Nee helemaal geen goede tip; want (zoals Blomke al zegt) 'time in the market beats timing the market'.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Goede tip inderdaad, ik wacht nog wel even af!
Ik lees geen boeken over beleggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties zover.
Zorgt een AEX die zo hoog staat er niet voor dat veel mensen willen gaan beleggen?
In mijn boek over beleggen staat;
'' Groepsgedrag: Zolang de kudde alleen maar groeit, prima! Maar verlaat de kudde optijd. Zodra de kapper begint te praten over beleggen en hoe makkelijk het geld verdienen is, is het tijd om te verkopen, WEGWEZEN ! ''
Verder nog wat andere quotes over tegen de stroom in gaan, dus juist bij een lage/dalende beurs instappen
Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Wat/wanneer is op tijd? Mijn kapper spreekt geen Nederlands, dus daar kan ik niet van op aan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Zorgt een AEX die zo hoog staat er niet voor dat veel mensen willen gaan beleggen?
'' Groepsgedrag: Zolang de kudde alleen maar groeit, prima! Maar verlaat de kudde optijd. Zodra de kapper begint te praten over beleggen en hoe makkelijk het geld verdienen is, is het tijd om te verkopen, WEGWEZEN ! ''
Wat is dan laag en wanneer is de beurs dalende? Als ie in twee dagen 0,3% daalt?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Verder nog wat andere quotes over tegen de stroom in gaan, dus juist bij een lage/dalende beurs instappen
Enige waar je huiverig voor moet zijn, is adviseurs die je adviseren om met geleend geld te gaan beleggen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende: Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Al wat goede antwoorden gegeven, maar toch ook even mijn visie omdat ik het leuk vind om over aandelen/beleggingen te lullenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:36 schreef vjjjj het volgende:
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties zover.
Ik ben hier een beetje huiverig voor.....
Nee er is geen minimum nee, maar veel brokers, zoals bovengenoemden stellen wel vaak een minimuminleg als eis voordat je eraan kunt deelnemen. Alleen bij Degiro heb je die vrije keuze, maar dat hangt dan wel weer af van wélke ETF je kiest.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is geen minimum.
Er zijn verschillende manieren om zoiets aan te pakken.
Als je een groot bedrag van bijvoorbeeld een erfenis hebt, kan je dat "lump sum" investeren. Dus alles in 1x.
Maar je kan er ook voor kiezen om met een klein bedrag te beginnen en iedere maand of kwartaal iets bij te kopen.
Als je maandelijks wat geld overhoudt en je hebt al een goede buffer op je spaarrekening, dan kan je die strategie van maandelijks / per kwartaal wat bijkopen ook aanhouden. Gewoon blijven bijkopen, of het nu goed of slecht gaat met de beurs.
Ik zou het wel beperken tot maximaal 1 of 2 verschillende ETF's met lage kosten.
Een ETF bestaat al uit tientallen tot honderden aandelen dus met meer ETF's wordt je spreiding of rendement niet beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |