Na maanden regeren hebben ze een maatregel kunnen uitvoeren.quote:Drie extremistische islamitische predikers mogen van kabinet land niet in
Drie extremistische islamitische predikers die van plan waren te komen spreken op de Ramadan Expo mogen van het kabinet het land niet in. Dat hebben de ministers Van Weel (VVD) en Faber (PVV) bekendgemaakt. Zij hebben daarvoor onder andere advies ingewonnen bij de NCTV.
"Voor haatzaaierij en het vergoelijken van geweld is absoluut geen plek in Nederland", zegt Van Weel. "Onze dijken kunnen niet hoog genoeg zijn om haat, agressie en geweldsverheerlijking te weren", zegt Faber. "Ik wil ze hier gewoon niet hebben en ik denk de meeste Nederlanders ook niet."
Het kabinet geeft hiermee gehoor aan een motie van de Tweede Kamer van JA21 en de VVD. Alleen GL-PvdA, Denk en PvdD stemden tegen. De Kamer wilde dat het kabinet ingreep omdat "deze predikers pedofilie verheerlijken, homoseksualiteit vergelijken met anaalkanker en de gruwelijkheden van 7 oktober door Hamas 'een leugen' vinden".
Utrecht stopte samenwerking
De Ramadan Expo is op 22 en 23 februari in de Jaarbeurs in Utrecht. Er zijn gescheiden ruimtes voor mannen en vrouwen. Vorig jaar stopte de gemeente Utrecht de samenwerking met de Dawah-groep die de Expo organiseert "vanwege het herhaaldelijk uitnodigen van omstreden sprekers", zo meldde RTV Utrecht. Burgemeester Dijksma zei echter niet te kunnen verbieden dat zij komen spreken.
Toen Thieme er nog was, stemde ik PvdD. Maar sinds Ouwehand vind ik het helemaal niks meer.quote:
Ik zeik Frenske vaak af. Dat is vooral omdat hij gewoon niet oprecht is. Hij - en eigenlijk ook zijn partij - heeft niks te zoeken bij GL.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:40 schreef Richestorags het volgende:
GL/PvdA gewoon een partij met woke en Palestina extremisten om in de gaten te houden dus. In principe is het gewoon een extreemlinkse partij geworden.
Ze stemmen tegen dit op ons grondgebied. Waarom haten ze ons zo?
https://youtube.com/shorts/dvJ7m6_1u1M?si=6zMZdGRi81iYHIj5
Bekijk deze YouTube-video
Heb in de PvdD groepschat gevraagd waarom er tegen is gestemd, afwachtend op antwoord.quote:
Ik ben wel benieuwd hoe deze partijen stonden tegenover het weren van David Icke.quote:
Het vrije woord houdt op wanneer je pedofilie gaat sanctioneren en openlijk oorlog oproept tegen onze samenleving en dat Joden en homo's dood moeten. Dat is haatzaaien.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik neem aan dat FvD en PVV en alle andere aanhangers van het vrije woord en vrijheid van meningsuiting nu in de bres springen voor deze mensen.
SGP komt elk moment voor deze mensen op in het kader van religieuze vrijheid natuurlijk.
Mooi, dan kan de PVV worden opgedoektquote:"Voor haatzaaierij en het vergoelijken van geweld is absoluut geen plek in Nederland", zegt Van Weel.
De PvdA heeft niets te zoeken bij GL. Heeft weinig met Frans te maken. De ideologie van de gemiddelde GL'er staat mijlenver af an de ideologie van de gemiddelde PvdA'er...quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zeik Frenske vaak af. Dat is vooral omdat hij gewoon niet oprecht is. Hij - en eigenlijk ook zijn partij - heeft niks te zoeken bij GL.
Thieme was een slappe zak. Intelligente vrouw die weet waar de problemen zitten, maar totaal ongeschikt voor de politiek. Ouwehand heeft dezelfde kwaliteiten, maar heeft nog wel een ruggengraat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:41 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Toen Thieme er nog was, stemde ik PvdD. Maar sinds Ouwehand vind ik het helemaal niks meer.
Altijd weer dat stompzinnige "Ja maar vrijheid van meningsuiting"...quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef Akathisia het volgende:
Slechte zaak. Ik ben van mening dat VVMU een zaak is van ingezetenen, maar principieel vind ik niet dat je iemand het woord moet willen ontzeggen om wat hij eerder gezegd heeft.
Jij bent van mening dat vvmu grenzen heeft. En een aantal mensen die ooit bij machte waren om hun kwedel in boekje neer te pennen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:50 schreef Mikeytt het volgende:
Altijd weer dat stompzinnige "Ja maar vrijheid van meningsuiting"...
vvmu heeft grenzen. Discriminatie gaat die grens over
Nee, dat is een feit onder de Nederlandse wet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:53 schreef Akathisia het volgende:
Jij bent van mening dat vvmu grenzen heeft.
Het lijkt wel of hij lipgloss opheeft. Mag dat wel?quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ik kijk trouwens even op die website... Wat the fuck moet ik me voorstellen bij een internationale 'korancompetitie' ????
[ afbeelding ]
Dat kun je toch herleiden uit de tekst die je zelf aanhaalt? Het is een wedstrijdje die gaat over wie het beste kan dwepen met de woorden van wijlen Mohammed.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ik kijk trouwens even op die website... Wat the fuck moet ik me voorstellen bij een internationale 'korancompetitie' ????
[ afbeelding ]
Misschien is het gewoon een vrouw met een baard.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het lijkt wel of hij lipgloss opheeft. Mag dat wel?
De Nederlandse wet is ook maar een mening, of een conclusie van meningen. Hoe dan ook is jouw standpunt een mening, ongeacht wat er in het wetboek staat. Of ben je het er alleen maar mee eens ómdat het in het wetboek staat? Want dan snap ik jouw houding t.o.v. vvmu ook gelijk wat beter. Overigens is discrimineren in woord niet per definitie strafbaar.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, dat is een feit onder de Nederlandse wet.
Van Denk en GL-Pvda had ik niet anders verwacht maar dat PvdD zich sinds de huidge formatie zó laat kennen vind ik dan weer een níeuw dieptepunt. Het is overduidelijk dat ook zij de duivel in huis gehaald hebben. Voorheen kon ik voor hen nog wel enige sympathie hebben maar dat hebben ze toch echt verspeeld nu.quote:
Maar het gevaar komt van rechts hoorquote:
Ik ken de man niet, maar wat heeft het rondreizen te maken met al dan niet extremist zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
LOL! Als je Mohamed Hijab extreem vindt.Die man reist werkelijk de hele wereld rond.
²
Wat is "Het gevaar"? En klaarblijkelijk vonden de regeringspartijen + SP/D66/Volt/CDA/SGP/CU en vast nog wat grut dus wel dat hier gevaar vanuit rechts-conservatieve hoek kwam.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Maar het gevaar komt van rechts hoor
Behalve Canada danquote:Op woensdag 19 februari 2025 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Die man reist werkelijk de hele wereld rond.²
Nou, dat ze het kennelijk in de meeste andere landen geen probleem vinden. Ik volg deze vent al jaren. Totaal geen extremist. Deze Harvard afgestudeerde is juist een intellectueel. En hij is hier al vaker geweest trouwens.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ken de man niet, maar wat heeft het rondreizen te maken met al dan niet extremist zijn?
Schaapquote:Op woensdag 19 februari 2025 19:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is "Het gevaar"? En klaarblijkelijk vonden de regeringspartijen + SP/D66/Volt/CDA/SGP/CU en vast nog wat grut dus wel dat hier gevaar vanuit rechts-conservatieve hoek kwam.
Wat bedoel je?quote:
Er worden wedstrijden gehouden waar reciteurs het tegen elkaar opnemen op basis van memorisatie, stem en toepassen van de rectitatieregels.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Islam-extremisme is radicaal-rechts conservatief. Dus ja, het gevaar komt van rechts.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:34 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Maar het gevaar komt van rechts hoor
Ah zo, soort dichters wedstrijd, maar dan met toxische teksten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er worden wedstrijden gehouden waar reciteurs het tegen elkaar opnemen op basis van memorisatie, stem en toepassen van de rectitatieregels.²
Ik weet niet of iemand die Twiitch heet indruk maakt op ze. Ik denk het niet Twiitch!quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:15 schreef Twiitch het volgende:
Ze hadden ze wel het land in moeten laten om ze daarna meteen op te pakken. In Vught opsluiten. Daarna de sleutel opeten.
Beter een stargate ontwikkelen met eenrichting link naar het midden oosten/Afrika en dan als ingang bij de jaarbeurs gebruiken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:15 schreef Twiitch het volgende:
Ze hadden ze wel het land in moeten laten om ze daarna meteen op te pakken. In Vught opsluiten. Daarna de sleutel opeten.
Je snapt dondersgoed dat ik doel op linkse partijen die het wel prima vinden dat die haatzaaiers hier hun zegje komen doen. Alleen wil je dat niet inzien, aangezien dat totaal niet in jouw straatje past.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Islam-extremisme is radicaal-rechts conservatief. Dus ja, het gevaar komt van rechts.
Weinig links aan GL-PvdA en DENK.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je snapt dondersgoed dat ik doel op linkse partijen die het wel prima vinden dat die haatzaaiers hier hun zegje komen doen. Alleen wil je dat niet inzien, aangezien dat totaal niet in jouw straatje past.
Ja maar dat is alleen bij witte mensen zo. Die prediker is niet wit en zou gewoon toegang moeten hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Altijd weer dat stompzinnige "Ja maar vrijheid van meningsuiting"...
vvmu heeft grenzen. Discriminatie gaat die grens over
quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig links aan GL-PvdA en DENK.
Even in de PvdD groepschat gevraagd. Blijkbaar kwam uit het rapport uit dat er geen aanwijzingen waren dat er haatzaaiende teksten zouden worden verspreid, dus was de mening dat zo'n preventief verbod onnodig was.
Stemde je 'toevallig' eerst FvD een paar jaar geleden?quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weinig links aan GL-PvdA en DENK.
Even in de PvdD groepschat gevraagd. Blijkbaar kwam uit het rapport uit dat er geen aanwijzingen waren dat er haatzaaiende teksten zouden worden verspreid, dus was de mening dat zo'n preventief verbod onnodig was.
Er is geen PvdA meer, door de fusie en Frans als leider is het alleen nog Groen links.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:40 schreef Richestorags het volgende:
GL/PvdA gewoon een partij met woke en Palestina extremisten om in de gaten te houden dus. In principe is het gewoon een extreemlinkse partij geworden.
Ze stemmen tegen dit op ons grondgebied. Waarom haten ze ons zo?
https://youtube.com/shorts/dvJ7m6_1u1M?si=6zMZdGRi81iYHIj5
Bekijk deze YouTube-video
Stuur ze e-mail met die vraag. Deel je hun antwoord hier op Fok?quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe deze partijen stonden tegenover het weren van David Icke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |