abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 00:02:44 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216774486
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws dat salderen weg in 2026.
Wat ga jij daarvan merken?
Dat weet ik nog niet, want ik weet nog niet wat die 'redelijke vergoeding' gaat zijn, maar ik vermoed dat de TLK gewoon met hetzelfde bedrag opgehoogd gaan worden.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 21 februari 2025 @ 00:08:38 #77
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_216774528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is geen moetje, je hoeft niet aan panelen etc te beginnen. Je kan ook nog steeds vaste energie contracten afsluiten ;)
En ja, 1e levensbehoeften zijn juist de favoriete melkkoe aan't worden voor onze rupsje nooitgenoeg overheid.

Ik heb dit al lang geleden aan zien komen ;)

15-02-2012
NWS / Verhoging lage BTW-tarief?

-----------------------------------------
Dit beleid is onderdeel van de dubbele agenda die bijna alle pol. partijen hebben. Door prijserosie van de secundaire levensbehoeften de staatbegroting financieren middels de primaire levensbehoeften, wonen, vervoer, energie, water.

De middeninkomens "sterke schouders" mogen natuurlijk de hoofdmoot van deze taxen weer ophoesten. Terwijl zich ondertussen begint af te tekenen dat deze "sterke schouders" door hun hoeven beginnen te zakken.
Dit schreef ik al in sept 2004, toen al had ik een ingezette trend in de gaten.
Het is nix nieuws.
Een overheid die eigenlijk erin zou moeten voorzien de 1e levensbehoeften betaalbaar en toegankelijk te maken/houden. Zeker voor de minder bedeelden, maar doet steeds meer exact het tegenovergestelde.

http://frontpage.fok.nl/n(...)et-meer-betalen.html
Ik snap wat je bedoeld. Helaas is mij energie om inhoudelijk te reageren op. Ben gewoon moe. Moe van van dit overheidsbeleid. Moe om alles maar te moeten slakken als een spermaslet. Zo ziet de overheid de maatschappij. Slakken of stikken.
En dar terwijl ze zelf in weelde baden.luxe lunches genietten etc etc...en voor de pers nietszeggende woorden uitdraaien om later om een nietszeggend project met volle eer te kraaien.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 00:12:10 #78
110987 ErwinRommel
pi_216774541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is geen moetje, je hoeft niet aan panelen etc te beginnen. Je kan ook nog steeds vaste energie contracten afsluiten ;)
En ja, 1e levensbehoeften zijn juist de favoriete melkkoe aan't worden voor onze rupsje nooitgenoeg overheid.

Ik heb dit al lang geleden aan zien komen ;)

15-02-2012
NWS / Verhoging lage BTW-tarief?

Dit beleid is onderdeel van de dubbele agenda die bijna alle pol. partijen hebben. Door prijserosie van de secundaire levensbehoeften de staatbegroting financieren middels de primaire levensbehoeften, wonen, vervoer, energie, water.

De middeninkomens "sterke schouders" mogen natuurlijk de hoofdmoot van deze taxen weer ophoesten. Terwijl zich ondertussen begint af te tekenen dat deze "sterke schouders" door hun hoeven beginnen te zakken.
Dit schreef ik al in sept 2004, toen al had ik een ingezette trend in de gaten.
Het is nix nieuws.
Een overheid die eigenlijk erin zou moeten voorzien de 1e levensbehoeften betaalbaar en toegankelijk te maken/houden. Zeker voor de minder bedeelden, maar doet steeds meer exact het tegenovergestelde.

http://frontpage.fok.nl/n(...)et-meer-betalen.html
Ik snap wat je bedoeld. Helaas is mij energie om inhoudelijk te reageren op. Ben gewoon moe. Moe van van dit overheidsbeleid. Moe om alles maar te moeten slakken als een spermaslet. Zo ziet de overheid de maatschappij. Slakken of stikken.
En dar terwijl ze zelf in weelde baden.luxe lunches genietten etc etc...en voor de pers nietszeggende woorden uitdraaien om later om een nietszeggend project met volle eer te kraaien.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hoezo moet je micromanagen? Je moet helemaal niks.
"Je moet niks"?
Als ik niks doe dan word ik gestraft. Door die struikrovers van de belastingdienst.
Kijk, day jij jouw schaapjes op het droge hebt wil niet zeggen dat iedereen dat ook heeft.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 00:30:23 #79
110987 ErwinRommel
pi_216774601
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat kan, maar goed, stel dat ik straks in een jaar 400 euro aan energie moet gaan betalen. Dat is dus ¤ 33,3 euro per maand. Waar hebben we het over. :P
Meen jij dit nu serieus? Sorry hoor, hoeveel verdien jij per maand?
¤1400 netto inkomsten, huur ¤646, ¤180 zorgpremie, gwl; ¤260, andere kosten laat ik maar ff buiten beschouwing.
Ik zeg het niet graag. Ik heb vele jaren Nederland gediend. Waarvan 10 jaar krijgsmacht. Eigen keuze en graag gedaan. Daarna terugkomen in maatschappij. Mooi. Geld verdienen. Wat denk je? .......mag jijzelf invullen.
Lang verhaal kort: je wordt genaaid. Door die struikrovers van de overheid al dan niet door zgn. verplichtingen die j3 zou moeten hebben mbt belastingdienst.
  Moderator vrijdag 21 februari 2025 @ 08:28:29 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216775764
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 00:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
¤1400 netto inkomsten, huur ¤646, ¤180 zorgpremie, gwl; ¤260, andere kosten laat ik maar ff buiten beschouwing.
Ik zeg het niet graag. Ik heb vele jaren Nederland gediend. Waarvan 10 jaar krijgsmacht. Eigen keuze en graag gedaan. Daarna terugkomen in maatschappij. Mooi. Geld verdienen. Wat denk je? .......mag jijzelf invullen.
Lang verhaal kort: je wordt genaaid. Door die struikrovers van de overheid al dan niet door zgn. verplichtingen die j3 zou moeten hebben mbt belastingdienst.
Ja dat bedoel ik dus. Gwl reken jij 260 euro voor. Dan zeg ik, laat me met terug leverkosten straks 33 euro per maand moeten betalen aan energie. Dat is toch een lachertje tovde 260 euro waar jij mee rekent voor energie?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:11:05 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216776119
Ik betaal nu idd inclusief terugleverkosten ¤ 34 per maand, en ¤ 22 per maand voor water, dus dat is ¤ 56 per maand aan gwl.

Zeg maar bijna 22% van de ¤ 260 die hierboven genoemd is, dus ja, ik vind het ook wel best.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:22:48 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216776279
Ik snap ook niet waar die ¤ 1.400 netto inkomsten vandaan komt.
• Parttime baan? Want fulltime tegen minimumloon zit je al op zo'n ¤ 2.000 netto.
• AOW? Als alleenstaande zonder aanvullend pensioen zit je met ¤ 1.497,77 bijna op ¤ 1.500 netto.
• Bijstand? Dat kan, dat is ¤ 1.278,18 maar als je de huur en zorgpremie wel volledig rekent onbreekt er aan de inkomstenkant een behoorlijk bedrag, want bijstand betekent volledige huur- en zorgtoeslag en dat is meer dan ¤ 122 per maand.

Overigens geldt dat laatste ook voor de AOW'er zonder aanvullend pensioen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216776297
quote:

[..]
1400 netto inkomsten is een keuze.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:27:43 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216776347
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
1400 netto inkomsten is een keuze.
Hoeft niet, het kan ook WIA zijn, maar ook dan ontbreekt er eea aan toeslagen aan de inkomstenkant.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216776383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeft niet, het kan ook WIA zijn, maar ook dan ontbreekt er eea aan toeslagen aan de inkomstenkant.
Dus is het een keuze. Als je je toeslagen weigert aan te vragen ben je slachtoffer van je eigen onkunde.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 09:38:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216776518
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:29 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dus is het een keuze. Als je je toeslagen weigert aan te vragen ben je slachtoffer van je eigen onkunde.
Als het onkunde is dan kun je iemand moeilijk verwijten het niet te hebben gedaan, laat staan stellen dat het een keuze is.
Als je iets weigert aan te vragen waar je wel recht op hebt dan is dat geen onkunde maar pure eigenwijsheid.

Ik verwacht overigens niet dat dat het geval is maar dat de user in kwestie of maar een lukraak bedrag aan inkomen genoemd heeft, of bewust de toeslagen "vergeten" is mee te rekenen terwijl hij de huur en zorgpremie wel volledig rekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216784957
quote:
16s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Wat is "rechts"?
Een aantal jaar geleden had ik gezegd: alles aan de rechterkant vanaf het CDA. Maar tegenwoordig zijn alle partijen voor marktwerking, tegen nationalisatie en alleen Volt en de PvdD hebben nog een sociaal beleid. De SP is stuurloos, dus die reken ik niet mee.
pi_216785005
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 09:22 schreef Leandra het volgende:
Ik snap ook niet waar die ¤ 1.400 netto inkomsten vandaan komt.
• Parttime baan? Want fulltime tegen minimumloon zit je al op zo'n ¤ 2.000 netto.
• AOW? Als alleenstaande zonder aanvullend pensioen zit je met ¤ 1.497,77 bijna op ¤ 1.500 netto.
• Bijstand? Dat kan, dat is ¤ 1.278,18 maar als je de huur en zorgpremie wel volledig rekent onbreekt er aan de inkomstenkant een behoorlijk bedrag, want bijstand betekent volledige huur- en zorgtoeslag en dat is meer dan ¤ 122 per maand.

Overigens geldt dat laatste ook voor de AOW'er zonder aanvullend pensioen.
Dat heb ik ook: in de bijstand met een eigen huis (appartement, ~100k waard volgens de bank, de hypotheek is hoger). Je krijgt een paar tientjes hypotheekrenteaftrek en moet extra belasting betalen.
pi_216786081
quote:
16s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Wat is "rechts"?
Nationalistisch ingestelde mannen die alles begrenst willen.
pi_216786598
quote:

[..]
Je huur is exclusief huurtoeslag, je zorg premie is exclusief zorgtoeslag. Misschien kan je nog extratjes uit de gemeente verkrijgen. Daarnaast 180 euro aan zorgpremie is meer dan het basispakket dat is een eigen keuze.
pi_216788499
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:22 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Iedereen heeft panelen omdat het geld oplevert. Als ze niks op zouden leveren zou niemand er aan beginnen.
Niet per se omdat het geld oplevert, wel dat het geld bespaart. Dat het geld kost is te belachelijk voor woorden, maar de overheid zag dat het goed was, dus is het zo.
pi_216788778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:15 schreef Brembo het volgende:

[..]
Je huur is exclusief huurtoeslag, je zorg premie is exclusief zorgtoeslag. Misschien kan je nog extratjes uit de gemeente verkrijgen. Daarnaast 180 euro aan zorgpremie is meer dan het basispakket dat is een eigen keuze.
Niet iedereen in de bijstand is gelijk. Tegenwoordig wordt bijna iedereen daar in gedumpt.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 23:18:55 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216788797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:15 schreef Brembo het volgende:

[..]
Ook mbt de hogere zorgpremie kan er wel sprake van zijn dat het echt nodig is wegens fysieke beperkingen, dus dan kun je wel weer "eigen keuze" roepen, maar de kans is groot dat het dan nog steeds de beste keuze voor iemand is omdat daarmee sommige medisch noodzakelijke zaken wel vergoed worden die anders niet vergoed zouden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217854837
Frontpage: Vanaf 2027 mogelijk betalen voor terugleveren zonnestroom
quote:
Vanaf 2027 vervalt de salderingsregeling. Zonnepaneeleigenaren krijgen dan een vergoeding van minimaal 50% van het leveringstarief voor stroom die ze terugleveren aan het net. Drie jaar later mag de energieleverancier zelf bepalen hoeveel hij betaalt. Tegelijk mogen energieleveranciers kosten rekenen voor het terugleveren van stroom, en die kosten mogen zelfs hoger zijn dan de vergoeding. Daardoor kan het huishoudens dus straks netto geld kosten als ze stroom aan het net leveren in plaats van die zelf te gebruiken.
Negatieve stroomprijzen komen vooral voor in de middag gedurende de zonnige maanden, met een thuisbatterij kan men dat probleem ondervangen. De ontwikkeling van batterijen gaat stormachtig, de prijzen dalen en de capaciteit neemt toe. Probleem zal vooral zijn het laten installeren van thuisbatterijen met een grote capaciteit. Er zijn al stekker-batterijen beschikbaar met geringe capaciteit die geen installateur benodigen, maar voor velen is dat vermoed ik onvoldoende t.a.v. hun verbruik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217855286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 08:45 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Vanaf 2027 mogelijk betalen voor terugleveren zonnestroom
[..]
Negatieve stroomprijzen komen vooral voor in de middag gedurende de zonnige maanden, met een thuisbatterij kan men dat probleem ondervangen. De ontwikkeling van batterijen gaat stormachtig, de prijzen dalen en de capaciteit neemt toe. Probleem zal vooral zijn het laten installeren van thuisbatterijen met een grote capaciteit. Er zijn al stekker-batterijen beschikbaar met geringe capaciteit die geen installateur benodigen, maar voor velen is dat vermoed ik onvoldoende t.a.v. hun verbruik.
Ik mag hopen dat de wetgever toch gaat ingrijpen dat de prijs voor consumenten bij teruglevering niet negatief mag worden.

Je krijgt straks niemand meer gemotiveerd om te verduurzamen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217855408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat de wetgever toch gaat ingrijpen dat de prijs voor consumenten bij teruglevering niet negatief mag worden.

Niet eens, omdat er een alternatief bestaat, zoals het aanschaffen van een thuisbatterij. Was er geen alternatief, een onbetaalbaar kostbaar alternatief of een niet te voorzien probleem op korte termijn is er een rol voor de overheid in te grijpen. Daar is mijnsinziens geen sprake van in dit geval.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_217855587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet eens, omdat er een alternatief bestaat, zoals het aanschaffen van een thuisbatterij. Was er geen alternatief, een onbetaalbaar kostbaar alternatief of een niet te voorzien probleem op korte termijn is er een rol voor de overheid in te grijpen. Daar is mijnsinziens geen sprake van in dit geval.
Thuisbatterij is nog altijd economisch gezien niet echt levensvatbaar.
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:40:59 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217855617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wachten op een batterijtoeslag. Als er veel vraag naar stroom is en je levert stroom gaan ze dat extra belasten. Want anders kunnen ze niet verdienen.

Energiemaatschappijen gewoon opheffen. Ze dienen geen enkel nut.
  donderdag 5 juni 2025 @ 10:50:04 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217855660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:40 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wachten op een batterijtoeslag. Als er veel vraag naar stroom is en je levert stroom gaan ze dat extra belasten. Want anders kunnen ze niet verdienen.

Energiemaatschappijen gewoon opheffen. Ze dienen geen enkel nut.
woningbouwverenigingen opheffen dan, dat zijn oplichters
ze moeten minstens de huurtoeslag vergoeden aan de staat
degene die ik gevolgd heb die hebben allemaal 75% eigen vermogen en slechts 25% vreemd vermogen

dat maal 2.000.000 woningen met 200.000 WOZ waarde x 75% is 300 miljard eigen vermogen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217855832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 10:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat klinkt heel leuk maar is verre van haalbaar.
Ook zitten de brandweer diensten hier niet op te wachten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')