abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216746068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:00 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij is hier niemand tegen een staakt het vuren trouwens. Er zijn wel mensen tegen het wegsturen van het Russische leger uit de landsgrenzen van Oekraïne
Ik ben wel reuze benieuwd hoe en wie dat Russische leger gaat wegsturen. Zullen het de Nederlanders zijn die tanks moeten leasen van Duitsland, de Britten die zo hard hebben bezuinigd op defensie dat er nauwelijks nog wat over is? Of misschien Frankrijk waar Macron nauwelijks nog een mandaat geniet? Oh wacht misschien Polen die al hebben gezegd dat ze geen troepen willen sturen naar Oekraïne.
De allerbeste en meest logische keuze is dat er een organisatie komt die alle welwillenden in Europa optrommelt en die vervolgens zelf naar Oekraïne afreizen om de Russen uit Oekraïne te trappen. Zelensky kan zo’n enorme troepenmacht goed gebruiken want ik denk dat ze al aardig door de manschappen heen zijn.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:09:04 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben wel reuze benieuwd hoe en wie dat Russische leger gaat wegsturen. Zullen het de Nederlanders zijn die tanks moeten leasen van Duitsland, de Britten die zo hard hebben bezuinigd op defensie dat er nauwelijks nog wat over is? Of misschien Frankrijk waar Macron nauwelijks nog een mandaat geniet? Oh wacht misschien Polen die al hebben gezegd dat ze geen troepen willen sturen naar Oekraïne.
De allerbeste en meest logische keuze is dat er een organisatie komt die alle welwillenden in Europa optrommelt en die vervolgens zelf naar Oekraïne afreizen om de Russen uit Oekraïne te trappen. Zelensky kan zo’n enorme troepenmacht goed gebruiken want ik denk dat ze al aardig door de manschappen heen zijn.
Lijkt me toch wel keizer Trump? Die heeft het beste met de wereld voor toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216746111
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hoe is dit een reactie op je eigen incoherente posities?
Niet, er komt een deal en als Zelensky dat niet wil kan hij er altijd nog voor kiezen om door te vechten tot het bittere einde.
pi_216746120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:09 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Lijkt me toch wel keizer Trump? Die heeft het beste met de wereld voor toch?
Ik denk dat hij vooral het beste voor heeft met de VS.
pi_216746146
Spannende maand.

Court zal zijn zegje beginnen te doen over executive orders.

Trump heeft eigenlijk al gezegd dat uitspraak niet geldig is met zijn laatste executive orders en tweets.

Musk tweet dat ambtenaren die executive orders niet uitvoeren ontslagen worden.

Amerika is een maand weg van een authoritarian regime. En het is stil hier in de straten.

Coup d'etat

Amerikanen kunnen wat leren van de Koreanen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:14:28 #81
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niet, er komt een deal en als Zelensky dat niet wil kan hij er altijd nog voor kiezen om door te vechten tot het bittere einde.
En vind je dit een eerlijke deal? Zo ja, waarom?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216746212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:05 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
En krijgt Oekraïne nu ook de duizenden gestolen kinderen terug? En mogen ze zelf beslissen dat Zelenskyy blijft? En als Rusland dat bezette stuk Oekraïne mag houden, mag Oekraïne dan het door hun bezette stuk Rusland houden? En krijgen de Oekraïners de garantie dat er geen burgers meer worden opgesloten en gemarteld? En dat er geen vrouwen, kinderen en baby’s meer worden verkracht. (En ontken dat laatste maar niet, tenminste 1 van de kloofzakken die een baby heeft verkracht heeft daar trots een filmpje van gepost).
Zolang Oekraïne wil blijven vechten voor de eigen vrijheid en zelfstandigheid, zal ik Oekraïne steunen, via United24 en Franky en Coen. https://eyesonukraine.eu/(...)P_fdkVhoCJMQQAvD_BwE en https://www.frankyandcoen.nl/

En Trump kan de pot op. En die hele maga-kliek ook. Ze brengen Amerika om zeep, maar daar heeft meer dan de helft van het volk zelf voor gekozen, maar niemand in Europa heeft voor Trump of Elon gekozen.
Hoe het uiteindelijke akkoord eruit gaat zien kunnen we slechts over speculeren. Maar dat Oekraïne territorium gaat verliezen staat buiten kijf. Ik kan geen enkel scenario bedenken dat de Russen de bezette gebieden gaan opgeven en ik denk persoonlijk niet dat Trump bereid is om Amerikaanse troepen te sturen.
Oorlogen hebben net zoals verkiezingen consequenties, daarom zijn diplomatie en duidelijke afspraken zo ontzettend belangrijk.

Ieder geval wel goed van je dat je de daad bij het woord voegt en bijdraagt aan Oekraïne. Niet een ieder is lichamelijk/geestelijk in staat om te vechten dus is geld geven een goede optie.
Ergens moet je toch wel een beetje blij zijn dat het onnodige bloedvergieten en de horror van oorlog eindelijk dreigt te stoppen. Ongeacht hoeveel territorium Oekraïne dreigt te verliezen het is altijd beter dan in principe een hele generatie op te offeren aan de oorlogsmachine.
Je kan het onrechtvaardig vinden en dat is het in essentie ook maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
pi_216746227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat hij vooral het beste voor heeft met de VS.
Net zoals Putin het beste voor heeft voor een terugkeer naar de ussr lekker weer terug naar de koude oorlog dus polen, oost Duitsland en de andere oud oost Europese landen kan Trump hem dan toch ook wel geven. :')
pi_216746243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]
En vind je dit een eerlijke deal? Zo ja, waarom?
Er bestaat geen eerlijkheid in de wereld. Het recht van de sterkste geld. In onze eigen samenleving gaat die natuurwet even goed op. Onze samenleving houd wel rekening met het feit dat de zwakkeren een normaal bestaan verdienen maar op het wereldtoneel gaat die vlieger gewoon niet op.
pi_216746299
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Net zoals Putin het beste voor heeft voor een terugkeer naar de ussr lekker weer terug naar de koude oorlog dus polen, oost Duitsland en de andere oud oost Europese landen kan Trump hem dan toch ook wel geven. :')
We hoeven toch niet bang te zijn voor de Russen, er werd mij toch echt op het hart gedrukt dat ze chips uit wasmachines moesten halen om hun oorlogstuig van chips te voorzien.
Bovendien was het oorlogstuig sterk verouderd en was er zelfs materiaal uit de 2e wereldoorlog.
pi_216746319
Ik had wel gedacht dat het een shitstorm ging worden maar dat Trump zo schaamteloos bij Putin op schoot zou kruipen gaat alles wel te boven :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216746339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik. Wie is Amerika om te beslissen hoe een deal voor Oekraïne eruit ziet als je tegelijkertijd vindt dat de Amerikaanse overheid zo min mogelijk mag beslissen voor de staten binnen de eigen landsgrenzen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216746356
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik. Wie is Amerika om te beslissen hoe een deal voor Oekraïne eruit ziet als je tegelijkertijd vindt dat de Amerikaanse overheid zo min mogelijk mag beslissen voor de staten binnen de eigen landsgrenzen?
Appels en peren pik. En nogmaals Zelensky hoeft niet te tekenen het staat hem vrij om verder te vechten.
pi_216746358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:20 schreef Salina het volgende:
Overigens al eenderde (34%!) van (alle 293 aanbevelingen van) Project 2025 uitgevoerd binnen één maand.

Project 2025 Tracker

Leuk voor in de OP wellicht @:mods @:capricia @:Cyan9
Ze willen alles z.s.m. bewerkstelligen. Vóór er opstanden uitbreken en sowieso vóór de mid-terms.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216746485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:14 schreef Paganitzu het volgende:
Spannende maand.

Court zal zijn zegje beginnen te doen over executive orders.

Trump heeft eigenlijk al gezegd dat uitspraak niet geldig is met zijn laatste executive orders en tweets.

Musk tweet dat ambtenaren die executive orders niet uitvoeren ontslagen worden.

Amerika is een maand weg van een authoritarian regime. En het is stil hier in de straten.

Coup d'etat

Amerikanen kunnen wat leren van de Koreanen.
Tja er is de Amerikanen ook altijd voorgehouden dat ze sterke instituties hebben en dat zeker de Republikeinen pal voor die instituties staan. Blijkbaar zijn ze nogal apathisch. De Democraten weten grotendeels de ernst van de situatie ook maar weinig over te brengen. Veel ervan doen toch allemaal nog alsof het business as usual is.
Maar misschien gaan de rechterlijke macht en het congres nog iets terugklauwen van de macht die Trump en Musk zich nu toeigenen.
Al gebeurt dit zo in Nederland zou ik flink demonstreren.
pi_216746506
Als die 'deal' van trump er komt stopt het bloedvergieten niet. Dan stopt militaire actie misschien, gevolgd door tientallen Bucha's en een guerilla oorlog die wreder en bloederiger gaat worden dan de huidige oorlog.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:45:43 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er bestaat geen eerlijkheid in de wereld. Het recht van de sterkste geld. In onze eigen samenleving gaat die natuurwet even goed op. Onze samenleving houd wel rekening met het feit dat de zwakkeren een normaal bestaan verdienen maar op het wereldtoneel gaat die vlieger gewoon niet op.
Wat een sneue cynische blik die daarmee afstand neemt van elke moraliteit
pi_216746557
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja er is de Amerikanen ook altijd voorgehouden dat ze sterke instituties hebben en dat zeker de Republikeinen pal voor die instituties staan. Blijkbaar zijn ze nogal apathisch. De Democraten weten grotendeels de ernst van de situatie ook maar weinig over te brengen. Veel ervan doen toch allemaal nog alsof het business as usual is.
Maar misschien gaan de rechterlijke macht en het congres nog iets terugklauwen van de macht die Trump en Musk zich nu toeigenen.
Al gebeurt dit zo in Nederland zou ik flink demonstreren.
Als ik het goed heb begrepen wordt er in de VS ook wel aardig gedemonstreerd de afgelopen weken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:50:09 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746613
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:20 schreef Salina het volgende:
Overigens al eenderde (34%!) van (alle 293 aanbevelingen van) Project 2025 uitgevoerd binnen één maand.

Project 2025 Tracker

Leuk voor in de OP wellicht @:mods @:capricia @:Cyan9
Had Trump geen afstand genomen van Project 2025 omdat het de weg vrij baande naar een dictatuur?
pi_216746617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Appels en peren
Niet echt. Beide zijn staten, maar bij de ene (buiten de landsgrenzen) mag Amerika beslissen hoeveel land ze moeten afstaan aan het land dat ze binnenviel, en bij de andere (binnen de landsgrenzen) mag Amerika niet eens beslissen over het recht op abortus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216746674
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Had Trump geen afstand genomen van Project 2025 omdat het de weg vrij baande naar een dictatuur?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216746732
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als ik het goed heb begrepen wordt er in de VS ook wel aardig gedemonstreerd de afgelopen weken.
Niks.

Stil in de straten.
pi_216746741
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn de media dan aan het slapen? Kan natuurlijk mijn bubbel zijn maar ik zag veel meer over bijvoorbeeld protesten in Duitsland na dat ene wetje dat werd aangenomen met AfD. Natuurlijk in Europa is demonstreren veel meer normaal. Maar ik krijg toch niet het idee dat men in Amerika massaal de straat op trekt. Niet zoals bij bijvoorbeeld een BLM. Terwijl de ernst van de zaak nu me een stuk groter lijkt.
Ik heb wel wat gezien over protesten in Washington en bij de treasury etcetera maar allemaal toch niet op een schaal zoals bijvoorbeeld Zuid Korea dat al werd genoemd.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:03:17 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216746860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zijn de media dan aan het slapen? Kan natuurlijk mijn bubbel zijn maar ik zag veel meer over bijvoorbeeld protesten in Duitsland na dat ene wetje dat werd aangenomen met AfD. Natuurlijk in Europa is demonstreren veel meer normaal. Maar ik krijg toch niet het idee dat men in Amerika massaal de straat op trekt. Niet zoals bij bijvoorbeeld een BLM. Terwijl de ernst van de zaak nu me een stuk groter lijkt.
Ik heb wel wat gezien over protesten in Washington en bij de treasury etcetera maar allemaal toch niet op een schaal zoals bijvoorbeeld Zuid Korea dat al werd genoemd.
Ik krijg op Bluesky wel wat mee van protesten die in grote steden worden gehouden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216746878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Wat een sneue cynische blik die daarmee afstand neemt van elke moraliteit
Puur realisme, velen proberen met liefdadigheid nog het een en ander te bewerkstelligen maar uiteindelijk gaat eigen belang ten aller tijden voor.
Hoe moraal je van jezelf ook denkt te zijn, je neemt geen zwerver in huis ondanks dat je wellicht een kamer over hebt.
Dat soort liefdadigheid besteed je liever uit aan de overheid want je betaald daar immers voor.

Om even terug te komen op Oekraïne, de logica hier achter is simpel. Trump is verkozen met de belofte dat hij die oorlog zou stoppen. Nergens werden er beloftes gemaakt over Oekrainse territorium.
Het terugveroveren van dat territorium gaat talloze doden opleveren.
Een ieder weet dat en zolang niemand bereid is om de daad bij het woord te voegen en af te reizen naar Oekraïne om dat doel te bewerkstelligen moet je het helaas doen met de situatie zoals die nu is.
De ironie is dat als er een organisatie zou zijn die eventueel wereldwijd mensen wil optrommelen om te vechten in Oekraïne je nog geen 10.000 mensen bij elkaar krijgt.
Het is heel makkelijk om moraliteit van een ander te eisen als je er zelf niets voor hoeft te doen.
Niemand is Oekraïne wat verschuldigd en ze staan niet in de positie om wat dan ook te eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')