@exode, klinkt geweldig, heel veel plezier nog de komende dagen daar
@LeSage, wat sportief! En veel plezier alvast met carnaval vieren
Goeie trouwens, hier vieren ze het volgende week dinsdag op school maar ze moeten nog even kijken wat ze aan willen die dag. En de dag ervoor is het gekke haren dag, moet ik ook nog dingen voor halen.
Ik heb vandaag mijn 8 jarige uitgeschreven van de hockey en dat voelt toch wel als een dingetje. Ze zat in de mo8 groep en die heeft een (grote) groep met 6 jarigen en een groep met 7 en 8 jarigen. Jewel speelde in die laatste groep, maar daar lag het niveau bij sommige kinderen zo hoog dat ze werd ondergesneeuwd. Dus ze is teruggeplaatst naar de groep 6 jarigen, maar het leeftijdsverschil is fors en die groep wordt steeds groter waardoor Jewel daar niet meer naartoe wilde. Vandaag de vraag voorgelegd wat ze wilde, en toen gaf ze schoorvoetend aan dat ze alleen de kleding en de bescherming echt al een ding vindt, want dat zit niet lekker (ze is enorm sensorisch ingesteld op dat vlak). Maar ook de groep, het nu moeten wisselen van team, het sociale aspect van een teamsport, het wedstrijdelement, eigenlijk blijkt ze gewoon overal moeite mee te hebben en vind ze er niks meer aan. Dus we hebben haar afgemeld, midden in het seizoen maar aangezien ze toch was overgeplaatst van team vonden wij niet dat we van haar konden vragen om het seizoen dan wel af te moeten maken in weer een nieuw team.
Het besef dat je zo graag wil dat je kind mee kan doen met de rest, maar dat ze toch steeds weer tussen wal en schip lijkt te vallen omdat haar koppie gewoon niet zo werkt, kwam weer even binnen vanmorgen.
En nu wil ze wel graag op scouting. Maar moet je daar schoenen voor aan, was dat de vorige keer toen we hiernaar informeerden echt een harde eis, en hebben wij dus een kind dat in de winter alleen op enfant laarzen loopt, in het voorjaar en najaar alleen op regenlaarzen, en in de zomer alleen op flipflops. Het gebeurt zelden dat we haar in schoenen krijgen, en zelfs dan zijn het alleen laarsjes en nooit veterschoenen, laat staan goede wandelschoenen. Ze was zelf wel wel heel stellig, GEEN scouting als ik GEEN laarzen aan mag. Maar ik vind ook dat weer heel verdrietig, dat dit zo'n obstakel is dat iets wat haar zo leuk lijkt geen optie meer is.
Gelukkig zit ze op turnen en vindt ze dat wel helemaal leuk. En heeft ze besloten dat ze later olympisch kampioen wordt met turnen ("dat wordt mijn baan"). Aan ambities geen gebrek