De Bulgaarse Geert doet het in de peilingen toch een heel stuk minder dan de Nederlandsequote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:38 schreef Perrin het volgende:
Eens kijken hoe snel er in Bulgarije een Orbanoïde aan de macht is die de EU verder ontregelt.
Nu ze in de EU zitten loont het om overal dwars te liggen en vervolgens de voordeeltjes binnen te harken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
De Bulgaarse Geert doet het in de peilingen toch een heel stuk minder dan de Nederlandse
Ze zitten al een jaartje of 28 in de EUquote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu ze in de EU zitten loont het om overal dwars te liggen en vervolgens de voordeeltjes binnen te harken.
Perfect gepositioneerd voor de Bulgaarse Geert om zijn slag te slaan en miljardair te worden.
Mooi woord.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:38 schreef Perrin het volgende:
Eens kijken hoe snel er in Bulgarije een Orbanoïde aan de macht is die de EU verder ontregelt.
Ohja natuurlijk.quote:
Pedro Sánchez kan weer een extra vakantiehuis kopen zo te zien.quote:
Wowquote:
Misschien een domme opmerking, maar is een lager verbruik per capita niet iets waar we naar streven dan?quote:
Energie niet per sé, fossiel zeker.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien een domme opmerking, maar is een lager verbruik per capita niet iets waar we naar streven dan?
Ja, das war einmal, die Duitse industrie.quote:
Niet alleen de (duitse) industrie. We hebben gekozen voor roofbouw om op korte termijn veel "welvaart" te vergaren, alleen komt het einde van die ponzi scheme in zicht.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, das war einmal, die Duitse industrie.
Alles uit handen gegeven. Onze concurrenten/toekomstige vijanden maken daar handig gebruik van. Maar hé wij hebben een handjevol decennia in gruwelijke weelde geleefd. Ook wat waard jatog.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen de (duitse) industrie. We hebben gekozen voor roofbouw om op korte termijn veel "welvaart" te vergaren, alleen komt het einde van die ponzi scheme in zicht.
Van alles uitbesteden aan China was een verschrikkelijk dom idee.
Wij hebben de kruimels gehad en de sprinkhanen hebben hun buikje vol ja.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles uit handen gegeven. Onze concurrenten/toekomstige vijanden maken daar handig gebruik van. Maar hé wij hebben een handjevol decennia in gruwelijke weelde geleefd. Ook wat waard jatog.
Weet je wat ook einmal was, de Duitse autobahn. Niks meer van over, alleen maar stau en baustelle en het zit nog helemaal vol met schijtcampers ook.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, das war einmal, die Duitse industrie.
Gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alles uit handen gegeven. Onze concurrenten/toekomstige vijanden maken daar handig gebruik van. Maar hé wij hebben een handjevol decennia in gruwelijke weelde geleefd. Ook wat waard jatog.
Punt is natuurlijk wel dat we een relatief verzadigde economie hebben. Hoeveel stroomverbruik is uiteindelijk genoeg? Heb niet de indruk dat de levensstandaard / welvaart in China bijv. hoger is dan bij ons - ondanks hun hogere energieverbruik.quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Energie niet per sé, fossiel zeker.
Er is een sterke correlatie tussen energie per capita en welvaart.
[ afbeelding ]
Ze gebruiken nog relatief veel van hun energie om te produceren voor de export idd. De VS koopt dat dan met versgedrukte dollars en wij liften daar (nog) op mee.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat we een relatief verzadigde economie hebben. Hoeveel stroomverbruik is uiteindelijk genoeg? Heb niet de indruk dat de levensstandaard / welvaart in China bijv. hoger is dan bij ons - ondanks hun hogere energieverbruik.
Schuiven gaat het zeker, China heeft steeds minder aan het relatief (economisch) geïsoleerde EU en de VS (onbetrouwbaar). Er zijn nu andere markten die interessanter beginnen te worden (Zuid Amerika, Midden-Oosten, rest van Azië). Zij denken vrij groot, wij blijven relatief klein en korte termijn denken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze gebruiken nog relatief veel van hun energie om te produceren voor de export idd. De VS koopt dat dan met versgedrukte dollars en wij liften daar (nog) op mee.
[ afbeelding ]
Maar er is veel aan het schuiven. Ik denk zomaar dat China over 5 jaar niet zoveel meer voor de Amerikaanse en Europeaanse consument produceert.
100%. We worden links en rechts ingehaald.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Schuiven gaat het zeker, China heeft steeds minder aan het relatief (economisch) geïsoleerde EU en de VS (onbetrouwbaar). Er zijn nu andere markten die interessanter beginnen te worden (Zuid Amerika, Midden-Oosten, rest van Azië). Zij denken vrij groot, wij blijven relatief klein en korte termijn denken.
Niks aan de hand, de energietransitie en milieuzones gaan ons redden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
100%. We worden links en rechts ingehaald.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niks aan de hand, de energietransitie en milieuzones gaan ons redden.
Het is een mentaliteitsprobleem helaas.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee dit is geen probleem dat een logge bureaucratie gaat verhelpen vrees ik.
Meer bezig met vasthouden aan verworvenheden dan met aanpassen en veranderen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is een mentaliteitsprobleem helaas.
Juist.. en niet te vergeten dat we een nogal korte termijnvizie hebben als het over welvaart gaat.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meer bezig met vasthouden aan verworvenheden dan met aanpassen en veranderen?
Komt door overregulatie en angst voor de grote multinationals.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:15 schreef Perrin het volgende:
Veel holle praatjes, ondertussen kwispelend naar de grootmachten die de lakens uitdelen en ons links en rechts voorbijstreven..
[ x ]
We zinken zo steeds dieper weg, zo lang mogelijk vastklampend aan ons verleden. Treurig.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
K
[..]
Komt door overregulatie en angst voor de grote multinationals.
Dit zal niet snel veranderen in Europa.
Ja die snap ik ook niet. Onze stichting heeft er net voor gekozen om alle netwerkapparatuur vol te gaan hangen met Huawei. De privacy officer zegt dat het allemaal weinig kwaad kan maar kom op jongen je kunt het volgende schandaal toch al optekenen.quote:
Hier lig ik persoonlijk dan minder wakker van.quote:
Net alsof zon privacy officier verstand van techniek heeft. Zijn altijd functies met een juridische achtergrond en dan beetje regels uitleggen.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook niet. Onze stichting heeft er net voor gekozen om alle netwerkapparatuur vol te gaan hangen met Huawei. De privacy officer zegt dat het allemaal weinig kwaad kan maar kom op jongen je kunt het volgende schandaal toch al optekenen.
Zelfde dat NL dat door Israël laat doen.
Je hoeft geen verstand van techniek te hebben (dat heeft hij trouwens wel) maar met gewoon nadenken kun je het aan zien komen.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Net alsof zon privacy officier verstand van techniek heeft. Zijn altijd functies met een juridische achtergrond en dan beetje regels uitleggen.
Lekker je kop in het zand steken, en alle complexiteit en narigheid in de wereld met wensdenken wegdenkenquote:Op maandag 28 juli 2025 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook niet. Onze stichting heeft er net voor gekozen om alle netwerkapparatuur vol te gaan hangen met Huawei. De privacy officer zegt dat het allemaal weinig kwaad kan maar kom op jongen je kunt het volgende schandaal toch al optekenen.
Zelfde dat NL dat door Israël laat doen.
Ik draag dat trouwens aan en wordt voor gek versleten. Zo'n vaart zal het wel niet lopen.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker je kop in het zand steken, en alle complexiteit en narigheid in de wereld met wensdenken wegdenken
Topppp
Onze kampioenen werden ook vaak weggekocht. Want heel eerlijk Nederland en de Scandinavische landen zijn lopen qua digitale techniek en geletterdheid voorop op de VS. Afzetmarkt is alleen te klein.quote:
Ja legio voorbeelden te noemen. Booking.com als bekendste.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Onze kampioenen werden ook vaak weggekocht. Want heel eerlijk Nederland en de Scandinavische landen zijn lopen qua digitale techniek en geletterdheid voorop op de VS. Afzetmarkt is alleen te klein.
Ik herken het hoorquote:Op maandag 28 juli 2025 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik draag dat trouwens aan en wordt voor gek versleten. Zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Naja ze luisteren wel vaker niet naar mijn advies en dat heeft ze ook 5 miljoen gekost. Ik lig er niet wakker van het is mijn geld niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |