quote:Musk aan alle ambtenaren VS:
beantwoord mail, anders volgt ontslag
BERLIJN - Elon Musk, adviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, komt zaterdag met een opvallende opdracht aan alle overheidsmedewerkers.
Ze moeten verslag uitbrengen van hun werkweek.
Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun baan.
„In overeenstemming met de instructies van president Trump zullen alle federale werknemers binnenkort een e-mail ontvangen met het verzoek verslag te doen van wat ze de week ervoor hebben gedaan.
Als ze niet reageren, wordt dat beschouwd als ontslag”, aldus Musk op X.
Musk, de rijkste persoon ter wereld, is door Trump aangesteld om leiding te geven aan het nieuw opgerichte adviesorgaan DOGE, dat een einde moet maken aan „verspilling, fraude en misbruik” bij overheidsuitgaven.
Er zullen er wel zijn die erg in de maag zitten met die mail , het antwoord zal dus wel gecontroleerd worden met al dat thuiswerk op afstand van tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan niet wachten tot bekend wordt wat DOGE kost en wat het heeft opgebracht. Hoe laten die Amerikanen zich zo opzichtig oplichten?
Het is een vreemde man.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:54 schreef cosmosis het volgende:
Zelfde debiele beleid heeft hij ingevoerd toen hij Twitter overnam...
je kunt er wel een leuke database van maken, gekoppeld aan code werkplek , postcode woonplek , aantal dagen per week en dan na controle laten tekenen door budget verantwoordelijkequote:
We zijn het met elkaar eens, Zoltan.quote:
In principe ben ik ook maar een gewone vent. Ja, ik ben Moslim. Maar ik hou van goed eten en kan een goede grap zeker waarderen Jason.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:55 schreef bijdehand het volgende:
Be
[..]
We zijn het met elkaar eens, Zoltan.
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaanquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb een beetje medelijden elke keer dat ik iemand in een Tesla zie.....
Dit...de wereld runnen als een bedrijf alles uitknijpend gaat heel erg backfiren voor Musk en Trump....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaan
Je geaardheid en politieke kleur hebben hier niets mee van doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe ben ik ook maar een gewone vent. Ja, ik ben Moslim. Maar ik hou van goed eten en kan een goede grap zeker waarderen Jason.
ja zeker je zal maar al twee jaar op afstand werken op barbados als secretaresse archiefquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaan
Allemaal kleine Muskolini's in die auto's.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Country January '25 January '24 decrease %quote:Tesla Sales in Europe halved
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficinter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:59 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dit...de wereld runnen als een bedrijf alles uitknijpend gaat heel erg backfiren voor Musk en Trump....
Zeker dat Twitter eronder heeft geleden, wat nu nog rest is alleen bots, spammers, scammers, 0 controle door moderators, Twitter is een zinkend schip dankzij Muskquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficinter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?
Meer rapportage is geen goed begin. En ik denk geen moment dat de Amerikaanse staatsburger daadwerkelijk de voordelen gaat voelen van zo'n efficintieslag, maar dat is een heel ander verhaal.
De vraag is: hoe ziet succes eruit voor Musk en Trump?
He dat is mijn naamsverbasteringquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal kleine Muskolini's in die auto's.
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Country January '25 January '24 decrease %
United Kingdom 1,293 1,581 -18.2%
France 1,141 3,118 -63.4%
The Netherlands 926 1,610 -42.5%
Norway 663 1,109 -40.2%
Spain 269 1,094 -75.4%
Sweden 394 730 -46.0%
Denmark 451 763 -40.9%
Portugal 380 551 -31.0%
Italy 265 306 -13.4%
nee dat is niet moeilijk ,maar de budget verantwoordelijke op dat kosten plaatsnummer moet voor die AI onzin van jou tekenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef TornadoDK het volgende:
Gewoon ai ff iedere week een verslagje laten maken kan niet zo moeilijk zijn
Dit is de toekomst. Alles zal zo worden. Musk loopt (opnieuw) voor de meute uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zeker dat Twitter eronder heeft geleden, wat nu nog rest is alleen bots, spammers, scammers, 0 controle door moderators, Twitter is een zinkend schip dankzij Musk
Zeker weten! Het betreft inderdaad niet alleen de politieke ambities van Musk....Gedeeltelijk het uitblijven van nieuwe modelen sinds 2020 en daardoor ingehaald worden door de concurrentie is een deelfactor......Musk zn rijkdom is dan wel heel erg gekoppeld aan Tesla en Tesla zeer afhankelijk van wat Musk uitdraagt....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?
Om de juiste conclusies te trekken, moet je totale afzet en marktaandeel vergelijken.
Nee, jullie maken de fout Tesla als een autofabrikant te zien.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?
Om de juiste conclusies te trekken, moet je totale afzet en marktaandeel vergelijken.
Als je alles hebt bereikt in het bedrijfsleven, dan is politieke macht de enige macht nog niet verkregen, dus logisch dat dat zn volgende stap is (Net als al die andere techCEOs die rond Trump rondzwerven omdat hij manipuleerbaar is)quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit is de toekomst. Alles zal zo worden. Musk loopt (opnieuw) voor de meute uit.
Waarom denk je dat hij ineens politieke macht zoekt?
Zo veel mogelijk regels en wettelijke bescherming teniet doen of ambtenaren minstens het gevoel geven dat zekerheden wegvallen en willekeur toeneemt. De dienst uitmaken, en of dat efficint of inefficint gebeurt zal ze verder worst wezen, dat is slechts een tijdelijk schaamlapje om achter te verschuilen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficinter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?
Meer rapportage is geen goed begin. En ik denk geen moment dat de Amerikaanse staatsburger daadwerkelijk de voordelen gaat voelen van zo'n efficintieslag, maar dat is een heel ander verhaal.
Wat is Tesla echt?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:18 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nee, jullie maken de fout Tesla als een autofabrikant te zien.
Groetjes Musk
Ach jongetje toch. AI!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus Musk heeft een paar wonderboys, die even wat software gaan maken om een paar miljoen vragenlijsten te verwerken en dan alle afgekeurde medewerkers een mailtje te sturen dat ze ontslagen zijn? Oh, boy ...
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:18 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Als je alles hebt bereikt in het bedrijfsleven, dan is politieke macht de enige macht nog niet verkregen, dus logisch dat dat zn volgende stap is (Net als al die andere techCEOs die rond Trump rondzwerven omdat hij manipuleerbaar is)
Tesla is een energybedrijf, software , robotic en AI bedrijf , ze maken ook EV autosquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Tesla's AI Could Be Worth $100 Trillion (or more)
Das vrij duidelijk toch? Stel je alleen semi-intelligente vragen of deel je je wijsheid in deze discussie?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?
Don't believe the hype!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla is een energybedrijf en software en AI bedrijf
https://www.energy-storag(...)-wildfire-musk-says/
[..]
Bekijk deze YouTube-video
@SymbolicFrank vat het prima samen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Das vrij duidelijk toch? Stel je alleen semi-intelligente vragen of deel je je wijsheid in deze discussie?
Iedere notie van vrijheid of maatschappeliijke inspraak voor eenieder die minder dan 100 miljoen op zijn rekening heeft staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?
De gemiddelde Amerikaan heeft heel wat meer zorgen dan de reputatie van hun automerk.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Patent bedrijf meer....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Don't believe the hype!
Behalve als je al je geld aan je helden weg wilt geven, natuurlijk. Het is jouw geld, doe er mee wat je leuk lijkt.
Nee Tesla doet niet aan patenten, dat vind musk oneerlijk, iederen mag alles copierenquote:
Nergens voor nodig, het is een prettige auto.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Net zoals alle multimiljardair techbro's op de inauguratie. Het laat gewoon zien wie in de VS nou echt de beslissingen neemt. De meeste mensen weten dat wel al, maar het is vrij uitzonderlijk dat ze er zo eerlijk voor uitkomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Trump-Musk-bromance vind ik een van de raarste dingen die ik in de Amerikaanse politiek heb gezien. Dat zo'n ongekozen en niet-politiek iemand zo prominent naast de president wordt geplaatst vind ik echt bizar.
Heb je antwoord?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:34 schreef TLC het volgende:
Ik had gemaild :
Dear Elon Musk,
Go fuck yourself.
Kind regards,
(naam)
Ja het spijt elon allemaal heel erg, zo had zn moeke hem niet opgevoedquote:
Als je dan snel een andere baan hebt of geld genoeg dan kun je dat best doen, er zullen ook wel mensen zijn die dat doenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:34 schreef TLC het volgende:
Ik had gemaild :
Dear Elon Musk,
Go fuck yourself.
Kind regards,
(naam)
Zelfs Tesla en SpaceX zijn blijkbaar geen 'hands-on' bedrijven gegeven Musk priv overuren maakte in games en met relletjes en gepaai op X.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij denkt dat hij de overheid kan runnen als Tesla
Trump geeft iedereen die hem helpt een baantje.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Trump-Musk-bromance vind ik een van de raarste dingen die ik in de Amerikaanse politiek heb gezien. Dat zo'n ongekozen en niet-politiek iemand zo prominent naast de president wordt geplaatst vind ik echt bizar.
Take it all to pieces! So I can rule all!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hij liet zelf toch altijd alleen dat drol-icoontje terugsturen op persvragen over de overname van Twitter? Lijkt in deze situatie een gepaste reactie. En ongetwijfeld met humor ontvangen, want zo is 'ie - met z'n kettingzaag.
Orangeman on the left, zeer toepasselijke Trump -> Oligarchy picture.....Zelfverrijking ten top en de rest van de wereld kan stikken is momenteel gaande in de U S of Aquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:50 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Musk (rechts) z'n "management" in een notendop. De overheid voert 'm met subsidies.
Laat ze maar doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan niet wachten tot bekend wordt wat DOGE kost en wat het heeft opgebracht. Hoe laten die Amerikanen zich zo opzichtig oplichten?
ik zie hem er gerust voor al dat ie al die BSN nummers langs de REP ledenadminstratie haalt , simpele exercitiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Trump geeft iedereen die hem helpt een baantje.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik neem aan dat de controle van die mails met data met je personeelsnummer volledig automatisch gaat en er kijkt echt geen mens naar wat jij erbij tiktquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:54 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Laat ze maar doen.
Zal niet lang duren of de Amerikaan kant zich open en bloot tegen Trump en Musk.
Mocht mijn werkgever zo'n streken uithalen en dreigen met ontslag zou ik niet weten waarom ik daar nog zou blijven werken. Dat wil gewoon zeggen dat je werkgever je niet vertrouwd en twijfelt aan het werk dat je dagelijks doet!
Maar goed, het is Elon Musk meesten zullen schrik hebben van hem en zijn nu volop na hun uren bezig met ChatGPT om een fatsoenlijke en positieve mail te sturen.
Trump heeft hem nodig omdat hij X, Tesla, Neuralink, SpaceX, ... bezit. Trump kan daar best wel iets mee om invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla is een energybedrijf, software , robotic en AI bedrijf , ze maken ook EV autos
https://www.energy-storag(...)-wildfire-musk-says/
[..]
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbodquote:Op zondag 23 februari 2025 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dan is het veel simpeler en net zo efficint om gewoon willekeurig het grootste deel van de ambtenaren te ontslaan. Daar zal het min of meer ook wel op uitdraaien.
Maar Musk heeft niet de mensen om dat te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbod
het beste is om die mail netjes in te vullen
Van mij welquote:Op zondag 23 februari 2025 00:47 schreef einzeinz het volgende:
Musk is gewoon echt een debiel!
Of mogen we dit niet zeggen?
Het beste is om geen enkele mail te beantwoorden en Musk zsm het gezicht te maken van een staatsapparaat in meltdown. Een AI-oplossing ontwikkelen die Trump langer dan 10 minuten ontvankelijk houdt voor associatie met een loser ligt zelfs buiten het bereik van een Musk.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbod
ze zullen een mail krijgen waar alles al is ingevuld , en dat hun baan JA dan NEE zal verdwijnen en indien JA als men dan vrijwillig ontslag neemt per 1/6/2025, dan nog 10 maand doorbetaald zal wordenquote:Op zondag 23 februari 2025 01:00 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met inventariseren wat ambtenaren de afgelopen week/periode hebben uitgevoerd.
Het verifiren daarvan kan dan wel ondoenlijk zijn.
Als jij in een paar regels niet kan opschrijven wat je in de afgelopen workweek hebt gedaan ben je automatisch al verdacht.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe gedetailleerd moet zo'n verslag zijn?
Als het betekend dat ze veel tijd zijn aan het opschrijven wat ze doen gaat er veel kostbare tijd verloren.
het zal ook wel thuis mogen denk ikquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe gedetailleerd moet zo'n verslag zijn?
Als het betekend dat ze veel tijd zijn aan het opschrijven wat ze doen gaat er veel kostbare tijd verloren.
Als je een ZZP'er moet vragen wat hij de afgelopen week gedaan heeft zou ik jouw ontslaan, als je dat niet weet dan ben je zelf overbodig.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:35 schreef kibo het volgende:
De basis van dit idee is wel goed.
Wij houden ook elke vrijdag een kort evaluatiegesprekje met de ingehuurde zzp-ers.
Zo krijg je een prima beeld van wat ze gepresteerd hebben en of je ze nog wel nodig hebt.
Dat geldt mss voor jouw werkplaats maar niet voor een middelgroot ICT bedrijf.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je een ZZP'er moet vragen wat hij de afgelopen week gedaan heeft zou ik jouw ontslaan, als je dat niet weet dan ben je zelf overbodig.
Ja ware niet dat ik als Consultant werk in de ICT, nu jij weer.quote:Op zondag 23 februari 2025 06:24 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat geldt mss voor jouw werkplaats maar niet voor een middelgroot ICT bedrijf.
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.quote:Op zondag 23 februari 2025 06:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ware niet dat ik als Consultant werk in de ICT, nu jij weer.
Mensen die niet eens het woord consultant kunnen spellen kan ik niet serieus nemen.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:30 schreef kibo het volgende:
[..]
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om voor Trump en zijn trawanten, dat is slechts de zondebok die gebruikt wordt om allerlei draconische maatregelen er doorheen te pushen en de boosheid van het electoraat te kanaliseren in andere richtingen dan die van de machthebbers.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:27 schreef Ludachrist het volgende:
De totale ineenstorting van de Amerikaanse overheid is een kleine prijs om te betalen voor alleen 'm/v' in een paspoort. Dank Godkeizer Trump.
Ik hoop het, want het is te zot voor woorden.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:29 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling is dat het niet heel lang gaat duren voordat de pleuris uitbreekt in de VS, ik voorspel dat de van oorsprong Democratische staten aan de kusten zich zullen afscheiden.
Als je elke vrijdag tijd hebt om mensen te gaan lastigvallen over wat ze die week gedaan hebben zou ik ook even gaan nadenken over mijn eigen bijdrage.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:30 schreef kibo het volgende:
[..]
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.
Ja vooruitgang. Eng h?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zullen er wel zijn die erg in de maag zitten met die mail , het antwoord zal dus wel gecontroleerd worden met al dat thuiswerk op afstand van tegenwoordig
Waarom niet, het is waar toch?quote:Op zondag 23 februari 2025 00:47 schreef einzeinz het volgende:
Musk is gewoon echt een debiel!
Of mogen we dit niet zeggen?
Zonder verificatie is die inventarisatie geld en tijdverspilling.quote:Op zondag 23 februari 2025 01:00 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met inventariseren wat ambtenaren de afgelopen week/periode hebben uitgevoerd.
Het verifiren daarvan kan dan wel ondoenlijk zijn.
Klinkt als een gezagsverhouding. Dat gaat de BD niet leuk vinden. Klinkt overigens ook als een opdrachtgever waar ik niet voor zou willen werken.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:35 schreef kibo het volgende:
Wij houden ook elke vrijdag een kort evaluatiegesprekje met de ingehuurde zzp-ers.
Zo krijg je een prima beeld van wat ze gepresteerd hebben en of je ze nog wel nodig hebt.
Bij ons heet dat assessment. Dat jij het "lastigvallen" noemt zegt ws iets over jouw bijdrage.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je elke vrijdag tijd hebt om mensen te gaan lastigvallen over wat ze die week gedaan hebben zou ik ook even gaan nadenken over mijn eigen bijdrage.
Hebben ze nog vakantieweken, daar zal elon toch ook nog wel wat van gaan snoeien?quote:Op zondag 23 februari 2025 06:16 schreef kwiwi het volgende:
Tevens.. je zult maar net een weekje op vakantie zijn en die mail missen
Doorgaans wordt dat woord gebruikt door nobudies die zich voor manager uitgeven en te dom zijn om zelf werk te doen. Laat me raden, je zit al 20 jaar in het zelfde muffe kantoor, je hebt een veel te dure alimentatie en je baas kakt op je.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Bij ons heet dat assessment. Dat jij het "lastigvallen" noemt zegt ws iets over jouw bijdrage.
Hier heet dat micromanagement.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Bij ons heet dat assessment. Dat jij het "lastigvallen" noemt zegt ws iets over jouw bijdrage.
Wel goed dat ze tegen de elite en corruptie zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals alle multimiljardair techbro's op de inauguratie. Het laat gewoon zien wie in de VS nou echt de beslissingen neemt. De meeste mensen weten dat wel al, maar het is vrij uitzonderlijk dat ze er zo eerlijk voor uitkomen.
Wel goed dat ze tegen de elite en corruptie zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals alle multimiljardair techbro's op de inauguratie. Het laat gewoon zien wie in de VS nou echt de beslissingen neemt. De meeste mensen weten dat wel al, maar het is vrij uitzonderlijk dat ze er zo eerlijk voor uitkomen.
Blijkbaar draaien die nog enigzins omdat ze hem juist bezighouden met dit soort shit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Na die enorme blunder met het chaotisch wild en zonder beoordeling ontslaan van medewerkers op achteraf enorm belangrijke posten mbt de kernenergie.
Nu dus een zeer zorgvuldige beoordeling op departementen met op die schaal, veel minder gewicht.
Drunk management..
[..]
Zelfs Tesla en SpaceX zijn blijkbaar geen 'hands-on' bedrijven gegeven Musk priv overuren maakte in games en met relletjes en gepaai op X.
Goedzoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Norway 663 1,109 -40.2%
Spain 269 1,094 -75.4%
Sweden 394 730 -46.0%
Denmark 451 763 -40.9%
Portugal 380 551 -31.0%
Italy 265 306 -13.4%
Mee, die rapporteren groei of minimale afname.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij Tesla is de koper in afwachting van de nieuwe Model Y (komt komende maand).quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Norway 663 1,109 -40.2%
Spain 269 1,094 -75.4%
Sweden 394 730 -46.0%
Denmark 451 763 -40.9%
Portugal 380 551 -31.0%
Italy 265 306 -13.4%
Als je fednews leest op Reddit, een subreddit voor overheidsambtenaren, word dit op veel departementen allang gedaan. Ze hebben er echter problemen met de amateuristische wijze waarop dit is aangekondigd en het feit dat Elon helemaal geen kennis van zaken heeft over de inhoudelijke werkzaamheden van de meeste van deze ambtenaren en er daarom ook niet over kan oordelen.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
Er zijn genoeg beroepen waar je dit per uur moet specialiseren (groentjes bij de advocatuur bv). Maar als je de reacties leest is het net alsof wat hier gevraagd wordt een schending van mensenrechten is…
Het lijkt mij helemaal geen raar idee. Jaaaaren terug hadden we in Nederland ineens het woord raamambtenaar. Dat stond voor een overheidsmedewerker die niets te doen had en dus uit het raam aan het staren was.
Zouden die er niet ook in de VS kunnen zijn?
Lijkt mij prima om die mensen af te laten vloeien.
Maar goed, voor heel veel mensen maakt het niet uit wat Trump doet, het is per definitie slecht. Net zoals ze alles wat Biden deed fantastisch vonden.
Het wordt steeds erger.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:53 schreef kibo het volgende:
[..]
Uhm nee:quote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij Tesla is de koper in afwachting van de nieuwe Model Y (komt komende maand).
De Taycan is net vernieuwd. Alsnog -49%.
Maar ach, dat zal ook wel de schuld van Musk zijn…
Precies.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef Scorpie het volgende:
“Mijn werkgever vraagt me wat ik de hele week uitvoer voor het geld dat ik betaald krijg”
PANIEK
SCHANDALIG
DIT KAN ECHT NIET
Tip: koop geen uren, koop een oplossing. Weet je van te voren wat je betaald, en hoef je alleen het eindresultaat te controleren.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:35 schreef kibo het volgende:
Een werkgever hebben die dat niet al weetquote:Op zondag 23 februari 2025 08:20 schreef Scorpie het volgende:
“Mijn werkgever vraagt me wat ik de hele week uitvoer voor het geld dat ik betaald krijg”
PANIEK
SCHANDALIG
DIT KAN ECHT NIET
Wat nou nee…quote:Op zondag 23 februari 2025 08:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Uhm nee:
https://rhomotion.com/new(...)face%20tough%20fines.
Ja hoor, een werkgever dient precies te weten wat je uitvoert en dat keer 35.000 man want anders is het een mongool, en als hij het niet weet en ernaar vraagt is hij aan het micromanagen aldus de clowntjes hier op de foks.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een werkgever hebben die dat niet al weetWat ben je dan voor werkgever?
Per 6 minuten toch? Heb altijd medelijden met die mensen.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
Er zijn genoeg beroepen waar je dit per uur moet specialiseren (groentjes bij de advocatuur bv). Maar als je de reacties leest is het net alsof wat hier gevraagd wordt een schending van mensenrechten is…
Het lijkt mij helemaal geen raar idee. Jaaaaren terug hadden we in Nederland ineens het woord raamambtenaar. Dat stond voor een overheidsmedewerker die niets te doen had en dus uit het raam aan het staren was.
Maar goed, voor heel veel mensen maakt het niet uit wat Trump doet, het is per definitie slecht. Net zoals ze alles wat Biden deed fantastisch vonden.
Zoals subsidie projecten met transsexuals in Zuid Amerika bedenken ja. En als daar dan vragen bij worden gesteld zijn de NPCtjes er als de kippen bij om te roepen dat het slechts kleine subsidies zijn en hoe iemand als Musk het waagt daar wat van te vinden. Wat blijven het toch ook clowntjes, dit soort werklui.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Per 6 minuten toch? Heb altijd medelijden met die mensen.
Dit soort zaken hebben alleen zin als het verifierbaar is. En juist de raam ambtenaar heeft tijd zat om nutteloze projecten en werkzaamheden te verzinnen.
Ik snap dat laarslikkers een stijfje krijgen van dit soort onnozel haantjesgedrag.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, een werkgever dient precies te weten wat je uitvoert en dat keer 35.000 man want anders is het een mongool, en als hij het niet weet en ernaar vraagt is hij aan het micromanagen aldus de clowntjes hier op de foks.
Heerlijk simplistisch NPC volk weer wat hier tegen ageert. Geen wonder dat mensen zoals Musk dit doen; iedereen die hier tegen ageert kan je prima missen want die zijn stiekem allemaal te dom om te poepen.
Je pakt eruit wat je argument onderbouwd. Je vergeet day overall er een stijging is van 18%quote:Op zondag 23 februari 2025 08:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat nou nee…
https://www.carsuk.net/el(...)opped-by-49-in-2024/
Ja, dus.
Dat is allemaal een beetje voorbarig als je nog niet weet hoe het beoordeeld gaat worden.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je fednews leest op Reddit, een subreddit voor overheidsambtenaren, word dit op veel departementen allang gedaan. Ze hebben er echter problemen met de amateuristische wijze waarop dit is aangekondigd en het feit dat Elon helemaal geen kennis van zaken heeft over de inhoudelijke werkzaamheden van de meeste van deze ambtenaren en er daarom ook niet over kan oordelen.
Trump en elon na 3 weken leugens nog steeds geloven, nu dat de overheid echt niet weet wat hun medewerkers doen, en daarom wel meegaan in het narratief dat ambtenaren maar allemaal de senior storm leider moeten beantwoorden binnen 8 werk uren en ze anders ontslagen zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een hele grote…quote:Op zondag 23 februari 2025 08:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een heel slecht georganiseerde. Begin maar eens met het management eruit te flikkeren als die geen idee hebben wat hun werknemers aan het doen zijn.quote:
Dan heb je of nog nooit een reorganisatie meegemaakt of je hebt niet op zitten letten toen er wel eentje werd gedaan tijdens je werk.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap dat laarslikkers een stijfje krijgen van dit soort onnozel haantjesgedrag.
Als je 35k man onder je hebt, heb je een hierarchie onder je die dat soort vragen (en nog veel ingewikkeldere vragen) kan beantwoorden. En weet iedereen waar zijn afdeling en de afdelingen onder hem mee bezig zijn als ze een knip voor de neus waard zijn.
Die hierarchie voorbijgaan dient maar 1 doel en dat is met je piemel zwaaien om te laten zien wie de langste heeft en iedereen te laten beven.
Ik snap al die negativiteit ook niet zo. De manier waarop is misschien niet helemaal correct. Maar zou hier van iedere ambtenaar ook wel willen weten wat ze precies uitvreten.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
0,1 uur inderdaad.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit soort zaken hebben alleen zin als het verifierbaar is. En juist de raam ambtenaar heeft tijd zat om nutteloze projecten en werkzaamheden te verzinnen.
Dus dat er een nieuwe versie aankomt van het bestverkochte model heeft 0% invloed gehad?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je pakt eruit wat je argument onderbouwd. Je vergeet day overall er een stijging is van 18%
Deze drop bij Tesla is 100% politiekgemotiveerd.
https://electrek.co/2025/(...)limb-higher-january/
Musk verkondigde vorig jaar lachend in een interview op TV aan dat hij 'fucked' zou zijn en (terecht) veroordeeld zou worden als Harris president zou worden. Er liepen onderzoeken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Bij grote reorganisaties worden er externen ingevlogen om de hele afdeling door te lichten, met minimale tot geen support van het huidige management (anders dan namen en rugnummers verstrekken). Dit omdat iedereen die ooit wel eens een reorganisatie heeft meegemaakt weet dat de zittende kliek een cultuur heeft veroorzaakt waardoor dit soort noodgrepen noodzakelijk zijn; danwel een operationeel verlies wat niet opgelost kan worden, danwel een toxische niet-productieve omgeving, danwel een omgeving waarvan men niet weet wat er gedaan wordt door het merendeel van de mensen en ze hun core business uit het oog zijn verloren.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
0,1 uur inderdaad.
Ik snap verder jouw kritiek. Ik kan mij nog herinneren toen het digitaal ging en je ook bij collega’s kon kijken. Een collega met 25,nogwat declarabele uren op 1 dag… Of die partner die bij heel veel declarabele uren had staan in aan aantekening ‘niet-declarabel’. Of wat te denken van de partner die een probleem kreeg toen heel veel facturen niet betaald werden omdat hij clinten had verzonnen…
Dus ik snap best dat er kritiek is (al had bovenstaande ook te maken met een urennorm die overeen stemde met ongeveer 70 uur per week werken naast het bijhouden van literatuur, dus zeg 80 uur…), maar het volledig afwijzen is ook niet ok.
Ik heb het zelf wel eens gebruikt voor werknemers die niet leverden om te kijken waar het mis gaat. Dat is allemaal uitgedraaid op ontslag omdat de achterblijvende productie te wijten was aan dat men geen fuck uitvoerde.
Maar goed, kleine organisatie… onvergelijkbaar.
Ik wacht gewoon maar eens af.
Externen Invliegen en doorlichten is wel heel wat anders als de iedereen binnen de hele organisatie een mail te sturen en hun 5 puntjes van afgelopen week laten terug mailen met als sanctie bij niet mailen ontslag.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij grote reorganisaties worden er externen ingevlogen om de hele afdeling door te lichten, met minimale tot geen support van het huidige management (anders dan namen en rugnummers verstrekken).
Nee ik klets niet wat. Hele fora's staan er vol mee: ze willen geen tesla meer ivm de politieke bemoeienis van Musk. Idem voor bedrijven die het zelfs verbieden.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus dat er een nieuwe versie aankomt van het bestverkochte model heeft 0% invloed gehad?
Dat is een industrie unicum!
Kortom: je kletst maar wat.
Overheden zijn vaak slecht georganiseerd. Ik heb zelf een politiek bestuurlijke functie gehad en in die tijd had ik een enorm verloop onder mij. Niet omdat ik een lul met pootjes ben (al zal ik bij sommigen hier zo overkomen, het blijft subjectief), maar omdat ik kwaliteitseisen stelde en resultaten wenste. Wel zonder micromanagement, ik hoef professionals niet te vertellen hoe ze het beste tot resultaat kunnen komen.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een heel slecht georganiseerde. Begin maar eens met het management eruit te flikkeren als die geen idee hebben wat hun werknemers aan het doen zijn.
Kan in principe niet want musk is zuid-Afrikaan.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:05 schreef einzeinz het volgende:
Zou me niet verbazen mocht Musk over 4 jaar een gooitje doet naar het presidentschap.
Nu al oordelen, laat staan veroordelen, is hoe dan ook belachelijk.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij grote reorganisaties worden er externen ingevlogen om de hele afdeling door te lichten, met minimale tot geen support van het huidige management (anders dan namen en rugnummers verstrekken). Dit omdat iedereen die ooit wel eens een reorganisatie heeft meegemaakt weet dat de zittende kliek een cultuur heeft veroorzaakt waardoor dit soort noodgrepen noodzakelijk zijn; danwel een operationeel verlies wat niet opgelost kan worden, danwel een toxische niet-productieve omgeving, danwel een omgeving waarvan men niet weet wat er gedaan wordt door het merendeel van de mensen en ze hun core business uit het oog zijn verloren.
Ja, dat gaat vaak lomp, onbehouwen en met de botte bijl, en er moet vaak genoeg dingen gerepareerd worden along the way, maar het is vele malen efficinter het op deze manier te doen dan het zoveelste verander programma te lanceren met de bestaande kliek aan mensen die ervoor gezorgd hebben dat een bedrijf of afdeling berhaupt in die situatie terecht is gekomen.
Dat is het ook. Je zet een lijn uit als baas van een departement. Dan ga je je toch niet bezighouden met 10k aan een transgender musical in rabat.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals subsidie projecten met transsexuals in Zuid Amerika bedenken ja. En als daar dan vragen bij worden gesteld zijn de NPCtjes er als de kippen bij om te roepen dat het slechts kleine subsidies zijn en hoe iemand als Musk het waagt daar wat van te vinden. Wat blijven het toch ook clowntjes, dit soort werklui.
Dus omdat er fora vol staan met mensen die geen Tesla meer willen kopen is 100% van de daling te wijten aan politieke kleur?quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nee ik klets niet wat. Hele fora's staan er vol mee: ze willen geen tesla meer ivm de politieke bemoeienis van Musk. Idem voor bedrijven die het zelfs verbieden.
Je weet wie EV rijden toch? Dat zijn niet de reps maar de dems... goh..
Maar zou zeggen: blijf in je bubbel
.
https://www.marketingfact(...)oorkeur%20en%20omzet.
https://www.autovisie.nl/(...)te-maken-wil-hebben/
https://www.ewmagazine.nl(...)e-elon-musk-1424817/
https://www.ad.nl/auto/te(...)-is-waarom~a8ca0e13/
https://www.autoblog.nl/n(...)ijn-tesla-af-7022878
Nee, hij is niet in de VS geboren. Dat is de regel.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan in principe niet want musk is zuid-Afrikaan.
Ook de verkopen van de Model 3 zijn ingezakt en dat is al het Highland model.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus dat er een nieuwe versie aankomt van het bestverkochte model heeft 0% invloed gehad?
Dat is een industrie unicum!
Kortom: je kletst maar wat.
Aan iemand zelf vragen wat die nou heeft uitgevoerd de laatste week lijkt me in een reorganisatie ook niet direct een garantie voor de juiste antwoorden.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:36 schreef Scorpie het volgende:
En dat antwoord krijg je echt niet door aan een leidinggevende van een raamambtenaar te vragen wat zowel zijn bestaansrecht is, als die van zijn onderdanen.
Nou, als je schroeven gaat gebruiken die een constructief probleem vormen…quote:Op zondag 23 februari 2025 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is het ook. Je zet een lijn uit als baas van een departement. Dan ga je je toch niet bezighouden met 10k aan een transgender musical in rabat.
Dan moet je lekker bij een kruidenier gaan werken.
En dat zeg ik als iemand die een hekel heeft aan dat soort woke shit. Het is een beetje alsof mijn RvB gaat zeggen tegen mij dat ze op dat bouwproject deze type schroeven moeten gebruiken.
Jazeker, daar komt de daling door. Wellicht komt t door je omgeving die net een Opel uit 2013 kan betalen, maar kom je een beetje tussen de mensen zonder uitkering, dan zal je zien dat haast iedereen geen Tesla meer wil.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus omdat er fora vol staan met mensen die geen Tesla meer willen kopen is 100% van de daling te wijten aan politieke kleur?
Jij bent geen wetenschapper, zoveel is wel duidelijk.
Oh boy, daar gaan we.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
komt t door je omgeving die net een Opel uit 2013 kan betalen
Ik zeg niet 0% invloed. Ik betwist de 100%.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook de verkopen van de Model 3 zijn ingezakt en dat is al het Highland model.
Uiteraard kan de facelift van de Y invloed hebben maar je kan ook niet net doen alsof Musk z'n gedrag 0% invloed heeft.
De invloed op mij was dat ik al mijn Tesla aandelen heb verkocht en niet langer meer in de running ben voor een nieuwe Model Y.
En ja, ik ben maar een eenling. Maar ik was wel een "Tesla enthousiasteling".
Maar wellicht prima als eerste filter.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aan iemand zelf vragen wat die nou heeft uitgevoerd de laatste week lijkt me in een reorganisatie ook niet direct een garantie voor de juiste antwoorden.
Regels zijn er om aangepast te worden.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan in principe niet want musk is zuid-Afrikaan.
Wat een mooie ad hominem. Ik rij al ruim 10 jaar Tesla, malloot!quote:Op zondag 23 februari 2025 08:56 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Jazeker, daar komt de daling door. Wellicht komt t door je omgeving die net een Opel uit 2013 kan betalen, maar kom je een beetje tussen de mensen zonder uitkering, dan zal je zien dat haast iedereen geen Tesla meer wil.
Onderzoeken onderschrijven dit ook.
Regels kunnen aangepast worden. En weten al hoe snel regels wijzigen met Trump en Muskquote:Op zondag 23 februari 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, hij is niet in de VS geboren. Dat is de regel.
Invloed na een "incident" is vaak tijdelijk.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verder zie je in de praktijk dat zo’n invloed doorgaans tijdelijk is en beperkt.
Wel goed lezen wat hij zei. Hij had het niet over jou maar over je omgeving.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een mooie ad hominem. Ik rij al ruim 10 jaar Tesla, malloot!
En de wetenschappelijke onderzoeken zie ik graag tegemoet.
Nee. Daar zal de Supreme Court gewoon een stokje voor steken. Grondwet wijzigen kan Trump niet alleen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:02 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Regels zijn er om aangepast te worden.
Kan evengoed zijn dat Trump zichzelf uitroept tot president in 2028.
Je hebt gelijk, het lijkt meer op z'n overname van Twitter / X.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:00 schreef Gunner het volgende:
Kan het tesla (inclusief web care)geneuzel wat minder? Dat is nogal off-topic.
Er zijn iets van twee miljoen ambtenaren, en Musk heeft zes snotneuzen. Dit is echt op geen enkele manier een zinnig filter om iemands bijdrage in te schatten, maar het is wl een efficinte manier om te kijken wie zich bezig houdt met woke gedoetjes en die eruit te gooien.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar wellicht prima als eerste filter.
Dus jij bent een antidemocraat? Valt me tegen van je.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Invloed na een "incident" is vaak tijdelijk.
Maar dit is nog ongoing, we worden nog dagelijks herinnerd aan Musk en z'n DOGE.
Ik hoop dat Tesla zich gedwongen zal voelen om afscheid te nemen van Musk.
Want?quote:
De supreme court met een rechter die minstens 38 keer door rijke vrienden op vakantie meegenomen is, dat hof zonder ethiek durf je dat nog serieus te nemen?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Daar zal de Supreme Court gewoon een stokje voor steken. Grondwet wijzigen kan Trump niet alleen.
Het "leuke" is dat illusie-creeerende figuren altijd langzaam ontmaskerd worden als ze publiekelijk naar boven klimmen. Je zag dat bij Trump en ook bij Musk.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel goed dat ze tegen de elite en corruptie zijn.
Dat scheelt een hoop want anders zou je andere ideen krijgen als je ze zo ziet.
[..]
Blijkbaar draaien die nog enigzins omdat ze hem juist bezighouden met dit soort shit.
Hij had vroeger een pr medewerker en die hield hem in toom. Hij is altijd zo gek geweest.
Grote reorganisaties zorgen voor minder gemotiveerd personeel, vooral de botte bijl zorgt ervoor dat je een angstcultuur creert.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij grote reorganisaties worden er externen ingevlogen om de hele afdeling door te lichten, met minimale tot geen support van het huidige management (anders dan namen en rugnummers verstrekken). Dit omdat iedereen die ooit wel eens een reorganisatie heeft meegemaakt weet dat de zittende kliek een cultuur heeft veroorzaakt waardoor dit soort noodgrepen noodzakelijk zijn; danwel een operationeel verlies wat niet opgelost kan worden, danwel een toxische niet-productieve omgeving, danwel een omgeving waarvan men niet weet wat er gedaan wordt door het merendeel van de mensen en ze hun core business uit het oog zijn verloren.
Ja, dat gaat vaak lomp, onbehouwen en met de botte bijl, en er moet vaak genoeg dingen gerepareerd worden along the way, maar het is vele malen efficinter het op deze manier te doen dan het zoveelste verander programma te lanceren met de bestaande kliek aan mensen die ervoor gezorgd hebben dat een bedrijf of afdeling berhaupt in die situatie terecht is gekomen.
Potato, tomato. Het is echt niet alsof ik in een achterbuurt woon. Integendeel zelfs. Een Tesla is hier doodnormaal.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wel goed lezen wat hij zei. Hij had het niet over jou maar over je omgeving.
Ik ben dan ook niet zo naef om te denken dat dit het enige onderdeel is van het reorganisatieplan van Musk.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Externen Invliegen en doorlichten is wel heel wat anders als de iedereen binnen de hele organisatie een mail te sturen en hun 5 puntjes van afgelopen week laten terug mailen met als sanctie bij niet mailen ontslag.
Voor dat soort aanpassingen heb je een 2/3 meerderheid in Senaat en Congress nodig. Daarna moeten >3/4 van de Staten het goedkeuren.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:03 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Regels kunnen aangepast worden. En weten al hoe snel regels wijzigen met Trump en Musk
Volgens mij zijn het er inmiddels meerquote:Op zondag 23 februari 2025 09:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn iets van twee miljoen ambtenaren, en Musk heeft zes snotneuzen. Dit is echt op geen enkele manier een zinnig filter om iemands bijdrage in te schatten, maar het is wl een efficinte manier om te kijken wie zich bezig houdt met woke gedoetjes en die eruit te gooien.
Nou. Ik ben ontzettend benieuwd wat er nu komt.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet zo naef om te denken dat dit het enige onderdeel is van het reorganisatieplan van Musk.
Pak de popcorn maar alvast dan!quote:Op zondag 23 februari 2025 09:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou. Ik ben ontzettend benieuwd wat er nu komt.
Zeker maar een RvB van een zorgstichting heeft daar geen verstand van.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, als je schroeven gaat gebruiken die een constructief probleem vormen…
Het is politiek gemotiveerd. Dat jij er nu een objectief sausje overheen gooit…quote:Op zondag 23 februari 2025 09:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Want?
Musk brengt grote schade toe aan het bedrijf en de aandeelhouders.
Dan kan het merk beter afscheid nemen, uiteraard middels een stemming.
Als de verkoopcijfers een paar kwartalen fors dalen, zal die stemming niet zo spannend zijn.
Ja.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De supreme court met een rechter die minstens 38 keer door rijke vrienden op vakantie meegenomen is, dat hof zonder ethiek durf je dat nog serieus te nemen?
Ook dat is niet zo raar. Als de politiek van Musk de belangen van dat bedrijf erg schaadt, dan is het niet erg handig om hem aan te houden.quote:
Net doen alsof Musk altijd rijk was en niets gepresteerd heeft is een politiek gemotiveerde leugen waar alleen de meest domme ongenformeerde mensen in kunnen trappen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het "leuke" is dat illusie-creeerende figuren altijd langzaam ontmaskerd worden als ze publiekelijk naar boven klimmen. Je zag dat bij Trump en ook bij Musk.
Musk deed alsof hij een soort CEO zoals Steve Jobs was en alles zelf uit de klei had getrokken, maar was gewoon een koekoek die bestaande oprichters met visie eruit werkte en het narratief van anderen kaapte.
Deed alsof hij een top 10 gamer was in een bepaald spel, maar kocht zich via anderen naar een toppositie zonder die game te beheersen. Wat mij betreft een overeenkomst met hoe hij SpaceX en Tesla runde. Een rich kid met teveel tijd. Kleren van de keizer.
Iets wat ook erg opzichtig was, maar weinig leken te zien was zijn gebakken lucht met hyperloop. Het idee was dat er een systeem zou komen zoals met buizenpost, waarin we van punt a naar punt b geschoten zouden worden. De gevarenrisico's waren natuurlijk al lang bekend, maar.. Musk zou het doen.
Jaren later zit hij als demonstratie met een Tesla op een langzaam zelfrijdend karretje in een tunnel en een journalist ernaast te verkondigen dat men druk bezig is. Het beeld laat het zien. Er is nul komma nul gedaan. Alsof je een iPhone aankondigd en met een inelkaar geplakte kijkdoos komt.
Hetzelfde met 13 jaar geleden verkondigen dat er binnen 10 jaar iemand op Mars zal staan en recenter dat er miljoenen zullen gaan leven.
Waar Steve Jobs werkelijk op kleinere schaal de koers naar vernieuwing leide (iedereen weet wel dat hij niet de uitvinder van die producten was, maar hij had wel de touwtjes goed in handen en anderen kregen ook wel de credits) en dat mooi presenteerde, gebruikt Musk alleen z'n charisma en smoke and mirrors om zichzelf te pijpen.
B’vo.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Voor dat soort aanpassingen heb je een 2/3 meerderheid in Senaat en Congress nodig. Daarna moeten >3/4 van de Staten het goedkeuren.
Stel, ik werk in een groot bedrijf. Ik houd me op hoog niveau bezig met iets abstracts en technisch, zoals de finesses van het verzekeringsrecht. Daartoe ben ik best een groot deel van de dag bezig met lezen, en af en toe publiceer ik iets, maar ik heb de afgelopen week niet echt concrete dingen geleverd. Het is toch een specialisme, en dat heb je niet altijd nodig.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het er inmiddels meer
Maar nogmaals: ik beoordeel liever iets verderop.
Er zal alleen niemand zijn die het stokje makkelijk kan overnemen met hetgeen Musk nu naar de vernieling helpt. Als het iemand is die hij niet mag, dan zal hij er ook alles aan doen diegene het leven zo zuur mogelijk te maken in deze (hopelijk kort levende) dictatuur.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dat is niet zo raar. Als de politiek van Musk de belangen van dat bedrijf erg schaadt, dan is het niet erg handig om hem aan te houden.
Ik denk dat Tesla over 4 jaar er veel beter voorstaat dan nu. Wellicht anders.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dat is niet zo raar. Als de politiek van Musk de belangen van dat bedrijf erg schaadt, dan is het niet erg handig om hem aan te houden.
Politiek gemotiveerd? We hebben het over Elon Musk, die zich nota bene als niet verkozen politicus op het hoogste niveau met de politiek bemoeit.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is politiek gemotiveerd. Dat jij er nu een objectief sausje overheen gooit…
Zonder twijfel.quote:We zullen zien.
Ik short niet, uit principe.quote:Als je denkt dat Tesla onderuit gaat: aandelen shorten.
Her 'God of the gaps' met Musk in de hoofdrol is begonnenquote:Op zondag 23 februari 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Net doen alsof Musk altijd rijk was en niets gepresteerd heeft is een politiek gemotiveerde leugen waar alleen de meest domme ongenformeerde mensen in kunnen trappen.
Tesla maakt ook geen accu's, dat doet Panasonic voor zequote:Op zondag 23 februari 2025 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Tesla over 4 jaar er veel beter voorstaat dan nu. Wellicht anders.
Grootste probleem van Tesla vind ik dat ze op het gebied van accu’s weinig progressie hebben. Waar ze 5 jaar geleden een enorme voorsprong hadden op capaciteit en laadsnelheid zijn ze nu gezakt naar een top middenmoot.
Je kan vast wel in concrete bewoordingen vertellen wat je nou gedaan hebt. “Stukken lezen” is ook een antwoord.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
maar ik heb de afgelopen week niet echt concrete dingen geleverd.
Je hebt een punt als Musk straks mensen gaat ontslaan die een bij de functie passende omschrijving van de werkweek hebben ingeleverd.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stel, ik werk in een groot bedrijf. Ik houd me op hoog niveau bezig met iets abstracts en technisch, zoals de finesses van het verzekeringsrecht. Daartoe ben ik best een groot deel van de dag bezig met lezen, en af en toe publiceer ik iets, maar ik heb de afgelopen week niet echt concrete dingen geleverd. Het is toch een specialisme, en dat heb je niet altijd nodig.
Opeens krijg ik een mail van iemand buiten het bedrijf of ik hem even wil mailen wat ik de afgelopen week uitgevoerd hebt. Hij zegt namelijk dat hij twee triljoen gaat bezuinigen binnen het bedrijf.
Ik heb dan niet zoiets van 'ach, laten we dat later maar eens beoordelen, op basis van het feit dat deze gast een mail stuurt aan miljoenen mensen voor een essay over hun werk kun je immers nog niet concluderen dat het een raar plan is'.
Wees geen dief van je eigen portemonnee zou ik je mee willen geven.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Politiek gemotiveerd? We hebben het over Elon Musk, die zich nota bene als niet verkozen politicus op het hoogste niveau met de politiek bemoeit.
En dat valt niet overal zo heel goed.
[..]
Zonder twijfel.
[..]
Ik short niet, uit principe.
Maar ik denk wel dat Tesla onderuit gaat tot we weer rond een PE van ~80 staan.
Hij gaat de mensen die niet reageren al ontslaan (noot: dat kan hij niet), en hij wil twee triljoen bezuinigen. Welke kant denk jij, als je heel eerlijk bent, dat hij opgaat?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt een punt als Musk straks mensen gaat ontslaan die een bij de functie passende omschrijving van de werkweek hebben ingeleverd.
Nogmaals: ik heb geen idee of hij de goede kant op aan het gaan is.
Ja, maar dat kan iedereen dan he. Tenzij je denkt dat mensen 'ik heb niks gedaan' opschrijven krijg je dit soort dingen, wat het echt een hele rare manier van productiviteit meten maakt.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan vast wel in concrete bewoordingen vertellen wat je nou gedaan hebt. “Stukken lezen” is ook een antwoord.
Tja maar of dat dan een voldoende antwoord is om de simplistische elon target van 5 verschillende taken afgelopen week te halen is maar de vraag.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan vast wel in concrete bewoordingen vertellen wat je nou gedaan hebt. “Stukken lezen” is ook een antwoord.
Ik denk dat het wel opvalt als 35.000 mensen zeggen dat ze niks concreets hebben kunnen opleveren en de hele dag stukken hebben gelezen. Zeker als het om de kantinejuffrouw gaat of de IT systeembeheerder.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan iedereen dan he. Tenzij je denkt dat mensen 'ik heb niks gedaan' opschrijven krijg je dit soort dingen, wat het echt een hele rare manier van productiviteit meten maakt.
Ach, ooit werd lacherig gedaan over Trump die meende president te kunnen worden.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Her 'God of the gaps' met Musk in de hoofdrol is begonnen
Ik denk ook echt dat Elon hoogstpersoonlijk elk antwoord gaat factchecken ja.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tja maar of dat dan een voldoende antwoord is om de simplistische elon target van 5 verschillende taken afgelopen week te halen is maar de vraag.
Dan zeggen ze 'broodjes gemaakt' of 'systeem beheerd'. Het gaat niet zozeer om de woorden 'stukken lezen', het gaat om het concept 'mensen die mogelijk ontslagen worden vragen of ze eerlijk willen zeggen wat ze gedaan hebben zodat ik ze kan ontslaan omdat ze te weinig hebben gedaan'.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel opvalt als 35.000 mensen zeggen dat ze niks concreets hebben kunnen opleveren en de hele dag stukken hebben gelezen. Zeker als het om de kantinejuffrouw gaat of de IT systeembeheerder.
Tesla maakt wel een deel van de accu's maar heeft eveneens veel meer accu-leveranciers dan Panasonic.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Tesla maakt ook geen accu's, dat doet Panasonic voor ze
Twee jaar geleden bood de model Y verreweg het meeste auto voor je geld. Wie veel ruimte wil voor een redelijke prijs komt nog steeds vaak bij de model Y uit. Maar qua software maken andere producenten reuzensprongen en wat betreft comfort en bouwkwaliteit scoren de twee meest verkochte Tesla's, de 3 en de Y, nog steeds ondermaats.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Tesla over 4 jaar er veel beter voorstaat dan nu. Wellicht anders.
Grootste probleem van Tesla vind ik dat ze op het gebied van accu’s weinig progressie hebben. Waar ze 5 jaar geleden een enorme voorsprong hadden op capaciteit en laadsnelheid zijn ze nu gezakt naar een top middenmoot.
Het is inderdaad verschrikkelijk om mensen te vragen wat ze nou de hele week hebben gedaan voor het geld dat ze krijgen. Dat zou echt verboden moeten worden. Straks blijken er gewoon mensen te zijn die de werkgever niet productief genoeg vindt, dat moeten we echt niet willen met zijn allen. Werk is een sociaal samenzijn, daar horen enge dingen als “dingen opleveren” of “productief zijn” niet bij. Werk moet gewoon een betaalde bezigheidstherapie zijn zonder consequenties.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan zeggen ze 'broodjes gemaakt' of 'systeem beheerd'. Het gaat niet zozeer om de woorden 'stukken lezen', het gaat om het concept 'mensen die mogelijk ontslagen worden vragen of ze eerlijk willen zeggen wat ze gedaan hebben zodat ik ze kan ontslaan omdat ze te weinig hebben gedaan'.
Daar vind ik je ook helemaal het type voor.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een mooie ad hominem. Ik rij al ruim 10 jaar Tesla, malloot!
En de wetenschappelijke onderzoeken zie ik graag tegemoet.
Het is een cultus. Kom niet aan de grote roerganger, dan kom je aan zijn minions.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:35 schreef Gunner het volgende:
Okay we gaan nog even door over Tesla etc etc? Wat heeft dat met dit topic te maken
Wat is die drang toch om Tesla en Musk te verdedigen?
Niet reageren is ook een teken aan de wand.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij gaat de mensen die niet reageren al ontslaan (noot: dat kan hij niet), en hij wil twee triljoen bezuinigen. Welke kant denk jij, als je heel eerlijk bent, dat hij opgaat?
Dat is helemaal niet gek, dat is prima. Ik bestrijd niet het concept 'monitoren wat mensen doen', ik zeg gewoon dat dit een hele domme manier is om dat te doen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is inderdaad verschrikkelijk om mensen te vragen wat ze nou de hele week hebben gedaan voor het geld dat ze krijgen.
En dan kan het zo zijn dat je bij een ambtenaar die logischerwijs dat niet een hele week doet gaat vragen: welke stukken…quote:Op zondag 23 februari 2025 09:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan iedereen dan he. Tenzij je denkt dat mensen 'ik heb niks gedaan' opschrijven krijg je dit soort dingen, wat het echt een hele rare manier van productiviteit meten maakt.
Ja, als je bij een uurtje-factuurtje bedrijf werkt (zelf ook 2 van die banen gehad) is het vrij logisch dat je uren moet verantwoorden. Dan kun je ook geen onzin declareren aangezien klanten daar dan moeilijk over gaan doen.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:17 schreef VEM2012 het volgende:
Dat mag jij vinden, maar ik heb (hardwerkend als ik ben) heb het vaak te druk met daadwerkelijk belangrijk werk om me te gaan verantwoorden aan een maat van de baas.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet reageren is ook een teken aan de wand.
En wat verwacht je dan als antwoord? Een lijst met titels?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dan kan het zo zijn dat je bij een ambtenaar die logischerwijs dat niet een hele week doet gaat vragen: welke stukken…
Niet alleen Panasonic. En deels weldegelijk zelf. Maar dat is het punt ook niet: als je stilstaat in je ontwikkeling kost je dat ook gewoon omzet.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:25 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Tesla maakt ook geen accu's, dat doet Panasonic voor ze
Op een aantal punten loop je wat achter, maar in grote lijnen: is het echt zo gek dat Tesla nu achterop raakt?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Twee jaar geleden bood de model Y verreweg het meeste auto voor je geld. Wie veel ruimte wil voor een redelijke prijs komt nog steeds vaak bij de model Y uit. Maar qua software maken andere producenten reuzensprongen en wat betreft comfort en bouwkwaliteit scoren de twee meest verkochte Tesla's, de 3 en de Y, nog steeds ondermaats.
Dan zitten er nog wat dagelijkse ergernispuntjes in: de regensensor die er niet is, de Autopilot die je op de spitsstrook maar beter uit kunt zetten om niet bij een uitvoegstrook in je linkerbuurman te crashen, het stuiteren door de stugge vering (de S en X hebben dat niet, die hebben luchtvering), een handschoenenvakje dat geen knopje heeft en alleen via het scherm of een spraakcommando geopend kan worden, de bumperkap die niet blijft zitten als je de trekhaak verwijderd hebt.
Er zijn legio fabrikanten die het qua software en rijbereik net zo goed doen als Tesla en qua comfort en bouwkwaliteit veel beter.
Nou nou, ga je nu wild om je heen slaan?quote:Op zondag 23 februari 2025 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doorgaans wordt dat woord gebruikt door nobudies die zich voor manager uitgeven en te dom zijn om zelf werk te doen. Laat me raden, je zit al 20 jaar in het zelfde muffe kantoor, je hebt een veel te dure alimentatie en je baas kakt op je.
Waaruit blijkt eigenlijk dat federale ambtenaren geen uren verantwoording naar hun leidinggevende aanleveren?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zie hier de clash tussen commercile bedrijven en zoiets als de overheid.
Charisma en smoke & mirrors. Gegeven zn hele verleden tijdens zijn termijnen is uitgekleed.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, ooit werd lacherig gedaan over Trump die meende president te kunnen worden.
Ah, ja.. laten we het over Obama en Harris hebben. Het wordt met Nazi Elon en Trump wat te heet onder de voeten.quote:Hell, tot de verkiezingen werd nog net gedaan alsof Harris Obama 2.0 was.
De toekomst gaat het uitwijzen. Vooralsnog zie ik alleen maar dat er een enorme swing de andere kant op is. Wat natuurlijk ook niet goed is, want kind met badwater enzo…
Ja. En dan een paar gerichte vragen om eens te kijken of hij echt die titels gelezen heeft. Met gelaagdheid kom je best ergens.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En wat verwacht je dan als antwoord? Een lijst met titels?
Bizarre reacties op een heel normaal voorstel.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:45 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Ontopic dan maar, de eerste oproepen om het te negeren.
Jij stelt iets zonder bewijs en ik moet het weer inhoudelijk weerleggen. Uh-huh.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Charisma en smoke & mirrors. Gegeven zn hele verleden tijdens zijn termijnen is uitgekleed.
Je hebt trouwens niets weerlegd met je opmerking over Musk zn kwaliteiten. Je onderstreept met je opmerking dat hij "toch wel ergens iets gedaan zal hebben" precies waarom het "god of the gaps" zoeken in Musk een feit is. Maar als dat het beste argument is...
[..]
Ah, ja.. laten we het over Obama en Harris hebben. Het wordt met Nazi Elon en Trump wat te heet onder de voeten.
Ongetwijfeld, maar erg efficint is deze werkwijze niet.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja. En dan een paar gerichte vragen om eens te kijken of hij echt die titels gelezen heeft. Met gelaagdheid kom je best ergens.
Mijn gekke vermoeden is dat Musk dit eerder doet om te zien waar de verzetshaarden zitten binnen de organisaties waar hij in zit te wroeten, denk je niet ?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gek, dat is prima. Ik bestrijd niet het concept 'monitoren wat mensen doen', ik zeg gewoon dat dit een hele domme manier is om dat te doen.
Dat zou zomaar eens waar kunnen zijn. Maar ik weet niet wat het plan van Musk is.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar erg efficint is deze werkwijze niet.
Nee, ik denk dat hij dit doet om te zien welke mensen zich met woke dingetjes bezig houden zodat hij die eruit kan gooien.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn gekke vermoeden is dat Musk dit eerder doet om te zien waar de verzetshaarden zitten binnen de organisaties waar hij in zit te wroeten, denk je niet ?
Dus de nieuwe topman van de fbi is al een verzetshaard nu?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn gekke vermoeden is dat Musk dit eerder doet om te zien waar de verzetshaarden zitten binnen de organisaties waar hij in zit te wroeten, denk je niet ?
Dit zal zeker niet helpen nee.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de nieuwe topman van de fbi is al een verzetshaard nu?
Je projecteert hier je eigen aanname op mij om daar vervolgens voor jezelf punt van te willen maken.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij stelt iets zonder bewijs en ik moet het weer inhoudelijk weerleggen. Uh-huh.
Het draaipunt van jouw verhaal: hij heeft met zijn rijkdom poseur kunnen zijn is aantoonbaar onjuist.
Wat achter dit verhaal zit: het is een kopie van het verwijt aan Trump dat die niets heeft gepresteerd zakelijk. Bij Trump klopt dat.
Nah, je ziet nu al dat men zich begint te roeren in de hogere echelons. Musk kan gewoon die mensen eruit flikkeren omdat ze zich niet achter het plan scharen en vervangen door jaknikkers. Je begint een reorganisatie niet door puur maar alleen op de werkers te focussen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat hij dit doet om te zien welke mensen zich met woke dingetjes bezig houden zodat hij die eruit kan gooien.
Ja, Patel is daar net geplaatst door Trump zodat hij zich kan verzetten tegen Muskquote:Op zondag 23 februari 2025 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de nieuwe topman van de fbi is al een verzetshaard nu?
Op welke punten loop ik achter?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op een aantal punten loop je wat achter, maar in grote lijnen: is het echt zo gek dat Tesla nu achterop raakt?
het departement van onderwijs hoeft ie dus niet meer te controlerenquote:Op zondag 23 februari 2025 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Trump heeft herhaaldelijk zijn intentie uitgesproken om het ministerie van Onderwijs te ontmantelen.
Als agentschap dat door het Congres is geautoriseerd, kan het ministerie niet worden opgeheven zonder goedkeuring van het Congres.
Maar in de tussentijd kunnen Musk en zijn DOGE-team het langzaam laten uithongeren.
quote:Dit competitieve element in de kostenbesparende maatregelen van DOGE is waarschijnlijk deels te danken aan de regels die gelden voor de werkgelegenheid van DOGE-medewerkers.
De meeste DOGE-werknemers worden aangemerkt als "speciale overheidsmedewerkers", een categorie die hen beschermt tegen bepaalde federale openbaarmakingsvereisten.
Maar in ruil daarvoor beperkt de status het totale aantal dagen dat ze per jaar mogen werken tot 130.
De manier waarop de DOGE-teams lijken te opereren, is dat ze ongeveer vier maanden de tijd hebben om alle mogelijke bezuinigingen door te voeren.
Daarna moeten de agentschappen de gevolgen aanpakken.
Ja echt gek dat de FBI geen geheime informatie wil sturen naar 20 jarige Doge medewerkers via email.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bizarre reacties op een heel normaal voorstel.
Sowieso is het ook een veiligheidsrisico.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja echt gek dat de FBI geen geheime informatie wil sturen naar 20 jarige Doge medewerkers via email.
quote:Kash Patel overstemt Elon Musk terwijl nieuwe FBI-baas DOGE de handschoen toewerpt
De nieuwe FBI- chef Kash Patel trotseerde de massale e-mail van Elon Musk aan federale werknemers en gaf agenten de opdracht de nieuwste efficintie-actie van DOGE te negeren .
Patel gaf agenten van het bureau opdracht om een ;e-mail die Musk eerder op zaterdag naar de werknemers had gestuurd, met de titel: 'Wat heb je vorige week gedaan?', te negeren.
Kort daarna verwierp Patel Musks memo met zijn eigen boodschap, waarin hij duidelijk maakte dat de FBI 'de leiding heeft over al onze beoordelingsprocessen en beoordelingen zal uitvoeren in overeenstemming met de FBI-procedures.'
'Wanneer en indien er meer informatie nodig is, zullen we de reacties cordineren.
Voor nu, pauzeer alstublieft alle reacties,' schreef hij.
Micromanagement is nit een goed idee..quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vanuit het team van Musk? Richting l het overheidspersoneel vd VS? Hoeveel jaar gaan ze uittrekken om dat te doen?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja. En dan een paar gerichte vragen om eens te kijken of hij echt die titels gelezen heeft. Met gelaagdheid kom je best ergens.
Ik vermoed dat ze Grok zullen gebruiken om mensen te beoordelen, en ook te ontslaan, read my lips.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vanuit het team van Musk? Richting l het overheidspersoneel vd VS? Hoeveel jaar gaan ze uittrekken om dat te doen?![]()
Dat geloof ik gelijk (kan ook eigenlijk niet anders).quote:Op zondag 23 februari 2025 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze Grok zullen gebruiken om mensen te beoordelen, en ook te ontslaan, read my lips.
misschien vinden ze dat helemaal niet ergquote:Op zondag 23 februari 2025 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Musk en Trump zijn druk bezig om van de federale overheid een extreem impopulaire werkgever te maken.
En zoals Cruijff al zei: De goeie gaan weg, en de slechte blijven zitten.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Musk en Trump zijn druk bezig om van de federale overheid een extreem impopulaire werkgever te maken.
Potentile werknemers die iets kunnen hebben geen zin in dit circus en zoeken hun heil elders.
https://www.washingtonpos(...)epartment-education/quote:Op zondag 23 februari 2025 11:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze Grok zullen gebruiken om mensen te beoordelen, en ook te ontslaan, read my lips.
quote:Volgens twee personen die op de hoogte zijn van de acties van het DOGE-team hebben vertegenwoordigers van de Amerikaanse DOGE-dienst van Elon Musk gevoelige gegevens van het ministerie van Onderwijs ingevoerd in software voor kunstmatige intelligentie om de programma's en uitgaven van het agentschap te onderzoeken.
Het AI-onderzoek omvat gegevens met persoonlijk identificeerbare informatie voor mensen die subsidies beheren, evenals gevoelige interne financile gegevens, aldus de twee personen.
Ze beschreven DOGE-activiteiten bij het ministerie van Onderwijs op voorwaarde van anonimiteit vanwege angst voor vergelding.
Het DOGE-team gebruikt AI-software die toegankelijk is via Microsofts cloud computing-service Azure om elke dollar aan geld dat de afdeling uitgeeft, van contracten tot subsidies tot werkreiskosten, te onderzoeken, aldus een van de personen.
Medewerkers van de lagere afdeling kregen van de leiding van het agentschap de opdracht om Musks teams toegang te geven tot de gevoelige financile gegevens, aldus de persoon.
Het gebruik van AI binnen het ministerie van Onderwijs, waar nog niet eerder over is bericht, laat zien hoe Musks Department of Government Efficiency, waar ook voormalige werknemers van zijn tech-imperium in zitten, het favoriete hulpmiddel van Silicon Valley inzet als onderdeel van zijn missie om de omvang en functies van de federale overheid drastisch te verkleinen.
Jij wil serieus dat ik ga onderbouwen dat de meest succesvolle ondernemer van onze tijd veel heeft gepresteerd?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je projecteert hier je eigen aanname op mij om daar vervolgens voor jezelf punt van te willen maken.
Je wilde met je reactie op mijn post over het verleden van Musk aangeven dat Musk ondanks alles veel had gepresteerd, dat kan iedereen lezen.
We wachten op je bijdrage.
Met de highland en juniper is het rijcomfort aangepakt en de bouwkwaliteit is al veel langer op orde. Misschien nog wel meer, maar ik kan mij iig nog herinneren dat je deze twee misslagen hebt gemaakt.quote:
Nogmaals: zonder te weten wat het plan is, kan ik (en niemand) niet oordelen.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vanuit het team van Musk? Richting l het overheidspersoneel vd VS? Hoeveel jaar gaan ze uittrekken om dat te doen?
Dus het microbevragen n checken van de antwoorden van al het overheidspersoneel over 1 weekje?![]()
Waarom zou ik gaan gokken?quote:Op zondag 23 februari 2025 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk (kan ook eigenlijk niet anders).
Maar dat lijkt me nou niet overeenkomen met de manier waarop @:VEM2012 schijnt te denken dat dat zal gaan
DOGE moet eerst naar de de Senate om toestemming te vragen en niet zo om zich heen slaanquote:Op zondag 23 februari 2025 11:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vanuit het team van Musk? Richting l het overheidspersoneel vd VS? Hoeveel jaar gaan ze uittrekken om dat te doen?
Dus het microbevragen n checken van de antwoorden van al het overheidspersoneel over 1 weekje?![]()
quote:Hoewel oproepen om het ministerie van Onderwijs af te schaffen of samen te voegen met een andere federale instantie niet nieuw zijn, heeft dit initiatief in het verleden geen steun gekregen van het Congres.
Tijdens Trumps eerste termijn als president stelde zijn regering voor om de ministeries van Onderwijs en Arbeid samen te voegen tot n federaal agentschap.
Hoewel de Republikeinen destijds zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden controleerden, kwam het voorstel nergens.
Dit jaar is het ministerie van Onderwijs tegelijkertijd het doelwit van het ministerie van overheidsefficintie, onder leiding van Elon Musk, zoals CNN eerder meldde .
Tientallen werknemers van het ministerie van Onderwijs zijn vrijdag op betaald administratief verlof gestuurd als onderdeel van de bredere inspanning van de regering-Trump om het federale personeelsbestand te ontdoen van werknemers die te maken hebben met diversiteit, gelijkheid, inclusie en toegankelijkheid.
Tijdens de campagne wees Trump herhaaldelijk op het departement als een teken van federale overmacht en verbond het met kwesties van cultuuroorlog. "
We zullen het overheidsonderwijsmoeras leegpompen en het misbruik van uw belastinggeld stoppen om de Amerikaanse jeugd te indoctrineren met allerlei dingen die u niet wilt dat onze jeugd hoort," zei hij.
Dinsdag uitte Trump, een voorstander van beleid dat het voor gezinnen makkelijker maakt om belastinggeld uit te geven aan privonderwijs , zijn ongenoegen over de prestaties en kosten van het Amerikaanse onderwijs.
"Wij geven meer uit per leerling dan enig ander land ter wereld, en we staan onderaan de lijst", zei Trump, eraan toevoegend dat hij "de staten de scholen wil laten runnen"..
De hogere echelons zoals Kash Patel?quote:Op zondag 23 februari 2025 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nah, je ziet nu al dat men zich begint te roeren in de hogere echelons. Musk kan gewoon die mensen eruit flikkeren omdat ze zich niet achter het plan scharen en vervangen door jaknikkers. Je begint een reorganisatie niet door puur maar alleen op de werkers te focussen.
Tja, het zijn allemaal ontzettend boze mensen van een bepaalde politieke kleur, die het niet kunnen hebben dat de overheid nu eens goed onder handen wordt genomen en flink zal worden gesnoeid.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, een werkgever dient precies te weten wat je uitvoert en dat keer 35.000 man want anders is het een mongool, en als hij het niet weet en ernaar vraagt is hij aan het micromanagen aldus de clowntjes hier op de foks.
Heerlijk simplistisch NPC volk weer wat hier tegen ageert. Geen wonder dat mensen zoals Musk dit doen; iedereen die hier tegen ageert kan je prima missen want die zijn stiekem allemaal te dom om te poepen.
Democratisch stemmende ambtenaren zoals Kash Patel?quote:Op zondag 23 februari 2025 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
maar anders krijg je natuurlijk dat veel van die Democratisch stemmende ambtenaren zo'n mail gewoon negeren.
Het probleem is dat de overheid niet overgenomen kan worden en niet failliet kanquote:Op zondag 23 februari 2025 12:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het zijn allemaal ontzettend boze mensen van een bepaalde politieke kleur, die het niet kunnen hebben dat de overheid nu eens goed onder handen wordt genomen en flink zal worden gesnoeid.
Weldenkende mensen zullen begrijpen dat als je een grote organisatie wilt herstructureren, je in kaart zult moeten hebben wat mensen precies voor takenpakket hebben. Maar blijkbaar is dit zelfs al reden voor kritiek.
Je kunt verder wel het argument maken dat dreigen met ontslag misschien wat ver gaat, maar anders krijg je natuurlijk dat veel van die Democratisch stemmende ambtenaren zo'n mail gewoon negeren.
Hij is ze allemaal weg aan het treiteren, en met deze ronde gaan er weer een aantal weg. Net zo lang totdat de gehele rechtsstaat en vangnetten/hulp aan burgers/ hulp aan gehandicapten e.d. vernietigd is, zodat je volledig afhankelijk wordt van ergens gaan werken voor een zeer laag loon.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
?/quote:Op zondag 23 februari 2025 12:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Democratisch stemmende ambtenaren zoals Kash Patel?
quote:Kashyap Pramod Vinod "Kash" Patel is sinds 21 februari directeur van de Federal Bureau of Investigation.Hij is een Amerikaanse advocaat en voormalig federaal officier van justitie bij het Amerikaanse ministerie van Justitie. Wikipedia
Geboren: 25 februari 1980 (44 jaar), Garden City, New York, Verenigde Staten
Opleiding: Pace University, University College London, UCL Faculty of Laws, Universiteit van Richmond
Ambt: Directeur van de Federal Bureau of Investigation sinds 2025
Partij: Republikeinse Partij
Voormalig ambt: Stafchef van de minister van Defensie van de Verenigde Staten (2020–2021)
Ik rij zelf een vrij nieuwe model Y (geen Juniper). Met kleine velgen is het te doen, maar ik heb heel veel andere recente EV's gereden, van VW ID serie tot aan Lotus Emeya, en mijn model Y scoort daarbij vergeleken op rijcomfort slecht. Er zijn ook goede punten hoor, met name de ruimte en de one pedal drive, maar overall worden ze door andere merken hard ingehaald op de punten waar Tesla altijd boven iedereen uitstak, en zijn ze op bouwkwaliteit en comfort nog steeds maar heel matig.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met de highland en juniper is het rijcomfort aangepakt en de bouwkwaliteit is al veel langer op orde. Misschien nog wel meer, maar ik kan mij iig nog herinneren dat je deze twee misslagen hebt gemaakt.
Een overheid is een grote organisatie en organisaties kunnen opnieuw worden gestructureerd. Dit is natuurlijk ook broodnodig. Overheden blijven vaak maar groeien en staan ook niet bekend als efficint, integendeel zelfs.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het probleem is dat de overheid niet overgenomen kan worden en niet failliet kan
Bij een bedrijf dat overgenomen wordt zie je onmiddelijk veranderingen ten goede of ten kwade,
De magazijn chef verdwijnt en de techniek moeten zelf online gaan bestellen thuis voor de volgende dag.
Dat heeft ook weer de weerslag op aanleverende bedrijven, die voor 9:00 uur moeten aanleveren of op het onderhanden werk aanleveren
De overheid die moddert maar voort , vaak met decennia oude computers waar een zeer kwetsbaar deel bestandje op staat , waar een koninkje de baas over speelt, zodat een afdeling niet verder kan omdat janssen op vakantie is
En in de VS zal zit niet veel anders zijn, tenminste dat is aannemelijk. Het is ook om deze reden dat men in zulke contreien alles bij elkaar jammert over wat de regering-Trump nu doet. Maar toch zal het gebeuren, de Amerikaanse overheid krijgt een reorganisatie en dat heeft de politieke tegenstander maar te slikken.quote:Over de hele linie gaf 18 procent van de respondenten aan dat de eigen politieke voorkeur mede bepaalt hoe zij hun bestuurder adviseren. Uitgesplitst naar partij, komt naar voren dat gemeenteambtenaren die SP, GroenLinks, PvdA, PvdD en lokaal links stemmen bovengemiddeld de neiging hebben om hun eigen politieke visie te laten doorklinken in de advisering aan hun bestuurder. Stemmers op VVD, D66, SGP en lokaal midden en rechts zijn juist mr dan gemiddeld politiek neutraal in het bedienen van hun wethouder.
Het beeld dat uit dit onderzoek naar boven komt is dat als het gaat om de politieke houding van ambtenaren ten opzichte van hun werk, het traditionele links/rechts-onderscheid nog steeds relevant is. Hoe linkser de eigen politieke orintatie van de ambtenaar, hoe groter de kans is dat hij/zij zich op een meer politieke wijze tot zijn/haar werk verhoudt. Andersom geldt hetzelfde: hoe rechtser de eigen politieke orintatie van de ambtenaar, hoe groter de kans dat hij/zij zich op een meer politiek neutrale wijze tot zijn/haar werk verhoudt.
Bron
Helemaal in een land met zo ontzettend veel vuurwapens...quote:Op zondag 23 februari 2025 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
Zoveel mensen in een klap werkloos, alle vangnetten afgebroken en zorg/medicatie is vele malen duurder geworden. What could go wrong?
er is ook in de US schaarste aan mensen , dus herplaatsen , dat gebeurt ook bij bedrijven en dan vaak heel wat minder netjesquote:Op zondag 23 februari 2025 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
Zoveel mensen in een klap werkloos, alle vangnetten afgebroken en zorg/medicatie is vele malen duurder geworden. What could go wrong?
Dit is niet hoe het werkt. Een reorganisatie heeft geen effect op de sociale zekerheid.quote:Op zondag 23 februari 2025 12:57 schreef Vis1980 het volgende:
Dat tweede amendement is natuurlijk dan weer niet tegen rechtse overheden.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Helemaal in een land met zo ontzettend veel vuurwapens...
Ah, het geldt niet voor ons. Alleen voor anderen.quote:Op zondag 23 februari 2025 09:45 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Ontopic dan maar, de eerste oproepen om het te negeren.
Dat is denk ik niet was @Vis1980 bedoelt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is niet hoe het werkt. Een reorganisatie heeft geen effect op de sociale zekerheid.
Als iemand 100 euro per maand zorgtoeslag krijgt en de Belastingdienst gaat een reorganisatie beginnen, dan vervalt of halveert die zorgtoeslag niet ineens. Een reorganisatie heeft te maken met welke mensen op welke plekken zitten en ook hoeveel mensen er binnen zo'n organisatie zijn.
Waar zit dan de efficiency?quote:Op zondag 23 februari 2025 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En ik dacht dat ze 10 maand salaris meekrijgen , had ik ergens gelezen
Nee, dat is alleen als ze 'the offer' hadden aangenomen, maar die datum is al verstreken. Stop aub met het normaliseren van Trump en Musk, waarbij het net wordt gedaan alsof ze met een goed plan bezig zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is ook in de US schaarste aan mensen , dus herplaatsen , dat gebeurt ook bij bedrijven en dan vaak heel wat minder netjes
En ik dacht dat ze 10 maand salaris meekrijgen , had ik ergens gelezen
en in de US kan men met 62 met getrapt social security , daar kun je op thailand redelijk van leven
met een eigen spaarpot van 100.000 $ kan en man van 50 het wel uitzingen tot 62 jaar
Uiteraard niet, meneer leest nooit reacties van mensen, maar veinst te discussiren.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet was @:Vis1980 bedoelt.
Daar komt het wel op neer als deze user stelt dat alle vangnetten worden afgebroken.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet was @:Vis1980 bedoelt.
Jawel, jij claimt die dingen simpelweg niet waar zijn.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Uiteraard niet, meneer leest nooit reacties van mensen, maar veinst te discussiren.
https://www.morningstar.c(...)ip-us-into-recessionquote:Wall Street wants to know if DOGE-led job cuts will tip U.S. into recession
The No. 1 question from clients of Apollo Global Management is whether DOGE-related firings and jobs cuts can create an economic downturn, said chief economist Torsten Slok
DE efficiency zit erin dat ontslagen overheidspersoneel wegens overtollig niet vervangen gaat wordenquote:
En dat wordt dan gedaan door iemand die geld geboden heeft aan de MP en op persoonlijke titel gaat snijden in de overheid en direct alle vangnetten stopzet? Die vervolgens gaat roepen dat mensen opgepakt moeten worden omdat ze een andere mening hebben, een Hitlergroet doet, die tegen de wetten en beschermingen van werknemers ingaat enz.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
DE efficiency zit erin dat ontslagen overheidspersoneel wegensovertollig niet vervangen gaat worden
Ook in nederland wordt standaard iedere stoel herbezet door een 1 FTE
Gewoon eerlijk invullen, als ze dat verplichten. Die 6 minuten: naar de wc geweest. Toen: koffie gehaald. Vergadering. Dingen besproken met mijn baas. Opgebeld door klant over oud project. Naar de administratie aan de andere kant van het gebouw gelopen. En natuurlijk: iedere dag een half uur bezig geweest met het invullen van deze urenverantwoording.quote:Op zondag 23 februari 2025 08:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt niet voor de hand. Staat ook in het artikel:quote:Op zondag 23 februari 2025 13:11 schreef capricia het volgende:
Er is toch wel angst in de markt dat al die ontslagen bijdragen aan een recessie.
[..]
https://www.morningstar.c(...)ip-us-into-recession
En ..quote:However, "I don't think the DOGE layoffs are anywhere near big enough to tip the economy into recession by themselves," Allen said in an email to MarketWatch, adding that "the bigger question is whether DOGE cutting federal jobs morphs into big cuts in federal spending" that could capture contractors and nonprofit organizations.
Vergeet hier ook niet dat ambtenaren vaak goed zijn opgeleid, de meesten zullen probleemloos een andere baan vinden.quote:In an email sent to MarketWatch, Baird added: "Government job cuts alone don't appear likely to tip the economy into recession, particularly if private-sector hiring remains solid and household spending growth continues at a decent pace. ... At this point, the daily drumbeat of news out of Washington, D.C. - including ongoing announcements of layoffs of federal workers - is raising some questions, but investors don't appear to be terribly concerned about near-term recession risk. Equity markets have been choppy at times since the beginning of the year, but stocks have still posted gains."
we hebben in nederland ook een beetje teveel vergunnngen en gezeur hequote:Op zondag 23 februari 2025 13:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat wordt dan gedaan door iemand die geld geboden heeft aan de MP en op persoonlijke titel gaat snijden in de overheid en direct alle vangnetten stopzet? Die vervolgens gaat roepen dat mensen opgepakt moeten worden omdat ze een andere mening hebben, een Hitlergroet doet, die tegen de wetten en beschermingen van werknemers ingaat enz.
....
Nogmaals: zoals jij het leest is niet hoe Vis het bedoelt.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer als deze user stelt dat alle vangnetten worden afgebroken.
Och rechten hebben, dat is zo ongewenst... Wat doen rechten nu weer voor onze burgers...quote:Op zondag 23 februari 2025 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben in nederland ook een beetje teveel vergunnngen en gezeur he
nu zijn er ook al waterschap verkiezingen en zo groeien we maar door
als die kennelijk noodzakelijke vergunningen niet afkomen of steeds voor een maand of 5 in een ander laatje verdwijnen dan heeft de burger nietsquote:Op zondag 23 februari 2025 13:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Och rechten hebben, dat is zo ongewenst... Wat doen rechten nu weer voor onze burgers...
Zo nu weer even terug naar mijn punt. Stellen wij in Nederland de baas van Hyves aan om dat allemaal op persoonlijke titel te gaan beoordelen, om vervolgens te liegen over van alles via Hyves? Die dan zelf ook nog eens mag snijden naar wat hij persoonlijk wel of niet wil behouden, terwijl hij zelf bakken met geld verdiend door diezelfde overheid?quote:Op zondag 23 februari 2025 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als die kennelijk noodzakelijke vergunningen niet afkomen of steeds voor een maand of 5 in een ander laatje verdwijnen dan heeft de burger niets
Het is vreemd dat in een tijd van automatisering, efficiency en werknemerschaarste de overheid maar blijft doorgroeienquote:Op zondag 23 februari 2025 13:30 schreef Harmankardon het volgende:
Trump en Musk maken denk ik een fundamentele fout met hun Nazi retoriek gericht op minderheden, gekoppeld aan de forse bezuinigingen die ze nu doorvoeren.
Hitler had donders goed door dat zijn anti-joden aanpak aansloeg omdat het beeld leefde dat de joden de huurbazen waren, zij waren rijk en de ‘normale’ mensen werden uitgeknepen. De oplossing lijkt dan simpel: roei de onderdrukkende minderheid uit et voila het paradijs voor de rest. Nu Trump en Musk zelf de onderdrukkende minderheid zijn gaan ze dit narratief niet lang kunnen volhouden.
Iemand noemde dit al eens de 'goofy sequel" op het 3e rijk. Voor Musk en Trump is vastklampen aan macht gewoon een laatste strohalm geweest om uit de armen van justitie te ontsnappen. En iedereen die zich bij Maga aansluit deelt die wrok. Nu maakt men naar eigen inzicht gewoon alles kapot wat dwars gelegen heeft. Zonder plan alles wat redelijk is slopen en zoveel mogelijk tijd laten passeren.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:30 schreef Harmankardon het volgende:
Trump en Musk maken denk ik een fundamentele fout met hun Nazi retoriek gericht op minderheden, gekoppeld aan de forse bezuinigingen die ze nu doorvoeren.
Hitler had donders goed door dat zijn anti-joden aanpak aansloeg omdat het beeld leefde dat de joden de huurbazen waren, zij waren rijk en de ‘normale’ mensen werden uitgeknepen. De oplossing lijkt dan simpel: roei de onderdrukkende minderheid uit et voila het paradijs voor de rest. Nu Trump en Musk zelf de onderdrukkende minderheid zijn gaan ze dit narratief niet lang kunnen volhouden.
Lol, hoe is dit een reactie op wat hij schrijft?quote:Op zondag 23 februari 2025 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is vreemd dat in een tijd van automatisering, efficiency en werknemerschaarste de overheid maar blijft doorgroeien
Dat zal wel, maar dat ga je niet oplossen door grok miljoenen emails met vaak veiligheidsgevoelige informatie te laten scannen op buzzwords.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is vreemd dat in een tijd van automatisering, efficiency en werknemerschaarste de overheid maar blijft doorgroeien
Doe dat eens. We wachten nog.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij wil serieus dat ik ga onderbouwen dat de meest succesvolle ondernemer van onze tijd veel heeft gepresteerd?
Musk is een goede organisator en DOGE zal ongetwijfeld gaan lukken , maar het gaat een beetje met de botte bijlquote:Op zondag 23 februari 2025 09:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je projecteert hier je eigen aanname op mij om daar vervolgens voor jezelf punt van te willen maken.
Je wilde met je reactie op mijn post over het verleden van Musk aangeven dat Musk ondanks alles veel had gepresteerd, dat kan iedereen lezen.
We wachten op je bijdrage.
Ja, dan kun je beter gepiepeld worden door Musk en Trump die een deel van de 'efficintie' in eigen zak/bedrijven gaan laten vloeien, en de rest gebruiken voor belastingverlagingen voor de 1℅.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een goede organisator en DOGE zal ongetwijfeld gaan lukken , maar het gaat een beetje met de botte bijl
Het continu doorgroeien van de overheid is ook wel een democratische ziekte
Ondertussen worden wij gepiepeld door organisaties als pensioenfondsen die via lobby clubjes democratisch toestemming hebben om 25% van ons maandelijks salaris weg te pakken
Dat heb je toch ook alleen maar van 'ergens gelezen'? Zou het ook wel eens kunnen zijn dat die man keihard liegt? En waarom dan geen plan maken ipv eerst alles stoppen en dan als een idioot gaan schrappen en ontslaan? Die man is daar niet bevoegd voor, wat valt daaraan niet te begrijpen. Nogmaals, stop met het normaliseren van dit soort praktijken. Echt helemaal niemand anders dan Trump en Musk is ermee gediend.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
Musk is een goede organisator en DOGE zal ongetwijfeld gaan lukken, maar het gaat een beetje met de botte bijl
die gedwongen afdracht aan pensioenfondsen kun je ook gebruiken om IEDEREEN de eerste schijf belastingvrij te laten zijnquote:Op zondag 23 februari 2025 14:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, dan kun je beter gepiepeld worden door Musk en Trump die een deel van de 'efficintie' in eigen zak/bedrijven gaan laten vloeien, en de rest gebruiken voor belastingverlagingen voor de 1℅.
Kan, ja. Maar hoeveel voorstellen voor (of zelfs een hint naar) verlaging van de lastendruk voor de lagere en middenklasse heb jij al voorbij zien komen van deze regering?quote:Op zondag 23 februari 2025 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die gedwongen afdracht aan pensioenfondsen kun je ook gebruiken om IEDEREEN de eerste schijf belastingvrij te laten zijn
Dat is een gigantische tegenwicht aan ZZP ers en Zwartwerken
in de US hebben ze geen gedwongen spaarfondsen
klopt, het is een ziekte die in ons allemaal schuild , die ziekte heet gemakzuchtquote:Op zondag 23 februari 2025 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Niets mis met pogingen om de overheid, waar dan ook ter wereld, efficinter te laten werken. Het grappige is dat dat nooit op de werkvloer, maar altijd in de top moet gebeuren. Het grote, misschien wel onoplosbare probleem is namelijk eigenaarschap, het probleem dat iemand zich echt verantwoordelijk moet voelen voor het goede op de goede manier doen. Dat probleem zorgt ervoor dat er altijd een zekere mate van pappen en nathouden in de cultuur van elke overheid te vinden is. Wat het onoplosbaar maakt is dat het echt invullen van eigenaarschap in de uitvoering haaks staat op het politieke eigenaarschap wat continu wisselt.
Wanneer de politieke leiding van een land een mechanisme zou vinden om dat inhoudelijke eigenaarschap in te richten ongeacht de politieke koers dan was er een kans. Ik heb het nog nergens gezien en denk eigenlijk dat het onmogelijk is.
Mensen in de uitvoering zijn in deze constructie altijd sitting ducks, de meesten zouden graag een stuk efficinter willen werken, maar juist de bestuurscultuur behorend bij een democratische rechtsstaat maakt dat extreem lastig.
Niksquote:Op zondag 23 februari 2025 14:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Kan, ja. Maar hoeveel voorstellen voor (of zelfs een hint naar) verlaging van de lastendruk voor de lagere en middenklasse heb jij al voorbij zien komen van deze regering?
Dat is te makkelijk. De realiteit is geniepiger. Dat wat jij gemakzucht noemt is helaas te vaak het gevolg van een politieke leiding die geen last wil hebben van de realiteit van de uitvoering. Het toeslagen debacle in Nederland is daar een goed voorbeeld van. Het is niet dat er niet continu gewaarschuwd is.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, het is een ziekte die in ons allemaal schuild , die ziekte heet gemakzucht
Ja, dat zit in de mens dat klopt. De schade is echter groter wanneer iemand onbevoegd achter de knoppen zit van het hele land en ook nog eens zelf daar directe financile/wettelijke belangen bij heeft ten opzichte van een iemand op de werkvloer die het zich te gemakkelijk maakt.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, het is een ziekte die in ons allemaal schuild , die ziekte heet gemakzucht
ook bevoegd het recht heeft om in jouw bruto / netto te plukken ten behoeve van een vaag fondsquote:Op zondag 23 februari 2025 14:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat zit in de mens dat klopt.
De schade is echter groter wanneer iemand onbevoegd achter de knoppen zit van het hele land en ook nog eens zelf daar directe financile/wettelijke belangen bij heeft ten opzichte van een iemand op de werkvloer die het zich te gemakkelijk maakt.
van 5.000.000 ambtenaren hun netto salaris in gevaar brengen die toch al voortdurend op het financiele randje levenquote:Op zondag 23 februari 2025 14:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat zit in de mens dat klopt. De schade is echter groter wanneer iemand onbevoegd achter de knoppen zit van het hele land en ook nog eens zelf daar directe financile/wettelijke belangen bij heeft ten opzichte van een iemand op de werkvloer die het zich te gemakkelijk maakt.
Het kan altijd beter en om de zoveel jaar maakt men de overheid efficinter. De manier waarop het nu in de VS gebeurt is gevaarlijk voor de burgers en zal enorme effecten hebben op het welzijn van vele miljoenen mensen.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook bevoegd het recht heeft om in jouw bruto / netto te plukken ten behoeve van een vaag fonds
Het gaat hier niet eens om niet gekozen, maar ook nog eens onbevoegd en op persoonlijke titel.quote:Op zondag 23 februari 2025 14:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van 5.000.000 ambtenaren hun netto salaris in gevaar brengen die toch al voortdurend op het financiele randje leven
ja maar goed dat hij niet verkiesbaar is, hij zou enkele geen stem krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |