Ook een uitstekend team voor de klassiekers die passen bij Kooij.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 19:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aardig treintje wel voor Kooij. Blijf het jammer vinden als hij zou vertrekken bij Visma. Wel beter voor zijn carriere
Covi gaat naar Astana volgens lequipe. Kanter en Lopez blijven bij Astana en Fortunato zal waarschijnlijk ook verlengen.quote:Op maandag 5 mei 2025 01:30 schreef wimderon het volgende:
Conti zegt dat Visma in gesprek is met Covi (w0t?) en UAE op haar beurt met Küng.
Geen toptalent, maar opzich wel potentie om een prima allround knecht te worden op WT-niveau.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zie niet heel bijzondere resultaten, @:koffieplanter is het wat ?
Mattio vond ik wel een degelijke indruk maken in Oman. Lijkt wel stabiel.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Geen toptalent, maar opzich wel potentie om een prima allround knecht te worden op WT-niveau.
Ik vermoed dat ze Smithson en Pattinson ook nog wel gaan overhevelen.
Zal me ook niet verbazen als ze deze jongen de vaste leadout van Brennan willen gaan maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 10:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mattio vond ik wel een degelijke indruk maken in Oman. Lijkt wel stabiel.
quote:Twee Chinese wielerploegen strijden om handtekening Limburgse aardrijkskundeleraar
Maakt veelwinnaar Rutger Wouters op zijn 33ste zijn profdroom alsnog waar? Hoewel de Limburgse tijdritkampioen bij de eliten zonder contract momenteel in de lappenmand ligt, trekken twee Chinese continentale teams stevig aan de mouw van de Koerselse aardrijkskundeleraar.
Rutger Wouters, jaarlijks goed voor twintig à dertig overwinningen, houdt van avontuur. De hardrijder pur sang uit Koersel speldde de voorbije seizoenen een rugnummer op in landen als Burkina Faso, Turkije, Oman, Kameroen en Algerije. In zijn internationale reispas kunnen echter nog aardig wat stempels bijkomen. De 33-jarige aardrijkskundeleraar aan het Sint-Franciscuscollege in Heusden-Zolder kan immers rekenen op stevige interesse van twee Chinese continentale teams. Mag Wouters, uitgerekend in wat voor hem als een rampjaar beschouwd kan worden, eindelijk een kribbel zetten onder een volwaardig contract?
“Oei, heb je ergens iets horen waaien”, glimlacht Rutger, wanneer we hem vragen hoe het momenteel met zijn Chinese taalkennis zit. “Men heeft inderdaad een tijdje geleden naar mij gepolst. Dat heeft uiteraard te maken met mijn buitenlandse koersavonturen. Het betreft zeker geen spookploegen die men nu plots gaat opstarten, maar wel degelijk teams die al jaren bestaan.”
Graag duidelijkheid
China telt een twintigtal continentale ploegen. Zonder Belgen weliswaar. Terugvallen op (ex)-collega’s met ervaring is niet aan de orde.
“Noël Truyers, onze ploegleider bij Flanders Region waarmee ik onder meer in Algerije ben gaan koersen, heeft in China wat ankerpunten uit zijn tijd bij veldritteam Telenet-Fidea”, verduidelijkt Wouters. “Maar ik zal zeker niet over één nacht ijs gaan. Dat heb ik vroeger ook nooit gedaan, toen ploegen eveneens naar mijn voorwaarden polsten. De voorwaarden zijn alvast oké. Alleen vind ik het programma momenteel nog iets te vaag. De UCI-koersen waaraan ze deelnemen, staan vast. Maar het Chinese programma is nog erg onduidelijk. Vooral omdat er constant koersen van de kalender verdwijnen.”
“Het plan is dat ik dit seizoen voor een aantal maanden naar China trek. Maar als ik dat doe, dan wil ik volop kunnen koersen. Zo niet, kan ik beter hier blijven. Als leraar kan ik een tijdje loopbaanonderbreking nemen. Maar dan wil ik dat wel zo snel mogelijk op school regelen. En dus vraag ik duidelijkheid. Mijn verhuis zal sowieso niet voor de eerste maand zijn. En eerlijk, ik acht de kans dat het niet doorgaat minstens even groot dan dat het wel lukt”, klinkt het realistisch.
Elleboog - en ribbreuk
Daarnaast heeft Rutger Wouters nog andere zorgen. Van fysieke aard. Had hij de voorgaande jaren rond dit tijdstip al een tiental overwinningen op zak, dan blijft het nu bij één zege in het provinciaal tijdritkampioenschap.
“In februari keerde ik ziek terug van de Ronde van Algerije. Daardoor moest ik een aantal weken van de fiets blijven en nadien opnieuw van bijna nul herbeginnen”, vat Wouters zijn opsomming aan. “Nadien waren er de problemen met mijn rug. Vervolgens mijn val voor de start van de Trofee Maarten Wynants met een breukje in de elleboog tot gevolg. Recent heb ik bij een ongelukje op training een tweede breuk in de al gehavende elleboog en een ribbreuk opgelopen. Ik reed langs het kanaal richting Kanne, toen plots een fietser moest uitwijken en we elkaar niet meer konden ontwijken. Voorlopig kan ik wat op de rollen trainen. Buiten fietsen is echter nog niet aan de orde.”
Mijn Milkias volgend jaar misschien wel bij Tietena, even overgeven.quote:According to sources of CyclingUpToDate, there has been already an interest from several professional formations who had a look into Maekele's data and are with talks with the Eritrean about a possible 2026 contract. Among those interested, we understand that Unibet Tietema Rockets have shown particular interest. But if Maekele continues to rack up podiums at current pace (14x at the podium in 2025), maybe even bigger teams will come chasing the successor of Biniam Girmay's throne.
Op zich geeft TDT wel slim allerlei gasten een contract die om wat voor reden nog niet op PCT niveau rijden. Het spreekt wel voor ze dat ze deze uitdaging ook niet uit de weg gaan.quote:Op zondag 8 juni 2025 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mijn Milkias volgend jaar misschien wel bij Tietena, even overgeven.
Ik kan ze ook alvast Keven Teklemariam warm aanbevelen. De nieuwe Milkias Maekele is de nieuwe Biniam Girmay.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich geeft TDT wel slim allerlei gasten een contract die om wat voor reden nog niet op PCT niveau rijden. Het spreekt wel voor ze dat ze deze uitdaging ook niet uit de weg gaan.
L’Oréal , Alpecin.. binnenkort heeft elke wielrenner een weelderige haardosquote:Op woensdag 11 juni 2025 13:40 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)oor-cosmeticagigant/
Dat kon je eigenlijk al invullen toen zijn broer daar een baan kreeg.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:29 schreef The_Undertone het volgende:
Segaert naar Bahrain, was dat al geweten?
Nicolas Maes gaat ook mee als ploegleider, leg het maar uit.quote:Op woensdag 11 juni 2025 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat kon je eigenlijk al invullen toen zijn broer daar een baan kreeg.
quote:Op zondag 8 juni 2025 17:11 schreef wimderon het volgende:
Jonas Geens is dit jaar opzichtig aan het hengelen naar een contract bij Cofidis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |