Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...quote:Op maandag 24 februari 2025 17:12 schreef ditiswatikvind het volgende:
In 2 keer doen. Veel relaxter. 1900 is echt te veel voor 1 dag, ook met 2 bestuurders
Ik ben een paar keer al op en neer naar griekenland gereden meestal in 2 dagen. Is pittig maar te doen.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...
We zijn van Zweden en Tsjechie in 1x terug gereden (nou ja, ik dan).. was een mooie lange rit!
Cool verhaal, maar waarom zo'n eind rijden om een ouwe computer op te halen?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:09 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb een keer vanuit Rotterdam wat computer-hardware opgehaald in Munchen en Frankfurt am Main, dat was iets over de 1900 km in 19 uur. Ik had een Ford Focus station, 2l benzine, en heb zeker 's nachts in Duitsland 160-180 km/u gereden (een auto die op die snelheden "makkelijk" rijdt is zeker een voorwaarde).
Ik vertrok om middernacht, en voelde om een uur of 3 's nachts dat dit mijn gewoonlijke uiterste bedtijd was (iets van 20 jaar geleden ...), Ik heb toen wat gegeten en gedronken, en een half uurtje liggen pitten in de passagiers-stoel, met een eierwekker om op tijd wakker te worden.
Ik was rond 9 uur in Munchen, heb een SGI Origin 200 ingeladen, en ben toen verder gereden. Tegen half 2 was ik in Frankfurt en heb daar een IBM SSA-array ingeladen.
Rond een uur of 3 's middags merkte ik dat ik een klein stukje snelweg kwijt was, en dus een microslaapje had gehad. Ik heb op de eerstvolgende parkeerplaats wat gegeten en gedronken, en weer een tukje gedaan.
7 uur 's avonds was ik weer thuis zonder verdere problemen, en ik had de dag daarop niet echt een terugslag.
Het is zelfs in je eentje te doen, maar.luister naar je lichaam. Dit was toen ik in de 40 was, ik ben nu in de 60 en zou het niet meer doen. Net zoals ik geleerd heb dat ik na een all-nighter ook niet meer de snelweg op moet gaan, dat was geen probleem toen ik in de 30 was, maar toen ik in de 40 was merkte ik dat dat ook niet meer verantwoord was.
Eet geen volle maaltijden, maar snack en drink regelmatig, niet teveel tegelijk. Mijn zwaarste maaltijd, tijdens mijn 2e slaap-stop bestond uit 2 boterhammen en 2 bekers melk. Tussendoor had ik snacks als bananen, gevulde koeken en Mars-repen, en kleine pakjes sinaasappel-sap en chocolademelk. Ik had meer bij me dan ik nodig zou hebben, zodat ik steeds kon pakken waar ik behoefte aan had/wat ik lekker vond.
Alternatief : eet wel een keer een volle maaltijd, maar pauzeer dan ook echt anderhalf tot twee uur, je lichaam heeft energie nodig om eten te verteren.
Het is niet alleen het heen- en terugrijden.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:10 schreef nostra het volgende:
Nice-Haarlem was wel een beetje mijn max en dan ben je ook wel echt kapot. 1900 is too much voor een dag, gewoon tussenstopje plannen.
Vlieg gewoon, dit wil je jezelf toch niet aandoenquote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
al zijn we nog nooit in Servie geweest...
Deze dingen waren niei in NL te vinden, via eBay in de US, maar de S&H was wat onbetaalbaar, en deze via eBay in DE gevonden. Zelf ophalen was te doen, een van de partijen wilde so-wie-so niet verzenden, dat was wat complex voor een particulier. (gedoe met een pallet enz.).quote:Op maandag 24 februari 2025 19:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Cool verhaal, maar waarom zo'n eind rijden om een ouwe computer op te halen?
En hoe wist je dat ze die daar hadden, via een Duitse Marketplatz ofzo?
Dat gaan we denk ik dan ook maar doen!quote:Op maandag 24 februari 2025 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind 1.000km per dag (met pauzes) vaak echt wel de max om nog een beetje fris en fruitig achter het stuur te zitten.
De reis is onderdeel van je vakantie, plan ergens een hotel of herberg in je route en dan doe je de 2e helft van de reis ook weer fit.
1100-1200km is te doen weet ik uit ervaring maar dit is toch wel eempies een stukkie meerquote:Op maandag 24 februari 2025 17:28 schreef kwiwi het volgende:
Tsja het ligt er een beetje aan. Ik rij geregeld 900/1000km aan één stuk, terwijl vrienden 150km al teveel vinden. Is maar net wat je gewend bent en waar je jezelf prettig bij voelt. Maar 1900km op 1 dag, ook al ben je met 2 bestuurders, lijkt me toch wat veel.
Nee, want dan zitten we vast aan de verblijf locatie en vinden het zelf erg fijn om flexibel te zijn.quote:
Dat denken wij nu ook!quote:Op maandag 24 februari 2025 18:14 schreef Habork het volgende:
Ik hou het normaal bij maximaal 1200, een keer een uitschieter naar 1400 gehad en dit was net te lang. 1900 is goed op te delen in 2 dagen!
Golf 6 wil wel, dus is de afstand goed te doen. Zeker aangezien we cruise control hebben!quote:Op maandag 24 februari 2025 19:38 schreef Filosoofert het volgende:
Ja tis wat je gewend bent, 1900 is wel veel maar met zijn 2en wel te doen.
Het type voiture is ook wel van belang in deze.
Zou het liever in een V90 doen dan in een up!.
1000x liever met de auto dan vliegen, zeker aangezien we anders vast zitten aan publiek transport en we gaan met z'n 4tjes.. 2 volwassenen (pretenderen te zijn) en 2 kinderen.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vlieg gewoon, dit wil je jezelf toch niet aandoen
Vast aan de verblijflocatie?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:32 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee, want dan zitten we vast aan de verblijf locatie en vinden het zelf erg fijn om flexibel te zijn.
[..]
True, ik zal eens kijken hoe dat zit met auto en de trein naar Servië...quote:Op maandag 24 februari 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
Vast aan de verblijflocatie?
Je kunt toch tot vlakbij je locatie met de autotrein en het laatste stukje zelf rijden?
O, met twee kinderen ook.
Succes met het doorhakken!
Servië staat wel in mijn top 1 kutste kutlanden van europa. Ik zou wat anders zoeken.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...
We zijn van Zweden en Tsjechie in 1x terug gereden (nou ja, ik dan).. was een mooie lange rit!
Ik kan echt helemaal niets met je eerste reactie.. want dat is een mening en als ik de mening van vele anderen lees is het echt een prachtig land!quote:Op maandag 24 februari 2025 20:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Servië staat wel in mijn top 1 kutste kutlanden van europa. Ik zou wat anders zoeken.
Verder rij ik wel eens 2000km en dat kan wel in 1 dag maar dat is zwaar. Ik zou 1200/800 doen.
Geen idee wat die dan gezien hebben, misschien waren ze verdwaald en in Kroatië.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik kan echt helemaal niets met je eerste reactie.. want dat is een mening en als ik de mening van vele anderen lees is het echt een prachtig land!
Ik wel, prachtige natuur parken daar! echte natuur! uitgestrekte landschappen etc?! en ik heb nooit problemen met mensen uit andere landen, zelfs niet met Fransozen!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen idee wat die dan gezien hebben, misschien waren ze verdwaald en in Kroatië.
En je hoeft er zeker niks mee. Ik vond het van alle landen in Europa verreweg het minst leuke land. Geen leuke mensen ook. Was er met iemand die de taal sprak maar dat hielp ook niet.
Enige pluspunt van dat hele land was het vliegtuig naar huis. En Karađorđeva ¨nicla.
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe nietquote:Op maandag 24 februari 2025 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
rij regelmatig voor mijn werk 500-750 KM, vind dat meer dan genoeg op een dag. Goed, ben ook geen 20 meer. Vakantie? Die begint als ik de deur achter me dicht doe, dus de reis moet ook relaxed zijn.
1900 KM? Dan vlieg ik wel en huur aldaar een auto.
Dan rij je het in Etappes hoop ik?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe niet
Als je tijd zat hebt en te weinig geld dan werk je dus niet genoeg.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe niet
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze meequote:Op maandag 24 februari 2025 21:14 schreef Chandler het volgende:
zelfs niet met Fransozen!en die zijn toch meestal wel anti toerist..
Maar natuurlijk, ben gekke henkie niet!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan rij je het in Etappes hoop ik?
Fout, dan zijn we snel tevreden met het geen wat we hebben... tja daar heb je niet van terug hé!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je tijd zat hebt en te weinig geld dan werk je dus niet genoeg.
Je mapel Chandler!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze mee
Sowieso zijn de tijden veranderd en zijn moderne Fransen helemaal geen vervelende mensen.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze mee
Deels, ik heb nog steeds geen fijne ervaringen met 50+ers in Frankrijk.. Ze weigeren Engels te spreken (als ze dat al kunnen) en willen blijkbaar nooit langzaam Frans praten.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso zijn de tijden veranderd en zijn moderne Fransen helemaal geen vervelende mensen.
Nee...nouhouquote:Op maandag 24 februari 2025 21:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Fout, dan zijn we snel tevreden met het geen wat we hebben... tja daar heb je niet van terug hé!
You made my day! Thanks!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee...nouhou![]()
Wat een stom antwoord
Voor veel mensen is de reis ook vakantie. Wij rijden af en toe naar Spanje en komen onderweg mooie dingen tegen. Hoe kom je anders in Andorra, of een kleine b&b op het platteland van Frankrijk in een mooi kasteeltje. Als je eroverheen vliegt zie je sowieso niks.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:54 schreef bianconeri het volgende:
Voor dit soort afstanden snap ik echt niet waarom niet gewoon vliegen.
Is normaal gesproken veel goedkoper en als je per se wilt rijden omdat waar je zit saai is dan huur je gwn een auto. Is nog altijd goedkoper en veel comfortabeler dan zelf rijden, en veel sneller.
Zelf ook een max van ong 1200km, met 2 personen.
Dat is al echt ver ook met alle indrukken die je krijgt en nog wat wilt meekrijgen.
Zelf woon ik nu een goede 2.000km verderop en ik zeg vrienden ook nooit dat zo even te rijden. Gewoon vliegen.
Zeker ivm winterse omstandigheden en andere regels op de weg.
Tenzij in zomer en je er een lange tocht van maakt om er te komen.
Vanuit het vliegtuig zie je ook genoeg hoor, als het mooi weer is althans.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Voor veel mensen is de reis ook vakantie. Wij rijden af en toe naar Spanje en komen onderweg mooie dingen tegen. Hoe kom je anders in Andorra, of een kleine b&b op het platteland van Frankrijk in een mooi kasteeltje. Als je eroverheen vliegt zie je sowieso niks.
Dat gezegd hebbende heeft het niet zoveel zin als je vijf dagen vakantie hebt.
Hoe oud zijn die kinderen?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:32 schreef Chandler het volgende:
1000x liever met de auto dan vliegen, zeker aangezien we anders vast zitten aan publiek transport en we gaan met z'n 4tjes.. 2 volwassenen (pretenderen te zijn) en 2 kinderen.
Dit. Helemaal.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
Ik vind vliegen gewoon een kutervaring. Je moet uren op zo'n vliegveld zitten wachten, je kan amper wat meenemen, je zit als sardines in blik in zo'n vliegtuig gepropt. Met de auto heb je de tijd aan jezelf. Je gaat wanneer je wil, vanaf waar je bent, met het comfort van je eigen omgeving en spullen. Daar heb ik graag wat extra geld en tijd voor over.
Maar na 2 uur (of max. 4 uur binnen Europa) ben je er wel :-) .. Even slikken en dan genieten. Ik heb dat met 2 dagen lang rijden .. Dat is voor mij echt de hel!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
Ik vind vliegen gewoon een kutervaring. Je moet uren op zo'n vliegveld zitten wachten, je kan amper wat meenemen, je zit als sardines in blik in zo'n vliegtuig gepropt. Met de auto heb je de tijd aan jezelf. Je gaat wanneer je wil, vanaf waar je bent, met het comfort van je eigen omgeving en spullen. Daar heb ik graag wat extra geld en tijd voor over.
Twee dagen is nog steeds ongeveer 1000km op 1 dag. Dat is 10 uur rijden. Dat zou ik voor/met kinderen geen 'vakantiedagen' noemen en er is dan geen enkele tijd voor het bezoeken van een mooie locatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:41 schreef nikkelsa het volgende:
Vooral met twee kinderen, zou ik de reis veel liever verdelen over twee dagen. Als je tussendoor een mooie locatie bezoekt zie ik de reisdagen echt als vakantiedagen en voelen ze voor mij ook veel minder zwaar. Ik ben benieuwd wat jullie hebben gekozen!
Klopt dan zit je inderdaad op meer dan 2 dagen 🤭 . In het verleden heb ik met minder kilometers per dag wel leuke locaties kunnen bezoeken, waardoor ik 'al op vakantie zijnde' naar mijn vakantie bestemming ging.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee dagen is nog steeds ongeveer 1000km op 1 dag. Dat is 10 uur rijden. Dat zou ik voor/met kinderen geen 'vakantiedagen' noemen en er is dan geen enkele tijd voor het bezoeken van een mooie locatie.
Ga je er mooie locaties bij in plannen dan wordt het op z'n snelst 1 lange dag rijden, 1 dag pauze, nog een volledige lange dag rijden; dus 3 dagen.
In het gunstigste geval. Met kinderen moet je vaker stoppen. Als je file hebt red je dat niet. Als je een uur voor dichte tunnel staat niet. Als je gaat lunchen niet. Als je gaat eten niet.quote:
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
In een auto zit je opgepropter hoor. En je hoeft er niet uren te zitten.quote:
Huurauto en vliegen is veel goedkoper.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:32 schreef Chandler het volgende:
Nee, want dan zitten we vast aan de verblijf locatie en vinden het zelf erg fijn om flexibel te zijn.
1000x liever met de auto dan vliegen, zeker aangezien we anders vast zitten aan publiek transport en we gaan met z'n 4tjes.. 2 volwassenen (pretenderen te zijn) en 2 kinderen.
1000 KM in 10 uur? LOL In welke landen rij jij dat? Ik kan me dat in sommige delen van Frankrijk voorstellen, of nachts in Duitsland, maar overdag? In de Zomer? En naar Servië rij je door Duitsland. Baustelle, Baustelle, Stau, en ellende. Ik rij regelmatig lange afstanden, en naar het Zuiden door D, oh dear.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee dagen is nog steeds ongeveer 1000km op 1 dag. Dat is 10 uur rijden. Dat zou ik voor/met kinderen geen 'vakantiedagen' noemen en er is dan geen enkele tijd voor het bezoeken van een mooie locatie.
Route Noord-Nederland naar Spanje. Meestal doen we zo'n 22 u over 1800 km, ook omdat we niet zo hard rijden - kruissnelheid van 110km/u meestal. Dan hebben we er het stuk Frankrijk denk ik wel inzitten met 1000 km in 10u. Nederland is drama, Spanje is voor een deel kleinere weg en dus minder snel.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1000 KM in 10 uur? LOL In welke landen rij jij dat? Ik kan me dat in sommige delen van Frankrijk voorstellen, of nachts in Duitsland, maar overdag? In de Zomer? En naar Servië rij je door Duitsland. Baustelle, Baustelle, Stau, en ellende. Ik rij regelmatig lange afstanden, en naar het Zuiden door D, oh dear.
Doe je dat in 1 keer? Levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Route Noord-Nederland naar Spanje. Meestal doen we zo'n 22 u over 1800 km, ook omdat we niet zo hard rijden - kruissnelheid van 110km/u meestal. Dan hebben we er het stuk Frankrijk denk ik wel inzitten met 1000 km in 10u. Nederland is drama, Spanje is voor een deel kleinere weg en dus minder snel.
Maar goed, we rijden dan ook 's nachts over de tolweg. Dat toert mooi door, ook als je niet hard rijdt.
Dat is niet mijn ervaring.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
In een auto zit je opgepropter hoor.
Onze (de kinderen van m'n vriendin) zijn 12 en 14, die vonden de 1100km van Zweden naar Nederland ook niet erg trouwens ;-)quote:
Kun je mij eens vertellen wat het kost om naar Servië te vliegen voor 2 volwassen en 2 kinderen (retour graag) en daarbij een huurauto voor 14 dagen waarmee we minimaal een km of 1000 gaan rijden daar.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huurauto en vliegen is veel goedkoper.
En zijn de kinderen zo jong dan dat vliegen geen doen is?
Maar de hele ervaring van vliegen is zo veel fijner. Zeker als je zo super snel wilt rijden.
Ja, dat doen we in 1 keer. Met twee chauffeurs. Waarvan eentje beroepschauffeur. Misschien moet je eens bedenken hoeveel uren die maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Doe je dat in 1 keer? Levensgevaarlijk
Retour Amsterdam Belgrado is ¤300pp (hoogseizoen) autohuur 2 weken is afhankelijk van het model maar een middenklasse auto zal max ¤200 zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:15 schreef Chandler het volgende:
[..]
Onze (de kinderen van m'n vriendin) zijn 12 en 14, die vonden de 1100km van Zweden naar Nederland ook niet erg trouwens ;-)
[..]
Kun je mij eens vertellen wat het kost om naar Servië te vliegen voor 2 volwassen en 2 kinderen (retour graag) en daarbij een huurauto voor 14 dagen waarmee we minimaal een km of 1000 gaan rijden daar.
Kosten voor auto:
Groene stikker *geen idee maar zal niet erg duur zijn*
2x 1900km aan benzine, waar we voor de grap even Nederlandse prijzen gebruiken. = 3800 / 15 * 1,88 = een kleine 500 euro aan benzine kosten.
1x airBNB overnachting / hotel voor max 150 euro voor 4 personen.
Totaal dus 650 euro.. voor zelf rijden en dus geen extra vlieg/huurauto kosten.
Precies stukken duurder dus!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:39 schreef dop het volgende:
[..]
Retour Amsterdam Belgrado is ¤300pp (hoogseizoen) autohuur 2 weken is afhankelijk van het model maar een middenklasse auto zal max ¤200 zijn.
¤1400 dus zal vast nog wel iets van af te schaven zijn met sleutelen aan vlucht datum en kleine auto maar dan nog gaat het ruim duurde zijn dan de eigen bolide
Laat die redbull maar achterwege.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:48 schreef Droopie het volgende:
Beste tip van mvdejong
Luister heel goed naar je lichaam en anticipeer daar op.
Afgelopen week moest ik om 0300 iemand naar Schiphol brengen, was niet gaan slapen van te voren.
Dat zal waarschijnlijk gevaarlijker zijn geweest dan een hele dag rijden met slaapjes tussendoor.
En misschien ben je nog jong en is redbull een oppepper.
Maar luister naar je lichaam.
Levensgevaarlijk is wat overdreven maar onverstandig is het wel. Maar iedereen moet dat zelf weten, als je denkt het te kunnen vooral doenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Doe je dat in 1 keer? Levensgevaarlijk
Minstens zo gevaarlijk als bezopen rijden, ergo, levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef ditiswatikvind het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk is wat overdreven maar onverstandig is het wel. Maar iedereen moet dat zelf weten, als je denkt het te kunnen vooral doen
Je moederquote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Minstens zo gevaarlijk als bezopen rijden, ergo, levensgevaarlijk
Ik ben TAmaru, ik ben 12 jaar en ik doe een baas na: MIep MIepquote:Op woensdag 12 maart 2025 14:20 schreef TAmaru het volgende:
Waarom niet gewoon je chauffeur vragen om te rijden? Ik doe wel eens afstanden van boven de 1000, maar dan laat ik wel altijd de chauffeur rijden. Is fijn hoor. Achterin kijk ik dan een filmpje op de inbouwtelevisie met een glaasje champagne terwijl ik me laat pijpen door een van mijn sletjes.
Ja dat lijkt me ook wat te veel, maar ja anders had je een dag extra moeten opnemen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:05 schreef Gripper het volgende:
Ik heb dit weekend 2x1400 km naar girona gereden en ben er nu nog gaar van.
Vrijdagavond en zaterdag in 2 etappes daarheen dus dat was solo best te doen.
Auto inpakken (een vriend ophalen die terug verhuist naar Nederland) en zondag samen in 1 lange reis terug, dat was met om de 2-3u wisselen prima te doen maar wel taai, vooral het van 8 tot 23 in de auto zitten.
Hangt ervan af.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
1900 KM met de auto, 2 dagen heen, 1 dag brak, terug 2 dagen, 1 dag brak,
Dan ben je 6 dagen van je vakantie kwijt.
Vliegen: 1 dag onderweg heen, 1 dag onderweg terug.
Vliegen hoeft helemaal niet duur te zijn, ligt eraan met wie en van waar je vliegt, en 3800 KM met de auto is rond de 600 liter peut, als je zuinig rijdt, meer dan 1000 euro.
Hotel 1 nacht, 4 personen in de zomer, 400 Euro,
Onderweg eten/drinken/toiletbezoek, minstens 200
4 tickets Schiphol Belgrado
¤ 1.444,68
4 Tickets Düsseldorf Belgrado
¤ 652,32
4 Tickets Münster Osnabrück met 23 Kilo bagage PP
¤ 1.107,80
Ik wilde misschien naar Hongarije maar dat is dus een slecht idee?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1000 KM in 10 uur? LOL In welke landen rij jij dat? Ik kan me dat in sommige delen van Frankrijk voorstellen, of nachts in Duitsland, maar overdag? In de Zomer? En naar Servië rij je door Duitsland. Baustelle, Baustelle, Stau, en ellende. Ik rij regelmatig lange afstanden, en naar het Zuiden door D, oh dear.
Huurauto en vliegen is helemaal niet goedkoper voor iedereen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 16:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Huurauto en vliegen is veel goedkoper.
En zijn de kinderen zo jong dan dat vliegen geen doen is?
Maar de hele ervaring van vliegen is zo veel fijner. Zeker als je zo super snel wilt rijden.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik wilde misschien naar Hongarije maar dat is dus een slecht idee?
Nee, ik beschouw 1900 kilometer jakkeren via de snelweg als verloren tijd, kilometervreten.quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Verder beschouw jij alle reistijd als verloren tijd. Veel mensen vinden een 'roadtrip' echter ook gewoon leuk om te doen. Je kan ook onderweg bij een leuk kasteeltje stoppen bijvoorbeeld.
Tussen Essen en Bonn is veel wegwerkzaamheden,quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik wilde misschien naar Hongarije maar dat is dus een slecht idee?
Ik weet niet waar je langs gaat, maar je hebt ook nog kans op tolkosten.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 18:15 schreef Chandler het volgende:
[..]
Onze (de kinderen van m'n vriendin) zijn 12 en 14, die vonden de 1100km van Zweden naar Nederland ook niet erg trouwens ;-)
[..]
Kun je mij eens vertellen wat het kost om naar Servië te vliegen voor 2 volwassen en 2 kinderen (retour graag) en daarbij een huurauto voor 14 dagen waarmee we minimaal een km of 1000 gaan rijden daar.
Kosten voor auto:
Groene stikker *geen idee maar zal niet erg duur zijn*
2x 1900km aan benzine, waar we voor de grap even Nederlandse prijzen gebruiken. = 3800 / 15 * 1,88 = een kleine 500 euro aan benzine kosten.
1x airBNB overnachting / hotel voor max 150 euro voor 4 personen.
Totaal dus 650 euro.. voor zelf rijden en dus geen extra vlieg/huurauto kosten.
Ah, dus jij hebt net je rijbewijs en denkt nu alles te weten over lange ritten? 8 uur per dag rijden klinkt leuk op papier, maar misschien moet je eerst wat meer ervaring opdoen voordat je dit soort adviezen gaat geven. Het is niet zo simpel als even in de auto stappen en “comfortabel” rijden voor 8 uur, zeker niet als je net je rijbewijs hebt. Misschien eerst wat meer korte ritjes maken voordat je begint met plannen hoe anderen een reis moeten makenquote:Op woensdag 12 maart 2025 15:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Waarom heb je zo veel haast voor zo'n lange rit? Boek alvast leuke hotels en zorg dat je niet langer per dag hoeft te rijden dan comfortabel is. Ik vind zelf 8 uur rijden per dag op zich wel voldoende. Dus dan doe je over die 1900 km 2 à 3 dagen afhankelijk van hoeveel snelweg je hebt op de route.
Uh ik was een paar weken terug naar westvleteren in België gereden en ik woon in de buurt van Leiden. Dus dat is al 3 tot 4 u enkele reis. Heb ik gewoon heen en terug gedaan binnen één dag en nog via Antwerpen gereden ook.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:10 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ah, dus jij hebt net je rijbewijs en denkt nu alles te weten over lange ritten? 8 uur per dag rijden klinkt leuk op papier, maar misschien moet je eerst wat meer ervaring opdoen voordat je dit soort adviezen gaat geven. Het is niet zo simpel als even in de auto stappen en “comfortabel” rijden voor 8 uur, zeker niet als je net je rijbewijs hebt. Misschien eerst wat meer korte ritjes maken voordat je begint met plannen hoe anderen een reis moeten maken
Oh, wauw, je hebt 3 tot 4 uur gereden en dacht dat je de ultieme roadtrip had gemaakt. Gewoon even wat biertjes halen en een vriend bezoeken, echt een avontuur, zeg. Je hebt vast een hele diepe adem gehaald toen je de sleutel omdraaide na je “epische” rit. Misschien moet je even wachten met jezelf op de borst kloppen tot je daadwerkelijk een keer die duizenden kilometers achter elkaar rijdt zonder je auto vol te stoppen met excuses voor tussenstops.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Uh ik was een paar weken terug naar westvleteren in België gereden en ik woon in de buurt van Leiden. Dus dat is al 3 tot 4 u enkele reis. Heb ik gewoon heen en terug gedaan binnen één dag en nog via Antwerpen gereden ook.
Maar niet achter mekaar, even in Westvleteren gestopt (bier halen) en ook in Antwerpen gestopt om bij een vriend op bezoek te gaan.
Heb je wel goed gelezen? En kijk eens op de kaart. Dat is 3 a 4 u enkele reis. Dus in totaal 6 tot 8 u. Op één dag.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:16 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Oh, wauw, je hebt 3 tot 4 uur gereden en dacht dat je de ultieme roadtrip had gemaakt. Gewoon even wat biertjes halen en een vriend bezoeken, echt een avontuur, zeg. Je hebt vast een hele diepe adem gehaald toen je de sleutel omdraaide na je “epische” rit. Misschien moet je even wachten met jezelf op de borst kloppen tot je daadwerkelijk een keer die duizenden kilometers achter elkaar rijdt zonder je auto vol te stoppen met excuses voor tussenstops.
Ach heeft ook net z’n rijbewijs hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je wel goed gelezen? En kijk eens op de kaart. Dat is 3 a 4 u enkele reis. Dus in totaal 6 tot 8 u. Op één dag.
En je moet sowieso iedere 3 u een tussenstop maken, ivm de veiligheid. Je mag niet 8 u achter elkaar rijden zonder enige vorm van tussenstop, je zou dat ook niet volhouden zonder te moeten pissen.
Ik zie niet in wat de relevantie is van hoe lang je je rijbewijs hebt. Ook als je al 40 jaar lang je rijbewijs hebt moet je niet langer dan 3 uur achter mekaar door willen rijden zonder even te stoppen voor een plaspauze.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:22 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Ach heeft ook net z’n rijbewijs hoor.
Niet om het een of ander, maar hij adviseert juist dat niet te doen, he.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:16 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Misschien moet je even wachten met jezelf op de borst kloppen tot je daadwerkelijk een keer die duizenden kilometers achter elkaar rijdt zonder je auto vol te stoppen met excuses voor tussenstops.
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar hij adviseert juist dat niet te doen, he.
Maar hij brengt het alsof-ie doorgewinterd ervaringsdeskundige is. En dat is-ie niet. Verre van zelfs.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar hij adviseert juist dat niet te doen, he.
Van wie mag dat niet dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..] Je mag niet 8 u achter elkaar rijden zonder enige vorm van tussenstop, je zou dat ook niet volhouden zonder te moeten pissen.
Nou, dat zie ik wel. Als je ervaring hebt rijd je wat meer op de automatische piloot en zie je dingen makkelijker aankomen. Dan wordt je ook minder snel moe.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat de relevantie is van hoe lang je je rijbewijs hebt. Ook als je al 40 jaar lang je rijbewijs hebt moet je niet langer dan 3 uur achter mekaar door willen rijden zonder even te stoppen voor een plaspauze.
15 uurquote:Op woensdag 19 maart 2025 14:19 schreef DjVero het volgende:
Ben vorig jaar in één ruk met maar een paar pauzes van Kroatië (Istrië) naar ergens rond Würzburg gereden, inclusief 5 uur aan files (Karawanken-tunnel); totaal zo'n 15 uur. M'n eigen mixtapes aan en gaan met die banaan. 't Is dat we de AirBNB al hadden geboekt, anders had ik die 5 resterende uurtjes er ook nog wel aan vastgeplakt, ondanks dat het al 11 uur 's avonds was (die ochtend om 7 uur vertrokken). De volgende dag was namelijk beduidend zwaarder op de één of andere manier.....
Had wel ontiegelijk last van mijn nek bij thuiskomst, maar mijn vrouw is masseuse dus dat was ook zo weer verholpen.
Maar goed, ik houd van autorijden en lange stukken rijden; ik vind bijna niks heerlijkers dan dat, zolang ik mijn muziek maar aan heb op de achtergrond en er een goed geluidssysteem aanwezig is in een auto. Ik kan ook extreem goed autorijden, dus dat moet wel in je aard liggen. Ik doe het iig erg graag! Pauzes en onderbrekingen vind ik maar hinderlijk en halen me volledig uit m'n (hyper)focus die ik heb als ik autorijd.
1900km is wel echt next-level en zou ik sowieso wel in twee dagen doen.
Ik kan ook extreem goed autorijden, maar genoeg is genoeg.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:19 schreef DjVero het volgende:
Ben vorig jaar in één ruk met maar een paar pauzes van Kroatië (Istrië) naar ergens rond Würzburg gereden, inclusief 5 uur aan files (Karawanken-tunnel); totaal zo'n 15 uur. M'n eigen mixtapes aan en gaan met die banaan. 't Is dat we de AirBNB al hadden geboekt, anders had ik die 5 resterende uurtjes er ook nog wel aan vastgeplakt, ondanks dat het al 11 uur 's avonds was (die ochtend om 7 uur vertrokken). De volgende dag was namelijk beduidend zwaarder op de één of andere manier.....
Had wel ontiegelijk last van mijn nek bij thuiskomst, maar mijn vrouw is masseuse dus dat was ook zo weer verholpen.
Maar goed, ik houd van autorijden en lange stukken rijden; ik vind bijna niks heerlijkers dan dat, zolang ik mijn muziek maar aan heb op de achtergrond en er een goed geluidssysteem aanwezig is in een auto. Ik kan ook extreem goed autorijden, dus dat moet wel in je aard liggen. Ik doe het iig erg graag! Pauzes en onderbrekingen vind ik maar hinderlijk en halen me volledig uit m'n (hyper)focus die ik heb als ik autorijd.
quote:
Hey, ik ook hoorquote:
Dat zijn er al 3.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:47 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Hey, ik ook hoor![]()
Echt .... extreem goed
Max .... pffff ..... ik rij beter. Extreem veel beterquote:Op woensdag 19 maart 2025 18:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat zijn er al 3.
Het land van Max.
Je moet gewoon de eerste 10 jaar je mond houden. Pas dan mag je meedoen met de Big Boys Blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat de relevantie is van hoe lang je je rijbewijs hebt. Ook als je al 40 jaar lang je rijbewijs hebt moet je niet langer dan 3 uur achter mekaar door willen rijden zonder even te stoppen voor een plaspauze.
Zo te lezen kun je zo meedoen aan de 24-uurs race van Le Mans.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:19 schreef DjVero het volgende:
Aantal jaren zegt niks. Het gaat om de kilometers. Mijn rij-instructeur zei:"Pas na 100.000 km heb je ervaring."quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet gewoon de eerste 10 jaar je mond houden.
Stoerdoenerij. Argumentatie vanuit autoriteit die ze daardoor denken te hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Aantal jaren zegt niks. Het gaat om de kilometers. Mijn rij-instructeur zei:"Pas na 100.000 km heb je ervaring."
Dat is ook maar betrekkelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Aantal jaren zegt niks. Het gaat om de kilometers. Mijn rij-instructeur zei:"Pas na 100.000 km heb je ervaring."
Inderdaad. Na Jan Lammers hebben we nooit echt iemand meer gehad. En Jan Lammers was zo te lezen een prutser vergeleken met onze DeeJay. Ik ben voor.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zo te lezen kun je zo meedoen aan de 24-uurs race van Le Mans.
Artikel 5quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik raad het niet aan overigens, ik heb een keer 5 en half uur aan 1 stuk gereden en dan stap je echt wel wat wankel uit de auto.
Praat geen poep.quote:
Met slaap achter het stuur rijden is gevaarlijk rijgedrag. Je hebt geen tachograaf in je auto zitten, maar je dient je te houden aan redelijke rij- en rusttijden.quote:
Dat wilde ik nog toevoegen ja. Voor artikel 5 is bewijslast nodig. Succes daarmeequote:Op woensdag 19 maart 2025 21:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Je hebt geen tachograaf in je auto zitten
Dat is echt extreem makkelijk hoorquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:17 schreef 215 het volgende:
Ik ben extreem slecht in het opscheppen over mijn rijkunsten.
Op wankele benen uit de auto stappen lijkt me niet dat je dan fris en fruitig gereden hebtquote:Op woensdag 19 maart 2025 22:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat wilde ik nog toevoegen ja. Voor artikel 5 is bewijslast nodig. Succes daarmee
(en ik zie nergens 'slaap' in z'n post staan)
Stijf van het zitten. Maar niet van “in slaap gevallen”quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Op wankele benen uit de auto stappen lijkt me niet dat je dan fris en fruitig gereden hebt
Op basis waarvan trek je deze conclusie ? Misschien wel allebeiquote:Op donderdag 20 maart 2025 08:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Stijf van het zitten. Maar niet van “in slaap gevallen”
Op basis van ervaring.quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Op basis waarvan trek je deze conclusie ? Misschien wel allebei
Toch zijn er hier Fokkers zat die dat absoluut niet kunnen.quote:
Verkeerde conclusie. Als ik tijd had, pakte ik nu het lijstje met drogredeneringen erbij.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je houdt je zelf bij het rijden niet aan redelijke en billijke rijd- en rusttijden ?
Vooropgesteld ook nog dat je klakkeloos aanneemt dat ik (ver, want art. 5) óver de grens ga i.p.v. tót de grens.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je houdt je zelf bij het rijden niet aan redelijke en billijke rijd- en rusttijden ?
Nou wees blij dat je niet in slaap bent gekukeld en een kind morsdood hebt gereden dan. Scheelde niks.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Vooropgesteld ook nog dat je klakkeloos aanneemt dat ik (ver, want art. 5) óver de grens ga i.p.v. tót de grens.
Is dat zo raar dan dat ik over mezelf roep? Zo'n beetje het enige in het leven waar ik goed in benquote:Op woensdag 19 maart 2025 18:47 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Hey, ik ook hoor![]()
Echt .... extreem goed
quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou wees blij dat je niet in slaap bent gekukeld en een kind morsdood hebt gereden dan. Scheelde niks.
Extreem goedquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan dat ik over mezelf roep? Zo'n beetje het enige in het leven waar ik goed in ben
Extreem goed topic zo langzamerhand.quote:
In principe kun je dat zelf niet beoordelen. Dit omdat de mens van nature aan (zware) zelfoverschatting doet. Vooral mannen. Als je van het eigen oordeel moet uitgaan is iedereen zeer bovengemiddeld vaardig in zo'n beetje alles en zijn moeder. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Is dat zo raar dan dat ik over mezelf roep? Zo'n beetje het enige in het leven waar ik goed in ben
Nou, maar goed dat ik dat allemaal niet doe. Ik had het meer over zaken als anticiperen, besluitvaardigheid, spiegels, gebruikmaken van het vermogen van m'n auto, gevaar herkennen in het verkeer, afstanden inschatten, etc, maar kennelijk schiet men in een kramp als je zegt dat je ergens (extreem) goed in bent. Alsof ze dat niet kennen handelen ofzoquote:Op donderdag 20 maart 2025 19:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In principe kun je dat zelf niet beoordelen. Dit omdat de mens van nature aan (zware) zelfoverschatting doet. Vooral mannen. Als je van het eigen oordeel moet uitgaan is iedereen zeer bovengemiddeld vaardig in zo'n beetje alles en zijn moeder. Dat kan natuurlijk niet.
Wat opvalt is dat bestuurders met een bovenmatig "sportieve" rijstijl zichzelf heel goed vinden. Die weggebruik benaderen als oorlog of in ieder geval een strijd om het eigen stukje asfalt en daar te doen wat hun betaamt.
Wat je vaak ziet is b.v. bij rotondes met fietsstrook dat ze die zeer snel benaderen met een mindset dat ze zonder te remmen eroverheen kunnen scheuren. En dan soms zeer hard moeten remmen omdat het niet gaat of er net even voor duiken. Zo zeer bedreigende situaties creëren vooral voor de zwakkere weggebruiker.
King of the Road deze aso mannen, vol overtuigd van hun extreem goed rijgedrag.![]()
De attitude en urgentie om altijd zonder te remmen willen doorrijden zit in de oude hersenen. Zo hebben ze het niet geleerd op les maar het instinct is sterker. Verkeer is een oorlog die gewonnen moet worden elke dag weer.
Fixed.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:12 schreef DjVero het volgende:
Maar goed, dit is allemaal een beetje extreem off-topic, don't you think.
We zijn er nog niet uit, eerst wel maar toen weer nietquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Goed topic. Ik ben wel benieuwd waar @:Chandler nou uiteindelijk naartoe op vakantie gaat
Ik heb wel ervaring in het rijden van lange stukken met (kleine) kinderen dus ik heb evt wel tips, laat maar weten als je interesse hebt.
Wij rijden jaarlijks naar Zuid-Frankrijk, de Cote d’Azur of Languedoc. Dat is vanuit hier 1300-1400 km afhankelijk van de bestemming. We rijden de eerste dag tot in de buurt van Lyon of Clermont-Ferrand (afhankelijk van de gekozen route), dus een km of 850 en dan de tweede dag de rest.quote:Op donderdag 27 maart 2025 06:51 schreef Chandler het volgende:
[..]
We zijn er nog niet uit, eerst wel maar toen weer niet
En tips zijn altijd welkom!
Precies, dat hele end door Duitsland is ff doorbijten maar daarna is het echt genieten. En je hebt gelijk, Servië is wel het minst leuke balkan-land hoewel Belgrado wel een leuke stad is voor een stop. Hoewel ik het verkeer daar echt het meest krankzinnig vond.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:26 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zelf heel Europa rondgereden. Ook naar Servië, maar altijd wel met veel tussenstops want zo zie je ook veel meer. Roadtripping!
Hoeveel tijd heb je? Stel dat je 3 weken hebt dan kun je makkelijk een rondje Balkan doen, met heen en terug 2 tussenstops. Zelf vind ik Servië ook het minste Balkanland. Slovenië, Kroatië en Bosnië zijn vele malen mooier en leuker.
Dry-cel batterijenzijn wel veilig. Mag je het niet meenemen als je ervoor betaalt als bagage?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:19 schreef Fogel het volgende:
electrische fietsen meenemen en dat mag niet in het laadruim van een vliegtuig.
De laatste stad van redelijke omvang in Frankrijk is Perpignan. Daar zitten volgens mij wel redelijk wat ketenhotels waar je voor een zacht prijsje kan overnachten. Campanile, Ibis, B&B, dat werk.quote:Op dinsdag 8 april 2025 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Wij gaan deze zomer met 6 personen in een minivan naar een plaatsje ten zuiden van Valencia. Dit is +/- 2000km vanuit onze vertrekplaats en willen dit uiteraard in 2 dagen afleggen, waarbij we 3-4 mensen hebben die kunnen afwisselen met rijden. Vertrek rond middernacht zodat we pak 'm beet 15-16 uur hebben voor de 1e overnachting (aankomst begin van de avond, zodat je ook nog even goed kunt eten en bij kunt komen ipv direct je bed in te moeten duiken). Iemand tips voor een goede verblijfplaats in zuidelijk Frankrijk of net over de grens in Spanje (1300-1500km rijden)?
Als je deze route rijdt, dan rijd je dus ook over het Viaduc de Millau over de rivier Tarn. Dat schijnt inderdaad behoorlijk spectaculair te zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je rond middernacht vertrekt en voor 7:00 Parijs voorbij kunt zijn zou ik ook zeker via de A75 rijden in plaats van via Luxemburg. Zeker na Clermont-Ferrand een veel spectaculairdere route en ook rustiger.
Klopt. Ben er zelf 2x overheen gereden. Hoewel je op het viaduct zelf niet zo veel ziet vanwege hoge schermen naast de weg. Vooral de afdaling naar het viaduct is heel mooi, evenals de pas die erna volgt waarbij de weg heel steil daalt met scherpe bochten in een vrij ruig landschap. Kan het echt wel aanraden deze route.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je deze route rijdt, dan rijd je dus ook over het Viaduc de Millau over de rivier Tarn. Dat schijnt inderdaad behoorlijk spectaculair te zijn.
Bedankt voor de info, voor onze uitgangspositie (NO Brabant) is de meest logische route wel via Luxemburg, daarmee vermijden we ook knooppunten als Antwerpen en Parijs, maar weet niet in hoeverre dat speelt als je dus in de nacht gaat rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2025 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De laatste stad van redelijke omvang in Frankrijk is Perpignan. Daar zitten volgens mij wel redelijk wat ketenhotels waar je voor een zacht prijsje kan overnachten. Campanile, Ibis, B&B, dat werk.
Als je rond middernacht vertrekt en voor 7:00 Parijs voorbij kunt zijn zou ik ook zeker via de A75 rijden in plaats van via Luxemburg. Zeker na Clermont-Ferrand een veel spectaculairdere route en ook rustiger.
De dochter van mijn vriendin heeft de laatste keer om drie uur 's nachts in de file gestaan bij Parijs.quote:Op woensdag 9 april 2025 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, voor onze uitgangspositie (NO Brabant) is de meest logische route wel via Luxemburg, daarmee vermijden we ook knooppunten als Antwerpen en Parijs, maar weet niet in hoeverre dat speelt als je dus in de nacht gaat rijden.
Ik heb ‘s nachts nog nooit in de file gestaan. Overigens kan de Route du Soleil en de A9 richting Spanje in de zomer ook wel flink druk zijn, zeker voorbij Lyon. De grote Aires kunnen zeker tijdens de lunch helemaal vol staan. Maar ondanks de drukte is het best een aardige, afwisselende route om te rijden en zodra je voorbij Valence bent krijgt de omgeving echt al een mediterrane uitstraling en begint het vakantiegevoel meteen. Tenminste bij onsquote:Op woensdag 9 april 2025 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, voor onze uitgangspositie (NO Brabant) is de meest logische route wel via Luxemburg, daarmee vermijden we ook knooppunten als Antwerpen en Parijs, maar weet niet in hoeverre dat speelt als je dus in de nacht gaat rijden.
Is wel geinig maar het schiet werkelijk geen flikker op doordat je door weet ik hoeveel dorpjes en over duizenden rotondes moet wat het tot een zeer tijdrovend en vermoeiend verhaal maakt. Die tol kost 8 tientjes enkele reis en als je dat met een paar man deelt zie je het amper terug op de hele vakantie.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Is het eigenlijk niet gewoon veel leuker om over de (al dan niet voormalige) Routes Nationales te rijden dan over de Autoroute? Je doet dan natuurlijk wel wat langer over de reis, maar je ziet waarschijnlijk veel meer van de omgeving. Verder bespaart het je ook geld, want alleen voor de Autoroute betaal je Péage.
Ja wij hebben het jaren uitgesteld en gewoon met creditcard betaald, maar nu we aan de schoolvakanties vast zitten en in het weekend gaan rijden zal het ook wel drukker zijn bij de grote tolstations dus wij zijn ook voor het bijltjequote:Op woensdag 9 april 2025 19:33 schreef Tijn het volgende:
Wij hebben trouwens zo'n ding in de auto: https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge
Kun je bij elk tolpoortje zo doorrijden
Ik was niet slaperig. Dus die artikel 5 stop je maar elders. Ik stond letterlijk wankel naast mijn auto na 5 uur geconcentreerd sturen en zitten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Met slaap achter het stuur rijden is gevaarlijk rijgedrag. Je hebt geen tachograaf in je auto zitten, maar je dient je te houden aan redelijke rij- en rusttijden.
Ik heb dat wel gedaan. Naar Roemenië. Afhankelijk van waar in Roemenië is dat 1.800 tot 2.500 kilometer. Ook weleens in één ruk gedaan. Dat is natuurlijk wel enorm vermoeiend. Beste ga je gewoon onderweg ergens pitten.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:07 schreef Chandler het volgende:
De afgelopen jaren zijn we in de zomervakantie naar het buitenland geweest en onze afstand vanaf noord Nederland was vaak maar max 1200km. Nu hebben we iets gezien wat op ruim 1900 zit... en kunnen dat natuurlijk niet in 1 dag rijden...
Wie heeft ervaring met zulke lange ritten richting je vakantie plek en waarom wel of niet doen? want het is wel echt een zeer lange rit zo, of we moeten deze in 2 dagen proppen.
Nu hebben we de laatste keren de rit heen in 2x gedaan en terug in 1 lange rit... maar we zitten aardig op de twijfel stoel of dit niet wat te is...
Wat zijn jullie gedachten!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |