zeker..quote:Op maandag 17 februari 2025 14:11 schreef Korenfok het volgende:
Wat? dit moet je even uitleggen, klimaat beleid is een methode om democratie buiten spel te zetten?
Mijn kennis is even gebaseerd op de BNR podcast van Rob de Wijk, maar als ik het goed begrijp heeft Europa bijster weinig opties heeft vanwege een uitgeklede defensie.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bedoel je dat Trump niet gewoon vind dat hij dat wel even gaat regelen, net zoveel concessies doet tot Poetin tekent bij het kruisje en dan een driftbui krijgt als iedereen hem een stomme lul vind, waarna hij het er samen met Poetin doorheen gaat proberen te rammen? Uit de NAVO, alle Amerikaanse troepen in de EU herstationeren en eisen dat we ons aan zijn verdrag moeten houden, want anders!
Zoiets?
Of denk je dat de mensen om hem heen hem deze keer wel tot rede kunnen brengen? En dat de EU zich onverwacht sterk opstelt en zelf in de "aanval" gaat?
Ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:30 schreef polderturk het volgende:
PVV wil geen Nederlandse militairen in Oekrane
De PVV is tegen het sturen van Nederlandse militairen naar Oekrane. Partijleider Wilders laat dat weten op X.
Volgens Wilders is Nederland al bij veel missies betrokken en moet ook het Nederlandse grondgebied worden beschermd.
[ x ]
De houding van de grootste coalitiepartij gaat in tegen het standpunt dat premier Schoof afgelopen weekend liet horen over de kwestie. Schoof zei dat het kabinet positief kijkt naar deelname aan een vredesmacht die Oekrane na een akkoord met Rusland moet beschermen
Rob de Wijk.. een graag geziene en gehoorde propagandistquote:Op maandag 17 februari 2025 15:12 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Mijn kennis is even gebaseerd op de BNR podcast van Rob de Wijk, maar als ik het goed begrijp heeft Europa bijster weinig opties heeft vanwege een uitgeklede defensie.
Het duurt minstens een decennium schijnt om beetje op stoom te komen, daarnaast is er dus geen echte nucleaire macht (paar nucleaire dwergen als Frankrijk en UK) en hebben we zelf ook allemaal extreemrechtse leiders in verschillende landen.
Daarnaast zal nu veel geld uitgeven aan defensie leiden tot bezuinigen op sociale zekerheid en gezondheidszorg en onderwijs. Of later als we nu gaan lenen met Eurobonds.
We hebben op dit moment helaas geen moeidige politici die dit durven uit te leggen aan de bevolking.
Van Polen snap ik het nog enigszins. Die krijgen genoeg signalen door dat Poetin wel zin heeft in een avontuurtje op Pools grondgebied.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
Polen stuurt geen troepen, VS al helemaal niet en Wilders gooit even op dat Nederland ook geen troepen moet sturen. Ondertussen spreken de VS en Rusland met elkaar in Riyadh en Oekrane is daar niet bij aanwezig. Zelensky gaat morgen ook naar SA maar spreekt daar niet met de VS. Ze wisten er niks van.
Gaat echt lekker dit.
Lijkt het op, maar niet echt in het belang van de Europese veiligheid. Maar die lijkt men sowieso niet meer zo belangrijk te vinden.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
Zou Trump een dealtje hebben met Poetin? Van jij krijgt dit en dan zorgen we er voor dat we Oekrane voor de bus gooien en we de oorlog enigszins stoppen?
Nja Putin is ook wel duidelijk geweest toch over zijn ambities met de Baltische staten enzo.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Rob de Wijk.. een graag geziene en gehoorde propagandist
zijn altijd dezelfde mensen met hun eenzijdige meningen
Dat zulke partijen alleen maar groeien komt door het falen van de regerende partijen die niets doen met de signalen uit de bevolking en maar doorgaan met hun eigen globalistische agenda, maar dat schijnen de regerende partijen ook niet te snappen. De oplossing die zij hebben, uitsluiten en proberen te verbieden maken zulke partijen alleen maar groter.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:01 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Nja Europa staat wel een beetje alleen en geisoleerd nu de we niet meer zo zeker zijn dat we veilig zijn onder de plooien van de rokken van de Amerikaanse nucleaire paraplu.
Het zou zomaar kunnen dat de met de huidige regering daar aan de andere kant van de zee Europa qua invloedssfeer wordt verdeeld tussen Rusland en VS.
Zeker als extreemrechts bij ons steeds groter wordt (er is een reden dat men AfD steunt). Helaas snappen onze booskiezers dat niet.
Die zijn blij want asielzoekers krijgen geen huis en woke. Ofzo.
Die speech van de vicepremier in Mnchen over massaimmigratie en vrijheid van meningsuiting wordt veelvuldig gedeeld en de overwegende uitleg daarvan bvb in nujij maar ook hier was positief. We laten ons makkelijk uitelkaar spelen hier.
Rutte heeft wel eens gezegd dat hij zich focust op de post-Trump tijdperk. Dat het nu 4 jaar rustig wordt en dat ze daarna er weer vol tegenaan gaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:12 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Mijn kennis is even gebaseerd op de BNR podcast van Rob de Wijk, maar als ik het goed begrijp heeft Europa bijster weinig opties heeft vanwege een uitgeklede defensie.
Het duurt minstens een decennium schijnt om beetje op stoom te komen, daarnaast is er dus geen echte nucleaire macht (paar nucleaire dwergen als Frankrijk en UK) en hebben we zelf ook allemaal extreemrechtse leiders in verschillende landen.
Daarnaast zal nu veel geld uitgeven aan defensie leiden tot bezuinigen op sociale zekerheid en gezondheidszorg en onderwijs. Of later als we nu gaan lenen met Eurobonds.
We hebben op dit moment helaas geen moeidige politici die dit durven uit te leggen aan de bevolking.
Waar blijven de whataboutism roeptoeters, zou je dan toch denken.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij snapt een heleboel dingen zeker wel. Alleen de vergelijking met de dienstweigeraars die hier zitten met een internationale coalitie om juist dat land te beschermen laat zien dat hij in ieder geval hier niks van snapt.
Deels.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:16 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat zulke partijen alleen maar groeien komt door het falen van de regerende partijen die niets doen met de signalen uit de bevolking en maar doorgaan met hun eigen globalistische agenda, maar dat schijnen de regerende partijen ook niet te snappen. De oplossing die zij hebben, uitsluiten en proberen te verbieden maken zulke partijen alleen maar groter.
Het is meer, dat problemen afschuiven op minderheden en oproepen tot racisme het heel goed doet als propaganda bij een heleboel mensen. En daar maken die extreem rechtse, nationalistische, populistische partijen gretig gebruik van.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:16 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat zulke partijen alleen maar groeien komt door het falen van de regerende partijen die niets doen met de signalen uit de bevolking en maar doorgaan met hun eigen globalistische agenda, maar dat schijnen de regerende partijen ook niet te snappen. De oplossing die zij hebben, uitsluiten en proberen te verbieden maken zulke partijen alleen maar groter.
Ik ben benieuwd hoe het zal zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Rutte heeft wel eens gezegd dat hij zich focust op de post-Trump tijdperk. Dat het nu 4 jaar rustig wordt en dat ze daarna er weer vol tegenaan gaan.
Wat heeft Timmermans hiermee te maken?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja als zo'n morbide obese vetklep begint te rollen hou je dat niet zomaar meer tegen
Ho ho, die heeft er wat aan gedaan. Waarvoor hulde.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Wat heeft Timmermans hiermee te maken?
Stel dat Putin dat doet.. en dat geloof ik niet.. verliest hij alle krediet bij de Europeanen die niet zozeer sympathiseren met Rusland, maar een volledig gebrek aan loyaliteit hebben bij de Europese leiders.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:16 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Nja Putin is ook wel duidelijk geweest toch over zijn ambities met de Baltische staten enzo.
Vind je dat dat zomaar moet kunnen? En waar eindigt het dan?
Klopt, mensen zonder discipline hebben soms wat hulp nodig. Daar hoeft geen schaamte bij te komen kijken.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ho ho, die heeft er wat aan gedaan. Waarvoor hulde.
Waarom geloof je het dan niet als hij het zelf zegt?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:27 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Stel dat Putin dat doet.. en dat geloof ik niet.. verliest hij alle krediet bij de Europeanen die niet zozeer sympathiseren met Rusland, maar een volledig gebrek aan loyaliteit hebben bij de Europese leiders.
Hij is slim en strategisch genoeg om dat in te zien.
Pas als de democratie in Europa hersteld is, en weer een echte patriottistische flow door Europa vloeit, waarin wij weer trots zijn op wie we zijn en waar we vandaan komen. Zal ons dat eensgezinder maken.
En vooral dan zal Rusland zich wel een 2e keer bedenken alvorens hij de aanval inzet op meerdere Europese landen.
De zwakke aspecten van EU helemaal uitgespeeld.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De goede verstaander heeft al lang door dat de VS vooral bezig is haar eigen graf te graven. Het jammere is dat ze daar zoveel mogelijk andere landen in mee proberen te sleuren.
Iedereen zegt wel eens wat. Dat heeft hij ooit een keer gezegd volgens mij voordat er oorlog in ukr was.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:28 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Waarom geloof je het dan niet als hij het zelf zegt?
Tot nu toe doet hij gewoon wat hij zegt. Dus je kan er wel op vertrouwen denk ik.
Hmmm. Ja ik had liever ook gewoon nog in the end of history van de jaren '90 verhaal gezeten (als dat had doorgezet) met een steeds sterker wordend internationaal recht en mensenrechten en steeds meer liberable democratieen en minder oorlog maar helaas zijn we hierin beland.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:34 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Iedereen zegt wel eens wat. Dat heeft hij ooit een keer gezegd volgens mij voordat er oorlog in ukr was.
Maar volgens mij hij heeft iets recenter gezegd dat dat niet aan de orde is.
En dan nog.. al zou hij liegen.. ik vind het erger dat onze eigen leiders liegen om het gelijk aan hun zijde te krijgen dan een Poetin.
De waslijst aan leugens die Rutte heeft gesproken zijn veel schadelijker voor ons. Waarom zou je sneuvelbereid zijn voor idioten die onze loyaliteit niet waard zijn en die ons telkens voorliegen.
Ben je mal.
Wow. Ok.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Trump heeft Europa aan Poetin gegeven.
Kwestie van tijd nu voordat de Baltische Staten worden aangevallen.
en waarom zou de eu (wie dit niet kan betalen nog de mogelijkheden voor heeft, zo werkt de eu niet), dit doen?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
50% van de waardevolle grondstoffen (die andere 50% is voor vriend Putin), Europa betaald voor de wederopbouw en de VS trekt zich terug.
Dat klimaat zich niet aan landsgrenzen houdt lijkt me evidentm Maar hoe worden burgers hierdan mee gecontroleerd en krijgen ze minder te zeggen?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
zeker..
Klimaatbeleid is een middel om de democratie buitenspel te zetten.
Alles hangt vrijwel samen met het mondiale klimaatbeleid. Waarmee burgers steeds meer gecontroleerd worden en steeds minder te zeggen hebben.
Waarom is dat ook zo?quote:Zo zie ik dat maar zo is het ook.
Ja, dit benoemde je in je eerste punt al, maar ik lees nog steeds geen argument waarom, behalve dat jij er van overtuigd bent.quote:Het is een manier om het debat in de kiem te smoren en politieke tegenstanders buitenspel te zetten.
Heb je ook de echte bron, kan het niet vinden?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Jezus...Trump is echt de bitch van Poetin.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kan zomaar een 1000jarig rijk worden van schijndemocratie, misinformatie en kleptocratische zonnekoningen.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:23 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe het zal zijn.
Men heeft de complete beeldvorming in handen door TikTok, Instagram reels, Facebook voor de oudjes, X etc, de podcastwereld, youtube influencers. Mensen vormen hun opinie op basis daarvan tegenwoordig.
Dit kan nog een stuk langer duren dan 4 jaar vermoed ik.
Men is al begonnen met twijfel zaaien over verkiezingen.
Ook las ik dat de huidige president bijvoorbeeld kandidaat vicepremier kan worden bij de volgende verkiezingen en dan een soort defacto president is tot ze dat hebben geregeld via het hooggerechtshof waar dan nog meer loyalisten zullen zitten.
Maar we gaan het zien.
Denk dat "liberale democratien" juist een van de oorzaken zijn van onze huidige problemen.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:38 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Hmmm. Ja ik had liever ook gewoon nog in the end of history van de jaren '90 verhaal gezeten (als dat had doorgezet) met een steeds sterker wordend internationaal recht en mensenrechten en steeds meer liberable democratieen en minder oorlog maar helaas zijn we hierin beland.
Maar wokeness is dan ieder geval beeindigd he!!!1111quote:Op maandag 17 februari 2025 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan zomaar een 1000jarig rijk worden van schijndemocratie en misinformatie.
Het lijkt me niet, maar gezien het zwakke idealistische leiderschap in de EU zou het me ook niet verbazen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
en waarom zou de eu (wie dit niet kan betalen nog de mogelijkheden voor heeft, zo werkt de eu niet), dit doen?
Dus Schoof gaat akkoord met wederopbouw samen me tmacron en Poetin en Trump krijgen oekraine?
Je gelooft dit zelf tch ook niet hoop ik?
O
De VS heeft niet zoveel troepen daar en dit kan prima door de EU worden overgenomen. Dit gaat over een paar duizend man.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:45 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Heb je ook de echte bron, kan het niet vinden?
Ga jij maar je schilmesjes tevoorschijn halen. Ik ga wel met een bak popcorn toeschouwer zijn hoe jij "onze" belangen gaat beschermen.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:40 schreef kurk_droog het volgende:
Europa moet gewoon per direct opschalen naar de status oorlog. We hebben als EU ook een artikel 5 en dat moet zonder de vs ook lukken.
Kap nou eens met het verspreiden met de propaganda van de andere kant van de plas.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Denk dat "liberale democratien" juist een van de oorzaken zijn van onze huidige problemen.
Het is het ontnemen van onze identiteiten, de massa-immigratie, toename aan controle, het gebrek aan een eerlijke democratie.
Als je hier naar kijkt worden de problemen in Europa alleen maar groter en groter.
[ x ]
Mensen worden in Duitsland en Engeland opgepakt om vermeend hate-speech.
Dit is puur communisme.
Bizar… tijd dat de CIA een Kennedy doet…quote:Op maandag 17 februari 2025 15:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Precies, en als we oekraine nou opgeven aan putin houd dit vanzelf op.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Denk dat "liberale democratien" juist een van de oorzaken zijn van onze huidige problemen.
Het is het ontnemen van onze identiteiten, de massa-immigratie, toename aan controle, het gebrek aan een eerlijke democratie.
Als je hier naar kijkt worden de problemen in Europa alleen maar groter en groter.
[ x ]
Mensen worden in Duitsland en Engeland opgepakt om vermeend hate-speech.
Dit is puur communisme.
Wel echt bijzonder naief om te denken dat die mensen iets om de Europese burgers of de vrijheid van meningsuiting geven.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, en als we oekraine nou opgeven aan putin houd dit vanzelf op.Ik zal je voortaan php2 noemen.
Dit wordt te langdradig..quote:Op maandag 17 februari 2025 15:44 schreef Korenfok het volgende:
quote:
Zo zie ik dat maar zo is het ook.
Waarom is dat ook zo?
quote:
Het is een manier om het debat in de kiem te smoren en politieke tegenstanders buitenspel te zetten.
Ja, dit benoemde je in je eerste punt al, maar ik lees nog steeds geen argument waarom, behalve dat jij er van overtuigd bent.
Waarom zou VS dit doen, plus die max 50 militairen gaan het verschil maken?quote:Op maandag 17 februari 2025 15:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik kan het trouwens ook niet vinden, ook niet op ft.com zelf, en deze x account zuigt wel wat vaker uit z'n duim.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:45 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Heb je ook de echte bron, kan het niet vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |