Kom maar op, welke aanbieder heeft geen terugleverkosten bij een nieuw contract?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 19:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn ook echt mensen die geen dynamisch contract hebben en toch geen terugleverkosten.
Je maakt de denkfout om te denken dat het contract wat jij hebt voor (vrijwel) iedereen geldt. Maar dat is niet zo. Zeker toen terugleverkosten kwamen hebben veel mensen met panelen contracten voor langere periodes vastgezet.
Er zijn bovendien nog steeds aanbieders die geen terugleverkosten rekenen.
Er zijn mensen die inderdaad een variabel contract hebben (wat afhankelijk van de situatie al dan niet voordelig kan zijn).
Er zijn mensen die nog een Ferrarismeter hebben (pas volgend jaar moet die verplicht verdwijnen).
Ergo: salderen kost geen geld. Eventueel kan terugleveren gepaard gaan met kosten, afhankelijk van je contract.
Sowieso alle aanbieders als je een modelcontract neemt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom maar op, welke aanbieder heeft geen terugleverkosten bij een nieuw contract?
Ik wacht wel even.
En verder?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso alle aanbieders als je een modelcontract neemt.
Jij blijft toch verdomd veel moeite hebben met toegeven dat je ongelijk hebt.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
En verder?
Los van dat een modelcontract hogere kosten voor gas en elektra rekent en hogere leveringskosten.
Alle dynamische contracten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 20:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kom maar op, welke aanbieder heeft geen terugleverkosten bij een nieuw contract?
Ik wacht wel even.
ja dat denk ik ookquote:Op zondag 8 juni 2025 00:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alle dynamische contracten.
Maar staak je wild geraas. Zodra de salderingsregeling afgeschaft is verdwijnen ook de terugleverkosten.
De volgende stap naar een volledig oncontroleerbare markt waarin alleen de elektraboeren snappen wat ze doen en de consument compleet het het bos in wordt gestuurd op de kosten.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 12:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de eerste stap naar volledig variabel stroomtarief contracten , geen vaste contracten meer of heel erg duur
Daar ben je mooi klaar mee als je dakbedekking uit zonnepanelen bestaatquote:Op zondag 8 juni 2025 00:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook
wel kans dat geen stuiver meer krijgt voor stroomlevering per saldo
dus dat je alle stroom zelf mag gebruiken
Waarom?quote:Op zondag 8 juni 2025 00:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar ben je mooi klaar mee als je dakbedekking uit zonnepanelen bestaat![]()
[ afbeelding ]
Bij een negatieve elektriciteitsprijs moet je of alles zelf verbruiken of de panelen uitzetten. Daarvoor heb je die investering niet gedaan natuurlijk.quote:
Maar dan maakt het niet uit je een dak van panelen hebt of panelen op je dak.quote:Op zondag 8 juni 2025 01:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij een negatieve elektriciteitsprijs moet je of alles zelf verbruiken of de panelen uitzetten. Daarvoor heb je die investering niet gedaan natuurlijk.
Het ging mij om de oppervlakte waarbij je tot aan het gaatje bent gegaan om zonlicht te vangen. Dat werkt straks tegen je.quote:Op zondag 8 juni 2025 01:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan maakt het niet uit je een dak van panelen hebt of panelen op je dak.
Dak van panelen is goedkoper dan panelen + pannen dus zo'n groot probleem is het ook weer niet.
graaf een zwembad en ga dat er mee verwarmenquote:Op zondag 8 juni 2025 02:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ging mij om de oppervlakte waarbij je tot aan het gaatje bent gegaan om zonlicht te vangen. Dat werkt straks tegen je.
Nou, dat is niet wat de energiemaatschappijen zeggen..quote:Op zondag 8 juni 2025 00:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar staak je wild geraas. Zodra de salderingsregeling afgeschaft is verdwijnen ook de terugleverkosten.
Nee, salderen zonder terugleverkosten is het goedkoopst.quote:Op zondag 8 juni 2025 00:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet per sé.quote:Op zondag 8 juni 2025 02:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het ging mij om de oppervlakte waarbij je tot aan het gaatje bent gegaan om zonlicht te vangen. Dat werkt straks tegen je.
Dan begin je toch zelf een energiemaatschappij?quote:Op zondag 8 juni 2025 08:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, dat is niet wat de energiemaatschappijen zeggen..
Goedkoopst voor wie? Iemand zonder panelen is het goedkoopst uit met een dynamisch contract.quote:Op zondag 8 juni 2025 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, salderen zonder terugleverkosten is het goedkoopst.
Met dynamisch contract verkoop je stroom als het niets kost en koop je het tegen een hogere prijs terug.
Dat zeg je in een topic dat gaat over terugleverkosten voor zonnepanelen.quote:Op zondag 8 juni 2025 09:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Goedkoopst voor wie? Iemand zonder panelen is het goedkoopst uit met een dynamisch contract.
Ja, want hoe denk jij goedkoper uit te zijn met een salderingsregeling zonder terugleverkosten? Dacht je soms dat energiemaatschappijen geld bij kunnen drukken?quote:Op zondag 8 juni 2025 10:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zeg je in een topic dat gaat over terugleverkosten voor zonnepanelen.
Hoezo moet ik me bekommeren over de energiemaatschappij?quote:Op zondag 8 juni 2025 10:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, want hoe denk jij goedkoper uit te zijn met een salderingsregeling zonder terugleverkosten? Dacht je soms dat energiemaatschappijen geld bij kunnen drukken?
gehadquote:Op zondag 8 juni 2025 10:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo moet ik me bekommeren over de energiemaatschappij?
En we hebben jarenlang een salderingsregeling gehad zonder terugleverkosten.
Dus doe niet net alsof zoiets nooit heeft bestaan.
Waar het hier om gaat is dat zelf je opgewekte energie gebruiken in de regel voordeliger is dan middels salderen op een later moment, vanweg de terugleverkosten.
Dat geldt ook in omgekeerde richting: waarom zou de energiemaatschappij zich moeten bekommeren om jouw belangen? Als het niet bevalt dan hoepel je maar op of begin je eigen energiemaatschappij.quote:Op zondag 8 juni 2025 10:26 schreef Wantie het volgende:
Hoezo moet ik me bekommeren over de energiemaatschappij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |