Ai. Dat is echt pijnlijkquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:49 schreef DKUp het volgende:
MacBook Pro 13,3 inch 2016 Intel Dual-Core wil ik nog een keer vervangen. Alleen ik wacht nu al zo lang, dat ik een nieuw design dan ook wel fijn zal vinden. Als het goed is staat eind 2026 de MacBook Pro op de agenda voor de eerste design verandering.
Theoretisch gezien heb ik de kracht niet nodig. Een beter scherm zou ik wel fijn vinden en dan zit je meteen bij de Pro. Een Air met een beter scherm zou echt top zijn…..
Werktelefoon SE 2020 zal waarschijnlijk worden vervangen door een SE 2022![]()
![]()
Ik heb een macbook pro 16 2021 en denk dat ik 26/27 ga upgraden. Ik kan er eigenlijk makkelijk 10 jaar mee door maar die lightning naar usb c port switch wil ik liever bij het hele ecosysteem doorvoeren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:49 schreef DKUp het volgende:
MacBook Pro 13,3 inch 2016 Intel Dual-Core wil ik nog een keer vervangen. Alleen ik wacht nu al zo lang, dat ik een nieuw design dan ook wel fijn zal vinden. Als het goed is staat eind 2026 de MacBook Pro op de agenda voor de eerste design verandering.
Theoretisch gezien heb ik de kracht niet nodig. Een beter scherm zou ik wel fijn vinden en dan zit je meteen bij de Pro. Een Air met een beter scherm zou echt top zijn…..
Werktelefoon SE 2020 zal waarschijnlijk worden vervangen door een SE 2022![]()
![]()
De accu is echt een drama wel en dan weer drie jaar bijna hetzelfde toestelquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ai. Dat is echt pijnlijk
Maar goed wel logisch natuurlijk. SE 3's zijn de helft van de prijs van een 16e. Misschien wel minder zelfs
Eind 2026 of later is wel het juiste moment voor een nieuwe MacBook.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:12 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik heb een macbook pro 16 2021 en denk dat ik 26/27 ga upgraden. Ik kan er eigenlijk makkelijk 10 jaar mee door maar die lightning naar usb c port switch wil ik liever bij het hele ecosysteem doorvoeren.
Dat gezegdhebbende.. heb ook een iphone 13 pro, ook lightning, ik weet niet echt zeker of ik dit jaar ga upgeaden of uitstellen naar volgend jaar
Bij meerdere modellen het geval op specifiek jouw model of 13-serie?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:17 schreef KingRoland het volgende:
Ik kan de batterij vervangen maar dat is niet echt een zorg (oke hij gaat binnen ong 6-8 uur van 90 naar 0 maar ik kan dat wel aan)
Ik heb alleen een probleem dat sinds ios 18 ik geen notificaties krijg van bijv whatsapp of insta. Dus ik moet steeds zelf kijken wat enorm irritant is. Hele iphone reset en alles terugzetten is een hoop gedoe.
Oh en alle notificatie instellingen staan goed, maar dit is een groot bekend probleem waar Apple niks mee doet voor een fix
Meeste hebben een 13 pro geloof ikquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:24 schreef DKUp het volgende:
[..]
De accu is echt een drama wel en dan weer drie jaar bijna hetzelfde toestel
[..]
Eind 2026 of later is wel het juiste moment voor een nieuwe MacBook.
Ik was van de 12 Pro overgestapt naar de 15 Pro Max door de accu, 3nm-chip met AI ondersteuning door Apple, USB-C en Pro Motion (wat ik nog niet had). Nog steeds heel blij met het toestel want doet alles gewoon. Lijkt er in ieder geval op dat Apple wel bezig is door de accu te verbeteren door al de eigen chips voor celluar en binnenkort WIFI te verbeteren. Als ik volgend jaar overstap is het meer dat dit toestel naar iemand anders gaat.
[..]
Bij meerdere modellen het geval op specifiek jouw model of 13-serie?
Ik had bij de iPhone 5 dat trillen niet werkten. Nieuw toestel had hetzelfde probleem.
je kunt nog altijd herstarten, vooral ook omdat de iPhone SE 2020 maar 3GB aan werkgeheugen heeftquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:41 schreef Falluz93 het volgende:
Hoe kan het dat mijn iPhone SE 2020 soms zo sloom werkt? Bijv. ik druk in de foto-app op de knop om een foto te maken en hij denkt eerst 10 seconden lang na voordat er een foto gemaakt wordt. Of ik druk op de home button en er gebeurt eerst 5 seconden niks. Ik erger me er echt kapot aan. Moet ik dan maar weer een nieuwe kopen?
https://osxdaily.com/2025(...)ry-from-kernel_task/quote:Rebooting helps to free up kernel_task memory allocation
One of the more common system tasks that can really get out of hand in modern MacOS versions is kernel_task, and rebooting periodically can help to tame kernel_task when it has began to consume excessive memory or CPU utilization. Since kernel_task is responsible for maintaining many core system functions, including memory allocation, virtual memory and swap, and thermal regulation, it’s not unusual for a prolonged system uptime to lead to sluggish performance as kernel_task becomes more and more burdened by tasks and processes, that it does not always efficiently free up on its own. Hence, a restart of the Mac can help to prevent kernel_task from overloading MacOS, clearing system caches, resetting background tasks and processes, and releasing any memory or virtual memory that may be stuck.
Dit gaat over de Mac toch?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
je kunt nog altijd herstarten, vooral ook omdat de iPhone SE 2020 maar 3GB aan werkgeheugen heeft
[..]
https://osxdaily.com/2025(...)ry-from-kernel_task/
zelf doe ik dit om de dag trouwens
iOS en MacOS zijn grotendeels hetzelfdequote:Op zondag 2 maart 2025 08:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dit is ook van toepassing voor iOS.
Je kan natuurlijk nog dat ding resetten. Voordat je een nieuwe koopt, en dan kijkenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:41 schreef Falluz93 het volgende:
Hoe kan het dat mijn iPhone SE 2020 soms zo sloom werkt? Bijv. ik druk in de foto-app op de knop om een foto te maken en hij denkt eerst 10 seconden lang na voordat er een foto gemaakt wordt. Of ik druk op de home button en er gebeurt eerst 5 seconden niks. Ik erger me er echt kapot aan. Moet ik dan maar weer een nieuwe kopen?
Gewoon even een schone installatie doen. Kan dat ding nog jaren mee.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:02 schreef CoExist het volgende:
Ik heb wel zinninninn in een nieuwe MacBook Air met M4 chip.
Hopelijk kondigt Apple komende weken iets aan.
Ik heb nu nog de laatste Intel MacBook Air maar ik merk toch wel dat ‘ie wat slomer wordt.
Ja laatst al even gedaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:03 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Gewoon even een schone installatie doen. Kan dat ding nog jaren mee.
Ik heb een iMac met i9, 128GB geheugen en een vega48, 1 TB SSD. Hij is nog steeds razendsnel en stil, dus gaat niet weg. En vergeet niet waarom die 27" iMac nog steeds niet goedkoop zijn, het is een geweldig 5K beeldscherm wat er in zit.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:08 schreef MisterFox het volgende:
Ik overweeg een tweedehands 27" inch iMac uit 2018 of 2019, als tussenoplossing tot de nieuwe 32" inch uit komt ergens volgend jaar.
Wat zou zo'n ding nu nog waard zijn, wetende dat ze extreem rap in waarde gaan dalen? Ik zie op M.arktplaats dat ze nog steeds rond de 800,- tot 1300,- euro durven te vragen...
Of iPad Air M4quote:Op maandag 3 maart 2025 18:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
M4 Air dus. Gaat een mooie keuze worden voor veel mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |