quote:Op zaterdag 22 februari 2025 20:56 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
En wie "verzon" hun taal (het Klingon)?
William Shafner ?quote:Op maandag 24 februari 2025 09:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Hint: het was een van de acteurs van TOS
Doesn't know.quote:
Veel te veel gehoord / gezien in online spelletjesquote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:19 schreef Quyxz_ het volgende:
Eens kijken of iemand hier een beetje Russisch kan...![]()
Wat betekent Привет in het Nederlands?
Goed! We moesten allemaal Russisch leren toch?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:55 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Veel te veel gehoord / gezien in online spelletjes
Privyet, ook wel: hallo
Antigua en Barbudaquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:09 schreef DTF het volgende:
Volgens Sporcle zijn er maar 197 landen in de wereld, dus we komen er wel!
St. Vincent & The Grenadines
Mag hoor. Je weet het toch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:43 schreef Starflyer het volgende:
Stond gisteren op nu.nl dus ik zal niet antwoorden
Kan je een andere hint over het gezochte land geven? Naam van de grootste rivier of van een stad in het land?quote:
Ik las Pakistanquote:Op zondag 2 maart 2025 20:58 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Correct @:Quyxz_
Stand in ronde 3375
1 Burnett
2 Quyxz_
1 Opzoeknaarvrienden
Boli ?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:36 schreef DTF het volgende:
Wie scoorde het winnende doelpunt in de 1993 Champions eague finale tussen Olympique Marseeille en AC Milaan?
Wil je de hele opstelling ?quote:
Ik zat al op je te wachten 😊quote:
Alle drie verkeerd. Tussen haakjes heeft een andere club als reden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:35 schreef DTF het volgende:
Monaco dan, omdat het tussen aanhal staat?
Ik dacht Sochaux en degene waar ik naast zit dacht bij Kirsten Nygaard en dat was Mimes?
Stand in ronde 3375quote:
quote:
quote:
Af en toe denk ik dat ik in het verkeerde topic zit.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:45 schreef Burnett het volgende:
AZ speelde ooit een Europese Finale met voetbal: tegen wie?
Moet eerlijk zeggen dat m'n Engelse county kennis niet bijster groot is. Wat al blij met Cornwall.quote:
Yes! Keurig.quote:
Helaasquote:
Nee gewone niet uit de fabriekquote:
Dat zijn het ook!quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 10 maart 2025 22:25 schreef H_T het volgende:
Welke admiraal nam het stokje van het Derde Rijk over na de zelfmoord van Adolf Hitler?
Inclusief de video waardoor ik het onthouquote:
Wie isquote:verscheen voor het eerst op de Nederlandse televisie op 12 november 1989. In hun programma Keek op de week gaven Van Kooten en De Bie bij monde van de Oost-Europa-deskundige
regelmatig commentaar en (vage) duiding bij de ontwikkelingen in met name Roemenië, waaronder vooral de vrijmaking na de val van dictator Nicolae Ceaușescu. Neergezet als een expert die uitblonk in bloemrijk verhulde onwetendheid voerde hij een gesprek met presentator Louc Hobbema (gespeeld door Wim de Bie), waarin zijn reacties op de gestelde vragen niet veel meer waren dan de letterlijke herhalingen daarvan.
Met veel omhaal van woorden kwam zijn verhaal er in feite op neer dat hij ook niet wist hoe het verder zou gaan met de landen achter het IJzeren Gordijn, en dat hij Hobbema niet meer kon vertellen dan deze zelf al wist.
De vieze man?quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:54 schreef tong80 het volgende:
Met welk Koot en Bie personage vormde Dirk op een gegeven moment een duo?
Volgens mij is dit correct. Tong80 heeft weer een ban te pakken dus wat mij betreft stel je de volgende vraag.quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2025 08:46 schreef Bargehassus het volgende:
De kerk van het Vliegende Spaghettimonster.
Excuus, het zijn er drie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:16 schreef Bargehassus het volgende:
Begint, in Nederlandse spelling, met vier medeklinkers.
Zeker!quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:06 schreef pipster het volgende:
Ik was al op zoek naar iets van Schraap of Schreeuwpaard.
Maar Przewalski paard zal het dan wel zijn.
quote:Hij was betrokken bij stroperij, inbraak, gewelddadige overvallen en moord, maar hij is vooral bekend gebleven als struikrover ('highwayman'). Hij werd uiteindelijk veroordeeld wegens paardendiefstal en in de stad York ter dood gebracht.
Zeker!quote:
Jazeker!quote:
Ik heb ook het idee dat ik heel veel afleveringen heb gezien. Maar er zijn er maar 31 opgenomen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:28 schreef Bargehassus het volgende:
Heel wat afleveringen van gezien.
Wie schreef het boek 'ivanhoe"?
Correct!quote:
Anaeroobquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Het was slechts een korte suborbitale vlucht terwijl hij min of meer in zijn eigen urine lag.Wegens meerdere vertragingen kon hij het niet meer ophouden.
betekent 'zonder lucht plaatsvindend of kunnen leven', waarbij met "lucht" zuurstof bedoeld wordt.
is?
quote:
Yupquote:
Glennis Goodman.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:52 schreef Starflyer het volgende:
De vrouw van Yeager heeft dezelfde voornaam als een voormalige Ladirs of Soul zangeres.
Glennis is goed. Moet alleen nog wat voor.quote:
Glamorous Glennis inderdaadquote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:05 schreef Bargehassus het volgende:
Gerrit Jan Droge was dat toch?
(Gaat het weer een beetje, meneer Droge?)
Dat is juist. Herman "moest" dus oom zeggen tegen Gert Jan.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:57 schreef pipster het volgende:
Dan zal Xandra Jansen een nichtje zijn van Droge.
Jan Kruis it is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 10:37 schreef Bargehassus het volgende:
Krijg zin in pannenkoeken nu.
Jan Kruis?
Close, maar niet close genoeg.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Denemarken, dacht ik.
Tulpen was Turkije
Dat is 'em.quote:
Oh ja.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:24 schreef H_T het volgende:
It ain't half hot mum en de opvolger van Are you being served die in Nederland is uitgezonden met de titel 'Heeft u goed geslapen?'
Ik ken de tweede niet, maar zou goed kunnen dat dat "You Rang M'Lord is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:24 schreef H_T het volgende:
It ain't half hot mum en de opvolger van Are you being served die in Nederland is uitgezonden met de titel 'Heeft u goed geslapen?'
Ik denk dat ik Grace & Favour bedoelde. Wat ik me er vaag van herinner sluit daar het beste op aanquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:34 schreef DTF het volgende:
[..]
Ik ken de tweede niet, maar zou goed kunnen dat dat "You Rang M'Lord is.
Dan had ik nog Dad's Army en Hi-de-Hi! op het lijstje.
Stand in ronde 3375
2 Burnett
3 Quyxz_
1 Opzoeknaarvrienden
4 DTF
2 tong80
3 Starflyer
3 slaveloos
2 H_T
1 Berkery
4 pipster
4 Bargehassus
quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:30 schreef pipster het volgende:
Ik denk wel dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat ik geen achtbaanbouwers ken.
Ik denk wel dat ik met redelijke zekerheid kan zeggen dat ik geen achtbaanbouwers ken.
Ik wil meteen Sid Meier zeggen, maar dat was Railroad Tycoon.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:38 schreef mitt het volgende:
Misschien het hoofdkantoor van Rollercoaster Tycoon.
Chris Sawyer voor RCTquote:Op woensdag 26 maart 2025 17:41 schreef DTF het volgende:
[..]
Ik wil meteen Sid Meier zeggen, maar dat was Railroad Tycoon.
(en nog veel meer geweldige spellen!)
quote:
Correctquote:
Rodin?quote:
quote:
Close, but no cigar.quote:
Het antwoord was fout.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:59 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Volgens mij is dit correct. Tong80 heeft weer een ban te pakken dus wat mij betreft stel je de volgende vraag.
Zadkin ?quote:
quote:
Ook niet.quote:
Carmile Claudèt ?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:35 schreef Starflyer het volgende:
Een geliefde van Rodin, die door haar broer in een inrichting gestopt werd, omdat zij zijn carrière in de weg stond.
Camille Claudel, maar close enoughquote:
Wat was t juiste antwoord?quote:
quote:
Van Dijk. We hebben hier nog ergens een echtheidscertificaat van een zeefdruk, met zijn handtekening erop.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:00 schreef tong80 het volgende:
Wat is de achternaam van Koos, de manager van Herman Brood?
Laatst zijn bio gelezen. Egotrippertje. Kwam niet sympathiek over.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:51 schreef Berkery het volgende:
[..]
Van Dijk. We hebben hier nog ergens een echtheidscertificaat van een zeefdruk, met zijn handtekening erop.
Wat isquote:Eenis een actief centrum van een sterrenstelsel met een zeer hoge helderheid. Het gaat om een superzwaar zwart gat (in feite een extreem zware ster) in het centrum van een sterrenstelsel, waarvan de omringende schijf met materie licht en straling uitzendt wanneer deze naar het zwarte gat wordt getrokken.
Klopt helemaal.quote:
Inderdaadquote:
quote:
Uitstekend gespeeld imho.quote:
Tsjaikovsky.quote:Op zondag 6 april 2025 11:08 schreef FireFox1 het volgende:
Welke Russische componist schreef ‘De Notenkraker’?
Yes!quote:
quote:
Ik ookquote:Op zondag 6 april 2025 22:23 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Snarf! OMG, kind-herinneringenkeek het toen ik in Engeland woonde <3
Inderdaad. M'n jongens net laten zien, ze waren helemaal verbaasd. Leuk lesje "marketing" over merkbekendheid!quote:
Dit is goed. 2e generatie Pokémon-spellen kwam uit op de Color.quote:
Yes!quote:
Locatie klopt, naam niet.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
De Philips Toren?
Het is die toren van (ik dacht nu Delta Lloyd) bij het Amstelstation in Amsterdam.
Dat is 'emquote:
Dat is 'emquote:
Zeker!quote:
Si!quote:
Klazien uut Zalk?quote:Op woensdag 9 april 2025 17:27 schreef pipster het volgende:
Op wie was Berendien uut Wisp gebaseerd?
Zeker!quote:
Uiteraard!quote:
Yes!quote:
Kazachstan ?quote:Op zondag 13 april 2025 10:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is wel goed, dus vast een nieuwe vraag:
Wat is het enige land buiten Afrika waar leeuwen in het wild leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |