Welke heb je, want ik heb wel naar Sawyer gekeken maar het leek me wat minder robuust.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom zou een waterfilter ¤140 moeten kosten? Ik heb zo'n Sawyer waterfilter. Gebruik 'm voornamelijk in Alpien terrein (opletten dat 'ie niet bevriest dus dicht op het lichaam houden), maar ook bij tochten in Zuid-Amerika daarmee water uit de meest ranzige poelen gefilterd en gedronken.
Kostte me ¤20 of zo.
Eten maak ik me ook niet zo druk over, de kast ligt vol en daar zijn wel manieren voor om aan te komen. Ook hebben we thuis een houthaard dus koud gaat het ook niet worden.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:29 schreef Isdatzo het volgende:
Verder heb ik bejaarden als buren en die ben ik wel de baas als stoere jongen dus als de shit uitbreekt dan ga ik daar de voorraadkast plunderen. Verder zat kampeeruitrusting en gasblikjes om het een tijd uit te zitten.
Waarom een rugzak als je er blijkbaar vanuit gaat dat je in noodgevallen thuis kan blijven?quote:Op maandag 24 februari 2025 11:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Welke heb je, want ik heb wel naar Sawyer gekeken maar het leek me wat minder robuust.
https://www.sawyer.com/category/water-filtration
[..]
Eten maak ik me ook niet zo druk over, de kast ligt vol en daar zijn wel manieren voor om aan te komen. Ook hebben we thuis een houthaard dus koud gaat het ook niet worden.
quote:
quote:Op maandag 24 februari 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
(opletten dat 'ie niet bevriest dus dicht op het lichaam houden),
Gewoon een Renault 5 kopen.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:01 schreef Ama het volgende:
Zou persoonlijk voor geval van nood wel voor een powerbank gaan waar je wat langer mee kan doen.
Zo'n powerbank op solar zal tussen oktober en maart niet opladen, wel iets om rekening mee te houden.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:49 schreef zatoichi het volgende:
Ah, hier ben ik ook mee bezig... alleen heb ik op wat water na nog niets. Dus dank voor het lijstje!
Zelf overweeg ik overigens om een powerbank op zonnenergie te nemen; dan heb ik (hopelijk) twee vliegen in één klap.
Ik ben niet bang, ik ben graag voorbereid. Daar gaat dit topic verder niet over.quote:
Heb je alles bij elkaar en kun je in geval van nood alsnog weg.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waarom een rugzak als je er blijkbaar vanuit gaat dat je in noodgevallen thuis kan blijven?
Goede tip. Die heb ik nog wel liggen van een vorige vakantie. thx.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:46 schreef Domnivoor het volgende:
• Imodium en O.R.S.
Dat zit gewoonlijk niet in EHBO-sets. En met warm weer is uitdroging een risico.
Ik heb er nog 3 thuisliggen, maar mijn ervaring is ook wel dat ze leegraken als je ze ergens in een la legt, dus je moet ze ook wel regelmatig opladen voor nood.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:01 schreef Ama het volgende:
Zou persoonlijk voor geval van nood wel voor een powerbank gaan waar je wat langer mee kan doen.
Mini. Stevig zat.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Welke heb je, want ik heb wel naar Sawyer gekeken maar het leek me wat minder robuust.
https://www.sawyer.com/category/water-filtration
Die doen weinig bij stroom uitval. Als je daar iets mee wilt kan je een huisbatterij kopen die in 'island mode' kan draaien. Niet goedkoop en ook hier telt weer dat je in de winter er niet zo veel aan hebt.quote:Op maandag 24 februari 2025 12:39 schreef Kreator het volgende:
(en daar vind ik wel iets op, ik heb ook nog 10 zonnepanelen op mijn dak liggen)
Als het gaat om zo lang mogelijk in zo veel mogelijk scenario's nog stroom te hebben, dan is het waarschijnlijk slimmer om een plugin-hybride te kopen met een 230v stopcontact in de achterbak. Dan heb je een buffer voor je zonnepanelen, een benzine-aggregaat en een auto in een.quote:
Dan heb je niet goed gelezen over eten. Er is genoeg in huis of dichtbij te vinden, maar is niet mijn grootste zorg. Ik was ook niet van plan om een overlevings-shelter te bouwen waarin ik 7 jaar kan overleven op zakjes militair eten.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mis vooral eten en geld, beiden zul je nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |