Boven de rivieren misschien. Hier nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot 15 jaar terug vonden veel christenen een kerstboom beledigend, daar zijn er nu nog wel van in de reformatorische hoek. Ik ben ook opgegroeid in een huis zonder kerstboom en in een kerk waar niemand een kerstboom had.
Ik weet nog dat mijn vader boos naar zijn leidinggevende is gestapt toen iedereen een kleine kunststof kerstboom cadeau kreeg, hij wilde daar niks mee te maken hebben.
Rutte die is er niet bang voor nogquote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent teveel met je persoonlijke frustraties en stokpaardjes bezig.
Kerst gaat hier ook over Christus... ik weet niet beter of een kerststal staat onder de kerstboom.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 06:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik sprak nadrukkelijk voor mezelf "wat mij betreft" en met inclusie heeft het niks te maken. Wel met ergernissen over hoe Jezus weggeduwd is van beide feesten, zodat niemand meer aan de werkelijke boodschap denkt bij de woorden kerst en pasen.
Ik zou ook niet weten wat dat met inclusie te maken heeft, eerder met exclusie: ik zou willen dat de christelijke feestdagen weer over Christus gaan ipv over eten, cadeautjes, versieringen en allerlei andere zaken die er niks mee te maken hebben. Waarmee ik die andere zaken zeker niet wil verbieden, alleen gebruik er geen christelijke termen voor zodat die niet verwateren.
Dat is gedaan om het allemaal wat 'neutraler' en 'inclusiever' te maken, aangezien een paar bobo's als de dood zijn dat het woord kerst alleen al bepaalde mensen 'kwetst' en 'buitensluit'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoel ook nergens dat de overheid moet gaan bepalen hoe iets heet, maar de trend van de laatste tijd om bijvoorbeeld over wintermarkten/winterfairs of decembermarkten te spreken bevalt me prima. Juist omdat ik wel waarde hecht aan kerst.
Er zijn wel meer zaken die geen oorsprong in de Bijbel hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Carnaval heeft natuurlijk geen oorsprong in de bijbel. Ik als niet katholiek heb er ook nooit iets christelijks in gezien, dus daar heb ik geen moeite mee. Voor mij begint woensdag gewoon de 40 dagen tijd en dus een tijd van extra bezinning, maar daar hoef ik niet speciaal een feest vooraf voor te hebben.
Beide is belangrijk. Kap eens met alles in het ridicule trekken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waar zou jij miljarden aan uitgeven aan stikstof of aan defensie
De realiteit is ridicuul , dat zie jij nu pasquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Beide is belangrijk. Kap eens met alles in het ridicule trekken.
Nee, je weet heel goed wat je aan het doen bent. Je trekt verbanden die niks met elkaar te maken hebben, en trekt dingen in het ridicule om te stoken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De realiteit is ridicuul , dat zie jij nu pas
Het meest trieste vind ik dat de VVD en de PVV dit moeten aankaarten. Het horen juist de progressieve partijen te zijn die hier het felst van leer tegen zouden moeten trekken, tegen deze achterlijke regressie en afbreuk van de niet bepaald zonder slag of stoot verworven vrijheden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Decennia gevochten om los te komen van de knoet van de kerk, gevochten voor de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, gevochten voor de bevrijding van homoseksuelen...
... en we faciliteren nu gewoon zelf vanuit de overheid een terugkeer naar de Middeleeuwen, want 'inclusie en diversititeit'.
Draag je de hier verworven vrijheden een warm hart toe, dan dien je gewoon te walgen van wat het CAK van plan was. Punt.
Die hoor je enkel wanneer tegen het christendom geschopt kan worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het meest trieste vind ik dat de VVD en de PVV dit moeten aankaarten. Het horen juist de progressieve partijen te zijn die hier het felst van leer tegen zouden moeten trekken, tegen deze achterlijke regressie en afbreuk van de niet bepaald zonder slag of stoot verworven vrijheden.
juist en dan ga je niet voor de volksvertegenwoordiging staan met een doek om ,quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Decennia gevochten om los te komen van de knoet van de kerk, gevochten voor de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, gevochten voor de bevrijding van homoseksuelen...
... en we faciliteren nu gewoon zelf vanuit de overheid een terugkeer naar de Middeleeuwen, want 'inclusie en diversititeit'.
Draag je de hier verworven vrijheden een warm hart toe, dan dien je gewoon te walgen van wat het CAK van plan was. Punt.
Dat is ook alleen maar aangevraagd omdat de vaste kliek hier niet hun bubbel doorprikt wilde hebben getuige de vele verzoeken in het vorige topic. Inmiddels hebben meerdere users dat topic links laten liggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef Cyan9 het volgende:
Ik word hier een beetje moe van mensen. We hebben een topic over de politiek en de islam. Prima om hier beslissingen van het kabinet te bespreken, maar inmiddels vallen we weer terug op het grotere geheel.
En dat mag hier: POL / Politiek en Islam topic
Nee, dat was niet de reden. De reden was dat het hier pagina's lang over de islam ging, waardoor andere onderwerpen compleet ondergesneeuwd raakten. Islam of religie in de breedte is niet het enige talking point van de Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar aangevraagd omdat de vaste kliek hier niet hun bubbel doorprikt wilde hebben getuige de vele verzoeken in het vorige topic. Inmiddels hebben meerdere users dat topic links laten liggen.
Slim wel. Het ding met Agema ging ook over het Christendom en de bredere dichotomie Christendom/Islam in het overheidsbeleid. Raakvlakken met de Islam dus, maar ook met de algehele NL politiek. Maar goed, jij bent de mod.
Het gaat toch ook wel eens pagina's lang over andere onderwerpen? Zodra het woordje Islam opduikt, reageren velen als door een wesp gestoken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, dat was niet de reden. De reden was dat het hier pagina's lang over de islam ging, waardoor andere onderwerpen compleet ondergesneeuwd raakten. Islam of religie in de breedte is niet het enige talking point van de Nederlandse politiek.
Klopt, en daarom hebben we dan ook aparte topics over bijvoorbeeld de boeren problematiek, de Israël - Palestina kwestie, etc. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat toch ook wel eens pagina's lang over andere onderwerpen? Zodra het woordje Islam opduikt, reageren velen als door een wesp gestoken.
Maar goed, wat ik al zei, jij bent de mod dus ik ga je niet hinderen bij je werk. Doe wat je goeddunkt.
Die Faber is ook niet meer te verdedigenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt erop dat de Telegraaf afstand begint te nemen van de PVV gezien de aanval op Faber.
https://www.telegraaf.nl/(...)-asielminister-faber
Ja dat mens is knettergek, ik heb haar een tijd het voordeel van de twijfel gegund, maar Zelensky een ongekozen president noemen , dat gaat te verquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die Faber is ook niet meer te verdedigen
Wie zou het kunnen overnemen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt erop dat de Telegraaf afstand begint te nemen van de PVV gezien de aanval op Faber.
Bijzonder breekpunt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat mens is knettergek, ik heb haar een tijd het voordeel van de twijfel gegund, maar Zelensky een ongekozen president noemen , dat gaat te ver
Vanavond zit ze in Nieuwsuur. Nee grapje, het is toch Frans Timmermansquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat mens is knettergek, ik heb haar een tijd het voordeel van de twijfel gegund, maar Zelensky een ongekozen president noemen , dat gaat te ver
Terwijl Poetin iedere oppositie ter plekke uitroeit
Maar geen enkele PVVer durft iets ten nadele van poetin te zeggen, anders zijn ze eruit
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-trump-en-zelenskyquote:Ongekende ruzie tussen Trump en Zelensky
Ongekend en een schok wereldwijd: de uit de hand gelopen ontmoeting van de presidenten Donald Trump en Volodymyr Zelensky in het Witte Huis. Zelensky verliet het Witte Huis zonder een grondstoffenakkoord. De lachende derde lijkt Rusland. In de (niet-vrije) media daar klinkt jubelstemming door. In Oekraïne groeit het gevoel dat Amerika niet langer bondgenoot is, maar nu aan de kant van Rusland staat. Oekraïne krijgt ondertussen steun van Europese leiders en kopstukken en ook buiten Europa scharen leiders zich achter Zelensky. Morgen komen Europese leiders bijeen in Londen, waar ze zullen praten over de veiligheidssituatie in Europa.
Vanavond bespreken we alle ontwikkelingen en de gevolgen met onder anderen Frans Timmermans, fractievoorzitter van GroenLinks-PvdA.
Ik bedoel meer op de korte termijn mocht ze gewipt worden. De post zal bij PVV blijven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat een populistische club die wel pal tegen Rusland is wel eens kan scoren.
Wellicht Coenradie doorschuiven. Heeft immers enige goodwill elders.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik bedoel meer op de korte termijn mocht ze gewipt worden. De post zal bij PVV blijven.
Die is opgestaan tegen Wilders, gaat het vast niet worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht Coenradie doorschuiven. Heeft immers enige goodwill elders.
Als Geert als een puur rancuneuze puber handelt niet nee. Maar strategisch kan het best een goede zet zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die is opgestaan tegen Wilders, gaat het vast niet worden.
Zeker. Maar ik denk dat zij te goed is, en daarmee een risico, voor de PVV.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als Geert als een puur rancuneuze puber handelt niet nee. Maar strategisch kan het best een goede zet zijn.
Ja, en de goedsprekers zullen zich in dat topic niet laten zien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nee, dat was niet de reden. De reden was dat het hier pagina's lang over de islam ging, waardoor andere onderwerpen compleet ondergesneeuwd raakten. Islam of religie in de breedte is niet het enige talking point van de Nederlandse politiek.
Eens, die is kansloos. Ook wel echt duidelijk geen PVVer, komt van Leefbaar en dat is toch wel echt een andere hoek. Leefbaar Capelle heeft bijvoorbeeld ooit zelf voorgesteld om extra asielzoekers op te gaan vangen. En Coenradie zelf pleitte in de gemeenteraad om minder te doen aan hard straffen en jonge drugscriminelen op cursus te sturen en te helpen een bedrijfje te starten. Als Wilders Coenradie minister van asiel maakt, heb je best kans dat ze helemaal de spreidingswet niet in gaat trekken en andere plannen ook beschouwt als 'niet hetgene doen wat nodig is'. De harde lijn die ze nu bij de gevangenissen ook trok.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die is opgestaan tegen Wilders, gaat het vast niet worden.
Dat Faber nog minister is kan eigenlijk ook niet na haar opmerking over Zelensky. Er zijn bewindspersonen om minder ontslagenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:36 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso zijn redelijk capabele bestuurders een te grote bedreiging voor Wilders. Die gaat gewoon voor een trekpop.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, die is kansloos. Ook wel echt duidelijk geen PVVer, komt van Leefbaar en dat is toch wel echt een andere hoek. Leefbaar Capelle heeft bijvoorbeeld ooit zelf voorgesteld om extra asielzoekers op te gaan vangen. En Coenradie zelf pleitte in de gemeenteraad om minder te doen aan hard straffen en jonge drugscriminelen op cursus te sturen en te helpen een bedrijfje te starten. Als Wilders Coenradie minister van asiel maakt, heb je best kans dat ze helemaal de spreidingswet niet in gaat trekken en andere plannen ook beschouwt als 'niet hetgene doen wat nodig is'. De harde lijn die ze nu bij de gevangenissen ook trok.
Dus nee, Coenradie gaat het niet worden, op asiel blijft het een echte PVVer (iemand die namens PVV in één van beide Kamers of provincie heeft gezeten).
Helaas wel ja. Geen idee of hij überhaupt competente mensen heeft anders dan Bosma en Coenradie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso zijn redelijk capabele bestuurders een te grote bedreiging voor Wilders. Die gaat gewoon voor een trekpop.
Sow witheetquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de goedsprekers zullen zich in dat topic niet laten zien.
Zodat het hier gewoon kan blijven gaan over de enge racistische PVV. Wat zalvende woorden van @:Hanca erbij en we kunnen het gevaar van religieuze beïnvloeding in het maatschappelijk leven gewoon weer opzij zetten.
Dat CAK uberhaupt het gore lef heeft gehad om zich te laten lenen voor de neanderthalische ideeën van een religie is gewoon een onderwerp van discussie dat hier thuishoort.
Bosma is redelijk intelligent maar zal ook met een reden nu niet in het kabinet zitten. Die heeft aan één rugzakje ook niet genoeg.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Geen idee of hij überhaupt competente mensen heeft anders dan Bosma en Coenradie.
Bosma is veel teveel een provocateur om een goed minister te zijn. Coenradie is natuurlijk extern ingehuurd. Misschien kan een Sorensen of Pastors nog overstappen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bosma is redelijk intelligent maar zal ook met een reden nu niet in het kabinet zitten. Die heeft aan één rugzakje ook niet genoeg.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de goedsprekers zullen zich in dat topic niet laten zien.
Zodat het hier gewoon kan blijven gaan over de enge racistische PVV. Wat zalvende woorden van @:Hanca erbij en we kunnen het gevaar van religieuze beïnvloeding in het maatschappelijk leven gewoon weer opzij zetten.
Dat CAK uberhaupt het gore lef heeft gehad om zich te laten lenen voor de neanderthalische ideeën van een religie is gewoon een onderwerp van discussie dat hier thuishoort.
Alle conservatieve religies hebben de neiging fascistisch te worden... Hebben we hier geleerd met katholieken en protestanten. Maar we zijn wat blij dat we die kerken getemd hebben, en hun dwingelandij. De islam, daarentegen, moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en ruimschoots en royaal gefaciliteerd. Gescheiden gebedsruimten op de VU? Natuurlijk, prachtig stukje inclusie en diversiteit. Ramadan bij de Jumbo? Mooi toch? Vrouwen met hoofddoeken in abri's in A'dam, als voorbeelden van 'sterke dames'? Schitterend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]![]()
islamofascisme zal je bedoelen zeker
Het is een tweetrapsraket. Door deze whitewashing van de Islam raakt ook de discussie over het gevaar van de politieke Islam, terreur en het afbrokkelen van het seculiere karakter van Europese landen steeds meer ondergesneeuwd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alle conservatieve religies hebben de neiging fascistisch te worden... Hebben we hier geleerd met katholieken en protestanten. Maar we zijn wat blij dat we die kerken getemd hebben, en hun dwingelandij. De islam, daarentegen, moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en ruimschoots en royaal gefaciliteerd. Gescheiden gebedsruimten op de VU? Natuurlijk, prachtig stukje inclusie en diversiteit. Ramadan bij de Jumbo? Mooi toch? Vrouwen met hoofddoeken in abri's in A'dam, als voorbeelden van 'sterke dames'? Schitterend.
Echte progressieven als ik zijn dat een beetje beu, die fetisj voor de islam.
Dan liever een fetisj voor Neanderthalers inderdaadquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alle conservatieve religies hebben de neiging fascistisch te worden... Hebben we hier geleerd met katholieken en protestanten. Maar we zijn wat blij dat we die kerken getemd hebben, en hun dwingelandij. De islam, daarentegen, moet met fluwelen handschoenen aangepakt worden en ruimschoots en royaal gefaciliteerd. Gescheiden gebedsruimten op de VU? Natuurlijk, prachtig stukje inclusie en diversiteit. Ramadan bij de Jumbo? Mooi toch? Vrouwen met hoofddoeken in abri's in A'dam, als voorbeelden van 'sterke dames'? Schitterend.
Echte progressieven als ik zijn dat een beetje beu, die fetisj voor de islam.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een tweetrapsraket. Door deze whitewashing van de Islam raakt ook de discussie over het gevaar van de politieke Islam, terreur en het afbrokkelen van het seculiere karakter van Europese landen steeds meer ondergesneeuwd.
Met dank aan progressief Nederland.
Terreur is breder dan aanslagen. Eerwraak, eerwraakmoord, Syriëgangers, drugshandel, gevangenissen waarin bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn, Lale Gül die niet veilig over straat kan. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Er zijn grotere problemen dan de religie obsessie van sommigen. Nog een rede dat er niks voortkomt uit rechtse politiek, constant bezig met cultuur problemen vergroten. Ja sommige radicale Islam is problematisch maar dat is maar een klein deel, veel kleiner dan bijvoorbeeld problematische fascisten. Die groep zit vaak in of dichtbij regeringsdeelname. Moslims hebben heel weinig politieke macht en die terreur is zeker in Nederland niet indrukwekkend. Deze eeuw Theo van Gogh een Afghaan die twee toeristen neerstak op Amsterdam Centraal, Gokmen die 4 mensen doodde in Utrecht. Dan zit alleen Karst Tates met zijn 8 doden daar al boven.
Ik pleit voor een seculiere staat, geen idee waar je het over hebt. Nog komischer is het als progressieven de ene variant van de middeleeuwen afbreken en de andere promoten.quote:Daarbij is het wel heel komisch als conservatieven die zich allemaal cultuurchristen noemen of whatever opeens gaan lopen huilen dat progressieven niet genoeg voor vrijheid van geloof zouden zijn![]()
Het zou inderdaad een stuk beter gaan als uiterst rechts meer dat soort types zou leveren. Het is niet mijn denkwijze. Maar je kan er politiek igg wat mee.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:06 schreef KareldeStoute het volgende:
We hadden het hier over Coenradi staat een aardig profiel over haar in NRC https://www.nrc.nl/nieuws(...)rsdenkenden-a4884861
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |