Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...quote:Op maandag 24 februari 2025 17:12 schreef ditiswatikvind het volgende:
In 2 keer doen. Veel relaxter. 1900 is echt te veel voor 1 dag, ook met 2 bestuurders
Ik ben een paar keer al op en neer naar griekenland gereden meestal in 2 dagen. Is pittig maar te doen.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...
We zijn van Zweden en Tsjechie in 1x terug gereden (nou ja, ik dan).. was een mooie lange rit!
Cool verhaal, maar waarom zo'n eind rijden om een ouwe computer op te halen?quote:Op maandag 24 februari 2025 18:09 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb een keer vanuit Rotterdam wat computer-hardware opgehaald in Munchen en Frankfurt am Main, dat was iets over de 1900 km in 19 uur. Ik had een Ford Focus station, 2l benzine, en heb zeker 's nachts in Duitsland 160-180 km/u gereden (een auto die op die snelheden "makkelijk" rijdt is zeker een voorwaarde).
Ik vertrok om middernacht, en voelde om een uur of 3 's nachts dat dit mijn gewoonlijke uiterste bedtijd was (iets van 20 jaar geleden ...), Ik heb toen wat gegeten en gedronken, en een half uurtje liggen pitten in de passagiers-stoel, met een eierwekker om op tijd wakker te worden.
Ik was rond 9 uur in Munchen, heb een SGI Origin 200 ingeladen, en ben toen verder gereden. Tegen half 2 was ik in Frankfurt en heb daar een IBM SSA-array ingeladen.
Rond een uur of 3 's middags merkte ik dat ik een klein stukje snelweg kwijt was, en dus een microslaapje had gehad. Ik heb op de eerstvolgende parkeerplaats wat gegeten en gedronken, en weer een tukje gedaan.
7 uur 's avonds was ik weer thuis zonder verdere problemen, en ik had de dag daarop niet echt een terugslag.
Het is zelfs in je eentje te doen, maar.luister naar je lichaam. Dit was toen ik in de 40 was, ik ben nu in de 60 en zou het niet meer doen. Net zoals ik geleerd heb dat ik na een all-nighter ook niet meer de snelweg op moet gaan, dat was geen probleem toen ik in de 30 was, maar toen ik in de 40 was merkte ik dat dat ook niet meer verantwoord was.
Eet geen volle maaltijden, maar snack en drink regelmatig, niet teveel tegelijk. Mijn zwaarste maaltijd, tijdens mijn 2e slaap-stop bestond uit 2 boterhammen en 2 bekers melk. Tussendoor had ik snacks als bananen, gevulde koeken en Mars-repen, en kleine pakjes sinaasappel-sap en chocolademelk. Ik had meer bij me dan ik nodig zou hebben, zodat ik steeds kon pakken waar ik behoefte aan had/wat ik lekker vond.
Alternatief : eet wel een keer een volle maaltijd, maar pauzeer dan ook echt anderhalf tot twee uur, je lichaam heeft energie nodig om eten te verteren.
Het is niet alleen het heen- en terugrijden.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:10 schreef nostra het volgende:
Nice-Haarlem was wel een beetje mijn max en dan ben je ook wel echt kapot. 1900 is too much voor een dag, gewoon tussenstopje plannen.
Vlieg gewoon, dit wil je jezelf toch niet aandoenquote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
al zijn we nog nooit in Servie geweest...
Deze dingen waren niei in NL te vinden, via eBay in de US, maar de S&H was wat onbetaalbaar, en deze via eBay in DE gevonden. Zelf ophalen was te doen, een van de partijen wilde so-wie-so niet verzenden, dat was wat complex voor een particulier. (gedoe met een pallet enz.).quote:Op maandag 24 februari 2025 19:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Cool verhaal, maar waarom zo'n eind rijden om een ouwe computer op te halen?
En hoe wist je dat ze die daar hadden, via een Duitse Marketplatz ofzo?
Dat gaan we denk ik dan ook maar doen!quote:Op maandag 24 februari 2025 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind 1.000km per dag (met pauzes) vaak echt wel de max om nog een beetje fris en fruitig achter het stuur te zitten.
De reis is onderdeel van je vakantie, plan ergens een hotel of herberg in je route en dan doe je de 2e helft van de reis ook weer fit.
1100-1200km is te doen weet ik uit ervaring maar dit is toch wel eempies een stukkie meerquote:Op maandag 24 februari 2025 17:28 schreef kwiwi het volgende:
Tsja het ligt er een beetje aan. Ik rij geregeld 900/1000km aan één stuk, terwijl vrienden 150km al teveel vinden. Is maar net wat je gewend bent en waar je jezelf prettig bij voelt. Maar 1900km op 1 dag, ook al ben je met 2 bestuurders, lijkt me toch wat veel.
Nee, want dan zitten we vast aan de verblijf locatie en vinden het zelf erg fijn om flexibel te zijn.quote:
Dat denken wij nu ook!quote:Op maandag 24 februari 2025 18:14 schreef Habork het volgende:
Ik hou het normaal bij maximaal 1200, een keer een uitschieter naar 1400 gehad en dit was net te lang. 1900 is goed op te delen in 2 dagen!
Golf 6 wil wel, dus is de afstand goed te doen. Zeker aangezien we cruise control hebben!quote:Op maandag 24 februari 2025 19:38 schreef Filosoofert het volgende:
Ja tis wat je gewend bent, 1900 is wel veel maar met zijn 2en wel te doen.
Het type voiture is ook wel van belang in deze.
Zou het liever in een V90 doen dan in een up!.
1000x liever met de auto dan vliegen, zeker aangezien we anders vast zitten aan publiek transport en we gaan met z'n 4tjes.. 2 volwassenen (pretenderen te zijn) en 2 kinderen.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:39 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vlieg gewoon, dit wil je jezelf toch niet aandoen
Vast aan de verblijflocatie?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:32 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee, want dan zitten we vast aan de verblijf locatie en vinden het zelf erg fijn om flexibel te zijn.
[..]
True, ik zal eens kijken hoe dat zit met auto en de trein naar Servië...quote:Op maandag 24 februari 2025 20:34 schreef maily het volgende:
[..]
Vast aan de verblijflocatie?
Je kunt toch tot vlakbij je locatie met de autotrein en het laatste stukje zelf rijden?
O, met twee kinderen ook.
Succes met het doorhakken!
Servië staat wel in mijn top 1 kutste kutlanden van europa. Ik zou wat anders zoeken.quote:Op maandag 24 februari 2025 17:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Of iets dichterbij zoeken... al zijn we nog nooit in Servie geweest...
We zijn van Zweden en Tsjechie in 1x terug gereden (nou ja, ik dan).. was een mooie lange rit!
Ik kan echt helemaal niets met je eerste reactie.. want dat is een mening en als ik de mening van vele anderen lees is het echt een prachtig land!quote:Op maandag 24 februari 2025 20:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Servië staat wel in mijn top 1 kutste kutlanden van europa. Ik zou wat anders zoeken.
Verder rij ik wel eens 2000km en dat kan wel in 1 dag maar dat is zwaar. Ik zou 1200/800 doen.
Geen idee wat die dan gezien hebben, misschien waren ze verdwaald en in Kroatië.quote:Op maandag 24 februari 2025 20:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik kan echt helemaal niets met je eerste reactie.. want dat is een mening en als ik de mening van vele anderen lees is het echt een prachtig land!
Ik wel, prachtige natuur parken daar! echte natuur! uitgestrekte landschappen etc?! en ik heb nooit problemen met mensen uit andere landen, zelfs niet met Fransozen!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen idee wat die dan gezien hebben, misschien waren ze verdwaald en in Kroatië.
En je hoeft er zeker niks mee. Ik vond het van alle landen in Europa verreweg het minst leuke land. Geen leuke mensen ook. Was er met iemand die de taal sprak maar dat hielp ook niet.
Enige pluspunt van dat hele land was het vliegtuig naar huis. En Karađorđeva ¨nicla.
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe nietquote:Op maandag 24 februari 2025 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
rij regelmatig voor mijn werk 500-750 KM, vind dat meer dan genoeg op een dag. Goed, ben ook geen 20 meer. Vakantie? Die begint als ik de deur achter me dicht doe, dus de reis moet ook relaxed zijn.
1900 KM? Dan vlieg ik wel en huur aldaar een auto.
Dan rij je het in Etappes hoop ik?quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe niet
Als je tijd zat hebt en te weinig geld dan werk je dus niet genoeg.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:17 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat gaan wij dus niet doen, voor vliegen zijn we een veelvoud kwijt als je dat vergelijkt met de auto, tijd hebben wij zat.. doekoe niet
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze meequote:Op maandag 24 februari 2025 21:14 schreef Chandler het volgende:
zelfs niet met Fransozen!en die zijn toch meestal wel anti toerist..
Maar natuurlijk, ben gekke henkie niet!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan rij je het in Etappes hoop ik?
Fout, dan zijn we snel tevreden met het geen wat we hebben... tja daar heb je niet van terug hé!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je tijd zat hebt en te weinig geld dan werk je dus niet genoeg.
Je mapel Chandler!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze mee
Sowieso zijn de tijden veranderd en zijn moderne Fransen helemaal geen vervelende mensen.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zolang je Frans spreekt valt dat reuze mee
Deels, ik heb nog steeds geen fijne ervaringen met 50+ers in Frankrijk.. Ze weigeren Engels te spreken (als ze dat al kunnen) en willen blijkbaar nooit langzaam Frans praten.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso zijn de tijden veranderd en zijn moderne Fransen helemaal geen vervelende mensen.
Nee...nouhouquote:Op maandag 24 februari 2025 21:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Fout, dan zijn we snel tevreden met het geen wat we hebben... tja daar heb je niet van terug hé!
You made my day! Thanks!quote:Op maandag 24 februari 2025 21:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee...nouhou![]()
Wat een stom antwoord
Voor veel mensen is de reis ook vakantie. Wij rijden af en toe naar Spanje en komen onderweg mooie dingen tegen. Hoe kom je anders in Andorra, of een kleine b&b op het platteland van Frankrijk in een mooi kasteeltje. Als je eroverheen vliegt zie je sowieso niks.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:54 schreef bianconeri het volgende:
Voor dit soort afstanden snap ik echt niet waarom niet gewoon vliegen.
Is normaal gesproken veel goedkoper en als je per se wilt rijden omdat waar je zit saai is dan huur je gwn een auto. Is nog altijd goedkoper en veel comfortabeler dan zelf rijden, en veel sneller.
Zelf ook een max van ong 1200km, met 2 personen.
Dat is al echt ver ook met alle indrukken die je krijgt en nog wat wilt meekrijgen.
Zelf woon ik nu een goede 2.000km verderop en ik zeg vrienden ook nooit dat zo even te rijden. Gewoon vliegen.
Zeker ivm winterse omstandigheden en andere regels op de weg.
Tenzij in zomer en je er een lange tocht van maakt om er te komen.
Vanuit het vliegtuig zie je ook genoeg hoor, als het mooi weer is althans.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 09:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Voor veel mensen is de reis ook vakantie. Wij rijden af en toe naar Spanje en komen onderweg mooie dingen tegen. Hoe kom je anders in Andorra, of een kleine b&b op het platteland van Frankrijk in een mooi kasteeltje. Als je eroverheen vliegt zie je sowieso niks.
Dat gezegd hebbende heeft het niet zoveel zin als je vijf dagen vakantie hebt.
Hoe oud zijn die kinderen?quote:Op maandag 24 februari 2025 20:32 schreef Chandler het volgende:
1000x liever met de auto dan vliegen, zeker aangezien we anders vast zitten aan publiek transport en we gaan met z'n 4tjes.. 2 volwassenen (pretenderen te zijn) en 2 kinderen.
Dit. Helemaal.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
Ik vind vliegen gewoon een kutervaring. Je moet uren op zo'n vliegveld zitten wachten, je kan amper wat meenemen, je zit als sardines in blik in zo'n vliegtuig gepropt. Met de auto heb je de tijd aan jezelf. Je gaat wanneer je wil, vanaf waar je bent, met het comfort van je eigen omgeving en spullen. Daar heb ik graag wat extra geld en tijd voor over.
Maar na 2 uur (of max. 4 uur binnen Europa) ben je er wel :-) .. Even slikken en dan genieten. Ik heb dat met 2 dagen lang rijden .. Dat is voor mij echt de hel!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
Ik vind vliegen gewoon een kutervaring. Je moet uren op zo'n vliegveld zitten wachten, je kan amper wat meenemen, je zit als sardines in blik in zo'n vliegtuig gepropt. Met de auto heb je de tijd aan jezelf. Je gaat wanneer je wil, vanaf waar je bent, met het comfort van je eigen omgeving en spullen. Daar heb ik graag wat extra geld en tijd voor over.
Twee dagen is nog steeds ongeveer 1000km op 1 dag. Dat is 10 uur rijden. Dat zou ik voor/met kinderen geen 'vakantiedagen' noemen en er is dan geen enkele tijd voor het bezoeken van een mooie locatie.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:41 schreef nikkelsa het volgende:
Vooral met twee kinderen, zou ik de reis veel liever verdelen over twee dagen. Als je tussendoor een mooie locatie bezoekt zie ik de reisdagen echt als vakantiedagen en voelen ze voor mij ook veel minder zwaar. Ik ben benieuwd wat jullie hebben gekozen!
Klopt dan zit je inderdaad op meer dan 2 dagen 🤭 . In het verleden heb ik met minder kilometers per dag wel leuke locaties kunnen bezoeken, waardoor ik 'al op vakantie zijnde' naar mijn vakantie bestemming ging.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee dagen is nog steeds ongeveer 1000km op 1 dag. Dat is 10 uur rijden. Dat zou ik voor/met kinderen geen 'vakantiedagen' noemen en er is dan geen enkele tijd voor het bezoeken van een mooie locatie.
Ga je er mooie locaties bij in plannen dan wordt het op z'n snelst 1 lange dag rijden, 1 dag pauze, nog een volledige lange dag rijden; dus 3 dagen.
In het gunstigste geval. Met kinderen moet je vaker stoppen. Als je file hebt red je dat niet. Als je een uur voor dichte tunnel staat niet. Als je gaat lunchen niet. Als je gaat eten niet.quote:
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:03 schreef Tijn het volgende:
In een auto zit je opgepropter hoor. En je hoeft er niet uren te zitten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |