abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216834835
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
^O^

Ik kan nog geen medestanders vinden helaas.
Ik heb ze gechanteerd, en liefste ook. Liefste is gewoon weg van WA en ik heb gezegd dat ik foto's uit Nieuw Zeeland alleen op Signal zet :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 22:14:50 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216834966
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb ze gechanteerd, en liefste ook. Liefste is gewoon weg van WA en ik heb gezegd dat ik foto's uit Nieuw Zeeland alleen op Signal zet :D
Misschien zijn ze wel blij dat ze daar nu niet naar hoeven kijken :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216835928
Bekijk deze YouTube-video
Kurzgesagt is spot on (zoals gebruikelijk)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216835958
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Signal is van OpenWhisper, in het leven geroepen door twee voormalige whatsapp honcho's, en met donaties van whatsapp om het protocol -waarop zowel whatsapp als signal draaien- te ontwikkelen.

Beide dus even veilig, maar of je er afstand mee neemt van alle issues die met WhatsApp mee komen is maar de vraag.
pi_216836242
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Signal is van OpenWhisper, in het leven geroepen door twee voormalige whatsapp honcho's, en met donaties van whatsapp om het protocol -waarop zowel whatsapp als signal draaien- te ontwikkelen.

Beide dus even veilig, maar of je er afstand mee neemt van alle issues die met WhatsApp mee komen is maar de vraag.
Bedoel jij, dat vertrek van whapp een loos gebaar is?

Trouwens Putin en de Chinezen weten Alles al…😥
pi_216836298
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bedoel jij, dat vertrek van whapp een loos gebaar is?

Trouwens Putin en de Chinezen weten Alles al…😥
Ik denk dat er sterkere moves te maken zijn, en dat de online omgevingen - als essentieel onderdeel van de samenleving - waar we ons in bevinden -zoals deze rechtse dictatuur hier :+ - onder zware wetgeving qua moderatie en datamining zouden moeten liggen.

Als de gemeente waar je woont een kut rechts beleid heeft vertrek je ook niet.

Wel denk ik dat het van belang is aanwezigheid over platformen te spreiden, en de winst die op je aanwezigheid gemaakt wordt aan de top te minimaliseren (zie ook de meest recente John Oliver met tips mbt aanpassingen tot meta profielen).

Daarnaast weten we wat er kut is aan whatsapp. En bij signal weten we nog niet van de hoed en de rand.
pi_216836625
OK.
Spreiden zeg je. En een beetje ( veel) voor de gek houden metwat je deelt hier en daar.
Wat John Oliver eroverzegt, kreeg ik niet mee.

Had jij klantenkaarten? Bijv. AH of Kruidvat?
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 06:34:23 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216836746
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 01:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wel denk ik dat het van belang is aanwezigheid over platformen te spreiden, en de winst die op je aanwezigheid gemaakt wordt aan de top te minimaliseren (zie ook de meest recente John Oliver met tips mbt aanpassingen tot meta profielen).
Dat spreiden, ik weet het niet. De samenleving is al verspreid genoeg, als er online een plek is waar vanalles samenkomt waarom dat uit elkaar trekken.

Fotograaf die ik 'ken' met YT kanaal - ben lid van dr Patreon en regelmatig mee gesproken met hangouts - promoot ook wel es alternatieven voor Instagram. "Ja deze heeft deze opties, dat is echt super handig voor analoge fotografie"
"Dit nieuwe platform kun je foto's op de kaart zetten, erg handig voor reisfotografie". En een platform voor straatfotografie en weet ik wat. Terwijl k denk "ja al die opties heeft Flickr ook gewoon" :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216836876
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben met de buurvrouwen van hiernaast ook over, maar verder zit nog vrijwel niemand van de mensen waarmee ik app daar.

Ik zegde mijn hockeytraining vanavond af omdat mn hoofd heel vol zat en ik vanavond afspraak met psych van morgen nog even goed wilde voorbereiden. Dat kon niet morgenochtend, want voor de afspraak nog een tussentijdse evaluatie van een stage. En gezien nog maar 4 sessies wil ik niet gewoon doorspreken wat er afgelopen maand is gebeurd en dan tijd op, dus ik wilde de aantekeningen die ik heb gemaakt afgelopen weken even doorlezen, overkoepelende dingen eruit halen, bedenken waar ik het nog meer over wil hebben etcetera. Dat allemaal gedaan. Wil ik net alvast even een keer het reflectieverslag doorlezen voor die evaluatie morgen, heb ik die nog niet gehad. Gek. Kom ik er achter dat de afspraak die ik er morgen in had staan een voorlopige was die ik er eerder in had gezet, maar via de mail hadden we een andere datum afgesproken omdat haar begeleider niet kon op het tijdstip dat ik kon. Alleen ik ben deze toen vergeten eruit te halen.. Dus ik heb morgen helemaal niet die evaluatie :')

Opzich wel blij dat ik er nu achter kom ipv morgen om 9u in de trein die kant op, en het laat ook wel zien dat hockey afzeggen en even een avond rust geen slecht idee was :+ maar nou ja. Beetje dom wel. Ik wist het eigenlijk ook wel, want de nieuwe datum kon ik omdat een andere afspraak die ik eigenlijk had een week verplaatst was. Maar toch had ik het niet aan elkaar gelinkt, of zo.
Lekkere chaos *G*

Ik moest gisteren 9-19 lesgeven. Snap niet hoe andere mensen dat doen - ben in de trein naar huis in slaap gevallen en nu nog moe :')

Ik zit op Signal, maar als ik iemands nummer krijg is toch mijn eerste aanname om diegene in whatsapp iets te sturen.
Whatsapp Communities heeft Signal geloof ik ook geen alternatief voor. Mijn sportclub en m'n andere vrijwilligerswerk gebruiken dat allebei. Ik vind het niet 100% handig, want om berichten te zien in een groep binnen een community moet je een extra keer ergens op klikken. Maar het is wel handig dat ik niet 20 groepsapps heb voor 1 club.
pi_216837062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 07:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Lekkere chaos *G*

Ik moest gisteren 9-19 lesgeven. Snap niet hoe andere mensen dat doen - ben in de trein naar huis in slaap gevallen en nu nog moe :')

Ik zit op Signal, maar als ik iemands nummer krijg is toch mijn eerste aanname om diegene in whatsapp iets te sturen.
Whatsapp Communities heeft Signal geloof ik ook geen alternatief voor. Mijn sportclub en m'n andere vrijwilligerswerk gebruiken dat allebei. Ik vind het niet 100% handig, want om berichten te zien in een groep binnen een community moet je een extra keer ergens op klikken. Maar het is wel handig dat ik niet 20 groepsapps heb voor 1 club.
Ik wel: niet ;) of hetzelfde als jij.
Ik heb godzijdank nog nooit van 9-19u lesgegeven. Ligt ook wel beetje aan het soort onderwijs hoe inspannend het is, maar zo lang achter elkaar, in welke vorm dan ook, nee danku.

Ik vind 1 college geven al vrij pittig, zowel mentaal inspannend maar ook echt fysiek. Anderhalf uur staan, hoge ademhaling, microfoon vasthouden in deel vd zalen.. ik heb letterlijk spierpijn na zo'n dag. Ik heb in maart twee weken colleges weer, eerste week op maandag 1, dinsdag 1 en woensdag 2 (gelukkig wel met 2u ertussen). En dan de week erna maandag en dinsdag nog een keer. Ik ben na die eerste woensdag altijd echt gesloopt, spierpijn overal, als er dan een virus langskomt pik ik 'm gegarandeerd op. Het eerste jaar werd ik na die eerste week echt ziek, zodanig dat ik die tweede week colleges vanuit huis heb gegeven. Vorig jaar ging dat gelukkig al beter. Maar ik had écht onderschat hoe vermoeiend het is.

Ik geef in begin vh academisch jaar ook een paar weken twee werkgroepen per dag, dat is vooral mentaal inspannend (hoef dan niet te staan of microfoon etc). En ik heb ook regelmatig op vrijdag twee stage intervisiegroepen, dat is vrij goed te doen omdat ze daar vooral zelf aan het woord zijn, daar hoef ik dus minder te doen. Maar meer dan 2 daarvan plan ik er ook echt niet op een dag.
pi_216837263
Mogge!
We have far more in common than that which devides us..
pi_216837441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 07:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik wel: niet ;) of hetzelfde als jij.
Ik heb godzijdank nog nooit van 9-19u lesgegeven. Ligt ook wel beetje aan het soort onderwijs hoe inspannend het is, maar zo lang achter elkaar, in welke vorm dan ook, nee danku.

Ik vind 1 college geven al vrij pittig, zowel mentaal inspannend maar ook echt fysiek. Anderhalf uur staan, hoge ademhaling, microfoon vasthouden in deel vd zalen.. ik heb letterlijk spierpijn na zo'n dag. Ik heb in maart twee weken colleges weer, eerste week op maandag 1, dinsdag 1 en woensdag 2 (gelukkig wel met 2u ertussen). En dan de week erna maandag en dinsdag nog een keer. Ik ben na die eerste woensdag altijd echt gesloopt, spierpijn overal, als er dan een virus langskomt pik ik 'm gegarandeerd op. Het eerste jaar werd ik na die eerste week echt ziek, zodanig dat ik die tweede week colleges vanuit huis heb gegeven. Vorig jaar ging dat gelukkig al beter. Maar ik had écht onderschat hoe vermoeiend het is.

Ik geef in begin vh academisch jaar ook een paar weken twee werkgroepen per dag, dat is vooral mentaal inspannend (hoef dan niet te staan of microfoon etc). En ik heb ook regelmatig op vrijdag twee stage intervisiegroepen, dat is vrij goed te doen omdat ze daar vooral zelf aan het woord zijn, daar hoef ik dus minder te doen. Maar meer dan 2 daarvan plan ik er ook echt niet op een dag.
De studenten hadden gisteren een programmeeropdracht waar ze in een groepje aan moesten werken. In een fancy zaal waar per tafel voor 4-6 man een scherm en een whiteboard hangen zodat ze ook de spullen hadden om samen te werken.

Het was een heel uitdagende opdracht en de studenten hebben nu net 4 weken ervaring met programmeren, dus er waren superveel vragen en vaak zat je gewoon een halfuur bij een groepje om met ze mee te denken en een plan te schrijven op hun whiteboard.

Wel heel leuk want je ziet echt hoe veel ze ervan snappen, terwijl ze in een gewoon werkcollege alleen stilletjes de antwoorden aan het chatgpt'en zijn. Deze groepsopdracht is erg leerzaam voor ze en veel leuker lesgeven als er zoveel interactie is.

Denk dat het deels ook door het gebouw komt dat ik zo gaar was gisteren. De zaal met 40 mensen erin had 4 klapraampjes die open konden en dat was het qua ventilatie ;(

Colleges geven lijkt me ook gruwelijk vermoeiend idd. Al helemaal als het een grote groep is in zo'n mega zaal :X
pi_216838827
Tralala …”even” bestaat niet.

Een vastloper met registreren bij proton.me
Affijn, account is er. Gelukkig - NOT- zijn er al meer met mijn naam @proton.me

En test mail van ziggo naar proton kwam aan w/
pi_216839103
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De studenten hadden gisteren een programmeeropdracht waar ze in een groepje aan moesten werken. In een fancy zaal waar per tafel voor 4-6 man een scherm en een whiteboard hangen zodat ze ook de spullen hadden om samen te werken.

Het was een heel uitdagende opdracht en de studenten hebben nu net 4 weken ervaring met programmeren, dus er waren superveel vragen en vaak zat je gewoon een halfuur bij een groepje om met ze mee te denken en een plan te schrijven op hun whiteboard.

Wel heel leuk want je ziet echt hoe veel ze ervan snappen, terwijl ze in een gewoon werkcollege alleen stilletjes de antwoorden aan het chatgpt'en zijn. Deze groepsopdracht is erg leerzaam voor ze en veel leuker lesgeven als er zoveel interactie is.

Denk dat het deels ook door het gebouw komt dat ik zo gaar was gisteren. De zaal met 40 mensen erin had 4 klapraampjes die open konden en dat was het qua ventilatie ;(

Colleges geven lijkt me ook gruwelijk vermoeiend idd. Al helemaal als het een grote groep is in zo'n mega zaal :X
Oh, dat lijkt me wel echt intensief ja. Maar wel leuk ook inderdaad.

