quote:Musk aan alle ambtenaren VS:
beantwoord mail, anders volgt ontslag
BERLIJN - Elon Musk, adviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, komt zaterdag met een opvallende opdracht aan alle overheidsmedewerkers.
Ze moeten verslag uitbrengen van hun werkweek.
Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun baan.
„In overeenstemming met de instructies van president Trump zullen alle federale werknemers binnenkort een e-mail ontvangen met het verzoek verslag te doen van wat ze de week ervoor hebben gedaan.
Als ze niet reageren, wordt dat beschouwd als ontslag”, aldus Musk op X.
Musk, de rijkste persoon ter wereld, is door Trump aangesteld om leiding te geven aan het nieuw opgerichte adviesorgaan DOGE, dat een einde moet maken aan „verspilling, fraude en misbruik” bij overheidsuitgaven.
Er zullen er wel zijn die erg in de maag zitten met die mail , het antwoord zal dus wel gecontroleerd worden met al dat thuiswerk op afstand van tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan niet wachten tot bekend wordt wat DOGE kost en wat het heeft opgebracht. Hoe laten die Amerikanen zich zo opzichtig oplichten?
Het is een vreemde man.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:54 schreef cosmosis het volgende:
Zelfde debiele beleid heeft hij ingevoerd toen hij Twitter overnam...
je kunt er wel een leuke database van maken, gekoppeld aan code werkplek , postcode woonplek , aantal dagen per week en dan na controle laten tekenen door budget verantwoordelijkequote:
We zijn het met elkaar eens, Zoltan.quote:
In principe ben ik ook maar een gewone vent. Ja, ik ben Moslim. Maar ik hou van goed eten en kan een goede grap zeker waarderen Jason.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:55 schreef bijdehand het volgende:
Be
[..]
We zijn het met elkaar eens, Zoltan.
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaanquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb een beetje medelijden elke keer dat ik iemand in een Tesla zie.....
Dit...de wereld runnen als een bedrijf alles uitknijpend gaat heel erg backfiren voor Musk en Trump....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaan
Je geaardheid en politieke kleur hebben hier niets mee van doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe ben ik ook maar een gewone vent. Ja, ik ben Moslim. Maar ik hou van goed eten en kan een goede grap zeker waarderen Jason.²
ja zeker je zal maar al twee jaar op afstand werken op barbados als secretaresse archiefquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met de miljoenen Amerikanen die dit allemaal lijdzaam moeten ondergaan
Allemaal kleine Muskolini's in die auto's.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Country January '25 January '24 decrease %quote:Tesla Sales in Europe halved
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficiënter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:59 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dit...de wereld runnen als een bedrijf alles uitknijpend gaat heel erg backfiren voor Musk en Trump....
Zeker dat Twitter eronder heeft geleden, wat nu nog rest is alleen bots, spammers, scammers, 0 controle door moderators, Twitter is een zinkend schip dankzij Muskquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficiënter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?
Meer rapportage is geen goed begin. En ik denk geen moment dat de Amerikaanse staatsburger daadwerkelijk de voordelen gaat voelen van zo'n efficiëntieslag, maar dat is een heel ander verhaal.
De vraag is: hoe ziet succes eruit voor Musk en Trump?
He dat is mijn naamsverbasteringquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal kleine Muskolini's in die auto's.
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Country January '25 January '24 decrease %
United Kingdom 1,293 1,581 -18.2%
France 1,141 3,118 -63.4%
The Netherlands 926 1,610 -42.5%
Norway 663 1,109 -40.2%
Spain 269 1,094 -75.4%
Sweden 394 730 -46.0%
Denmark 451 763 -40.9%
Portugal 380 551 -31.0%
Italy 265 306 -13.4%
nee dat is niet moeilijk ,maar de budget verantwoordelijke op dat kosten plaatsnummer moet voor die AI onzin van jou tekenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef TornadoDK het volgende:
Gewoon ai ff iedere week een verslagje laten maken kan niet zo moeilijk zijn
Dit is de toekomst. Alles zal zo worden. Musk loopt (opnieuw) voor de meute uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zeker dat Twitter eronder heeft geleden, wat nu nog rest is alleen bots, spammers, scammers, 0 controle door moderators, Twitter is een zinkend schip dankzij Musk
Zeker weten! Het betreft inderdaad niet alleen de politieke ambities van Musk....Gedeeltelijk het uitblijven van nieuwe modelen sinds 2020 en daardoor ingehaald worden door de concurrentie is een deelfactor......Musk zn rijkdom is dan wel heel erg gekoppeld aan Tesla en Tesla zeer afhankelijk van wat Musk uitdraagt....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?
Om de juiste conclusies te trekken, moet je totale afzet en marktaandeel vergelijken.
Nee, jullie maken de fout Tesla als een autofabrikant te zien.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met verzadiging van de markt en feit dat de overige autofabrikanten sinds een jaar ook een antwoord hebben met hun eigen modellen?
Om de juiste conclusies te trekken, moet je totale afzet en marktaandeel vergelijken.
Als je alles hebt bereikt in het bedrijfsleven, dan is politieke macht de enige macht nog niet verkregen, dus logisch dat dat zn volgende stap is (Net als al die andere techCEOs die rond Trump rondzwerven omdat hij manipuleerbaar is)quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit is de toekomst. Alles zal zo worden. Musk loopt (opnieuw) voor de meute uit.
Waarom denk je dat hij ineens politieke macht zoekt?
Zo veel mogelijk regels en wettelijke bescherming teniet doen of ambtenaren minstens het gevoel geven dat zekerheden wegvallen en willekeur toeneemt. De dienst uitmaken, en of dat efficiënt of inefficiënt gebeurt zal ze verder worst wezen, dat is slechts een tijdelijk schaamlapje om achter te verschuilen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet nog niet zo zeker of dit wel gaat backfiren. Het is onsympathiek en dus willen we dat deze plannen backfiren, maar stel dat het echt allemaal efficiënter wordt? Heeft Twitter er enorm onder geleden?
Meer rapportage is geen goed begin. En ik denk geen moment dat de Amerikaanse staatsburger daadwerkelijk de voordelen gaat voelen van zo'n efficiëntieslag, maar dat is een heel ander verhaal.
De vraag is: hoe ziet succes eruit voor Musk en Trump?
Wat is Tesla echt?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:18 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nee, jullie maken de fout Tesla als een autofabrikant te zien.
Groetjes Musk
Ach jongetje toch. AI!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus Musk heeft een paar wonderboys, die even wat software gaan maken om een paar miljoen vragenlijsten te verwerken en dan alle afgekeurde medewerkers een mailtje te sturen dat ze ontslagen zijn? Oh, boy ...
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:18 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Als je alles hebt bereikt in het bedrijfsleven, dan is politieke macht de enige macht nog niet verkregen, dus logisch dat dat zn volgende stap is (Net als al die andere techCEOs die rond Trump rondzwerven omdat hij manipuleerbaar is)
Tesla is een energybedrijf, software , robotic en AI bedrijf , ze maken ook EV autosquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Tesla's AI Could Be Worth $100 Trillion (or more)
Das vrij duidelijk toch? Stel je alleen semi-intelligente vragen of deel je je wijsheid in deze discussie?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?
Don't believe the hype!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla is een energybedrijf en software en AI bedrijf
https://www.energy-storag(...)-wildfire-musk-says/
[..]
Bekijk deze YouTube-video
@SymbolicFrank vat het prima samen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:24 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Das vrij duidelijk toch? Stel je alleen semi-intelligente vragen of deel je je wijsheid in deze discussie?
Iedere notie van vrijheid of maatschappeliijke inspraak voor eenieder die minder dan 100 miljoen op zijn rekening heeft staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat gaan de tech bazen veranderen met deze invloed?
De gemiddelde Amerikaan heeft heel wat meer zorgen dan de reputatie van hun automerk.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Patent bedrijf meer....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Don't believe the hype!
Behalve als je al je geld aan je helden weg wilt geven, natuurlijk. Het is jouw geld, doe er mee wat je leuk lijkt.
Nee Tesla doet niet aan patenten, dat vind musk oneerlijk, iederen mag alles copierenquote:
Nergens voor nodig, het is een prettige auto.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Net zoals alle multimiljardair techbro's op de inauguratie. Het laat gewoon zien wie in de VS nou echt de beslissingen neemt. De meeste mensen weten dat wel al, maar het is vrij uitzonderlijk dat ze er zo eerlijk voor uitkomen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Trump-Musk-bromance vind ik een van de raarste dingen die ik in de Amerikaanse politiek heb gezien. Dat zo'n ongekozen en niet-politiek iemand zo prominent naast de president wordt geplaatst vind ik echt bizar.
Heb je antwoord?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:34 schreef TLC het volgende:
Ik had gemaild :
Dear Elon Musk,
Go fuck yourself.
Kind regards,
(naam)
Ja het spijt elon allemaal heel erg, zo had zn moeke hem niet opgevoedquote:
Als je dan snel een andere baan hebt of geld genoeg dan kun je dat best doen, er zullen ook wel mensen zijn die dat doenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:34 schreef TLC het volgende:
Ik had gemaild :
Dear Elon Musk,
Go fuck yourself.
Kind regards,
(naam)
Zelfs Tesla en SpaceX zijn blijkbaar geen 'hands-on' bedrijven gegeven Musk privé overuren maakte in games en met relletjes en gepaai op X.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Hij denkt dat hij de overheid kan runnen als Tesla
Trump geeft iedereen die hem helpt een baantje.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
De Trump-Musk-bromance vind ik een van de raarste dingen die ik in de Amerikaanse politiek heb gezien. Dat zo'n ongekozen en niet-politiek iemand zo prominent naast de president wordt geplaatst vind ik echt bizar.
Take it all to pieces! So I can rule all!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Hij liet zelf toch altijd alleen dat drol-icoontje terugsturen op persvragen over de overname van Twitter? Lijkt in deze situatie een gepaste reactie. En ongetwijfeld met humor ontvangen, want zo is 'ie - met z'n kettingzaag.
Orangeman on the left, zeer toepasselijke Trump -> Oligarchy picture.....Zelfverrijking ten top en de rest van de wereld kan stikken is momenteel gaande in de U S of Aquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:50 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Musk (rechts) z'n "management" in een notendop. De overheid voert 'm met subsidies.
Laat ze maar doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:47 schreef Buitendam het volgende:
Ik kan niet wachten tot bekend wordt wat DOGE kost en wat het heeft opgebracht. Hoe laten die Amerikanen zich zo opzichtig oplichten?
ik zie hem er gerust voor al dat ie al die BSN nummers langs de REP ledenadminstratie haalt , simpele exercitiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Trump geeft iedereen die hem helpt een baantje.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik neem aan dat de controle van die mails met data met je personeelsnummer volledig automatisch gaat en er kijkt echt geen mens naar wat jij erbij tiktquote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:54 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Laat ze maar doen.
Zal niet lang duren of de Amerikaan kant zich open en bloot tegen Trump en Musk.
Mocht mijn werkgever zo'n streken uithalen en dreigen met ontslag zou ik niet weten waarom ik daar nog zou blijven werken. Dat wil gewoon zeggen dat je werkgever je niet vertrouwd en twijfelt aan het werk dat je dagelijks doet!
Maar goed, het is Elon Musk meesten zullen schrik hebben van hem en zijn nu volop na hun uren bezig met ChatGPT om een fatsoenlijke en positieve mail te sturen.
Trump heeft hem nodig omdat hij X, Tesla, Neuralink, SpaceX, ... bezit. Trump kan daar best wel iets mee om invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:31 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla is een energybedrijf, software , robotic en AI bedrijf , ze maken ook EV autos
https://www.energy-storag(...)-wildfire-musk-says/
[..]
Bekijk deze YouTube-video
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbodquote:Op zondag 23 februari 2025 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dan is het veel simpeler en net zo efficiënt om gewoon willekeurig het grootste deel van de ambtenaren te ontslaan. Daar zal het min of meer ook wel op uitdraaien.
Maar Musk heeft niet de mensen om dat te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbod
het beste is om die mail netjes in te vullen
Van mij welquote:Op zondag 23 februari 2025 00:47 schreef einzeinz het volgende:
Musk is gewoon echt een debiel!
Of mogen we dit niet zeggen?
Het beste is om geen enkele mail te beantwoorden en Musk zsm het gezicht te maken van een staatsapparaat in meltdown. Een AI-oplossing ontwikkelen die Trump langer dan 10 minuten ontvankelijk houdt voor associatie met een loser ligt zelfs buiten het bereik van een Musk.quote:Op zondag 23 februari 2025 00:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uiteraard het komt neer op een rekensommetje, wat kost een departement en welk deel kunnen we elders laten doen voor de helft van de kosten of opheffen of samenvoegen met een zelfde afdeling elders in de stad en dan krijg je een aanbod
het beste is om die mail netjes in te vullen
ze zullen een mail krijgen waar alles al is ingevuld , en dat hun baan JA dan NEE zal verdwijnen en indien JA als men dan vrijwillig ontslag neemt per 1/6/2025, dan nog 10 maand doorbetaald zal wordenquote:Op zondag 23 februari 2025 01:00 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met inventariseren wat ambtenaren de afgelopen week/periode hebben uitgevoerd.
Het verifiëren daarvan kan dan wel ondoenlijk zijn.
Als jij in een paar regels niet kan opschrijven wat je in de afgelopen workweek hebt gedaan ben je automatisch al verdacht.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe gedetailleerd moet zo'n verslag zijn?
Als het betekend dat ze veel tijd zijn aan het opschrijven wat ze doen gaat er veel kostbare tijd verloren.
het zal ook wel thuis mogen denk ikquote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe gedetailleerd moet zo'n verslag zijn?
Als het betekend dat ze veel tijd zijn aan het opschrijven wat ze doen gaat er veel kostbare tijd verloren.
Als je een ZZP'er moet vragen wat hij de afgelopen week gedaan heeft zou ik jouw ontslaan, als je dat niet weet dan ben je zelf overbodig.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:35 schreef kibo het volgende:
De basis van dit idee is wel goed.
Wij houden ook elke vrijdag een kort evaluatiegesprekje met de ingehuurde zzp-ers.
Zo krijg je een prima beeld van wat ze gepresteerd hebben en of je ze nog wel nodig hebt.
Dat geldt mss voor jouw werkplaats maar niet voor een middelgroot ICT bedrijf.quote:Op zondag 23 februari 2025 04:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je een ZZP'er moet vragen wat hij de afgelopen week gedaan heeft zou ik jouw ontslaan, als je dat niet weet dan ben je zelf overbodig.
Ja ware niet dat ik als Consultant werk in de ICT, nu jij weer.quote:Op zondag 23 februari 2025 06:24 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat geldt mss voor jouw werkplaats maar niet voor een middelgroot ICT bedrijf.
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.quote:Op zondag 23 februari 2025 06:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ware niet dat ik als Consultant werk in de ICT, nu jij weer.
Mensen die niet eens het woord consultant kunnen spellen kan ik niet serieus nemen.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:30 schreef kibo het volgende:
[..]
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om voor Trump en zijn trawanten, dat is slechts de zondebok die gebruikt wordt om allerlei draconische maatregelen er doorheen te pushen en de boosheid van het electoraat te kanaliseren in andere richtingen dan die van de machthebbers.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:27 schreef Ludachrist het volgende:
De totale ineenstorting van de Amerikaanse overheid is een kleine prijs om te betalen voor alleen 'm/v' in een paspoort. Dank Godkeizer Trump.
Ik hoop het, want het is te zot voor woorden.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:29 schreef raptorix het volgende:
Mijn voorspelling is dat het niet heel lang gaat duren voordat de pleuris uitbreekt in de VS, ik voorspel dat de van oorsprong Democratische staten aan de kusten zich zullen afscheiden.
Als je elke vrijdag tijd hebt om mensen te gaan lastigvallen over wat ze die week gedaan hebben zou ik ook even gaan nadenken over mijn eigen bijdrage.quote:Op zondag 23 februari 2025 07:30 schreef kibo het volgende:
[..]
Zichzelf consult noemende ict-ers zijn oververtegenwoordigd in de groep die bij de vrijdagmiddag gesprekken door de mand valt.
Ja vooruitgang. Eng hè?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zullen er wel zijn die erg in de maag zitten met die mail , het antwoord zal dus wel gecontroleerd worden met al dat thuiswerk op afstand van tegenwoordig
Waarom niet, het is waar toch?quote:Op zondag 23 februari 2025 00:47 schreef einzeinz het volgende:
Musk is gewoon echt een debiel!
Of mogen we dit niet zeggen?
Zonder verificatie is die inventarisatie geld en tijdverspilling.quote:Op zondag 23 februari 2025 01:00 schreef Montagui het volgende:
Niks mis met inventariseren wat ambtenaren de afgelopen week/periode hebben uitgevoerd.
Het verifiëren daarvan kan dan wel ondoenlijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |