abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216765949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rechters houden de overheid aan de wet. Gek he?

Als de politiek nu ook eens bezig gaat met zich aan de wet houden, komt er nooit meer een rechter die de overheid op de vingers hoeft te tikken.
Het is toch een politieke keuze wanneer er een vergunning moet komen.

Maak de wet dat je de norm verhoogd en klaar.
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:32:32 #252
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216765968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:26 schreef Hanca het volgende:
Holman valt Wiersma ook wel behoorlijk af. Hij is altijd enorm genuanceerd in zijn uitspraken, maar tussen de regels door is hij gewoon boos over de manier van communiceren van Wiersma met haar 'ik heb de oplossing'.
Blijkt ook opnieuw uit dat Wiersma en haar PA gewoon enorm slecht sonderen met de fracties. Dit is al de zoveelste keer dat ze in een debat met alle camera’s erop de deksel op de neus krijgt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216765988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is toch een politieke keuze wanneer er een vergunning moet komen.

Maak de wet dat je de norm verhoogd en klaar.
Nee, dat is dus niet mogelijk, want dat botst met wetten en afspraken over natuurbehoud. En een wet maken die botst met een andere wet, dat kan niet.

(En nee, dat is niet alleen in de EU, een zeer ruime meerderheid van meer dan 130 kamerzetels staat achter de natuurdoelen)

Het kan uiteindelijk wel, als er genoeg reductie tegenover staat. Sterker: ik hoop er op, want ik zie ook graag een ondergrens. Maar wel met verbetering en niet met verslechtering van de natuur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 17:38:26 #254
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216766058
Telegraaf-artikel lijkt ook wel door BBB geschreven, flutkrant

https://www.telegraaf.nl/(...)ofessor-heel-robuust
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216766226
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is toch min of meer hetzelfde. De grens is uit voorzorg op Nihil gesteld. En het aanpassen gaat dus niet zo maar gebeuren omdat uitgesloten moet worden dat er - ook door cumulatie - verslechtering van de staat van de natuur veroorzaakt wordt.
En dat kan, nu ook al. De meerderheid van de projecten zullen niet meer uitstoten, de uitstoot gaat al jaren omlaag zelfs. Maar die ondergrens zit steeds in de weg. Het is het zoveelste papieren obstakel zonder enige onderbouwing of koppeling met de werkelijkheid. Door deze ondergrens worden nu projecten bemoeilijkt die verder dan 25 kilometer van welke natuur dan ook af zit, bijvoorbeeld.
pi_216766237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 17:38 schreef Szura het volgende:
Telegraaf-artikel lijkt ook wel door BBB geschreven, flutkrant

https://www.telegraaf.nl/(...)ofessor-heel-robuust
Prima artikel, wat klopt er niet volgens jou?
pi_216767561
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Kunnen we voortaan niet beter op rechters en leden van de raad van state stemmen.
Schijnbaar wordt daar het beleid bepaalt.

Iedereen wilt dat dat we weer aan de slag gaan, woningen gaan bouwen maar we laten onszelf gek maken door micro management op 0.0000001 gram stikstof.
Haal de grens omhoog voor vergunningen en ga aan slag met grote uitstoters ipv je tijd verspillen.
Tja, dat laatste niet doen is een politieke keuze. En daarvoor is te weinig politiek draagvlak, dus blijven we voorlopig flink lopen kloten.
pi_216767615
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 16:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Kunnen we voortaan niet beter op rechters en leden van de raad van state stemmen.
Schijnbaar wordt daar het beleid bepaalt.
OF:
Je zorgt dat je geen broddelwerk aflevert dat door iedere simpele rechter afgeschoten kan worden.

Maar ja, het moet wel altijd aan een ander liggen he? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216767618
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dat laatste niet doen is een politieke keuze. En daarvoor is te weinig politiek draagvlak, dus blijven we voorlopig flink lopen kloten.
Helaas wel, met dit kabinet ga je niks of weinig oplossen
pi_216767658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Helaas wel, met dit kabinet ga je niks of weinig oplossen
Maar ze doen wel lekker boos over asielzoekers.
pi_216767695
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar ze doen wel lekker boos over asielzoekers.
Ja en daar gaat het toch om
Al lossen ze zelfs dat issue niet op
pi_216767797
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja en daar gaat het toch om
Al lossen ze zelfs dat issue niet op
Dat probleem is ook veel te handig voor ze. Oplossen heeft dan geen meerwaarde. Dit kabinet maakt zeer cynisch ;(
pi_216767816
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat probleem is ook veel te handig voor ze. Oplossen heeft dan geen meerwaarde. Dit kabinet maakt zeer cynisch ;(
Als ze het oplossen heeft de PVV geen bestaansrecht meer
pi_216767880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Als ze het oplossen heeft de PVV geen bestaansrecht meer
En de VVD ook amper nog. Dus daarom lekker de problemen cultiveren.
pi_216768049
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
OF:
Je zorgt dat je geen broddelwerk aflevert dat door iedere simpele rechter afgeschoten kan worden.

Maar ja, het moet wel altijd aan een ander liggen he? :')
Je kunt prima de grens ophogen en ondertussen iets doen.
Er zijn wel meer belangen af te wegen voor een natie dan 0,005 mol stikstof.
pi_216768449
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Punt is dat je dan ook echt iets moet doen. Bijvoorbeeld zoals in België binnen een beperkt aantal jaren de piekbelasters wegsaneren. En daarvoor is politieke wil en moed nodig.
pi_216768583
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:
Oh ik weet wel zeker dat ze er afstand van zouden nemen, maar wat heb je daar dan nog aan? Uiteindelijk heeft vooral Yesilgöz er bewust voor gekozen het debat op elk punt naar migratie te trekken (ook omdat dat de VVD zou vrijwaren van beleidsfouten in de afgelopen 20 jaar).
Dit is wel een hele scherpe indien dat waar is en opzet is. Ik sluit het niet uit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216768599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar waarom kan die waarde dan opeens x200? Lijkt me nogal een verschil.
Laten ze nou eindelijk eens zeggen dat de helft van de veehouders moet stoppen. Er zijn meer belangen dan die van boeren die onze leefomgeving verzieken.
pi_216768701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom kan die waarde dan opeens x200? Lijkt me nogal een verschil.
Laten ze nou eindelijk eens zeggen dat de helft van de veehouders moet stoppen. Er zijn meer belangen dan die van boeren die onze leefomgeving verzieken.
De helft laten stoppen is helemaal niet nodig en dan zitten we plots met heel veel hectare onbeheerde, verwilderende grond. Nee, ze moeten biologisch gaan met minder vee of agrariër worden (en dan ook biologisch, ivm de waterkwaliteit en de schade aan insecten van landbouwgif).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 20:48:32 #270
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216769999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit is wel een hele scherpe indien dat waar is en opzet is. Ik sluit het niet uit. :)
Dat nareis op nareis bleek niet te kloppen. Dat kwam uit het niks en hebben ze plotseling het kabinet op laten klappen. Je zag toen ook dat Yesilgöz al naar voren geschoven werd, en die begon toen met absurde getallen te strooien: Duizenden nareis-op-nareizigers per jaar, bleken er 350 in 4 jaar. Het in de campagne elk punt naar de migratie trekken kon/kan iedereen zelf zien.

Je wint populistische stemmen alleen met het verhaal dat het anders moet, dat hebben ze gedaan. Je ziet ze nu ook weer terugdraaien in hun toon, en meer inzetten op betrouwbaar leiderschap t.o.v. een Faber bijvoorbeeld.

Het staat iedereen overigens vrij hier zn eigen conclusies uit te trekken, slechts mijn interpretatie

[ Bericht 2% gewijzigd door Fretwork op 20-02-2025 20:55:16 ]
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216770050
Ik zie het vaker in jouw reacties: retescherp waarvoor hulde. ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216770436
Je ku
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dat nareis op nareis bleek niet te kloppen. Dat kwam uit het niks en hebben ze plotseling het kabinet op laten klappen. Je zag toen ook dat Yesilgöz al naar voren geschoven werd, en die begon toen met absurde getallen te strooien: Duizenden nareis-op-nareizigers per jaar, bleken er 350 in 4 jaar. Het in de campagne elk punt naar de migratie trekken kon/kan iedereen zelf zien.

Je wint populistische stemmen alleen met het verhaal dat het anders moet, dat hebben ze gedaan. Je ziet ze nu ook weer terugdraaien in hun toon, en meer inzetten op betrouwbaar leiderschap t.o.v. een Faber bijvoorbeeld.

Het staat iedereen overigens vrij hier zn eigen conclusies uit te trekken, slechts mijn interpretatie
Je kunt moeilijk de vvd verwijten dat de PVV is aan komen zetten met een incompetente minister.

Waarschijnlijk had een ieder andere bewindspersoon van de PVV nog meer klaargespeeld dan Faber.
  donderdag 20 februari 2025 @ 21:19:03 #273
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216770737
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Je ku
[..]
Je kunt moeilijk de vvd verwijten dat de PVV is aan komen zetten met een incompetente minister.

Waarschijnlijk had een ieder andere bewindspersoon van de PVV nog meer klaargespeeld dan Faber.
Je kon van te voren uittellen dat er daar weinig geschikte kandidaten waren als het op ervaring aankomt, dat had de VVD natuurlijk wel kunnen weten. Zonder leden kom je dan uit bij de parels zoals Gom van Strien, Markuszower, etc.
Klever, Madlener en Agema kunnen ook op veel kritiek rekenen en buitenstaanders zoals Coenradie klappen dan weer op alleenheerser Geert.

In principe zijn alle 4 de partijen in het kabinet nooit gestopt met campagne voeren, en je ziet een duidelijke switch bij de VVD. Economisch gewoon hun plannen kunnen dichttikken en veel minder focus op asiel nu ze Faber zien zwalken.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216770877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Je ku
[..]

Je kunt het de VVD wel aanrekenen dat ze het kabinet lieten klappen op een migratieleugen en dat ze vervolgens ook in de campagne het over migratie wilden hebben omdat ze dachten het te kunnen winnen van de PVV op dat onderwerp. Iedereen had kunnen zien aankomen dat als het enkel over migratie gaat PVV wint van VVD. Mensen willen het origineel niet de kopie.
Het is al kansloos om een kabinet op te blazen alleen maar om een paar zetels te scoren maar als het dan backfired zoals het deed blijkt het ook een slechte keuze van de VVD. Dat kabinet dat ze opbliezen zou pas over een jaar hoeven stoppen. In plaats daarvan zitten we nu 3-5 jaar zonder bestuur. Dat is afbraakpolitiek van de bovenste plank. Het enige voordeel is dat de PVV onkunde in de spotlight staat maar dat lijkt de kiezer niks te boeien.
pi_216770895
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 21:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je kon van te voren uittellen dat er daar weinig geschikte kandidaten waren als het op ervaring aankomt, dat had de VVD natuurlijk wel kunnen weten. Zonder leden kom je dan uit bij de parels zoals Gom van Strien, Markuszower, etc.
Klever, Madlener en Agema kunnen ook op veel kritiek rekenen en buitenstaanders zoals Coenradie klappen dan weer op alleenheerser Geert.

In principe zijn alle 4 de partijen in het kabinet nooit gestopt met campagne voeren, en je ziet een duidelijke switch bij de VVD. Economisch gewoon hun plannen kunnen dichttikken en veel minder focus op asiel nu ze Faber zien zwalken.
De VVD speelt het slim ja, streng financieel beleid en laat de PVV/BBB maar zwemmen op de terreinen die ze als eigenaar zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')