Op de maandagcolleges in maart zit ik in een theaterzaal met 900 stoelen, 650 in zaal en 250 op balkon :+ . Er zitten een stuk of 500 studenten in dat deel van het vak (een Nederlands en een Engels deel, dat is NL deel). Maar ervaring leert dat minder dan de helft komt. Het is hybride met livestream en wordt ook nog opgenomen, dus een deel kijkt wel via een van die wegen nog. Daar is wel weer een headset, dat scheelt in de arm spierpijn.
pi_216840679
Herrie rondom het huis, er is iets met de riolering geloof ik, en heel veel mannen zijn ermee bezig met de radio keihard aan.
Straks even naar de fietsenmaker voor de ketting en daarna doe ik helemaal niets meer, de onvrijwillige wandeling van gisteren voelt nog na.

Hoe is het met @Blues ? Beetje aan het opknappen? Bij jullie ook zonnig om war vitamine D op te doen?
pi_216841028
WOG dagje vandaag. Of misschien efficiënt dagje… wat ik had gepland was sneller klaar dan gedacht en dringende klusjes liggen er niet.
Sowieso rommelige werkweek. Maandag tussendoor naar de oogarts, straks tussendoor buisje bloed laten prikken bij Sanguin. Daar ging het in een paar jaar van ‘je hb is nu te laag, over drie maanden roepen we je weer op’ naar ‘je ferritinegehalte wat we na donatie checken blijkt te laag, blijf maar een jaar weg’ (en dat twee jaar achter elkaar) met nu een ‘kom maar eens een buisje bloed prikken en dan kijken we of je überhaupt nog mag doneren’.
En morgen naar de tandarts voor implantaat gebeuren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216841110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:44 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe is het met @:blues ? Beetje aan het opknappen? Bij jullie ook zonnig om war vitamine D op te doen?
Ja zonnig en frips.
Gisteren en vandaag voel ik me weer zeer matig, nog verkouden, ben doof. heb nu ook hooikoorts erbij denk ik en blijf zo moe moe moeiiii.
Doe wel korte wandelingetjes en fietsritjes in de buurt om ook ff lekker buiten te komen maar ben blij als ik zometeen weer ff poosje naar bed kan om te dutten. Het houdt niet over dus.
pi_216841171
Implantaat…Cat. Sterkte !

Om 16 uur gaat funda live😎
Kantoorkasten in the house, stelling kasten in ‘proviand kamer’ worden opgebouwd.
En Pax 350 cm. staat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216841186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja zonnig en frips.
Gisteren en vandaag voel ik me weer zeer matig, nog verkouden, ben doof. heb nu ook hooikoorts erbij denk ik en blijf zo moe moe moeiiii.
Doe wel korte wandelingetjes en fietsritjes in de buurt om ook ff lekker buiten te komen maar ben blij als ik zometeen weer ff poosje naar bed kan om te dutten. Het houdt niet over dus.
Gossie, wat een nasleep! en met griepvaccinatie?
pi_216841219
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:22 schreef AnneX het volgende:

Gossie, wat een nasleep! en met griepvaccinatie?
Ja met griep- en covidvaccinatie.
Maar ben nu vanaf echt ziekziek nog geen 2 weken onderweg. Ene dag gaat het beter en dan ineens weer zo'n 1-2 dagen bleh.
pi_216841223
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:20 schreef AnneX het volgende:
Implantaat…Cat. Sterkte !

Om 16 uur gaat funda live😎
Kantoorkasten in the house, stelling kasten in ‘proviand kamer’ worden opgebouwd.
En Pax 350 cm. staat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi!
Benieuwd naar funda!
  woensdag 26 februari 2025 @ 14:41:47 #223
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_216841356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 14:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooi!
Benieuwd naar funda!
Ik ook!

Grmpf, beterschap @Blues!
pi_216841567
Zal straks wel bont en blauw zijn. Onderweg naar de fietsenmaker schoot de ketting er weer af en zo dat ik languit op de straat lag (spijkerlaan, vroeger een laan vol gevallen vrouwen). Moest weer een enorm stuk lopen -O- . Ze gaan er nu een nieuwe ketting opzetten.

Wat balen @Blues dat het zo blijft hangen

Netjes @nnex
pi_216841628
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Zal straks wel bont en blauw zijn. Onderweg naar de fietsenmaker schoot de ketting er weer af en zo dat ik languit op de straat lag (spijkerlaan, vroeger een laan vol gevallen vrouwen). Moest weer een enorm stuk lopen -O- . Ze gaan er nu een nieuwe ketting opzetten.

Wat balen @:blues dat het zo blijft hangen

Netjes @:nnex
Djeesus Kaat!!! 😘
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')