Ja. En als je aan de Giro klantenservice voorlegt dat je de welkomstbonus alsnog wilt..... "been there, received that..."quote:Op maandag 17 februari 2025 21:04 schreef vjjjj het volgende:
Ik heb een paar maand geleden een account geopend bij DeGiro, echter heb ik geen recht op de welkomstbonus, deze is verlopen. (100 euro gratis aan transactiekosten)
Graag jullie advies. Alsnog bij DeGiro beginnen?
Je kan ook inzetten op dat t daaltquote:Op maandag 17 februari 2025 21:57 schreef hoechst het volgende:
Beter ff wachten... Alles staat nu skyhigh.
Ik vraag me af of je het met 1500 of 3000 gaat redden. Je moet veelal toch minimaal 10k in kunnen leggen om mee te starten en dat ook voor een bepaalde tijd kunnen missen.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:04 schreef vjjjj het volgende:
Beste,
Ik wil deze week voor t eerst aandelen en/of ETF's gaan kopen. Ik zit te denken aan een bedrag tussen de 1.500 en 3.000 te investeren. In eerste instantie ben ik van plan me alleen op de Nederlandse(en misschien Belgische) markt te richten. Ook ben ik niet van plan veel transacties uit te voeren, wil het gewoon rustig laten staan.
Nu vroeg ik me af welke broker het beste bij deze strategie past. (Qua kosten en gebruiksvriendelijkheid.)
En mocht mijn strategie in de loop van tijd veranderen naar meerdere landen en meerdere transacties(actiever beleggen), is dan juist een andere broker beter?
Ik heb een paar maand geleden een account geopend bij DeGiro, echter heb ik geen recht op de welkomstbonus, deze is verlopen. (100 euro gratis aan transactiekosten)
Graag jullie advies. Alsnog bij DeGiro beginnen? Een andere broker opzoeken(met welkomstbonus)?
Dank alvast !
Hoeveel spaargeld heb je nu?quote:Op maandag 17 februari 2025 21:04 schreef vjjjj het volgende:
Beste,
Ik wil deze week voor t eerst aandelen en/of ETF's gaan kopen. Ik zit te denken aan een bedrag tussen de 1.500 en 3.000 te investeren. In eerste instantie ben ik van plan me alleen op de Nederlandse(en misschien Belgische) markt te richten. Ook ben ik niet van plan veel transacties uit te voeren, wil het gewoon rustig laten staan.
Nu vroeg ik me af welke broker het beste bij deze strategie past. (Qua kosten en gebruiksvriendelijkheid.)
En mocht mijn strategie in de loop van tijd veranderen naar meerdere landen en meerdere transacties(actiever beleggen), is dan juist een andere broker beter?
Graag jullie advies. Alsnog bij DeGiro beginnen? Een andere broker opzoeken(met welkomstbonus)?
Dank alvast !
Daarom moet je nu ook short gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:57 schreef hoechst het volgende:
Geen zin om account etc te maken, toch bedanktquote:Op maandag 17 februari 2025 21:34 schreef halfway het volgende:
Doe eerst maar even fictief spelen.
https://www.beursspel.nl/
Ik zie deze toetsen nergens staan, kan volgens mij ook gewoon een storting doen. Wellicht heb ik ze al gedaan een tijd geleden. Of komen de toetsen als je iets wilt kopen?quote:Op maandag 17 februari 2025 21:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja. En als je aan de Giro klantenservice voorlegt dat je de welkomstbonus alsnog wilt..... "been there, received that..."
Maarrrreeeehhh...enige tijd geleden had je een topic over obligaties en hun rating, ook bij DeGiro. Toen was o.a. een vraag of je al de toetsen bij DeGiro hebt afgerond. Dat is nog steeds actueel??
Is dat zo? Ken een paar mensen die ook bij DeGiro beleggen, en die hebben ook rond de 1.000-2.000 ingelegdquote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:52 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je het met 1500 of 3000 gaat redden. Je moet veelal toch minimaal 10k in kunnen leggen om mee te starten en dat ook voor een bepaalde tijd kunnen missen.
Er is geen minimum.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:52 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Is dat zo? Ken een paar mensen die ook bij DeGiro beleggen, en die hebben ook rond de 1.000-2.000 ingelegd
Thanks voor je tip. Was inderdaad van plan structureel bij te kopen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen minimum.
Er zijn verschillende manieren om zoiets aan te pakken.
Als je een groot bedrag van bijvoorbeeld een erfenis hebt, kan je dat "lump sum" investeren. Dus alles in 1x.
Maar je kan er ook voor kiezen om met een klein bedrag te beginnen en iedere maand of kwartaal iets bij te kopen.
Als je maandelijks wat geld overhoudt en je hebt al een goede buffer op je spaarrekening, dan kan je die strategie van maandelijks / per kwartaal wat bijkopen ook aanhouden. Gewoon blijven bijkopen, of het nu goed of slecht gaat met de beurs.
Ik zou het wel beperken tot maximaal 1 of 2 verschillende ETF's met lage kosten.
Een ETF bestaat al uit tientallen tot honderden aandelen dus met meer ETF's wordt je spreiding of rendement niet beter.
DeGiro heeft mijn account eenzijdig beëindigd zonder uitleg, dus die kan ik nooit meer aanraden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:06 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Thanks voor je tip. Was inderdaad van plan structureel bij te kopen.
Zou je dit bij DeGiro adviseren of bij een andere broker?
Beleg in 7 ETF's met compleet verschillende gebieden; zowel mondiaal als lokaal, variërend van semiconductors t/m Amerikaanse S&P500 en NASDAQ. Het rendement varieert navenant.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou het wel beperken tot maximaal 1 of 2 verschillende ETF's met lage kosten.
Een ETF bestaat al uit tientallen tot honderden aandelen dus met meer ETF's wordt je spreiding of rendement niet beter.
Maar jij zit er niet met ¤3.000 in, neem ik aan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Beleg in 7 ETF's met compleet verschillende gebieden; zowel mondiaal als lokaal, variërend van semiconductors t/m Amerikaanse S&P500 en NASDAQ. Het rendement varieert navenant.
Goede tip inderdaad, ik wacht nog wel even af!quote:Op maandag 17 februari 2025 21:57 schreef hoechst het volgende:
Sorry, maar wat een complete onzinquote:Op maandag 17 februari 2025 21:29 schreef Chinless het volgende:
Gewoon bij Evi of Robeco. Ze beleggen voor jou, is meer rendement dan zelf doen en hoef je ook al die toetsen niet te doen.
Slechte tip.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Goede tip inderdaad, ik wacht nog wel even af!
Nee, zet er maar nulletjes bij.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar jij zit er niet met ¤3.000 in, neem ik aan.
Beste tip van dit seizoen!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef Solispolar het volgende:
@:vjjjj Bij Degiro zit je prima. Die welkomstbonus heb je niet nodig, aangezien de transactiekosten al heel laag zijn en je toch maar 1x wil beleggen en het dan wil laten staan. Als je dan ook nog eens wat ETF"s (want daar zou ik voor gaan) kiest uit de kernselectie dan zit je qua kosten ook al goed.
Ik zou niet te moeilijk doen en gewoon 80% zetten op een all-world fonds (Vanguard bijvoorbeeld) en 20% op een QQQ (meer technologie; iets minder divers maar mogelijk hoger rendement) en daar gewoon 15 a 20 jaar niet aanzitten.
Als je maandelijks inlegt zou ik me totaal niet druk maken over "timing".quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Nee helemaal geen goede tip; want (zoals Blomke al zegt) 'time in the market beats timing the market'.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Ik lees geen boeken over beleggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties zover.
Zorgt een AEX die zo hoog staat er niet voor dat veel mensen willen gaan beleggen?
In mijn boek over beleggen staat;
'' Groepsgedrag: Zolang de kudde alleen maar groeit, prima! Maar verlaat de kudde optijd. Zodra de kapper begint te praten over beleggen en hoe makkelijk het geld verdienen is, is het tijd om te verkopen, WEGWEZEN ! ''
Verder nog wat andere quotes over tegen de stroom in gaan, dus juist bij een lage/dalende beurs instappen
Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Wat/wanneer is op tijd? Mijn kapper spreekt geen Nederlands, dus daar kan ik niet van op aan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Zorgt een AEX die zo hoog staat er niet voor dat veel mensen willen gaan beleggen?
'' Groepsgedrag: Zolang de kudde alleen maar groeit, prima! Maar verlaat de kudde optijd. Zodra de kapper begint te praten over beleggen en hoe makkelijk het geld verdienen is, is het tijd om te verkopen, WEGWEZEN ! ''
Wat is dan laag en wanneer is de beurs dalende? Als ie in twee dagen 0,3% daalt?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Verder nog wat andere quotes over tegen de stroom in gaan, dus juist bij een lage/dalende beurs instappen
Enige waar je huiverig voor moet zijn, is adviseurs die je adviseren om met geleend geld te gaan beleggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende: Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Al wat goede antwoorden gegeven, maar toch ook even mijn visie omdat ik het leuk vind om over aandelen/beleggingen te lullenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties zover.
Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Nee er is geen minimum nee, maar veel brokers, zoals bovengenoemden stellen wel vaak een minimuminleg als eis voordat je eraan kunt deelnemen. Alleen bij Degiro heb je die vrije keuze, maar dat hangt dan wel weer af van wélke ETF je kiest.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen minimum.
Er zijn verschillende manieren om zoiets aan te pakken.
Als je een groot bedrag van bijvoorbeeld een erfenis hebt, kan je dat "lump sum" investeren. Dus alles in 1x.
Maar je kan er ook voor kiezen om met een klein bedrag te beginnen en iedere maand of kwartaal iets bij te kopen.
Als je maandelijks wat geld overhoudt en je hebt al een goede buffer op je spaarrekening, dan kan je die strategie van maandelijks / per kwartaal wat bijkopen ook aanhouden. Gewoon blijven bijkopen, of het nu goed of slecht gaat met de beurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |