abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217927739
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Je hoeft geen hoogleraar te zijn om te weten dat het de komende jaren alleen maar daalt. Wat erger is dat er staat 'te laat of niet bezorgd'. Vooral die laatste categorie is natuurlijk heel slecht. De verhalen over niet of te laat bezorgde rouwkaarten waren eerder echt een uitzondering, nu komt het helaas vrij regelmatig voor. Los van alle hardwerkende bezorgers die zich wel inzetten voor de klant, het is de laatste jaren toch echt 'niet mijn probleem' mentaliteit geworden. Morgen weer een dag. Of niet. Bezorging de volgende dag of daarop, is allang niet meer het uitgangspunt. Een gemiddelde verjaardagskaart doet er vaak al een week over. En als je pech hebt dat je in een wijk woont met onderbezetting of een slechte bezorger is het helemaal huilen.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 15:43:17 #202
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217931015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 04:26 schreef liedetector het volgende:
Sinds via sorteren alles wat niet herkend wordt door de machine automatisch retour afzender gaat helpt ook niet.
De laatste tijd krijgen wij gigantisch veel post terug, die eerder gewoon bezorgd werd omdat er op sommige adressen zoveel post komt dat een voorbereider en postbode echt wel weten waar het thuis hoort.
tevens een bedrijf wat verhuisd is naar een straatnaam waar een nummer in voor komt (zitten veel bedrijven ook nog daar) en postNL geeft doodleuk als antwoord dat hun machines dar moeite mee hebben..... sja dan is dat dus het probleem van de klant ofzo.... ik vind het zo bekeken dat 86% nog hardstikke hoog is.
Het ergste is nog dat dat systeem zo buggy als wat is. Regelmatig komen er toch poststukken doorheen voor adressen die niet bestaan en dat systeem heeft ook nog moeite met huisnummer toevoegingen. Als hele wijken gesloopt zijn werkt het ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 13 juni 2025 @ 16:20:57 #203
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_217931618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 23:18 schreef V__L_N het volgende:
Dit nieuwe systeem is gewoon beroerd. Het laat nul ruimte voor overloop en het stapelt vertraging op vertraging.

Maandag is er binnen niet volledig gesorteerd want pinksteren. Dinsdag dus incomplete post. Vandaag gigantisch veel oa de folderpakketten voor deze week die dus over 3 dagen aflopen. Vroeger konden we om zulke momenten nog heen werken. Maar dit systeem draait gewoon alles vast, het kan nul aanpassing aan lijkt wel.
Het mooie is ook nog dat PostNL (zonder aankondiging) op dinsdag tijd van de X-wijken afhaalde omdat er ivm Pinksteren minder post was. Maar de meeste dinsdagpost (TV-gidsen, Donald Duck, Libelle, flinke lading Kampioenen) schoof gewoon door naar donderdag. Maar denk maar niet dat PostNL er donderdag uit zichzelf 1 minuut bij zet. Terwijl het gisteren echt mega-druk was, als in KNJ-hoeveelheden! Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post, onder andere door een loterijenmailing, iets van de gemeente EN een brief van de plaatselijke woningcorporatie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 13 juni 2025 @ 16:40:26 #204
Bijdehand mannetje
pi_217931885
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  vrijdag 13 juni 2025 @ 16:40:55 #205
Bijdehand mannetje
pi_217931897
  vrijdag 13 juni 2025 @ 16:52:57 #206
Bijdehand mannetje
pi_217932208
PostNL wil ons blijkbaar met een schuldgevoel opzadelen omdat we in hun ogen te veel kletsen en niet snel/efficiënt genoeg werken. Toch wel schandalig eigenlijk dat een ongetwijfeld goedbetaalde manager vanachter haar bureau in een ongetwijfeld geairconditioneerd kantoor de laagstbetaalden in dit bedrijf (die ook vandaag weer mochten zweten in de bloedhitte, vanuit een stikhete garagebox waar zelfs geen wc of stromend water aanwezig zijn) zo toe durft te spreken.

Mochten er desondanks postbezorgers zijn die zich schuldig voelen omdat ze plussen, dan raad ik ze aan eens op te zoeken hoeveel miljoenen Herna Verhagen de afgelopen jaren mocht toucheren.

Overigens klopt dat hele verhaal over die jaarlijks opnieuw berekende looptijden niet. Er is slechts 1x berekend, op basis van hoeveelheid post EN af te leggen afstand, hoeveel tijd je voor je wijk krijgt. Dat was toen Logisch Bezorgen net werd ingevoerd. En daarna zijn ze, ongetwijfeld omdat dat makkelijker/sneller was, weer overgegaan op de oude methode van elke wijk met een IDENTIEK percentage korten, zonder rekening te houden met de daadwerkelijke volumedaling in jouw wijk of te kijken of jouw wijk compact is of vele km's lang. En naar hoeveel er op die wijk wordt geplust of gemind wordt dus ook niet gekeken. Sterker nog: Toen we net LB hadden en iedereen moest enorm plussen omdat de wijken zonder uitzondering veel te krap stonden, werd er na "evaluatie" van de looptijden doodleuk nog eens 15% van alle tijden afgehaald. 8)7
pi_217933771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veel wijken hadden zelfs meerdere tassen kleine post
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)
pi_217933806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL wil ons blijkbaar met een schuldgevoel opzadelen omdat we in hun ogen te veel kletsen en niet snel/efficiënt genoeg werken. Toch wel schandalig eigenlijk dat een ongetwijfeld goedbetaalde manager vanachter haar bureau in een ongetwijfeld geairconditioneerd kantoor de laagstbetaalden in dit bedrijf (die ook vandaag weer mochten zweten in de bloedhitte, vanuit een stikhete garagebox waar zelfs geen wc of stromend water aanwezig zijn) zo toe durft te spreken.

Mochten er desondanks postbezorgers zijn die zich schuldig voelen omdat ze plussen, dan raad ik ze aan eens op te zoeken hoeveel miljoenen Herna Verhagen de afgelopen jaren mocht toucheren.

Overigens klopt dat hele verhaal over die jaarlijks opnieuw berekende looptijden niet. Er is slechts 1x berekend, op basis van hoeveelheid post EN af te leggen afstand, hoeveel tijd je voor je wijk krijgt. Dat was toen Logisch Bezorgen net werd ingevoerd. En daarna zijn ze, ongetwijfeld omdat dat makkelijker/sneller was, weer overgegaan op de oude methode van elke wijk met een IDENTIEK percentage korten, zonder rekening te houden met de daadwerkelijke volumedaling in jouw wijk of te kijken of jouw wijk compact is of vele km's lang. En naar hoeveel er op die wijk wordt geplust of gemind wordt dus ook niet gekeken. Sterker nog: Toen we net LB hadden en iedereen moest enorm plussen omdat de wijken zonder uitzondering veel te krap stonden, werd er na "evaluatie" van de looptijden doodleuk nog eens 15% van alle tijden afgehaald. 8)7
kort samengevat willen ze niet betalen ,ja dan krijg je de 86% deksel op je neus.
pi_217935181
Mijn vraag was vooral hoe je kunt minnen als de basistijd niet realistisch is (en ze er vervolgens nog extra tijd af hebben gehaald)?
pi_217938198
De dichtbij zouden we collectief terug moeten sturen onder "geweigerd/propaganda. En die praatjesmakers moeten.een keer een weekje meedraaien: continue doorgeschoven wijken met drie of meer pakjestassen, deze week 5 of meer tassen grote post en verschillende gemeente mailingen. Ga er maar aan staan..
pi_217939100
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:39 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
hier al 2 dagen 4 rijen machinepost plus de rest.(per piekwijk)
Het verschilt erg per regio. Ik mis nog veel post hier terwijl die in andere regio's al zijn bezorgd. De posbezorger is hier net als geweest en wederom de post die in de app te zien is (met Sorteer sticker) niet bezorgd dus dat wordt dinsdag op zijn vroegst. Zo krijg je de cijfers wel omlaag. Ook een zomerboek van mijn tijdschrift is al een week onderweg. Het loont echt niet meer om abonnee te zijn om er eerder in huis te hebben... Je mag al blij zijn als je het een week later in huis hebt.
pi_217951282
Hier een succesverhaal van een bedrijf,een raadsel dat we daar nog geen korting krijgen,i.s.m. met Postnl:

https://www.businessinsid(...)concurrenten-postnl/
pi_217954713
quote:
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
  zondag 15 juni 2025 @ 22:43:00 #214
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_217957902
Creatief rekenen doet ze wel. Volgens mij hebben we helemaal geen 20000 postbezorgers die elke dag werken. Er zijn er zat die dat niet doen. Maar ze bevestigd in iedergeval wat ik al steeds zeg. Dit is een bewuste besparing. Ze zegt door iedereen 1 minuut minder te geven dat ze 1 miljoen bespaard...

Waar ze in iedergeval te veel aan uitgeven is it. Want mijnwerk doet het voor de verandering maar weer is niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 16 juni 2025 @ 10:41:28 #215
Bijdehand mannetje
pi_217960134
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 22:43 schreef V__L_N het volgende:
Creatief rekenen doet ze wel. Volgens mij hebben we helemaal geen 20000 postbezorgers die elke dag werken. Er zijn er zat die dat niet doen. Maar ze bevestigd in iedergeval wat ik al steeds zeg. Dit is een bewuste besparing. Ze zegt door iedereen 1 minuut minder te geven dat ze 1 miljoen bespaard...

Waar ze in iedergeval te veel aan uitgeven is it. Want mijnwerk doet het voor de verandering maar weer is niet.
Volgens mij bedoelen ze 20.000 wijken waarop elke dag een minuut wordt geplust. Hoeveel bezorgers het betreft doet er niet toe. Want ze hebben het ook over 51 weken per jaar, terwijl ik ook geen bezorgers ken die maar 1 week verlof per jaar hebben. Maar het is natuurlijk maar een rekenvoorbeeld. Ze willen duidelijk maken dat omdat wij met zo veel zijn, 1 minuut er bij per bezorger op jaarbasis toch al behoorlijk aantikt. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat PostNL ruim 32.000 mensen in dienst heeft. Dus de totale loonkosten per jaar van PostNL zijn waarschijnlijk meer dan een miljard per jaar. Dan is een miljoen meer of minder voor de postbezorgers eigenlijk gerommel in de marge.
  maandag 16 juni 2025 @ 10:46:32 #216
Bijdehand mannetje
pi_217960162
Ondertussen vertikt PostNL het nog steeds om de hand in eigen boezem te steken voor wat betreft de steeds slechtere bezorgkwaliteit

quote:
‘De ACM-monitor over 2024 laat opnieuw zien wat wij al langer zeggen: de huidige postwet werkt niet meer’, reageert Maurice Unck, directeur Mail NL. ‘De hoeveelheid post daalt al jaren, terwijl de kosten stijgen en de arbeidsmarkt krap is. Post bezorgen kost structureel meer dan het oplevert, en dat gaat ook ten koste van de kwaliteit.’
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden. 8)7
pi_217960248
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ondertussen vertikt PostNL het nog steeds om de hand in eigen boezem te steken voor wat betreft de steeds slechtere bezorgkwaliteit
[..]
De slechte kwaliteit is de schuld van de politiek, die te hoge eisen stelt aan PostNL, de werknemers van Nederland, die geen zin hebben om voor PostNL te werken, en de klanten die te weinig versturen. Maar PostNL zelf treft uiteraard geen enkele blaam, die is slechts slachtoffer van de omstandigheden. 8)7
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch? ;) dus moet alles juist de volgende dag bezorgen ineens weer haalbaar zijn...
pi_217961100
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Hahaha ja omgekeerde wereld. Ook zeer benieuwd hoe ze het succes/deceptie van de nieuwe lichtingstijden volgend jaar gaan verwoorden. Want als je al vroeger op de dag leegt, heb je ook meer tijd voor een goede sortering toch? ;) dus moet alles juist de volgende dag bezorgen ineens weer haalbaar zijn...
dan kun je altijd nog net doen alsof het er die lichting niet bij zat, het is ook een soort kop in zand principe toch
pi_217961900
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 19:17 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Dus PostNL wil de winst wat opkrikken door de bezorger zijn fiets wat dichterbij de huizen te laten parkeren.
Wat een goed idee zeg.
En je kan met je planner overleggen dat je twee wijken wil die dicht bij elkaar liggen, want dan hoeft PostNL jou minder plustijd te betalen........... HAHAHAHAHAHA!
ja weer geld willen weghalen bij de laagstbetaalden,de rek is er dik uit.
pi_217964770
quote:

[..]
Wat een goed idee zeg.
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:
En dan vervang ik het woord plusuren even voor overwerk.

"...Als bezorgers langer over hun loop doen, omdat PostNL veel meer tassen dan normaal aanlevert, dan "mogen"(!) ze dit aangeven. Dit heet betalen voor overwerk. Er zijn bezorgers die altijd overwerken, omdat de basistijden expres te krap staan. Niet veel bezorgers zijn bereid hun afgesproken uren in te leveren wanneer PostNL veel minder post dan normaal aanlevert. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Maar als bezorgers altijd overwerk schrijven, omdat de basistijd expres te krap staat, hoe weten we dan of de basistijd realistisch is?"

Oh wacht...die is niet realistisch.
Omdat ze altijd overwerk schrijven.
Hmmmm, ik kan dit stukje beter anders verwoorden voordat het in de Dichtbij wordt geplaatst.
pi_217966147
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 21:20 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Ik irriteer me echt mateloos aan dit stukje uit de Dichtbij, dus ik heb het even anders verwoord wat er staat:
En dan vervang ik het woord plusuren even voor overwerk.

"...Als bezorgers langer over hun loop doen, omdat PostNL veel meer tassen dan normaal aanlevert, dan "mogen"(!) ze dit aangeven. Dit heet betalen voor overwerk. Er zijn bezorgers die altijd overwerken, omdat de basistijden expres te krap staan. Niet veel bezorgers zijn bereid hun afgesproken uren in te leveren wanneer PostNL veel minder post dan normaal aanlevert. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Maar als bezorgers altijd overwerk schrijven, omdat de basistijd expres te krap staat, hoe weten we dan of de basistijd realistisch is?"

Oh wacht...die is niet realistisch.
Omdat ze altijd overwerk schrijven.
Hmmmm, ik kan dit stukje beter anders verwoorden voordat het in de Dichtbij wordt geplaatst.
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maanden
pi_217966570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 05:06 schreef liedetector het volgende:

[..]
En de managers die dit uit braken verdienen per maand meer dan een pbz in 6 maanden
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
pi_217966721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 08:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ja lekker vanuit de gekoelde ruimte met koffie een beetje interessant lopen te doen.
Dat stuk van die herintreder, met z'n vroeger was de post van een wijk van vandaag, net zoveel als vroeger in 3 straten,nou je had echt geen 15-20 zakken toen(zelf oudgediende)idd zoals iemand al zei, dikke propaganda.Stormlopen met nieuwe aanwas zal het niet meer,die tijd is geweest.
die hadden geen pakjes om mee te beginnen, sorteerde zelf nog hun wijken en zette het dus in logische rondjes, vossen gebeurde op postcode en niet op een vage regel, namen hun post meteen zelf mee etc etc
Tuurlijk had je toen veel post, maar waren ook ambtenaar met vast contract en vaste uren (werd echt niet zo geregistreerd als nu) en de wijken waren gewoon logisch en niet zoals nu!

en nee stormlopen natuurlijk niet, de vroegere student die zaterdag werker was is allang andere dingen gaan doen...

[ Bericht 3% gewijzigd door liedetector op 17-06-2025 09:29:03 ]
pi_217966781
quote:

[..]
Wat een goed idee zeg.
Tja de wijken wat logischer indelen zou ook helpen, zodat je niet een straat drie keer door moet terwijl die in 1 keer rond kan lopen bijvoorbeeld, over tijdwinst gesproken
pi_217967087
https://archive.ph/6ud8m

er vallen een paar dingen op...de houding van PostNl en de man zn leeftijd!

kortom nog meer plussen want elke stop 2 sloten erop en dat ook aangeven in de app! dat zal ze leren!

(nog elke dag dankbaar dat ik ontslag genomen heb trouwens)

[ Bericht 10% gewijzigd door liedetector op 17-06-2025 09:35:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')