abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2025 @ 14:59:33 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807089
https://www.telegraaf.nl/(...)anders-volgt-ontslag.

Nou als ze dat hier doen, dan zitten er hier ook heel wat mensen in de problemen die al jaren betaald thuis blijven ,
als ex Payroll ambtenaar weet ik daar alles van

Vroeger hadden we een prikklok
Er is wel eens geopperd om dat weer in te stellen , maar was heeeeel snel onderuit gehaald
presentielijsten , ha ha haha
Bedrijfsarts ??// ha ha ha ha
quote:
Musk aan alle ambtenaren VS:

beantwoord mail, anders volgt ontslag

BERLIJN - Elon Musk, adviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, komt zaterdag met een opvallende opdracht aan alle overheidsmedewerkers.
Ze moeten verslag uitbrengen van hun werkweek.
Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun baan.

„In overeenstemming met de instructies van president Trump zullen alle federale werknemers binnenkort een e-mail ontvangen met het verzoek verslag te doen van wat ze de week ervoor hebben gedaan.

Als ze niet reageren, wordt dat beschouwd als ontslag”, aldus Musk op X.

Musk, de rijkste persoon ter wereld, is door Trump aangesteld om leiding te geven aan het nieuw opgerichte adviesorgaan DOGE, dat een einde moet maken aan „verspilling, fraude en misbruik” bij overheidsuitgaven.
Niet mijn topic.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 23 februari 2025 @ 15:03:50 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216807147
Waarom moet er worden vermeld steeds dat die Musk de rijkste persoon op aarde is? Wat ís het voor man? Volgens mij een vreemde eend in de bijt.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:11:11 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807222
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom moet er worden vermeld steeds dat die Musk de rijkste persoon op aarde is? Wat ís het voor man? Volgens mij een vreemde eend in de bijt.
Blijkbaar zijn er mensen die dan denken dat je dan kijk op alles hebt en alles ook nog eens naar eer en geweten uitvoert. Nooit is er eens een rijke man in de geschiedenis geweest die oneerlijk is, blijkbaar. Het grappige is dat de juichende groep juist Soros van dit soort praktijken beschuldigde, terwijl hij nooit aan de knoppen heeft mogen zitten, niet eens in de buurt.

Misschien is het meer dat als je politiek als een voetbalwedstrijd ziet, je bij alles voor je team gaat juichen en daarbij allerlei dingen verzinnen om net te doen alsof het allemaal geniaal is. Rijk alleen is dus niet genoeg, hij moet ook nog eens aan 'jouw' kant staan en in dit geval zich voordoen als een soort Robin Hood, terwijl ie juist de Sherif of Nothingham is, schrijffout intended.
pi_216807363
Wie zet het in hun urenverantwoording als ze zes minuten ondeclareerbaar bezig waren door bijvoorbeeld naar de wc te gaan?
pi_216807376
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wie zet het in hun urenverantwoording als ze zes minuten ondeclareerbaar bezig waren door bijvoorbeeld naar de wc te gaan?
Ik neem mijn laptop mee zodat ik ook daar declarabel ben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:33:29 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807426
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen. In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen. Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:00:05 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216807823
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen. In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen. Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
De rechtse/oudlinkse droom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216807978
Iemand van jullie al gemaild naar DOGE met de grootst mogelijke onzin dat je kunt bedenken :') ?
Cindy De Vuyst
  zondag 23 februari 2025 @ 16:14:45 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216808033
wij hebben ook veel te veel regels hier

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 februari 2025 @ 16:16:58 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808094
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

Tijd dat de baas van Ahold daar eens even in gaat snijden met twee tieners...
  zondag 23 februari 2025 @ 16:20:55 #11
323876 michaelmoore
pi_216808186
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tijd dat de baas van Ahold daar eens even in gaat snijden met twee tieners...
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen omdat alle ambtenaren werk moeten hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 16:31:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 februari 2025 @ 16:21:49 #12
323876 michaelmoore
pi_216808207
quote:

[..]
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen.

In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen.

Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
dan ga je daar toch niet werken, ik was met 5 minuten weg , jas aan weg
pi_216808273
POLL
Cindy De Vuyst
pi_216808392
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen omdat alle ambtenaren werk moeten hebben
'We'? Jij bent toch pensionado die de helft van de tijd in het buitenland zit?
  zondag 23 februari 2025 @ 16:33:04 #15
323876 michaelmoore
pi_216808409
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
'We'? Jij bent toch pensionado die de helft van de tijd in het buitenland zit?
nu ben ik een twee maand hier om jou te pesten.

maar voor jou , ik werk ook nog 3 dagen per week ,, dus morgen weer werken
pi_216808414
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nu ben ik een twee maand hier om jou te pesten
Alleen ben ik dan weer niet 'hier'.
pi_216808418
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik neem mijn laptop mee zodat ik ook daar declarabel ben.
Als je geen gezeik met je baas wilt hebben, geef je gewoon op dat je de hele dag declarabel was. Verder zal het hem meestal ook een worst wezen, zolang de klanten niet gaan klagen.

Managers hebben meestal liever een heleboel gezellige werknemers die niet te hard werken, dan een paar hele goede. In de productie is dat anders.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:34:01 #18
323876 michaelmoore
pi_216808421
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Alleen ben ik dan weer niet 'hier'.
ik heb daar ook glasvezel
  zondag 23 februari 2025 @ 16:36:45 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808449
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen
Nou, ik heb het meerdere posts geprobeerd, maar ik heb het idee dat jij de comments niet eens leest. Ja lijkt je best te doen om vooral het punt van de comment totaal te negeren.

Niemand is tegen dingen meer efficiënt maken, het gaat erom hoe, door wie en waarom door diegene. En daarnaast kun je dan beter met een plan komen dan mensen wegtreiteren, snijden in vangnetten (ze allemaal stopzetten) en ga zo door.

Stel je bent iemand met een handicap, die door DEI gewoon kon gaan werken en zo bijdragen aan de maatschappij. Om ergens te kunnen werken moeten er op de werkplek enige veranderingen plaatsvinden, wat zijn steun had via de overheid. Nu kunnen die aanpassingen niet gedaan worden zonder de wil van de werkgever, en dus kan iemand met een handicap daar niet werken in de praktijk. Vervolgens is de medicatie ineens vele malen duurder geworden, maar ook is de financiële hulp stopgezet. Hoe gaat deze persoon weer werken of de huur betalen? Wat gaat er dan met zo'n persoon gebeuren? Daarnaast word je ook nog eens als een crimineel neergezet.

En dit is nog maar DEI, maar mensen met een goede diploma kunnen vast ergens werken zou je zeggen. Dat klopt, alleen als ze in massa's worden ontslagen en ze misschien al van loonstrook naar loonstrook leefden, ja, die komen linea recta in de problemen. Dat doet ook weer wat met een mens.

Nogmaals, niemand is tegen efficiency, maar nu moeten veel Amerikanen maar hopen dat Musk goede intenties heeft, ondanks dat hij al meerdere keren heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij heeft daarnaast directe belangen bij alles wat hij aan het wegsnijden is. Ook heeft hij geen oog voor de mens zelf, wat hij laat zien met zijn tirannieke manier van bedrijfsvoering. Ook dat heeft zo zijn uitwerking op mensen, je maakt misbruik van mensen op die manier, die erg afhankelijk zijn van hun salaris. In plaats van ervoor te zorgen dat deze mensen rechten hebben, probeert hij die rechten juist af te nemen. Vakbonden slopen, overuren niet uitbetalen, geen vrije dagen, geen minimumloon, ga zo maar door.

Dat kan echt op geen enkele manier als 'goed' worden gezien, het is je rijnste bedrog.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:39:11 #20
323876 michaelmoore
pi_216808487
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, ik heb het meerdere posts geprobeerd, maar ik heb het idee dat jij de comments niet eens leest. Ja lijkt je best te doen om vooral het punt van de comment totaal te negeren.

Niemand is tegen dingen meer efficiënt maken, het gaat erom hoe, door wie en waarom door diegene. En daarnaast kun je dan beter met een plan komen dan mensen wegtreiteren, snijden in vangnetten (ze allemaal stopzetten) en ga zo door.

Stel je bent iemand met een handicap, die door DEI gewoon kon gaan werken en zo bijdragen aan de maatschappij. Om ergens te kunnen werken moeten er op de werkplek enige veranderingen plaatsvinden, wat zijn steun had via de overheid. Nu kunnen die aanpassingen niet gedaan worden zonder de wil van de werkgever, en dus kan iemand met een handicap daar niet werken in de praktijk. Vervolgens is de medicatie ineens vele malen duurder geworden, maar ook is de financiële hulp stopgezet. Hoe gaat deze persoon weer werken of de huur betalen? Wat gaat er dan met zo'n persoon gebeuren? Daarnaast word je ook nog eens als een crimineel neergezet.

En dit is nog maar DEI, maar mensen met een goede diploma kunnen vast ergens werken zou je zeggen. Dat klopt, alleen als ze in massa's worden ontslagen en ze misschien al van loonstrook naar loonstrook leefden, ja, die komen linea recta in de problemen. Dat doet ook weer wat met een mens.

Nogmaals, niemand is tegen efficiency, maar nu moeten veel Amerikanen maar hopen dat Musk goede intenties heeft, ondanks dat hij al meerdere keren heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij heeft daarnaast directe belangen bij alles wat hij aan het wegsnijden is.

Ook heeft hij geen oog voor de mens zelf, wat hij laat zien met zijn tirannieke manier van bedrijfsvoering. Ook dat heeft zo zijn uitwerking op mensen, je maakt misbruik van mensen op die manier, die erg afhankelijk zijn van hun salaris. In plaats van ervoor te zorgen dat deze mensen rechten hebben, probeert hij die rechten juist af te nemen. Vakbonden lopen, overuren niet uitbetalen, geen vrije dagen, geen minimumloon, ga zo maar door.

Dat kan echt op geen enkele manier als 'goed' worden gezien, het is je rijnste bedrog.
j a met zulke rhetoric onstaat dus een overschot aan ambtenaren

je kunt niet en de vis en het haakje sparen
  zondag 23 februari 2025 @ 16:40:33 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j a met zulke rhetoric onstaat dus een overschot aan ambtenaren

je kunt niet en de vis en het haakje sparen
pi_216808539
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je geen gezeik met je baas wilt hebben, geef je gewoon op dat je de hele dag declarabel was. Verder zal het hem meestal ook een worst wezen, zolang de klanten niet gaan klagen.

Managers hebben meestal liever een heleboel gezellige werknemers die niet te hard werken, dan een paar hele goede. In de productie is dat anders.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216808576
quote:

[..]
Musk wil vast weten hoe het zit met jouw stoelgang. Heb je al een mail gestuurd?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216808581
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

Dat probleem los je niet op door een random percentage ambtenaren te ontslaan. Het enige wat je dan krijgt is teveel regels die selectief worden toegepast.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:46:17 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808582
quote:
11s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Musk wil vast weten hoe het zit met jouw stoelgang. Heb je al een mail gestuurd?
Ik zit al meer dan een half jaar met mijn stoel in de gang. Misschien willen ze mij weghebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')