Functie eldersquote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Met die paar dissidenten is vast een goed gesprek gevoerd.
En dan morgen het Rijnland bezetten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:19 schreef duitseboy het volgende:
Nu als een gek naar de president. Merz wordt nu officieel tot kanselier benoemt. En om 18:15 dan de eedaflegging in de Bondsdag.
well that was rather fun. who is for Chinese. (inclusief manisch giechellachje van Mark Hamill)quote:
Het is ook zeer gebruikelijk bij stemmen over personen. In de politiek maar ook voor de nieuwe paus of bij de lokale sportvereniging (hoewel vaak niet gevolgd zal het vast in de (model)statuten staan).quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aan de andere kant geeft het wel de mogelijkheid je geweten te volgen zonder gelijk uit de partij te worden gesmeten. Zowel openbaar als anoniem heeft zijn voordelen.
"Friedrich der Grosse in der Schlacht bei Zorndorf" (1904) von Carl Roechlingquote:
Zelf meer een liefhebber van Otto Dix.quote:In dem Sieg von Zorndorf kann man eine entscheidende Schlacht im Siebenjährigen Krieg sehen. Das Bild zeigt die Verklärung der Alten Fritz. Friedrich II. erbte von seinem Vater Friedrich Wilhelm I. ein großes Heer. Friedrich Wilhelm, der Soldatenkönig, hatte diese Armee über Jahrzehnte sorgsam und mit obsessiver Liebe aufgebaut. Den großen Konflikt aber stets gescheut, nicht so sein Sohn. Sechs Monate nachdem er den Thron eingenommen hatte, begann er 1740 den Ersten Schlesischen Krieg. Die beiden Schlesischen Kriege und der folgende Siebenjährige Krieg waren Wagnisse, die Preußen an den Rand der Niederlage brachten. Am Ende gewann Friedrich dieses Spiel Va Banque. Danach war Preußen eine europäische Großmacht, deren Bedeutung primär auf dem Militär beruhte.
In NL is de stemming over de kamervoorzitter ook anoniem.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is ook zeer gebruikelijk bij stemmen over personen. In de politiek maar ook voor de nieuwe paus of bij de lokale sportvereniging (hoewel vaak niet gevolgd zal het vast in de (model)statuten staan).
Zeker. Eigenlijk zoals bijna alles over personen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
In NL is de stemming over de kamervoorzitter ook anoniem.
Ja ik vind het nu al een turbolul. Netanyahu uitnodigen, opkomen voor bedrijven voor hun vermogen om misstanden te plegen. Heeft hij ook nog positieve punten? Ook dat hij meteen denkt dat Europa maar moet buigen ofzo? Het enige wat ik er komisch aan vindt is dat hij blijkbaar succesvoller doet wat Wilders graag zou willen een middelvinger geven naar internationale samenwerking.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
Ik kan die Merz steeds minder waarderen:
https://www.nd.nl/varia/v(...)nti-wegkijkwet-in-eu
Eigenlijk hebben we gewoon een tweede Meloni in Europa.
Denk je niet dat dit zo is omdat het een onhandhaafbaar burocratisch gedrocht is?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
Mooi zo. Die wet is een onuitbvoerbaar gedrocht.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:52 schreef Hanca het volgende:
Der Weg zur Höllen sey mit lauter gutem Vorsatz gepflastertquote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mooi zo. Die wet is een onuitbvoerbaar gedrocht.
In oorspronkelijke vorm was het volgens veel bedrijven juist een prima uitvoerbare wet. Een paar achterlopende bedrijven hebben alleen succesvol gelobbyd, tot boosheid van de bedrijven die wel de wet wilden en konden uitvoeren.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk je niet dat dit zo is omdat het een onhandhaafbaar burocratisch gedrocht is?
https://www.telegraaf.nl/(...)hronische-geldhongerquote:De strijd om de miljarden is nu al losgebarsten in Brussel. Pas over twee jaar heeft de Europese Unie een nieuwe begroting nodig, maar de inleidende beschietingen zijn al begonnen.
Robbert Ophorst en Martin Visser praten erover in Kwestie van Centen met correspondent Alexander Bakker. Ondertussen fileerde de Europese Rekenkamer het coronaherstelfonds. ,,
Daarover was in Brussel geen enkele ophef."
Niemand lijkt het een probleem te vinden dat Europa steeds meer schulden maakt.
Let op mijn woorden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
Het is tijd voor een noordelijke EU
800 miljard voor corona herstelfonds pleite, nu weer 150 miljard
ik zie het somber in voor het Nederlandse potje latente pensioen belastingen
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)hronische-geldhonger
Breng ze nou niet op ideeënquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Let op mijn woorden.
Nederland gaat gewoon overwaarde van de eigen woning zien als spaargeld, en daar een fictief rendement over berekenen. Heb je je huis afbetaald, en ben je met pensioen gaat dat er dan zo uitzien
Overwaarde 500.000 euro
mag je over 37.500 euro inkomstenbelasting gaan betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |