit
Vanavond zit ze in Nieuwsuur. Nee grapje, het is toch Frans Timmermans
quote:
Ongekende ruzie tussen Trump en Zelensky

Ongekend en een schok wereldwijd: de uit de hand gelopen ontmoeting van de presidenten Donald Trump en Volodymyr Zelensky in het Witte Huis. Zelensky verliet het Witte Huis zonder een grondstoffenakkoord. De lachende derde lijkt Rusland. In de (niet-vrije) media daar klinkt jubelstemming door. In Oekraïne groeit het gevoel dat Amerika niet langer bondgenoot is, maar nu aan de kant van Rusland staat. Oekraïne krijgt ondertussen steun van Europese leiders en kopstukken en ook buiten Europa scharen leiders zich achter Zelensky. Morgen komen Europese leiders bijeen in Londen, waar ze zullen praten over de veiligheidssituatie in Europa.

Vanavond bespreken we alle ontwikkelingen en de gevolgen met onder anderen Frans Timmermans, fractievoorzitter van GroenLinks-PvdA.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-trump-en-zelensky
  zaterdag 1 maart 2025 @ 18:42:06 #225
396550 Richestorags
pi_216883014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 18:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat een populistische club die wel pal tegen Rusland is wel eens kan scoren.
Ik bedoel meer op de korte termijn mocht ze gewipt worden. De post zal bij PVV blijven.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:07:42 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216883326
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 18:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik bedoel meer op de korte termijn mocht ze gewipt worden. De post zal bij PVV blijven.
Wellicht Coenradie doorschuiven. Heeft immers enige goodwill elders.
pi_216883479
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wellicht Coenradie doorschuiven. Heeft immers enige goodwill elders.
Die is opgestaan tegen Wilders, gaat het vast niet worden.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:29:11 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216883665
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als Geert als een puur rancuneuze puber handelt niet nee. Maar strategisch kan het best een goede zet zijn.
pi_216883796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als Geert als een puur rancuneuze puber handelt niet nee. Maar strategisch kan het best een goede zet zijn.
Zeker. Maar ik denk dat zij te goed is, en daarmee een risico, voor de PVV.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:46:35 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216883928
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, en de goedsprekers zullen zich in dat topic niet laten zien.

Zodat het hier gewoon kan blijven gaan over de enge racistische PVV. Wat zalvende woorden van @Hanca erbij en we kunnen het gevaar van religieuze beïnvloeding in het maatschappelijk leven gewoon weer opzij zetten.

Dat CAK uberhaupt het gore lef heeft gehad om zich te laten lenen voor de neanderthalische ideeën van een religie is gewoon een onderwerp van discussie dat hier thuishoort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216884038
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Eens, die is kansloos. Ook wel echt duidelijk geen PVVer, komt van Leefbaar en dat is toch wel echt een andere hoek. Leefbaar Capelle heeft bijvoorbeeld ooit zelf voorgesteld om extra asielzoekers op te gaan vangen. En Coenradie zelf pleitte in de gemeenteraad om minder te doen aan hard straffen en jonge drugscriminelen op cursus te sturen en te helpen een bedrijfje te starten. Als Wilders Coenradie minister van asiel maakt, heb je best kans dat ze helemaal de spreidingswet niet in gaat trekken en andere plannen ook beschouwt als 'niet hetgene doen wat nodig is'. De harde lijn die ze nu bij de gevangenissen ook trok.

Dus nee, Coenradie gaat het niet worden, op asiel blijft het een echte PVVer (iemand die namens PVV in één van beide Kamers of provincie heeft gezeten).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216884093
quote:

Dat Faber nog minister is kan eigenlijk ook niet na haar opmerking over Zelensky. Er zijn bewindspersonen om minder ontslagen
  zaterdag 1 maart 2025 @ 19:54:16 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216884097
Blij toe dat Coenradie het niet wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216884228
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, die is kansloos. Ook wel echt duidelijk geen PVVer, komt van Leefbaar en dat is toch wel echt een andere hoek. Leefbaar Capelle heeft bijvoorbeeld ooit zelf voorgesteld om extra asielzoekers op te gaan vangen. En Coenradie zelf pleitte in de gemeenteraad om minder te doen aan hard straffen en jonge drugscriminelen op cursus te sturen en te helpen een bedrijfje te starten. Als Wilders Coenradie minister van asiel maakt, heb je best kans dat ze helemaal de spreidingswet niet in gaat trekken en andere plannen ook beschouwt als 'niet hetgene doen wat nodig is'. De harde lijn die ze nu bij de gevangenissen ook trok.

Dus nee, Coenradie gaat het niet worden, op asiel blijft het een echte PVVer (iemand die namens PVV in één van beide Kamers of provincie heeft gezeten).
Sowieso zijn redelijk capabele bestuurders een te grote bedreiging voor Wilders. Die gaat gewoon voor een trekpop.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 21:05:51 #235
396550 Richestorags
pi_216885612
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso zijn redelijk capabele bestuurders een te grote bedreiging voor Wilders. Die gaat gewoon voor een trekpop.
Helaas wel ja. Geen idee of hij überhaupt competente mensen heeft anders dan Bosma en Coenradie.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 21:13:22 #236
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216885750
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zodat het hier gewoon kan blijven gaan over de enge racistische PVV. Wat zalvende woorden van @:Hanca erbij en we kunnen het gevaar van religieuze beïnvloeding in het maatschappelijk leven gewoon weer opzij zetten.

Dat CAK uberhaupt het gore lef heeft gehad om zich te laten lenen voor de neanderthalische ideeën van een religie is gewoon een onderwerp van discussie dat hier thuishoort.
Sow witheet
  zaterdag 1 maart 2025 @ 21:13:38 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216885755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 21:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Sow witheet
blank heet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 21:17:33 #238
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216885825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
blank heet.
Flauw
pi_216886535
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 21:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Helaas wel ja. Geen idee of hij überhaupt competente mensen heeft anders dan Bosma en Coenradie.
Bosma is redelijk intelligent maar zal ook met een reden nu niet in het kabinet zitten. Die heeft aan één rugzakje ook niet genoeg.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 22:10:05 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216886913
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 21:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bosma is redelijk intelligent maar zal ook met een reden nu niet in het kabinet zitten. Die heeft aan één rugzakje ook niet genoeg.
Bosma is veel teveel een provocateur om een goed minister te zijn. Coenradie is natuurlijk extern ingehuurd. Misschien kan een Sorensen of Pastors nog overstappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -XOR- op 01-03-2025 22:21:48 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216886940
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zodat het hier gewoon kan blijven gaan over de enge racistische PVV. Wat zalvende woorden van @:Hanca erbij en we kunnen het gevaar van religieuze beïnvloeding in het maatschappelijk leven gewoon weer opzij zetten.

:R
islamofascisme zal je bedoelen zeker
  zaterdag 1 maart 2025 @ 22:38:38 #242
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_216887507
We hadden nu best een premier als Rutte kunnen gebruiken :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 1 maart 2025 @ 22:40:47 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216887558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 22:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
:R
islamofascisme zal je bedoelen zeker
Alle conservatieve religies hebben de neiging fascistisch te worden... Hebben we hier geleerd met katholieken en protestanten. Maar we zijn wat blij dat we die kerken getemd hebben, en hun dwingelandij. De islam, daarentegen, moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en ruimschoots en royaal gefaciliteerd. Gescheiden gebedsruimten op de VU? Natuurlijk, prachtig stukje inclusie en diversiteit. Ramadan bij de Jumbo? Mooi toch? Vrouwen met hoofddoeken in abri's in A'dam, als voorbeelden van 'sterke dames'? Schitterend.

Echte progressieven als ik zijn dat een beetje beu, die fetisj voor de islam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 23:19:49 #244
396550 Richestorags
pi_216888265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alle conservatieve religies hebben de neiging fascistisch te worden... Hebben we hier geleerd met katholieken en protestanten. Maar we zijn wat blij dat we die kerken getemd hebben, en hun dwingelandij. De islam, daarentegen, moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en ruimschoots en royaal gefaciliteerd. Gescheiden gebedsruimten op de VU? Natuurlijk, prachtig stukje inclusie en diversiteit. Ramadan bij de Jumbo? Mooi toch? Vrouwen met hoofddoeken in abri's in A'dam, als voorbeelden van 'sterke dames'? Schitterend.

Het is een tweetrapsraket. Door deze whitewashing van de Islam raakt ook de discussie over het gevaar van de politieke Islam, terreur en het afbrokkelen van het seculiere karakter van Europese landen steeds meer ondergesneeuwd.

Met dank aan progressief Nederland.
  zondag 2 maart 2025 @ 01:14:15 #245
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_216889390
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan liever een fetisj voor Neanderthalers inderdaad
pi_216889550
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is een tweetrapsraket. Door deze whitewashing van de Islam raakt ook de discussie over het gevaar van de politieke Islam, terreur en het afbrokkelen van het seculiere karakter van Europese landen steeds meer ondergesneeuwd.

Met dank aan progressief Nederland.
:') Er zijn grotere problemen dan de religie obsessie van sommigen. Nog een rede dat er niks voortkomt uit rechtse politiek, constant bezig met cultuur problemen vergroten. Ja sommige radicale Islam is problematisch maar dat is maar een klein deel, veel kleiner dan bijvoorbeeld problematische fascisten. Die groep zit vaak in of dichtbij regeringsdeelname. Moslims hebben heel weinig politieke macht en die terreur is zeker in Nederland niet indrukwekkend. Deze eeuw Theo van Gogh een Afghaan die twee toeristen neerstak op Amsterdam Centraal, Gokmen die 4 mensen doodde in Utrecht. Dan zit alleen Karst Tates met zijn 8 doden daar al boven.

Daarbij is het wel heel komisch als conservatieven die zich allemaal cultuurchristen noemen of whatever opeens gaan lopen huilen dat progressieven niet genoeg voor vrijheid van geloof zouden zijn :')
pi_216890288
We hadden het hier over Coenradi staat een aardig profiel over haar in NRC https://www.nrc.nl/nieuws(...)rsdenkenden-a4884861
  zondag 2 maart 2025 @ 08:32:17 #248
396550 Richestorags
pi_216890455
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 01:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Er zijn grotere problemen dan de religie obsessie van sommigen. Nog een rede dat er niks voortkomt uit rechtse politiek, constant bezig met cultuur problemen vergroten. Ja sommige radicale Islam is problematisch maar dat is maar een klein deel, veel kleiner dan bijvoorbeeld problematische fascisten. Die groep zit vaak in of dichtbij regeringsdeelname. Moslims hebben heel weinig politieke macht en die terreur is zeker in Nederland niet indrukwekkend. Deze eeuw Theo van Gogh een Afghaan die twee toeristen neerstak op Amsterdam Centraal, Gokmen die 4 mensen doodde in Utrecht. Dan zit alleen Karst Tates met zijn 8 doden daar al boven.
Terreur is breder dan aanslagen. Eerwraak, eerwraakmoord, Syriëgangers, drugshandel, gevangenissen waarin bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, Lale Gül die niet veilig over straat kan. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

quote:
Daarbij is het wel heel komisch als conservatieven die zich allemaal cultuurchristen noemen of whatever opeens gaan lopen huilen dat progressieven niet genoeg voor vrijheid van geloof zouden zijn :')
Ik pleit voor een seculiere staat, geen idee waar je het over hebt. Nog komischer is het als progressieven de ene variant van de middeleeuwen afbreken en de andere promoten.
  zondag 2 maart 2025 @ 09:38:35 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216891014
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2025 08:06 schreef KareldeStoute het volgende:
We hadden het hier over Coenradi staat een aardig profiel over haar in NRC https://www.nrc.nl/nieuws(...)rsdenkenden-a4884861
Het zou inderdaad een stuk beter gaan als uiterst rechts meer dat soort types zou leveren. Het is niet mijn denkwijze. Maar je kan er politiek igg wat mee.
pi_216891268
En een schaamteloze crosspost hier ivm de rol die Nederland en Europa moet gaan innemen. Hopelijk komt hier wat goeds uit.

Bekijk deze YouTube-video

Het is een lange lezing, maar zéér interessant voor link en rechts beide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')